Beste geluids effecten

Started by reza, July 19, 2005, 20:53:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

je mag morgen verder gaan hoor..........nieuwe titels zijn altijd welkom :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Ettepet


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

roland p

Koreaanse sf-film.
Die heeft ook wel een fijne sound.
Ik heb 'm alleen nog niet in surround geluisterd... Maar in 2 kanaals vind ik hem al goed dus da's wel positief! :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Allure

Dan nu een wat meer onwaarschijnlijke keuze: Pink Floyd Live In Pompeiji!

Deze DVD is gewoon in stereo afgemixt, maar ik draaide 'em in de 'Arena' surround mode op mijn Sony receiver (STR-DB930QS), met Mission speakers en bekabeling van Monster, en ALLEMACHTIG wat klonk dat mooi! Echt helemaal om je heen, een enorm geluidsbeeld en natuurlijk waanzinnig goede muziek. En dat voor een stereo-opname uit 1970! :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

robbiedobbie

gisteren de originele Alien weer zitten kijken (en huiveren)

wat blijft dat toch onwaarschijnlijk goed. Ondanks dat ik die film al wel een stuk of 6 keer gezien heb. De sfeer die de surroundsound oproept is zo onwaarschijnlijk onheilspellend. Na 20(?) jaar nog steeds goed!!!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Kjelt

Quote from: robbiedobbie on August 10, 2005, 19:51:21
gisteren de originele Alien weer zitten kijken (en huiveren)
Na 20(?) jaar nog steeds goed!!!

Hij is opgenomen in 1978 en uitgebracht in 1979 dus alweer 27 !!!!!! jaar oud.
Ik hoop nog steeds dat er een keer een hele mooie digitale remastering van komt, liefst in 720p ofzo  :D

mutiny

Quote from: robbiedobbie on August 10, 2005, 19:51:21
gisteren de originele Alien weer zitten kijken (en huiveren)

wat blijft dat toch onwaarschijnlijk goed. Ondanks dat ik die film al wel een stuk of 6 keer gezien heb. De sfeer die de surroundsound oproept is zo onwaarschijnlijk onheilspellend. Na 20(?) jaar nog steeds goed!!!


26 jaar al weer, niet normaal, tijdloos, heel knap, zeker in de SF-genre!

Pulp Fiction is ook geen crime om 5.1 te kijken, de kogels blijven je om de oren vliegen en de soundtrack is top.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marcel W

Misschien niet het allerbeste, maar wel één van de verbazingwekkendste: Master and Commander. Ook al staan de (surround) speakers op oorhoogte, toch lijkt het bij de benedendekse scenes alsof je voetstappen dwars door je plafond hoort komen. Ik dacht even dat het mijn bovenburen waren, maar het geluid kwam toch echt uit de speakers.

Ettepet

Quote from: Marcel W on August 16, 2005, 09:56:22
Misschien niet het allerbeste, maar wel één van de verbazingwekkendste: Master and Commander. Ook al staan de (surround) speakers op oorhoogte, toch lijkt het bij de benedendekse scenes alsof je voetstappen dwars door je plafond hoort komen. Ik dacht even dat het mijn bovenburen waren, maar het geluid kwam toch echt uit de speakers.
"The Girl with a Pearl Earring" heeft dat ook, vandaar dat ik die ook al eerder vermeldde.  Door al die doffe bonkerige geluiden kreeg de subwoofer onverwachts nog wat te doen bij zo'n deels-in-Delft-opgenomen-film-waar-die-opnamen-dan-toch-maar-niet-werden-gebruikt-en-zelfs-niet-bij-de-extra's-worden-getoond film.

Kjelt

Begin van ToyStory 2 , niet alleen een geweldige subwoofer test maar ook voor de geluidsbubble (machine geluid in het binnenste van Zorks place), metalen kloink als de ontplofte robots om hem heen in het zand ploffen, teveel om op te noemen.

arie001

Ik kreeg ook de kriebels in Kill Bill 2. Dat stukje waarin zij begraven wordt, dan is het beeld helemaal donker en dan hoor je echt van die doffe klappen van bovenaf komen, ik kreeg het er prompt benauwd van ....
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

Arno P

Laatst The frighteners R1 gezien......daar zitten tonen in die heel mooi en heeeeel laag afzakken... ;)

reza

#67
Good Will Hunting...................als ze gaan knokken op het basketbal veldje, de vogeltjes fluiten ''letterlijk'' in je oren ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

House of the Flying Daggers

Het stukje in het bamboe bos, en de echo game.

Niet zozeer om de harde klappen, maar erg goed om te luisteren of je gaten van links / rechts / voor / achter in elke willekeurige combinatie hebt zitten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

robbiedobbie

gisteren white noise zitten kijken.

Dat waren ook wel strakke geluids (schrik) effecten!!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Jimmy Conway


High def

En wat dachten jullie van UNDERWORLD klinkt echt goed diepe bass en goede Surround geluid :o
en TRAINING DAY ook.waneer die andere auto komt voorbij rijden met die harde rap muziek test je subwoofer wel ;D
Resident evil 1 superbit versie :o
Marantz S3
Barco 701s
Denon A1
Toshiba HD-DVD a1

Magura

Quote from: Blue-Eyes on August 16, 2005, 17:14:46
House of the Flying Daggers

Het stukje in het bamboe bos, en de echo game.

Niet zozeer om de harde klappen, maar erg goed om te luisteren of je gaten van links / rechts / voor / achter in elke willekeurige combinatie hebt zitten ;)


Same here! mooie film trouwens!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

cmdr_sm

Ik heb onlangs the grudge gekeken 's nachts om 3 uur in m'n bed. Ik lag gewoon te bibberen, hoorde van alles om me heen. :o :'(

reza

Quote from: cmdr_sm on October  1, 2005, 23:47:29
Ik heb onlangs the grudge gekeken 's nachts om 3 uur in m'n bed. Ik lag gewoon te bibberen, hoorde van alles om me heen. :o :'(
hahaha
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"