Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Started by Maximus_Aurelius, July 2, 2005, 16:36:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Ik zat er dus niet ver langs want het was een dubbele.I'am/I'm en Off/of , ik dacht alleen om die i'am ;)
Maar wist niet meer wie het gezegd heeft.
Dus het was Rody ;D

Is toch opgelost.Een beetje mierenneukerij mag wel ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

QuoteI'm a big Metallica fan
is in het Engels nog correcter...

Maximus_Aurelius

#52
Ik denk dat ik aankomende week eens ga informeren voor deze standaards , ook even Stereo boekje op de kop tikken waar deze instaan 5/2003



Audiomagic
De XL uitvoering.

P.S de racks van Audiomagic zijn ook mooi vooral de Hepta  :o
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jordis

Quote from: Maximus_Aurelius on July 29, 2005, 16:49:59
Helaas ook de prijs ;D ;D ;D
Maar voorlopig dromen mag ;)


Helaas in het zilver , ik zoek wat in het zwart wat ik beter bij mijn LS vind passen.



Helaas ;)

Ik heb ook nog een stel dynaudio stand2 staan in het zwart maar die hou ik zelf.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Maximus_Aurelius

Ik heb nou van iemand rubberen voetjes geleend waardoor hij ontkoppelt van het rack.
Ik heb ze onder mijn cd-speler gedaan maar wat een verschil  :o op dit moment.
Ik draai met de cd Creed - Human clay maar er zit gewoon meer diepgang in de muziek.

Op dit moment wist ik niet wat het zou doen , ik dacht dat het alleen noodzakelijk was voor glazen racks omdat dat trilt.

Maar op dit moment zeer positief erover.
Alleen al de diepgang wat je krijgt is wel fijn.Ook laagweergave is iets beter terwijl ik nog altijd de 2 ringen op passive membram heb staan , kijken dan wat hij doet als ik er eentje minder op doe en eventueel allebei eraf.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#55
Zo eindelijk een beetje eruit welke kabels het worden waar ik eens mee kan beginnen te testen.
De volgende luidspreker kabel ga ik morgen even op halen om te testen.
- Fast audio compact 6M
- Siltech MXT London
- Hidiamond cable power +2

Dan had ik ook een NordOst Flatline gold kabel geregeld bij iemand op dit forum ;D maar weet niet precies waneer deze komt.Hoop nog voordat ik op vakantie ga.

Misschien dat ik ook een Van den hul magnum probeer te testen.

Er zijn zoveel merken kabels dat je er gewoon niet meer uitkomt en ergens moet gaan beginnen  :P
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

kippekop

Quote from: Maximus_Aurelius on August 15, 2005, 20:27:35
Zo eindelijk een beetje eruit welke kabels het worden waar ik eens mee kan beginnen te testen.
De volgende luidspreker kabel ga ik morgen even op halen om te testen.
- Fast audio compact 6M
- Siltech MXT London
- Hidiamond cable power +2

Dan had ik ook een NordOst Flatline gold kabel geregeld bij iemand op dit forum ;D maar weet niet precies waneer deze komt.Hoop nog voordat ik op vakantie ga.

Misschien dat ik ook een Van den hul magnum probeer te testen.

Er zijn zoveel merken kabels dat je er gewoon niet meer uitkomt en ergens moet gaan beginnen  :P

Succes met het beluisteren ik ben wel benieuwd of je het verschil goed gaat horen...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Maximus_Aurelius

Quote from: kippekop on August 18, 2005, 20:15:40
Succes met het beluisteren ik ben wel benieuwd of je het verschil goed gaat horen...

Ik zal het kort samenvatten over de kabels die ik al aardig wat beluisterd heb.

Ik begin met de HiDiamond kable power +2
2x3m kost 690 euro er zitten wbt bananen aan(forse meerprijs er boven op).Is een 2e hands kabel dus goed ingespeelt.

1 lengte van 3.5 meter , 1 lengte van 2.5 meter.Net zoals de importeur zegt de lengte verschil is absoluut niet hoorbaar voor ons , is pas hoorbaar zodra de helft langer is.Is meer een Psychisch probleem ;D als het hoort

Nou een korte samenvatting.
Ik heb besloten om mijn LS single wire aan te sluiten.

Ik sluit deze kabel aan wat toch meer op een slang lijkt qua dikte ;) , gaat vrij eenvoudig met de bananen zowel aan de LS als aan de versterker.Eenvoudiger gaat volgens mij niet.

Zet de Primare versterker aan en duw de cd van Creed - Human Clay in mijn AVM cd -speler.
Ik skip het eerste nummer en begin eens bij nummer 2 , song What if (soundtrack van Scream 3)
Wat mij gelijk opvalt aan deze kabel is dat hij zeer dynamisch is wat niet verkeerd is.Nadat de de plaat What if afgelopen was gingen we verder met de songs , Beautifull , Say I , Faceless man na deze songs kon ik mijn eerste ervaring opdoen met de kabel.Net zoals ik eerder vermeld had is deze kabel zeer dynamisch wat zich tot uiting komt een een goed midden maar helaas wel soms te veel laagweergave.Daarop moet ik wel zeggen dat mijn LS wel aardig mee komt in het laagweergave ;D daar is hij geen kleine jongen in.
De details qua neer plaatsing van de muziek is redelijk te noemen.
De cd verder geluisterd met de songs With arms wide open , Higher en Inside us all , deze songs qua detail zeer goed de timing in het midden waren uitstekend te noemen.Maar helaas blijft het op dit moment jammer en toch een beetje ergelijk het laagweergave , krijgt de overhand.
Maar eens kijken hoe hij het doet bij de andere cd's.

De 2e cd - Masterplan - Aeronautics:
Wij maken de cd-laden open van mijn AVM speler en haal het album Creed eruit en Masterplan leg ik erin.
Naar 1 keer de cd helemaal geluisterd te hebben kom ik tot een conclusie dat de weegave best wel ok is maar helaas het laagweergave wee te hard opspeelt.Jammer maar helaas.

De 3e cd Tool - Sallival dit is een live album op verschillende concerten opgenomen , zit ook studio werk bij.
Gelijk de eerste plaat Third eye is 1 van mijn favorieten nummers speelt de kabel groots , hij lijkt nou voor de alle eerste keer alles onder controlle te hebben.Na 13,45 seconde is de plaat afgelopen werkelijk genoten ervan.De plaatsing was goed en zelfs de kleine instrumenten kwamen te voorschijn.Over naar de song Pushit.Mijn andere favoriet op dit album.Deze plaat begint heel rustig zeker tot de 9 minuten. ;D daarbij hoor je dat de details van de HiDiamond kabel wel goed zit.Bij dit nummer is hoog ook belangrijk daar komt deze kabel probleemloos met mee.
Na de 9 minuten wordt het wat steviger en na bijna 15 minuten is de plaat afgelopen.De 6 minuten waar het steviger werk aan te pas komt was een genot om aan te horen.Plaatsing was goed en het laag had hij goed onder controlle.
Al met al met dit album bevalt mij deze kabel wel.
Is wel de eerste keer dat hij echt een voldoende scoort.  :)

4e cd is van Dj Tiesto - Summerbreeze
1 van de beste dance cd's van Dj Tiesto.
Gelijk het intro is geweldig waar een goed laagweergave gecontrolleerd uitgevoerd word , mede door de kabel.De rest van de cd ging eigenlijk wel goed , Hierbij hoorde je goed de effecten wat in de dance nummers kan zitten.

Al met al valt me deze kabel op dit moment wat tegen.
Ben eerlijk erin heb nog niet een groot verschil ontdekt met mijn oude no name kabel van 3 euro per meter.

De 2e kabel die ik getest heb is de Fast audio compact 6m ook compleet ingespeeld.
46 euro per meter.Het is een zeer stugge kabel vandaar dat ik ook weet waarom ze hem podium kabel noemen.Deze kabel kun je op gaan staan buigen er gebeurt werkelijk niks ;D

We begonnen net zoals bij de HiDiamond kabel met de cd van Creed - Human clay.
Ik hoorde in het begin al dat deze kabel gedetailleerder is als de HiDiamond kabel.Nadat de cd afgelopen was kon ik mijn bevindingen erover zeggen.In het midden zat veel meer detail in als de HiDiamond kabel het gitaarwerk kwam beter tot zijn recht en de stem was veel meer aanwezig.Maar het laagweergave was weer naar voren gekomen wat zich uitdrukte tot net wat té :-\

De 2e cd Masterplan Aeronautics.Hierbij heb ik het album echt 2 keer beluisterd om tot een goeie conclusie te komen.
Het was net of dat deze kabel stil valt dat hij helemaal niet mee komt.Het mid viel soms gewoon weg met name de drums en zang terwijl het laag de overhand kreeg.
Nee bij dit album was het waardeloos.

3e cd is Tool Sallival.Het begint goed met nummer 3rd eye ga ik het vergelijken met de HiDiamond kabel is deze kabel qua plaatsing vele malen beter , hierbij komt er dus uit dat deze kabel zeer gedetailleerd is zowel in het mid als hoog.
Plaat Pushit was het helemaal hoorbaar , waarbij je de triangel op de achtergrond nadrukkelijk hoorde.Wat gewoon prachtig was.
Hier was deze kabel niet slecht.

4e cd was Dj Tiesto - Summerbreeze
ook hier was de plaatsing vrij aardig , laag goed gecontrolleerd , maar het viel allemaal wat tegen.

Ook hier heb ik de conclusie dat deze kabel niet beter zal zijn als mijn no name kabel.
ik krijg hoe langer het vermoeden dat de verschillen zo klein zijn dat het echt niet beter zal zijn als een kabel van 2-5 euro per meter.Op dit moment zeg ik dat het niet loont om een zeer dure kabel te kopen.

Ik heb nou 2 kabels getest die qua prijs toch aardig zijn.

Er staat nog gepland:
Testcd's
Slipknot - Iowa
Metallica
Pearl jam - Ten
Pink Floyd - Dark side.... en Pulse

Er komt hopelijk deze week een andere erbij , NordOst kabel Flatline gold
Helaas de Siltech mxt london hadden ze maar 2x2 meter liggen
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

garmtz

Quote from: Maximus_Aurelius on August 21, 2005, 16:44:15
Er komt hopelijk deze week een andere erbij , NordOst kabel Flatline gold
Helaas de Siltech mxt london hadden ze maar 2x2 meter liggen

Nordost komt morgen, als alles goed gaat met de post!

garmtz


Jordis

Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#62
Zo ik heb compleet nieuwe versterkers ;D;D;D

De Avm V2 voorversterker
De Avm M2 eindVersterker (2 monoblocken)



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rody


garmtz

Ben benieuwd hoe de Flatline Golds erop klinken...  8)

Jordis

En ik neem zijn "oude" primare over, aangezien ik een koper heb voor mijn dvd-speler (een denon dvd 2900 voor de geintresseerde, zie hifi.nl). Ik zie stuur je morgen een pm om de boel af te handelen.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Maximus_Aurelius

Ik heb sinds vandaag ook een nieuwe luidspreker kabel eraan hangen.

Het is een Black&White 1202. 2x3.5 meter afgewerkt.

Ben hem al in het spelen.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rody

Ik vind die Audio Magic stand erg fraai, heb je deze inmiddels aangeschafd?

Maximus_Aurelius

Quote from: Rody on June 27, 2006, 21:46:10
Ik vind die Audio Magic stand erg fraai, heb je deze inmiddels aangeschafd?

Nee ik heb Dynaudio stands2 gekocht.
Ik vond de prijs van de AudioMagic toch wel teveel van het goede.
Genta XL kost 410 euro , terwijl deze Dynaudio stands maar 220 euro koste en ook geen slechte reputatie heeft.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mikeske

De nieuwe avm spullen zien er zeer goed uit  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#71
Ik heb nou 2 kabels van NordOst op bezoek
De Baldur en de Heimdall interlinks kwamen zo maar aangewandeld ;) Ze hadden niets te doen  :D

Bedank Beter beeld & geluid voor de demo's

Ik ben ze al aan de tand het voelen.

P.S komen ook op korte termijn nieuwe foto's ivm nieuwe opstelling.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Quote from: Maximus_Aurelius on July  7, 2006, 21:14:11
Ik heb nou 2 kabels van NordOst op bezoek
De Baldur en de Heimdall interlinks kwamen zo maar aangewandeld ;) Ze hadden niets te doen  :D

Bedank Beter beeld & geluid voor de demo's

Ik ben ze al aan de tand het voelen.

P.S komen ook op korte termijn nieuwe foto's ivm nieuwe opstelling.

Is het al zo ver om wat ervaringen met ons te delen?

Maximus_Aurelius

Quote from: Ruben on July  9, 2006, 19:26:17
Is het al zo ver om wat ervaringen met ons te delen?

Ja ben al een beetje verder , ook wel onder de indruk  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#74
Korte review van mijn bevindingen tot nu toe van de Nordost kabels.
Ik heb de cinchversies gekregen van de Baldur en Heimdall.Ik kan niet zo hoe andere hele mooie reviews schrijven ben geen journalist of schrijver ;D

Vrijdag tegen 17.30 u stond TNT aan de deur met een pakje.Dat waren de Nordost kabels.
In de avond toen ik terug kwam van het werk gelijk aan de slag gegaan om ze flink aan de tand te voelen ;D .
Ik ben begonnen met de goedkoopste uit de nieuwe serie van Nordost de Baldur.
Ik heb besloten om hem eerst tussen de cd speler en voorversterker te duwen.ook omdat ik (redelijk) tevreden ben over de Siltech MXT New York tussen de voorversterker en eindversterker.
Eenmaal alles gedaan de eerste cd erop gezet.
Stereoplay anlagen test(zat bij boekje juni 2006 ) Hier staan 2 nummers op die enorm mooi klinken.
Baldur
Beethoven KlavierSonate nr21 gespeeld door Mari Kodama.
Hier heb ik echt zitten te genieten het midden was heel open en de kleine details kwamen er ook naar buiten. De plaat duurt maar 10.50 minuten maar wat ik voorheen had dat ik het gevoel had dat hij stilvalt had ik nou helemaal niet. Met de baldur was het een hele mooie weergave waar de details niet verloren gingen integendeel ik hoorde sommige details die ik niet eerder hoorde.
Toen de volgende song:
Mahler: V. Symphonie Nr.5 Trauermarsch
Gespeeld door Symphony Orchestra / Sir Georg Solti.

De eerste 5 minuten van deze dike 11 minuten is weergaloos.Hierbij had ik ook een zeer positief gevoel over , maar ik was wat sceptisch of het beter ging.
Onterecht dus het kan beter. Het midden waar achteraf de kleine details gemist had waren nou aanwezig.Het laag bleef lekker strak waar het eerder wat ongecontroleerd was.Het orkest was ook nadrukkelijk aanweziger , het gevoel was voor mij dat ik er midden in zat.
Hier ook zeer positief over de kabel
Heimdall
Hetzelfde album gedraaid.
Beethoven KlavierSonate nr21 gespeeld door Mari Kodama.
Heb hier ook een positief gevoel aan over gehouden maar later in deze test schrijven komt het nadrukkelijker naar voren wat ik gemerkt heb aan de Heimdall.Maar hiet vond ik hetzelfde als bij de Baldur snelle weergave en midden was open met details.
Mahler: V. Symphonie Nr.5 Trauermarsch
Gespeeld door Symphony Orchestra / Sir Georg Solti.

Ben dus iets meer gecharmeerd van de eerste 5 minuten , ik kan wel het nummer goed af luisteren ;) Maar met deze plaat vond ik wat mat en oppervlakkig klinken wat ik best wel raar vind. Ik heb hem 2 keer beluisterd maar ik kwam steeds bij dezelfde conclusie.

Baldur
Weer de Baldur eraan gehangen en naar de volgende cd.Dit is weer een test cd die een keer bij Stereo zat.Audio Millenium cd 24K gold cd.Ik heb deze 1 op 1 gebrand op mijn eigen MFSL 24 Karat gold cd.
We begonnen met de plaat: Friedemann - Passion And Pride
Dit is een plaat waar de weergave van overdracht van speakers op de proef gesteld word ;D Er Hierbij was dit echt heel mooi heb zitten te genieten en geen moment gehad dat er een foutje inzat.De detaillering  was hier echt super en het hoog was aangenaam en nooit vermoeiend.
Prachtige weergave met deze kabel
Ray-Wylie Hubbard - Last Train To Amsterdam
Ik vind dit een mooie song die ik toch even wilde aanhoren.Er zit stukken gitaarwerk in wat ik speciaal vind.Alleen al dat gitaarwerk was mooi maar ik heb nooit de indruk gehad dat er wat na de achtergrond geduwd werd.Dit had ik wel bij mijn huidige kabel.

Heimdall
Hierbij ook zeer positief maar bij Ray-Wylie Hubbard - Last Train To Amsterdam had ik het gevoel dat het me te oppervlakkig en te mat klonk.Dus weer een paar keer gedraaid maar ik raak niet onder de indruk.

Baldur
Nou komen we richting Rock/Hardrock
Dream Theater – Six degrees of inner Turbulence
Heb het hele album 3 keer gedraaid.Ik zal even met 1 song de hoogtepunt vertellen.Eerste song Glass Prison waar een van de mooiste drumsolo voorkomt. Het laagweergave was mooi onder controle en mid zat zo'n mooie weergave in dat je ook John petrucci gitaar erbij hoort.
Verder niks aan toe te voegen klasse.
Dream Theater – Octovarium
Dit album overtreft het vorig genoemde album.
These walls song nummer 3 had ik meestal last van dat laag wat té ging en het hoog wat scherp ging.Vooral met laatste 1.30minuut afsluit waarbij je keyboard goed hoort.Bij de Baldur was dit gelukkig niet zo.
Song 7 sacrificed Sons
Intro van dit song hoor je protesten en iedereen door elkaar praten en dit gaat zo mooi rond in mijn speakers. Dan krijg je een rustig ballad met daarna een zeer snel stuk waarbij keyboard en drum grote rol spelen.Zeer snelle weergave is vereist.Geen probleem bij de Baldur.
Dan 1 van de beste lange songs gemaakt Octovarium.
Deze bestaat uit 5 chapters.Waar alles aan te pas komt.Verder niks op aan te merken allemaal zeer positief , detaillering was in het midden goed aanwezig waarbij je alle kleinigheden fijn hoorde.

Tool
Song Pushit op het album Salival. Als je mij vraagt beste live nummer die ik ken.
Hierbij stond ik echt versteld van wat de Baldur in huis heeft. De muziek valt niet stil deoverdracht is zo mooi en natuurgetrouw.Midden komt met dit nummer heel mooi tevoorschijn vooral met de drum en potten waar ze opslaan(als iemand muziekinstrument weet hoor ik het graag) ;D De overdracht was heerlijk.Het was einde nog beter. Ik heb genoten bijna 14 minuten lang.

Heimdall
Nou komt bij deze kabel echt te voorschijn wat ik al bij de LS kabel van Nordost meegemaakt had.De L S kabel was Flatline gold MK2. Alles klonk oppervlakkig mat.Er zat gewoon niks in.Midden miste ik detaillering wat ik wel bij de Baldur had.

Daarna heb ik Tool erop gezet en de klank was niet vol wat ik wel prefereer bij rock en hardrock.

Dit waren mijn eerste bevindingen  van de Baldur en Heimdall.
De heimdall mist ik toch een beetje het karakter van Vol van klank. Vooral bij rock en Hardrock vind ik dit belangrijk maar ook dat de controle over het laag goed blijft.De Baldur heeft dit mooi onder controle de Heimdall ook.
Eerste conclusie is.
Heimdall is een uitstekende kabel maar ik zet hem liever in op klassiek , jazz etc etc.Met rock/Hardrock vind ik hem door de mand vallen. Hij mist daar toch wat "ballen voor te spelen";D
Baldur
Vind ik een kabel die eigenlijk alles aan zal kunnen. Detaillering is uitstekend en hij heeft net soms wel meer de "ballen voor te spelen"Maar het blijft gecontroleerd wat ik belangrijk vind en wat ik nou zonder deze kabels iets wat mis.

Deze cd's komen er nog aan.
Jerry Cantrell – Degredation trip vol.1&2
Pink Floyd – Pulse , division Bell , Dark side of the moon
Masterplan.
Misschien nog meer.

Vooral Jerry Cantrell wil ik eens kijken wat ze gaan doen omdat het echt gitaarwerk is van rustig akoestisch tot snoeihard.

Ben ook nu bezig met de Siltech er tussen uit en de Audio Research kabel tussen de voorversterker en eindversterker.Misschien dat ik ook probeer om de Baldur tussen voorversterker en eindversterker te doen.Heimdall idem.Misschien krijg je dan wat anders.;)

Op dit moment is de keuze de Baldur .
Hij komt in de buurt van de TMR Ramses cinchkabel , maar dan heeft de Baldur het voordeel betreft prijs. Klankverschil is minimaal maar de prijs is maximaal ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.