Beste geluids effecten

Started by reza, July 19, 2005, 20:53:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik heb een lijst gemaakt met daarop een aantal films, die door jullie genoemd zijn waarin goeie geluidseffecten zitten!
Bij sommige films is de scene genoemd, en bij sommige is het een hele film die spectaculair is.

Als jullie nog aanvullingen hebben hoor ik het graag, en pas ik de lijst opnieuw aan.

de nummer 1 is dus de film waar jullie vinden dat het beste geluids effect is te horen!
en de nummer 2 heeft iets minder stemmen enz enz.


1: U-571 ( het begin stuk met de diepte bommen )

2: The house of flying daggers ( nootjes scene, en de echo scene in het bos )

3: Saving private ryan  ( begin scene, aankomst op het strand )

4: Master and commander  ( de scene waar ze benedendeks zijn, overal hoor je geluid )

5: The incredibles ( vliegtuig scene, en eigenlijk de gehele film zit vol goeie effecten )

6: Heat  ( schiet scene )

7: fight club  ( De scene dat het vliegtuig ontploft )

8: jurrasic park  ( T-rex scene, waarbij het glaasje water beweegt )

9: Flight of the phoenix  ( vliegtuig stort neer )

10:L O T R The two towers  ( gevecht Gandalf en the Balrog, Helmsdiep gevecht )

11: Monsters inc   ( De scene waarbij het meisje huilt, en de electriciteit te horen is )

12: The haunting  ( de hele film zit vol goeie effecten )

13: Cast away   ( vliegtuig crash )

14: Alien  ( gehele film zit vol met leuke effecten )

15: Toy story 2  ( begin scene )

16: star wars  ( de Potrace )

17: What lies beneath   ( gehele film goed geluid )

18: Gladiator   ( Begin scene )

19: Ice age  ( begin stuk, kraken van het ijs )

20: Pearl harbor  ( het grote bombardement )

21: Finding Nemo  ( schilpadden scene, het mee drijven van de stroming )

22: Matrix revolutions   ( de scene waarbij de Sentinals Zion binnen vallen )

23: The chicken run   ( De oven scene, waarbij je het gas hoort ontsnappen )

24: Speed 1   ( begin scene waarbij de lift naar beneden valt, en je alle kabels hoort breken )

25: resident evil appocolips   ( de kerk scene DTS )



Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Mijn favorite zijn : Ice age dat begin stuk is geweldig, ik ga wel 2 x per dag naar boven om dat te beluisteren.
                            Resident Evil Apocolips, dat suk als ze in de kerk belanden, echt bere cool, goed geluid in de hele
                                                                  film trouwens.
                             
                             U-571, dat begin stuk als die diepte bommen komen ;D
                             The Gladiator, als hij gevangen is genomen en hij gaat ontsnappen en hij gooit dat zwaard :P
                             heerlijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

The chicken run:
de oven scene als van rechts voor helemaal rechts om je heen naar achteren en weer links naar voren over alle 7 luidsprekers de gasvlam een voor een ontsteekt -> GAAF!

)p(

Als puur effect...het echo spel in house of the flying daggers...en het klinkt nog onwaarschijnlijk goed ook nog...als je je vrienden wil imponeren met wat de surround kanalen kunnen doen...dit is DE scene om te tonen!

peter

gdw1963

Flight of the Phoenix, als dat viegtuig neer stort krijgt vooral het LFE kanaal het behoorlijk te verduren. En natuurlijk Pearl Harbour en dan eigenlijk de complete aanval vanaf het moment dat de Jappen beginnen met de bombardementen.

Bij muziek moet je eens luisteren naar Jean Michel Jarre met de DVD Aero, dat was voor mij de eerste DVD waarbij ik me realiseerde dat je rear speakers eigenlijk ook groot moeten zijn (is ook de reden dat ik ze eindelijk ga maken).

Martin_M

Quote from: vpv on July 19, 2005, 23:17:10
Als puur effect...het echo spel in house of the flying daggers...en het klinkt nog onwaarschijnlijk goed ook nog...als je je vrienden wil imponeren met wat de surround kanalen kunnen doen...dit is DE scene om te tonen!

peter

Idem hier. Erg indrukwekkende scene. Ik weet dat deze film al door verschillende is gekocht door alleen het zien (en horen)  hiervan ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Maartje

The black gate opens   en de balkonscene in The Two Towers

Als die lelijkerd op z`n hoorn blaast  :o

Waanzinnig mooie scene met dat legertje wat dan aankomt marcheren  O0

en de balkon scene van Saruman

Tens of thousands . . . . . . But lord we dont have such army . . . . .  weer die ork met die hoorn  menigte diepe boemboem geluiden

zucht . . . was ik maar weer thuis . . .. .  :'(
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wil

Gods and Generals. De hele film door één groot geluidseffect  :o Voordeel, het geluidseffect duurt bijna 4 uur  ;D En dan nagaan, dat dit pas het begin van een trilogie is (andere delen worden maar niet gemaakt aangezien deze al langdradig is  ;D).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

reza

Quote from: wil on July 21, 2005, 11:57:48
Gods and Generals. De hele film door één groot geluidseffect  :o Voordeel, het geluidseffect duurt bijna 4 uur  ;D En dan nagaan, dat dit pas het begin van een trilogie is (andere delen worden maar niet gemaakt aangezien deze al langdradig is  ;D).

wil
Nooit gezien goeie tip TNKS
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

JG_Smit

Ik vind Top Gun wel gaaf en The Gladiator in het begin tijdens de veldslag.

gr Jan

yates

Laten we nu niet vergeten om The incredibles te noemen..  ;D ;D

Grtz,
Yates
Pioneer KURO 5090 Marantz SR6003 Marantz BD7004 PS3 Humax 5050c Audioquest Ixos Kef 3005

arie001

Quote from: yates on July 21, 2005, 15:25:27
Laten we nu niet vergeten om The incredibles te noemen..  ;D ;D

Grtz,
Yates

idd, incredibles heeft ook hele  8) surround. Diepe  :o bass ook
PrimaLuna | Sonus Faber | AH! | SolidSteel | Pioneer

Gizz

de olifanten scene in lotr rotk!!! echt diepe bassen en ik heb niet eens een sub. wowie
begin van saving private ryan
opera scene in the fifth element

tot zover tot nu toe.  :P

greetz

reza

Nog even toe te voegen, Blade 1 als hij zijn mes gooit en alle speakers meeneemt.
En natuurlijk de MATRIX deel 1 als ze Morpheus gaan redden en al schietend een baan naar boven SCHIETEN. ???
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Paul1967

Finding Nemo heeft goede effecten o.a. de scene met de schildpadden in de warme golf stroom.

The Foundation


robbie12345

Fight club. Het moment in het begin, die denkbeeldige vliegtuig crash. Ik weet nog dat ik het volume echt ver open had staan. Ik was deze scene vergeten. En toen kwam het. VWWWWAAAHMMM
Ongelooflijk, ik schrok me dood
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

jantje112

Hij moet genoemd worden omdat het toen 1 van de eerste toppers was met surround,
Jurrasic Park.. Voor veel volgens mij de eerste ervaring met surround, meende dat Rodisc hem begin jaren 90 al demonstreerde op de Laserdisc :)

Maar dat stukje met de Trex en dat glasje water is toch wel erg gaaf. Ik zat echt in de stoel, huh wat hoor ik toch..

reza

Quote from: jantje112 on July 24, 2005, 14:26:00
Hij moet genoemd worden omdat het toen 1 van de eerste toppers was met surround,
Jurrasic Park.. Voor veel volgens mij de eerste ervaring met surround, meende dat Rodisc hem begin jaren 90 al demonstreerde op de Laserdisc :)

Maar dat stukje met de Trex en dat glasje water is toch wel erg gaaf. Ik zat echt in de stoel, huh wat hoor ik toch..
Zeker een goed stuk, ook als hij zijn bek een dauw geeft!!!!!!!!!!!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Quote from: reza on July 24, 2005, 21:58:37
Zeker een goed stuk, ook als hij zijn bek een dauw geeft!!!!!!!!!!!!!

Toch een meesterwerkje gelijk maar even de laserdisc weer in de speler gelegd..

Arno P

Gisteren "What lies beneath" gezien....geweldig geluid  ;)

Martin_M

Ik moet 'the Others' hier dan toch even noemen.
Veel subtieler dan de meeste voorbeelden hier maar de geluidseffecten geven een heerlijk creepy gevoel. Voetstappen op de etage boven je, geluiden ineens achter je......geweldig.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)