Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_pierre

Quote from: Maximus_Aurelius on March 11, 2017, 20:18:47
De SIA-025 is een prachtige versterker ook qua design, maar dat is sowieso Vitus audio. Lijkt me tof foto's te zien van jouw set.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157535.0
Digitaal: Lumin U1; Oppo BDP103 + Playback Designs Opbox; Playback Designs Merlot | Versterking: Vitus Audio SIA-025 | Luidsprekers: Marten Bird 2 | Stroomverzorging: PS Audio PowerPlant 12 | Luidsprekerkabel en interlink: Kimber Select KS 3035/KS 1136 | USB kabel: Kimber Silver | Netkabels: Crystal Cable Dreamline/Ultra | Audio rack: Creaktiv Little Reference

Maximus_Aurelius

Het is enige tijd geleden dat ik in mijn eigen topic reageer. Is eigenlijk een goed teken toch........ ;D. Jazeker want op audio gebied is er niets nieuws gekomen en is er eigenlijk ook nauwelijks nieuws te melden. Hoe komt dit, heel eenvoudig "Satisfied" :headbanging: :clapping:.
is er dan niets te verbeteren. Bepaalde fronten resoluut "nee"niets te verbeteren. Versterker gebied niet en de luidsprekers al helemaal niet. Misschien in het het digitale domein dan? ;) DAC zeer tevreden over maar geen behoefte aan om te veranderen. Upgrade wordt prijzig dat weet ik nu al. In het renderer gebied valt nog wat te doen maar heeft geen haast of prioriteit omdat het mooi en lekker speelt hoe het nu is. De renderers waar ik naar gekeken heb en in gedachte blijven is Aurender en Melco.

Op een heel ander front zijn er wel veranderingen. Sinds laatst vorig jaar kamp ik met enorme rugproblemen. Een dubbele hernia. Eerst rechts en van deze herstelt krijg ik, weer gratis en niet om gevraagd  ;) aan de linkerkant een uitpuiling die mij volledig lam legde. Waarbij rechts uit zich zelf verbeterde verbeterd links niet. Niet te opereren! Het risico is (te) groot. Ik kan er slechter uitkomen dan dat ik nu (weer) kan. Nu gaat het wel beter en ik kan nu redelijk veel dingen doen maar lang aan een stuk zitten is er (nu) niet meer bij. Ook niet het enorme zwaar tillen zonder hulpmiddelen en alles in kelders en twee drie hoog sjouwen van 1 kilo tot 50-60 kilo, plus drank en vaten ;). Helaas werd mij een advies medegedeeld dat mijn beroep full-time(Werkzaamheden zijn tussen de 60-70 uur) niet ideaal is en moet denken dat het niet beter op wordt. (Vrachtwagenchauffeur(s) een beroep met enorme rugklachten) . Dit kwam wel aan maar ik was al voorbereid maar toch wanneer het gezegd wordt komt het hoe een bom in. Vooral omdat ik het super graag deed en plezier had. Ik ga nu 3x per week naar revalidatie centrum.

Ondertussen(procedure loopt al sinds februari ;D) besloten mij om te scholen en ga ik een opleiding tot Verzorgende IG volgen.Eerste jaar volledig naar school en daarna 1 dag naar school en rest werken( Men komt in dienst bij de grootste werkgever noord-midden Limburg,komt ook de opleiding vandaan ;) ). Opleiding duurt 3 jaar. Ik wordt het eerste jaar weer een student  :D. Wat zal dit wennen worden  8) ;D.

Zelf ben ik een ras optimist en laat ik mij niet onder krijgen door even een dubbele Hernia.
Het speelt al langer in mijn hoofd om wat ik leuk vind en nog meer behulpzaam te zijn en meer te betekenen voor de kwetsbare onder ons om daar mijn beroep van te maken. Alleen bleef het meestal bij denken omdat je een baan hebt en ook met plezier deed. Nu dat mij dit overkomt maakt het iets eenvoudiger om deze stap te maken, misschien wel het laatste zetje  ;D. Werk al jaren in mijn vrije tijd als vrijwilliger in seniorenwoningen/tehuizen en was ook mantelzorger voor mijn oma.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Jeetje Nico, het is nogal een verhaal. Maar ongelofelijk sterk dat je er voor je omgeving wil zijn!
Als je zelf met de neus op de feiten wordt gedrukt, dan weet je wat het is om hulp behoevend te zijn en afhankelijk van anderen. Als die er zijn op dat moment, dan weet je zelf ook weer waar je het voor doet.
Maar verlies jezelf niet uit het oog... die is namelijk net zo belangrijk als anderen...
Sterkte en vooral heel veel plezier bij het ondersteunen van anderen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

felix01

Quote from: Maximus_Aurelius on July 31, 2017, 19:25:27
Het is enige tijd geleden dat ik in mijn eigen topic reageer. Is eigenlijk een goed teken toch........ ;D. Jazeker want op audio gebied is er niets nieuws gekomen en is er eigenlijk ook nauwelijks nieuws te melden. Hoe komt dit, heel eenvoudig "Satisfied" :headbanging: :clapping:.
is er dan niets te verbeteren. Bepaalde fronten resoluut "nee"niets te verbeteren. Versterker gebied niet en de luidsprekers al helemaal niet. Misschien in het het digitale domein dan? ;) DAC zeer tevreden over maar geen behoefte aan om te veranderen. Upgrade wordt prijzig dat weet ik nu al. In het renderer gebied valt nog wat te doen maar heeft geen haast of prioriteit omdat het mooi en lekker speelt hoe het nu is. De renderers waar ik naar gekeken heb en in gedachte blijven is Aurender en Melco.
;D
Op een heel ander front zijn er wel veranderingen. Sinds laatst vorig jaar kamp ik met enorme rugproblemen. Een dubbele hernia. Eerst rechts en van deze herstelt krijg ik, weer gratis en niet om gevraagd  ;) aan de linkerkant een uitpuiling die mij volledig lam legde. Waarbij rechts uit zich zelf verbeterde verbeterd links niet. Niet te opereren! Het risico is (te) groot. Ik kan er slechter uitkomen dan dat ik nu (weer) kan. Nu gaat het wel beter en ik kan nu redelijk veel dingen doen maar lang aan een stuk zitten is er (nu) niet meer bij. Ook niet het enorme zwaar tillen zonder hulpmiddelen en alles in kelders en twee drie hoog sjouwen van 1 kilo tot 50-60 kilo, plus drank en vaten ;). Helaas werd mij een advies medegedeeld dat mijn beroep full-time(Werkzaamheden zijn tussen de 60-70 uur) niet ideaal is en moet denken dat het niet beter op wordt. (Vrachtwagenchauffeur(s) een beroep met enorme rugklachten) . Dit kwam wel aan maar ik was al voorbereid maar toch wanneer het gezegd wordt komt het hoe een bom in. Vooral omdat ik het super graag deed en plezier had. Ik ga nu 3x per week naar revalidatie centrum.

Ondertussen(procedure loopt al sinds februari ;D) besloten mij om te scholen en ga ik een opleiding tot Verzorgende IG volgen.Eerste jaar volledig naar school en daarna 1 dag naar school en rest werken( Men komt in dienst bij de grootste werkgever noord-midden Limburg,komt ook de opleiding vandaan ;) ). Opleiding duurt 3 jaar. Ik wordt het eerste jaar weer een student  :D. Wat zal dit wennen worden  8) ;D.

Zelf ben ik een ras optimist en laat ik mij niet onder krijgen door even een dubbele Hernia.
Het speelt al langer in mijn hoofd om wat ik leuk vind en nog meer behulpzaam te zijn en meer te betekenen voor de kwetsbare onder ons om daar mijn beroep van te maken. Alleen bleef het meestal bij denken omdat je een baan hebt en ook met plezier deed. Nu dat mij dit overkomt maakt het iets eenvoudiger om deze stap te maken, misschien wel het laatste zetje  ;D. Werk al jaren in mijn vrije tijd als vrijwilliger in seniorenwoningen/tehuizen en was ook mantelzorger voor mijn oma.
veel succes met je verandering van loopbaan en uiteraard goeie gezondheid toegewenst
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

HTip

Zeker een heftig verhaal Nico! Vind het echt grote klasse dat je dit zo positief verwerkt en het ook nog eens omzet in het helpen van anderen in een soortgelijke situatie als jij :worship:

Ik sluit me volledig aan bij Rens. Het is erg gemakkelijk om jezelf en jouw gezondheid te vergeten. In ieder geval succes en sterkte met je revalidatie en opleiding.

En blijf ook genieten van je hobby. Dat is net zo belangrijk :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Grote klasse hoe je de situatie oppakt, mijn respect!
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over je sound nu, je hebt ook wel een erg mooie set staan  :wub:
Wat betreft je gezondheid, persoonlijk denk ik dat je een fysieke tegenslag het best kunt 'aanpakken' met een positieve attitude, dus je bent al op de goede weg.
Desalniettemin is een dubbele hernia niet mis, dus pas (zoals anderen ook zeggen) goed op jezelf. Kleine stapjes en geduld zal op de proef gesteld worden.
Beginnen met een studie kost erg veel energie, maar met veel nieuwe dingen te leren is dat de stimulering die je nodig hebt, zelfs voor je rug.
Alles bij elkaar ga je een spannende maar ook enerverende tijd tegemoed waarbij ik je veel succes en plezier wens.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Sterk hoe je dat zo verwoord, veel succes en plezier (!!) gewenst!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Herkenbaar dit, zit zelf al 2,5 jaar thuis met chronische rugpijn.
Hierdoor mijn mooie vak als directie-chauffeur bij de overheid moeten stoppen en ga nu ook omscholen.
Jij ook veel succes!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

Quote from: Peerless Monster on July 31, 2017, 19:34:26
Jeetje Nico, het is nogal een verhaal. Maar ongelofelijk sterk dat je er voor je omgeving wil zijn!
Als je zelf met de neus op de feiten wordt gedrukt, dan weet je wat het is om hulp behoevend te zijn en afhankelijk van anderen. Als die er zijn op dat moment, dan weet je zelf ook weer waar je het voor doet.
Maar verlies jezelf niet uit het oog... die is namelijk net zo belangrijk als anderen...
Sterkte en vooral heel veel plezier bij het ondersteunen van anderen.

Thanks Rens. klopt hoe jij het omschrijft wanneer je zelf afhankelijk bent van anderen dan weet je of kun je je verplaatsen in andere mensen die dit dagelijks hebben. Vooral de ouderen onder ons.
Als ik 1 ding geleerd heb is dan is het wel jezelf niet uit het oog te verliezen. Jaren terug misschien wel toen dacht ik echt van "komt allemaal goed". Was alleen bezig met werken. Maar uiteindelijk komt de man met de hamer, is het niet gezondheidstechnisch dan wel prive ;).

Quote from: felix01 on July 31, 2017, 20:50:22
veel succes met je verandering van loopbaan en uiteraard goeie gezondheid toegewenst


Dank je wel. Verandering van loopbaan kun je inderdaad stellen. Maar heb er veel zin in.

Quote from: HTip on July 31, 2017, 20:53:21
Zeker een heftig verhaal Nico! Vind het echt grote klasse dat je dit zo positief verwerkt en het ook nog eens omzet in het helpen van anderen in een soortgelijke situatie als jij :worship:

Ik sluit me volledig aan bij Rens. Het is erg gemakkelijk om jezelf en jouw gezondheid te vergeten. In ieder geval succes en sterkte met je revalidatie en opleiding.

En blijf ook genieten van je hobby. Dat is net zo belangrijk :music:

Ik blijf positief en een echte optimist. Uiteraard had ik het hier ook zwaar en moeilijk (mentaal en fysiek ;) )mee maar ik heb mij herpakt  ;D.

En genieten van de hobby doen we zeer zeker.

Quote from: Maikel_audionerd on August  2, 2017, 03:20:51
Grote klasse hoe je de situatie oppakt, mijn respect!
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over je sound nu, je hebt ook wel een erg mooie set staan  :wub:
Wat betreft je gezondheid, persoonlijk denk ik dat je een fysieke tegenslag het best kunt 'aanpakken' met een positieve attitude, dus je bent al op de goede weg.
Desalniettemin is een dubbele hernia niet mis, dus pas (zoals anderen ook zeggen) goed op jezelf. Kleine stapjes en geduld zal op de proef gesteld worden.
Beginnen met een studie kost erg veel energie, maar met veel nieuwe dingen te leren is dat de stimulering die je nodig hebt, zelfs voor je rug.
Alles bij elkaar ga je een spannende maar ook enerverende tijd tegemoed waarbij ik je veel succes en plezier wens.

Nogmaals ben een echte optimist  ;D. Het klopt dat een dubbele hernia niet mis is maar kleine stapjes, ik zeg er baby stapjes tegen  :D zijn ook stapjes en deze stapjes worden groter en groter ;). Geduld is niet mijn sterkste kant wanneer ik fysiek niet vooraan kan integendeel  :-X maar als ik een ding geleerd heb nu is het wel geduld  ;D.

Thx voor het compliment wat betreft mijn set. Het is een set die men niet alledaags tegenkomt qua merken. Maar na alles zorgvuldig uitzoeken kan men hierbij terecht komen  8).

Quote from: Blue-Eyes on August  2, 2017, 07:17:27
Sterk hoe je dat zo verwoord, veel succes en plezier (!!) gewenst!

Plezier zal ik zeker hebben, ook al wordt het lekker aanpoten  ;D.

Quote from: Marco66 on August  2, 2017, 11:00:34
Herkenbaar dit, zit zelf al 2,5 jaar thuis met chronische rugpijn.
Hierdoor mijn mooie vak als directie-chauffeur bij de overheid moeten stoppen en ga nu ook omscholen.
Jij ook veel succes!

Marco

Jij ook heel veel succes met omscholen. Kunnen we elkaars hand schudden.
Rugpijn en lang zitten in auto's of vrachtwagen, it's killing you!! ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Sterkte! Ik vind het knap dat je er zo mee omgaat, wie weet wordt je nieuwe beroep een eye opener.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Quote from: Bas Akkerman on August 15, 2017, 09:28:34
Sterkte! Ik vind het knap dat je er zo mee omgaat, wie weet wordt je nieuwe beroep een eye opener.

Dank je Bas. Optimisme is een sterk punt van mij. Pessimistisch zijn schiet totaal niet op, ook al komt dit ook wel eens voor voor tijdelijk ;). Is menselijk ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Iemand ervaring met het stekkerblokje Audioquest Niagara 1000?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

J.S.

Stekkerblokje? Vond het een behoorlijk groot ding en het kan geen kwaad om een zonnebril op te zetten, zo hard glimt 'ie 8)

Heb 'm niet beluisterd, maar wel in m'n handen gehad toen de plaatselijke dealer 'm binnenkreeg. Vond het blok weinig substantieel en blikkerig aanvoelen: zegt natuurlijk niets over het geluid, maar voor het geld vond ik het twijfelachtig. Kan het blok binnenkort lenen, dus dat ga ik zeker proberen; wie weet had ik die dag een slechte bui en kijk ik er nu heel anders naar.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bert de melker

Een prachtding doet mooie dingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.S.


Pjotr27

Hoi, ik speel er nu een week of vijf mee hier in Indonesië.
Ik gebruik hem samen met een Devialet 200 en verder zit er een lamp op en de voeding van mijn macbook.

Schrik niet van het uiterlijk (past wel mooi bij Devialet trouwens) en hij is echt serieus groot.
De eerste keer aansluiten was er niet veel verschil hoorbaar, maar na een week of twee aan de netspanning ben ik er erg blij mee.
Ik had veel last van slechte bas (beetje dreuneffect) en dat is eigenlijk helemaal verdwenen. Ook is er meer rust en ontspanning.
Het blok is niet goedkoop dus ik zou zeker een ingespeelde (is echt belangrijk) op proef nemen als ik jouw was.
Hier gaat hij in ieder geval niet meer weg...

Nog wel leuk: mijn zoon kwam op bezoek met zijn vrouw: pa kan ik iets voor je meenemen, we hebben nog kofferruimte over.
Ik meteen een stekkerblok besteld en mijn leverancier (een persoonlijke vriend) zou hem bij onze zoon afgeven en meteen een bakkie doen.
Past het maar net in de koffer en zeker met de verpakking erom heen is de halve koffer gevuld...
Ik krijg meteen een WhatsApp foto dat dit eigenlijk wel heel groot was en niet de bedoeling.
Weet ik verder veel, ik had alleen een foto gezien op de AudioQuest website.....

Maar goed hij is meegenomen, nergens gezeur over invoerrechten (hier zijn ze echt vervelend soms, meer invoerrechten dan de waarde van sommige spullen). Ik ben er blij mee!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Dus als Maximus geen probleem heeft met zijn basweergave kan hij deze beter links laten liggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on August 23, 2017, 16:02:49
Dus als Maximus geen probleem heeft met zijn basweergave kan hij deze beter links laten liggen.

Gr. Hans

Nee het heeft veel meer te maken met de stroomvoorziening hier....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Wat doet de stroom in Indonesie dan ? Behalve ws vaak uitvallen.  :D

Serieuze vraag hoor...voordat het weer op een andere manier gelezen wordt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on August 23, 2017, 16:25:43
Wat doet de stroom in Indonesie dan ? Behalve ws vaak uitvallen.  :D

Serieuze vraag hoor...voordat het weer op een andere manier gelezen wordt.

Gr. Hans

Ik begrijp je, veel spanningswisselingen, de aarde is niet echt vertrouwd (pas hoorde ik nog van iemand die ge-electroduceerd was hier (overleden en niet eens een oud iemand).
Maar vooral ook veel rommel op het net, restcomponenten van installaties etc...
Ik kan het niet nameten maar ik vertrouw de elektriciteit niet echt hier en kijk heel goed uit met aansluiten van dingen.


Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Thanks....lijkt me geen pretje. Maar wat doet het stekkerblok hieraan want het is een filter las ik. Dus die rommel ben je dan kwijt...maar die spanningswisselingen dan toch nog niet ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Maximus_Aurelius

Quote from: Pjotr27 on August 23, 2017, 15:56:38
Hoi, ik speel er nu een week of vijf mee hier in Indonesië.
Ik gebruik hem samen met een Devialet 200 en verder zit er een lamp op en de voeding van mijn macbook.

Schrik niet van het uiterlijk (past wel mooi bij Devialet trouwens) en hij is echt serieus groot.
De eerste keer aansluiten was er niet veel verschil hoorbaar, maar na een week of twee aan de netspanning ben ik er erg blij mee.
Ik had veel last van slechte bas (beetje dreuneffect) en dat is eigenlijk helemaal verdwenen. Ook is er meer rust en ontspanning.
Het blok is niet goedkoop dus ik zou zeker een ingespeelde (is echt belangrijk) op proef nemen als ik jouw was.
Hier gaat hij in ieder geval niet meer weg...

Nog wel leuk: mijn zoon kwam op bezoek met zijn vrouw: pa kan ik iets voor je meenemen, we hebben nog kofferruimte over.
Ik meteen een stekkerblok besteld en mijn leverancier (een persoonlijke vriend) zou hem bij onze zoon afgeven en meteen een bakkie doen.
Past het maar net in de koffer en zeker met de verpakking erom heen is de halve koffer gevuld...
Ik krijg meteen een WhatsApp foto dat dit eigenlijk wel heel groot was en niet de bedoeling.
Weet ik verder veel, ik had alleen een foto gezien op de AudioQuest website.....

Maar goed hij is meegenomen, nergens gezeur over invoerrechten (hier zijn ze echt vervelend soms, meer invoerrechten dan de waarde van sommige spullen). Ik ben er blij mee!

Thx voor je input. Dat hij groot is wist ik al en ziet men ook op de foto's.

Quote from: bert de melker on August 22, 2017, 17:45:31
Een prachtding doet mooie dingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb jij ervaringen met de Niagara 1000?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Eindelijk is Amarra 4 luxe versie er. Oké sinds mei al maar nu pas tijd en zin  ;) om eens een vergelijk te doen qua klank met Roon.
Even nog nuttig maken voordat ik over anderhalve week ga studeren  :D.
Houd mij van straat ;D.

Voor Roon heb ik altijd met Amarra 3 gespeeld en dit beviel super qua klank. Amarra 4 luxe is veel veranderd. Eindelijk losgekoppeld van rot ITunes en een mooie remote app.

Ben benieuwd wat het wordt qua klank.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bert de melker

Ik heb hem al ruim 3 maanden ik geniet van meer rust en een betere definitie een betere bas


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk