Foto's van Erik's subwoofer.

Started by J.A.F._Doorhof, August 16, 2002, 12:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Je hebt gelijk meestal gaat het andersom, vandaar dat ik met stomheid geslagen ben...EN NIEUWSGIERIG...er moet een technische verklaring zijn.

Gister weer geluisterd en echt gehoormatig geen wensen meer ......dus.....of..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Ik denk dat de toename van het laag komt door een combinatie van resonantiefrequentie van de conus, gevolgd door een resonantie van de poort. Als je boven beide frequenties zit, is er weinig versterking en dus een zachter geluid hoorbaar. Is gewoon een bandbreedte-beperking van het totale systeem. Misschien is het een goed idee om near-field metingen te doen met een RTA en een beetje eq te gebruiken op de hogere freqs.

Mijn BagEnd doet ook alle LFE, maar begint pas bij 95 Hz wat te doen, daarboven is een 12 db/octaaf filter in werking. Toch heb ik niet het idee dat ik grof veel LFE mis.

Erik van Voorst (in memoriam)

okay,

dat klinkt goed (letterlijk en figuurlijk)
Ik zou in het ergste geval ook zo een stukje van bv 125 Hz tot 100 zachter horen/missen dan de rest.

Gezien/gehoord mijn dvd's en cd's die ik al gespeeld heb om te testen kan ik hier eigenlijk prima mee leven
ik ben nl. dolgelukkig dat het GELEIDELIJK toeneemt en nergens een piek of dal bij een eerste meting waarneem.

Als de zwarte ruiters van LOTR uitrijden galopperen ze LANGS MIJN STOEL...I rest my case
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Matthijs Jager

Hallo Eric,

Als ik me niet vergis heb ik ooit een deel van je project gelezen op hifi.nl (toen het forum nog werkte :)).
Je hebt de sub ontworpen om recht tot een hz of 20 door te gaan, toch? Waarschijnlijk heb je geen rekening gehouden met roomgain. Dit zorgt voor een versterking van de frequenties onder de laagste kamerresonantie.
Meer informatie hier over is op de volgende site te vinden: http://www.linkwitzlab.com/rooms.htm
Nu heb je meer een massage apparaat gebouwt :) (helemaal niks mis mee natuurlijk)

Groeten,
Matthijs Jager

Bart_M

Quote from: Matthijs Jager on August 27, 2002, 14:06:03
Nu heb je meer een massage apparaat gebouwt :)

Zo'n grote sub, en dan nog een hoge WAF.  ;)  ;D

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Matthijs,

Helemaal gelijk, maar ik hou jullie wel op de hoogte na wat meer gedegen metingen, anders leert niemand hier iets van...ik blijf erbij klinken doet het als een dolle...... ;D.

De WAF factor... ???.....mijn vrouw refereert ernaar als.....doodskist....en 2e wasmachine  :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Mijn vrouw heeft een HEEL andere naam voor onze subwoofer  ;D 8).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 27, 2002, 20:10:30
Mijn vrouw heeft een HEEL andere naam voor onze subwoofer  ;D 8).

Frank, volgens mij zie jij je subwoofer meer als verlengstuk van je...      ego?  ;D

Grtn,
Bart

Matthijs Jager

Ik geloof direct dat het zeer indrukwekkend en bijzonder goed moet klinken. Die Focal woofer is natuurlijk wel helemaal het einde!!!! De kast is ook zonder compromise gebouwt (vooral de afmeting :o)

En nogmaals, met een massage apparaat is helemaal niks mis. Ik heb een keer de grote sub van Frank mogen "ervaren" en voor een film kan je eigenlijk niets meer wensen (behalve dan die ruzie die ontstaat met de buren als ik zo'n ding aan zou zetten :))

Groeten,
Matthijs

MrPink

En gefeliciteerd met je verjaardag, Erik! :D

Groetjes,
Oscar

E van Voorst

Bedankt,

Ik heb leuke verjaardag gehad. Uiteraard fff een stukkie
film laten zien. SUPERTROTS.

groetjes

Bart_M

Laten zien?
Later HOREN bedoel je!  ;D

Grtn,
Bart

MrPink

Laten zien of horen?

Laten VOELEN bedoelen jullie! ;D

Groetjes,
Oscar

garmtz

Het resultaat van Erik heeft wel zin gehad: de sub klinkt formidabel. Je hoort heel veel "toon" en het geheel klinkt superstrak en vloeiend. Echt een audiofiel ding, zeer subtiel en rustig, maar met een onverwachte power als de muziek erom vraagt. Zou wat meer film nog moeten kijken bij Erik met de sub. Met muziek was het in ieder geval geweldig.

Erik van Voorst (in memoriam)

.....that can be arranged..... 8)

Misschien kunnen we dan ook nog wat samen meten en de resultaten op het forum zetten voor de liefhebber.

Gister weer een Film gekeken (Witches of Eastwick) matige beeldkwaliteit maar als het onweert..... :o

groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens,

Ik heb nog een 5-tal fotootjes gevonden van de subwoofer " U-571 " bouw.

Omdat de subbouw nog steeds leeft onder velen ...bij deze dus.... (uiteraard moet je voor het eindresultaat naar de eerste posting van deze Topic ;) )
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Wow, leuk om te zien! :)

Groetjes,
Oscar

bryan vd B

hi,

Wat een knots van een ding zeg!!!!!!!!!! 8) wow !!!,

Echt heel mooi gedaan en zo koop je ze nergens,
net even het topic doorlopen en lees dat je er erg enthousiast over bent en hoogstwaarschijnlijk is dit nog zacht uitgedrukt ;D.

Wat vinden de buren ervan???? ;D ;D ;D,

Ga zelf binnekort ook een sub bouwen maar niet zo een als deze want dan valt de rest van de set in het niet ;D.

vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik van Voorst (in memoriam)

De buren zeggen niets te horen in plaats daarvan vragen ze of wij hun pasgeboren baby horen en er last van hebben.... ??? ???


Wel zeggen ze af en toe iets waar te nemen zoals bv een vrachtwagen in de straat... 8)

Ons huis is goed geisoleerd en dat is een must voor zo een kast ;D

Bedankt voor je complimenten

Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Lid45678

Ding dong bim bam :o

Zier er erg strak en afgewerkt uit.
Deze zou je volgens mij zo in een audio zaak kunnen zetten naast de andere subs.

Groetjes,

Marc

suyver

Wat een ongelofelijk mooie sub!
Heel erg cool.

Gewoon uit interesse: als je alle materiaal-kosten bij elkaar optelt (heb je vast wel eens gedaan), hoeveel geld heeft dit je dan allemaal bij elkaar gekost? En hoeveel tijd ben je er alles bij elkaar ongeveer mee bezig geweest?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...