Beste geluids effecten

Started by reza, July 19, 2005, 20:53:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Quote from: robbie12345 on July 24, 2005, 13:32:58
Fight club. Het moment in het begin, die denkbeeldige vliegtuig crash. Ik weet nog dat ik het volume echt ver open had staan. Ik was deze scene vergeten. En toen kwam het. VWWWWAAAHMMM
Ongelooflijk, ik schrok me dood


Heb je gelijk in. Laatst deze film ook nog eens bekeken en ging ook omhoog in men zetel :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

En Monsters Inc. niet vergeten. Het moment dat het kleine meisje begint te huilen. Ik hoorde en voelde de elektriciteit rondgaan door de speakers en de sub niet te vergeten ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Lynxxx

#27
Mja, ik heb 'm een tijdje geleden al eens gereviewd en deze film is helaas maar voor zeer weinig mensen weggelegd ivm het nogal ehm ontoegankelijke karakter ervan, maar ELECTRIC DRAGON 80000V heeft toch wel een HELE brute surround soundtrack :) Eerst review lezen, dan pas (eventueel) aanschaffen, u bent gewaarschuwd.



Ik ben nog steeds zeer benieuwd wat Garmtz er van vindt, maar volgens mij heeft ie 'm nog niet in z'n dvd speler durven stoppen  ;D


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

reza

Quote from: molle on July 25, 2005, 08:09:12
En Monsters Inc. niet vergeten. Het moment dat het kleine meisje begint te huilen. Ik hoorde en voelde de elektriciteit rondgaan door de speakers en de sub niet te vergeten ;D
Goeie tip, gelijk naar boven om te luisteren
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dreamer

Quote from: robbie12345 on July 24, 2005, 13:32:58
Fight club. Het moment in het begin, die denkbeeldige vliegtuig crash. Ik weet nog dat ik het volume echt ver open had staan. Ik was deze scene vergeten. En toen kwam het. VWWWWAAAHMMM
Ongelooflijk, ik schrok me dood

Moet je voor de aardigheid de beginscène van Mulholland Drive eens bekijken.  ;) Een van mijn favoriete films trouwens.
Quote from: Arno P on July 25, 2005, 07:10:28

Gisteren "What lies beneath" gezien....geweldig geluid  ;) 
Nou pas?   :o  Heb 'm al een paar maal gezien, maarja ik ben ook helemaal weg van La Pfeiffer.  ;)

TheoProton

Michelle  Pfeiffer ;), een hele mooie dame zekers te weten, zeker ook in mijn top 10 alleen haar acteer prestatie vindt ik wat minder. Maar doet niet af dat ik geen films van haar wil zien ::)

Lynxxx

Mja, ik vind haar laatste paar films een stuk minder. Was vroeger echter mijn favoriete actrice. Hotdamn :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Dreamer

Quote from: TheoProton on July 26, 2005, 19:38:09
Michelle  Pfeiffer ;), een hele mooie dame zekers te weten, zeker ook in mijn top 10 alleen haar acteer prestatie vindt ik wat minder. Maar doet niet af dat ik geen films van haar wil zien ::)
Quote from: Lynxxx on July 26, 2005, 19:42:06
Mja, ik vind haar laatste paar films een stuk minder. Was vroeger echter mijn favoriete actrice. Hotdamn :)
Ik vind sommige van haar films de laatse jaren inderdaad wat minder, maar ik vind haar acteerprestaties tot nu toe altijd top! Zij is dan toch degene die de film overeind houdt. Maar goed dat is mijn mening. Sinds ik Scarface zag ben ik al fan van haar.  ::) Ze heeft de meest uiteenlopende rollen gespeeld en nog nooit een sequel gedaan. Dat zie je tegenwoordig niet vaak meer.
Sorry voor het off topic, maar ik moest dit even kwijt.  ;)

Paulie

#33
Ach toen ik mijn nagebouwde Rel sub gebruikte vaak de eindscene laten zien van Fight Club waar ze alle wolkenkrabbers opblazen en rustig staan te kijken dat gaat goed laag. VErnam ik ook van de buren van 10 hoog...... Oja ik woon op 12 hoog  :o ;D.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

reza

hahahahahha das jammer ik heb geen REL :'( en ik woon ook niet 12 hoog ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

shamrock

Hier nog twee nominaties die ik nog niet heb zien staan in dit topic:
Speed 1 niet te vergeten... vooral de beginscene met de sabotage van de lift... de kabels 'vliegen' om je oren...
Star Wars 2 vrijwel in het begin als het schip landt op het platform en een bom ontploft...

Maar de allerbeste blijft toch de dieptebommenscene van U571... onwaarschijnlijk goed...
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

Harry HT

Hoi,
Quote from: shamrock on July 30, 2005, 23:23:12
Hier nog twee nominaties die ik nog niet heb zien staan in dit topic:
Speed 1 niet te vergeten... vooral de beginscene met de sabotage van de lift... de kabels 'vliegen' om je oren...
Star Wars 2 vrijwel in het begin als het schip landt op het platform en een bom ontploft...

Maar de allerbeste blijft toch de dieptebommenscene van U571... onwaarschijnlijk goed...
Jammer dat het lijstje steeds meer scenes bevatten die in het lijstje Beste subwoofer effecten thuishoort. Dat lijstje kunnen we inmiddels wel dromen.  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

shamrock

Quote from: Harry HT on July 31, 2005, 00:45:17
Hoi,Jammer dat het lijstje steeds meer scenes bevatten die in het lijstje Beste subwoofer effecten thuishoort. Dat lijstje kunnen we inmiddels wel dromen.  :)

Gegroet,

Harry

Daaruit blijkt maar weer eens duidelijk, hoe belangrijk een goede subwoofer is voor een Home Cinema !!! (of hoe belangrijk we dat vinden)
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

Maartje

QuoteJammer dat het lijstje steeds meer scenes bevatten die in het lijstje Beste subwoofer effecten thuishoort. Dat lijstje kunnen we inmiddels wel dromen.

Het is toch een HT-forum ?
geen HT-database !  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

squeek

u-571 heeft oscar gehad voor zen geluidseffecten, en verdient ook als ik dit mag zeggen, wat een soundtrack gewoon

saving private ryan is qua surround erg goed vindt ik, final fantasy vindt ik erg wow van geluid eigenlijk, vooral de bass hierin, klinkt erg mooi.

en nog zoveel anderen he  O0

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

reza

Quote from: squeek on August  4, 2005, 18:48:49
u-571 heeft oscar gehad voor zen geluidseffecten, en verdient ook als ik dit mag zeggen, wat een soundtrack gewoon

saving private ryan is qua surround erg goed vindt ik, final fantasy vindt ik erg wow van geluid eigenlijk, vooral de bass hierin, klinkt erg mooi.

en nog zoveel anderen he  O0

greetz
Ik wil ze allemaal weten zodat ik naar boven kan gaan om ze weer eens te beluisteren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Lynxxx

Mja, meestal zijn het films met veel explosies en geweld die bovenaan in de lijstjes staan bij dit soort vragen. Ik vind zelf de surround beleving en de sfeer veel interessanter. De soundtrack van Spirited Away (DTS-ES) vond ik bijvoorbeeld erg mooi. De eerder genoemde House of the Flying Daggers bevat een aantal fantastische scenes met SUPER surround geluid. Het is inderdaad jammer dat aan dit soort zaken meestal minder aandacht wordt besteedt en het brute beukwerk vooral de boventoon (ondertoon eigenlijk dus hehehe) voert.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

reza

Nee ik vind dat je helemaal gelijk hebt, en dat is eigenlijk ook wat ik bedoel ;D
Het zijn die suptiele geluidjes die het hem doen :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dreamer

De ademhaling van een van de duikers in The Abyss als hij allemaal die lijken ziet ronddrijven is ook zéér echt.

rbormans

die sfeer van het water en de wind in de zeilen in de verschillende Hornblower films
net alsof je op het strand staat
heerlijk!

reza

Quote from: Raf (B) on August  5, 2005, 09:40:14
die sfeer van het water en de wind in de zeilen in de verschillende Hornblower films
net alsof je op het strand staat
heerlijk!
Kunnen we nu wel gebruiken
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pocket

De laatste 007.  Die another day! Zoals mijn vrouw opmerkte: "die film is één groot geluidseffect"!

reza

Nog even bij te voegen, MATRIX REVOLUTIONS, als de Sentinals ZION binnenvallen............WOW :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Indd............ The House Of The Flying Daggers dat echo spel de kriebels krijg ik er van :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Ettepet

#49
Dan wordt er om Beste geluidseffecten gevraagd en staat The Haunting (DTS) er niet eens bij... onvoorstelbaar!  Nou.... die dus ook! ;D ;)
---
edit: nog een lijstje met surround-effecten:

- U571 is idd goed, net als Master & Commander (in mindere mate: Girl with a Pearl Earring).
- "Sing Along", op de DVD-A van de Blue Man Group (muziek)
- Jean Michel Jarre, Aero (muziek)
- ...
- hmm... het wordt toch wat laat om nog veel op te gaan zitten sommen.. :D