Van de constructie van de ruimte zoals we die tot nog toe bespraken heb ik een nagalmberekening gemaakt.
Voor alle duidelijkheid, de ruimte bevat:
*tapijt volgens opgave
*koven zoals aangegeven door jou
*vijf (waarschijnlijk te grote) bioscoopstoelen
*de deur
*de luidsprekers
De wanden en het plafond zijn dus
nog niet afgewerkt; de vloer uiteraard WEL.
Ik vertelde eerder al dat het leggen van tapijt plus het plaatsen van meubels voor heel wat midden- en hoogabsorptie zou zorgen. Dat is in de nagalmkarakteristiek hieronder ook wel te zien:

Voor alle duidelijkheid: de nagalmtijd wordt hier frequentie-afhankelijk weergegeven en is het resultaat van de basisaankleding en bouw van de ruimte.
Stel dat we uit bovenstaande berekening het tapijt en de meubels zouden weglaten, dan zou je nagalmkarakteristiek van hieronder krijgen:

Je ziet bij benadering hoeveel de stoffering doet.
De twee donkergroene lijnen onderin definiėren de target, waartussen de juiste nagalmtijd behoort te liggen. Het doel van de verdere aankleding van de ruimte zal behalve esthetisch ook de complete curve aan het einde binnen de target moeten brengen.
Het bovenstaande is bij benadering de startsituatie waarop ik me zal verlaten; enkele verfijningen en aanpassingen zullen nog gedaan worden nav de laatste vragen die ik heb gesteld.
Toine.