Onze slaapkamer cinema in wording (pas op veel plaatjes!)

Started by )p(, July 19, 2005, 16:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OscarTango

Thanks...en spreek me niet van vertragingen bij de bouwwereld  ::)  ;) :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

TheSpeedSkater

Hey, ziet er puik uit. Dat is wel gaaf hoor, zo´n HTtje in je slaapkamer! Top
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Del member

Leuk ingericht op 't eerste zicht .... maar een slaapkamer moet vrij zijn van electronica.

Al die toestellen zelfs in idle dragen bij tot electosmog. Dat je enkele uren per week in een HT zit kan op zich geen kwaad, maar een typische nachtrust tussen al die apparatuur is niet gezond.

Meer info hier :

http://www.straling.nl/
http://www.electroallergie.org/normen_veldsterkte.htm
http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20gestelde%20vragen/34

)p(

Quote from: ub4b on July 21, 2005, 03:16:49
Leuk ingericht op 't eerste zicht .... maar een slaapkamer moet vrij zijn van electronica.

Al die toestellen zelfs in idle dragen bij tot electosmog. Dat je enkele uren per week in een HT zit kan op zich geen kwaad, maar een typische nachtrust tussen al die apparatuur is niet gezond.

Meer info hier :

http://www.straling.nl/
http://www.electroallergie.org/normen_veldsterkte.htm
http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20gestelde%20vragen/34



Laten we hier geen discussie over beginnen. De meningen over de invloed van straling zijn net zo divers als die over geluidskwaliteit ;) Wij hebben hier ook stil bij gestaan en serieus naar gekeken en voor ons vormt het geen groot probleem. De apparatuur staat wel s'nachts volledig los van het net, maar straling is niet de reden daarvoor.

peter

Starred

Meeste mensen hebben trouwens hun mobieltje ook vlakbij hun kussen liggen, een tv op de slaapkamer en een electrische wekkerradio, dus iedereen heeft wel wat 'electrosmog'  ;)

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Quote from: Starred on July 21, 2005, 09:40:41
Meeste mensen hebben trouwens hun mobieltje ook vlakbij hun kussen liggen, een tv op de slaapkamer en een electrische wekkerradio, dus iedereen heeft wel wat 'electrosmog'  ;)

... ik heb een joekel van een SVS aan mn voeteneind, pc naast mij, beamer zo'n beetje boven mij, receiver/DVD speler stereo eindtrap, andere kant van de kamer, en dan nog maar te zweigen over alle magnetische velden van al die kabels die om mij heen liggen  :-\ :-X ::) ;D :D


Maar ik slaap al jaren heerlijk zonder problemen... :) of die nog komen is de vraag  ::)


Groet, Sjors

kippekop

Quote from: Sjors on July 21, 2005, 11:09:44
... ik heb een joekel van een SVS aan mn voeteneind, pc naast mij, beamer zo'n beetje boven mij, receiver/DVD speler stereo eindtrap, andere kant van de kamer, en dan nog maar te zweigen over alle magnetische velden van al die kabels die om mij heen liggen  :-\ :-X ::) ;D :D


Maar ik slaap al jaren heerlijk zonder problemen... :) of die nog komen is de vraag  ::)


Groet, Sjors

Ik vind je er anders wel een beetje witjes uitzien de laatste tijd hoor!!  ;)

Is het trouwens niet irritant om die beamer echt naast je hoofd te hebben, of is het een erg stil ding?
Supermooi verder hoor trouwens, alhoewel ik dit niet voor elkaar zou kunnen krijgen, mijn vriendin valt ALTIJD in slaap als ze op bed gaat liggen...(en nu geen flauwe opmerkinge aub!  ;D)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Sjors

Quote from: kippekop on July 21, 2005, 11:14:34
Ik vind je er anders wel een beetje witjes uitzien de laatste tijd hoor!!  ;)

Is het trouwens niet irritant om die beamer echt naast je hoofd te hebben, of is het een erg stil ding?
Supermooi verder hoor trouwens, alhoewel ik dit niet voor elkaar zou kunnen krijgen, mijn vriendin valt ALTIJD in slaap als ze op bed gaat liggen...(en nu geen flauwe opmerkinge aub!  ;D)

Even om verwarring te voorkomen, dit is niet mijn topic  ;) ik reageerde slechts op de opmerking van Ub40  :)


Starred

Hoe is het eigenlijk met de gezondheid van de studenten gesteld, die gemiddeld 6 jaar lang op een kamertje slapen vlakbij koelkast, tv, computer ect?  ::)

)p(

Ook nog wat plaatjes van onze stereo set in de woonkamer...

De tweede usm kast richting de keuken is onze cd kast. De stereo set bestaat uit kef xq5's, een denon pma-1080r stereo versterker, een denon dcd-1290 cd speler en een dropveter als interlink.

















peter

Del member

Quote from: Starred on July 21, 2005, 09:40:41
Meeste mensen hebben trouwens hun mobieltje ook vlakbij hun kussen liggen, een tv op de slaapkamer en een electrische wekkerradio, dus iedereen heeft wel wat 'electrosmog'  ;)

Mijn mobieltje staat 's nachts af en is dus een veredelde wekker, die straalt dan niet.

Bovenstaande reactie is geen excuus om er een schepje bovenop te doen he  ;D

OscarTango

Mooi interieur...lekker strak. Handig toch, een architecte als vrouw hebben... want die kennen weer binnenhuisarchitecten enz.  8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Wimpie007

Quote from: vpv on July 21, 2005, 13:37:43
Ook nog wat plaatjes van onze stereo set in de woonkamer...



peter

Kan je eventueel beetje info geven over die staande glazen lampen?
Ik ben op het moment ook naar zoiets op zoek voor m'n HT'tje ;)

Zeer mooie set, lijkt me best fijn voor in de slaapkamer  ^-^
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

)p(

Quote from: OscarTango on July 21, 2005, 14:50:24
Mooi interieur...lekker strak. Handig toch, een architecte als vrouw hebben... want die kennen weer binnenhuisarchitecten enz.  8)

:)


Een voorliefde voor strak is een echter beroeps deformatie van architecten...gelukkig kan  ik me daar ook helemaal in vinden  ;D

peter

)p(

Quote from: wimpie007 on July 21, 2005, 22:01:50
Kan je eventueel beetje info geven over die staande glazen lampen?
Ik ben op het moment ook naar zoiets op zoek voor m'n HT'tje ;)

Zeer mooie set, lijkt me best fijn voor in de slaapkamer  ^-^

Ik weet alleen nog dat ze van duits fabrikaat zijn...heb even gecheckt maar kon geen naam erop vinden.

Het zijn eigenlijk water bubbel lampen die we gemodificeerd hebben. Zoals je kan zien zit er een kleurenwiel in die via de buis langzaam veranderende gekleurde halo's op het plafond werpt. Verder hebben we een timer gecontroleerde relais schakeling aan het pomp gedeelte gemaakt waardoor elk halfuur voor 1 seconden bubbels geproduceerd worden...in feite is het dus nu een ook soort water klok ;)

peter

Wimpie007

Klinkt behoorlijk indrukwekkend eigenlijk  :o
Tijd om eens langs een lokale glashandel te gaan denk ik.  (Geen enkele winkelier binnen een straal van 20km is nog veilig  >:D)

CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

)p(

Quote from: wimpie007 on July 22, 2005, 08:09:28
Klinkt behoorlijk indrukwekkend eigenlijk  :o
Tijd om eens langs een lokale glashandel te gaan denk ik.  (Geen enkele winkelier binnen een straal van 20km is nog veilig  >:D)



De inspiratie voor de modificatie kwam van de Iride van Artemide...die was toen als studenten gewoon veel te duur...maar blijft als je het geld en de ruimte hebt fantastisch!

http://www.artemide.com/sito/Artemide.nsf/Prodotto?OpenForm&Catalogo=Artemide%20Metamorfosi&Nome=IRIDE&ID=C1256D2D003A5A9FC12566F20050A969

peter

Error323

iemand al gevonden waar je deze lampen kunt kopen?

overigens mooie slaapkamer, de "kleuren" staan mij wel aan.
Ook je smaak van inrichting kan ik apprecieren!
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

B.J.

Hmm ergens in een topic zag ik een link naar je set. Laatste post is al even geleden zie ik.

Je slaapkamer zou ik te druk vinden maar wel lekker strak, had je niet even je bed strak kunnen opmaken voor de foto?. Je woonkamer ziet er ook super uit, die tv moet natuurlijk een mooie lcd worden!

)p(

Bedankt  :D

De speakers worden nog vervangen door xq's. Verder komen er binnenkort gordijnen links en rechts van de projectie wand. Het smallere gedeelte van de kamer...+/- 2.5 meter lang. Het plafond wordt daar ook donker gemaakt...wordt dus echt iets van een hybride tussen slaapkamer en dedicated ht  :o

Ja die tv is een stand-in  ;D  We hadden eerst een tv die precies in het vierkant past. Maar die is nu kapot :( Nu wachten we op een mooie betaalbare platte tv die een beetje qua beeld in de buurt van een crt komt...

Oh..en ik vrees dat het bed bij ons er zo in opgemaakte staat uitziet  ;D

peter

Starred

Slapen zonder echt hoofdeind vind ik vreselijk. Bij mij zou m'n kussen er telkens afdonderen  ;D

)p(

Quote from: Starred on December 11, 2005, 17:34:00
Slapen zonder echt hoofdeind vind ik vreselijk. Bij mij zou m'n kussen er telkens afdonderen  ;D

Dat zou niet prettig zijn inderdaad...boem projector op de grond  ;) gelukkig hebben wij daar beiden geen last van...het bed stond al vrij in de ruimte voor de ht opstelling  :D


peter

tiptop

Mooie slaapcinema zo! Alleen jammer van die balk onderin het beeld.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.