Beginnend 5.1 setje (nieuwe foto's)

Started by Romano, May 18, 2005, 18:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Romano

ik heb net gebeld voor werk en ik ben aangenomen met veel moeite ^-^.
helaas hebben ze maar drie weken vakantie werk wat ik wel weer heel erg jammer vind. dus na die drie weken ben ik weer koos werkloos en ga ik weer werk zoeke >:(

Romano

Quote from: triple_A on May 19, 2005, 15:53:31
Goed begin al!
Alleen zou ik als ik jou was eerst je speakers upgraden.
Want overstappen op een versterker van bijv. €200,- zal minder verbetering geven dan een set speakers van €200,- in jou geval.. ;)
Denk ik dan he, als je niet weer bose gaat kopen want er zijn voor het geld betere speakers ;)

Das mijn "tip" ;D

Nou ja, succes ermee.

ik heb de bose speakers niet gekocht maar gekregen van me pa.
want me moeder vond de speakers te groot.
en bose speakers zullen het niet worden (sorry sjors ;))

christian19

Leuke set!

Ik ben ook met een midi set begonnen.
Na mijn eerste paar weken werk, kocht ik een receiver
en sloot er mijn oude speakertjes op aan.
Klonk voor geen meter.
receiver trug gebracht en een setje wharfedales gekocht.
werd achterover geslagen van het geluid dat er ineens uit
dat kleine radiotje kwam :o

Succes verder met de aankopen!!!

mvgr,

christian19.

Romano

Quote from: christian19 on May 19, 2005, 17:04:49
Leuke set!

Ik ben ook met een midi set begonnen.
Na mijn eerste paar weken werk, kocht ik een receiver
en sloot er mijn oude speakertjes op aan.
Klonk voor geen meter.
receiver trug gebracht en een setje wharfedales gekocht.
werd achterover geslagen van het geluid dat er ineens uit
dat kleine radiotje kwam :o

Succes verder met de aankopen!!!

mvgr,

christian19.


ja dank u,
nu ik aangenomen ben wil ik toch eerst een nieuwe versterker kopen wat denken jullie ervan???

Sjors

Quote from: Romano on May 19, 2005, 16:45:37
ik heb de bose speakers niet gekocht maar gekregen van me pa.
want me moeder vond de speakers te groot.
en bose speakers zullen het niet worden (sorry sjors ;))

Dus je pa en ma hebben nu een Acoustimass set  ;)


Nieuw is Bose erg duur, maar je kan best 2 zuilen hebben , de 501's  701 enz  ;)

Groet, Sjors

Romano

Quote from: Sjors on May 19, 2005, 17:56:12
Dus je pa en ma hebben nu een Acoustimass set  ;)


Nieuw is Bose erg duur, maar je kan best 2 zuilen hebben , de 501's  701 enz  ;)

Groet, Sjors

nee, helaas niet ze is nu tevreden met het tv geluid. maar me vader wil het wel maar me moeder vind het teveel geld.

Sjors

Quote from: Romano on May 19, 2005, 18:16:01
nee, helaas niet ze is nu tevreden met het tv geluid. maar me vader wil het wel maar me moeder vind het teveel geld.

Houd de 2e hands markt in de gaten! daar is Bose voor een leuke prijs aan te schaffen  ;)

Groet, Sjors

Romano


wat denken jullie wat ik het eerst moet verbeteren ???.

Romano

#33
ik heb me gisteren laten adviseren door iemand die ik ken. dit is wat hij zei:'het belangerlijkste is de bron (cd-speler) daarna de versterker en dan de speakers, want als de bron niet goed is zal de rest het niet beter maken'. ik denk dat hij wel ergens gelijk heeft maar zoveel invloed zal een beter cd-speler toch niet hebben met zo'n slechte versterker wat ik heb???

R

Je moet denken in een keten. Garbage in, garbage out wordt ook veel gezegd. Een goede bron is idd erg belangrijk. De hele reeks componenten bepaalt echt het geluid. Ook de synergie tussen de componenten is heel belangrijk.

Romano

Quote from: Ruben on May 20, 2005, 13:06:16
Je moet denken in een keten. Garbage in, garbage out wordt ook veel gezegd. Een goede bron is idd erg belangrijk. De hele reeks componenten bepaalt echt het geluid. Ook de synergie tussen de componenten is heel belangrijk.

zo dat was snel :o.

maar heeft dat ook zin met een slechte versterker,  want ik denk echt dat een versterker meer invloed zal hebben.

R

Nogmaals heel snel dan.. ;D..

Met een mindere (of slechte) versteker haal je dan niet het volledige potentieel uit de rest van je keten. Niet alles van de bron wordt benut, maar ook de speakers worden beperkt in hun weergave. Zeker een bepalende factor in het geheel.

garmtz

Wat hij bedoelt is dat kwaliteit die in het begin van de keten niet aanwezig is, ook niet uit je speaker komt. Aan de andere kant hebben speakers wel de meeste invloed op de geluidskwaliteit uiteindelijk. Als je vooral van muziek wilt genieten en niet van je 'set', zou ik ook zeker veel geld uitgeven aan de bron, maar hou het in evenwicht!

Romano

Quote from: Ruben on May 20, 2005, 13:10:46
Nogmaals heel snel dan.. ;D..

Met een mindere (of slechte) versteker haal je dan niet het volledige potentieel uit de rest van je keten. Niet alles van de bron wordt benut, maar ook de speakers worden beperkt in hun weergave. Zeker een bepalende factor in het geheel.

ja, ok

maar ik weet nog niet wat ik het eerst kan upgraden maar zal hier echt de cd-speler het beste zijn???

triple_A

Quote from: Romano on May 20, 2005, 13:13:30
ja, ok

maar ik weet nog niet wat ik het eerst kan upgraden maar zal hier echt de cd-speler het beste zijn???
je speakers upgraden geeft de grootste verbetering.
ik weet zeker dat 60% van het geluid door de speakers bepaald wordt, en de overige 40% door de bron, de versterker en de kabels..

waarschijnlijk klinkt je huidige set met een set goede muziekale infinity's oid een stuk beter dan een mooie versterker op je bose's.
mvg, Triple_A

R

Quote from: triple_A on May 20, 2005, 13:18:37
je speakers upgraden geeft de grootste verbetering.
ik weet zeker dat 60% van het geluid door de speakers bepaald wordt, en de overige 40% door de bron, de versterker en de kabels..

waarschijnlijk klinkt je huidige set met een set goede muziekale infinity's oid een stuk beter dan een mooie versterker op je bose's.

Vind ik een beetje een gevaarlijke uitspraak zo. Ik zal er nooit zo definitief percentages aan hangen. Dit is immers in elke situatie anders. Ik heb de speakers nooit gehoord, maar ik denk dat ze niet eens zo slecht zijn.  Met een goede versterker en cd speler is er denk ik best wat moois uit te halen. Aan de andere kant is het in mijn ogen het slimst om apparatuur uit te zoeken nadat je speakers hebt. Zoals garmt aangeeft, zitten hier de grootste verschillen.

triple_A

Quote from: Ruben on May 20, 2005, 13:40:41
Vind ik een beetje een gevaarlijke uitspraak zo. Ik zal er nooit zo definitief percentages aan hangen. Dit is immers in elke situatie anders. Ik heb de speakers nooit gehoord, maar ik denk dat ze niet eens zo slecht zijn.  Met een goede versterker en cd speler is er denk ik best wat moois uit te halen. Aan de andere kant is het in mijn ogen het slimst om apparatuur uit te zoeken nadat je speakers hebt. Zoals garmt aangeeft, zitten hier de grootste verschillen.
Ja daar heb je gelijk in.. niet elke situatie is hetzelfde.
maar ik heb de bose's wel gehoort, en ik vond ze nou niet echt wat je noemt mooi klinken..
het hoog en laag hebben geen detail en zoals romano ook al aangeeft; het mid ontbreekt gewoon.

In mijn ogen kan je met een goede speaker en een mindere versterker een beter resultaat behalen dan een echt goede versterker en zeer matige speakers..

Dus ik denk dat in deze situatie de speakers wel het beste eerst voor upgrade vatbaar zijn, maar uiteraard moet je dat allemaal zelf bepalen ;)  want smaken verschillen nou eenmaal.
mvg, Triple_A

Romano

Quote from: triple_A on May 20, 2005, 18:43:26
Ja daar heb je gelijk in.. niet elke situatie is hetzelfde.
maar ik heb de bose's wel gehoort, en ik vond ze nou niet echt wat je noemt mooi klinken..
het hoog en laag hebben geen detail en zoals romano ook al aangeeft; het mid ontbreekt gewoon.

In mijn ogen kan je met een goede speaker en een mindere versterker een beter resultaat behalen dan een echt goede versterker en zeer matige speakers..

Dus ik denk dat in deze situatie de speakers wel het beste eerst voor upgrade vatbaar zijn, maar uiteraard moet je dat allemaal zelf bepalen ;)  want smaken verschillen nou eenmaal.


ergens moeten het toch wel feiten zijn wat het beste verbetering geeft.

maar ik ga slapen.

christian19

#43
Zoals ik al eerder zij, stond ik er van te kijken wat er uit zo'n zelfde
kleine radio kwam, toen ik er voor het eerst mijn zuilen op aan sloot.
Ik denk dus dat je het best voor nieuwe speakers kunt gaan.

Bovendien, een CD speler van een paar honderd euro zal op zo een radio
denk ik weinig uitmaken.
Ook een nieuwe versterker kan behoorlijk tegen vallen als je er niet
de juiste spekers voor hebt.

succes!!!

christian19.

Romano

ik denk dan toch eerst nieuwe speakers te gaan kopen.

Romano

#45
Me mentor belde net dat ik over was   O0 ^-^ O0

Sjors

Quote from: Romano on June 28, 2005, 13:05:03
Me mentor belde net dat ik over was   O0 ^-^ O0

Gefelici!  ;)

Groet, Sjors

Romano


Quote from: Sjors on June 30, 2005, 00:16:42
Gefelici!  ;)

Groet, Sjors
Dank je, nu nog het vierde jaar.

Sjors

Quote from: Romano on June 30, 2005, 08:51:09
Dank je, nu nog het vierde jaar.

Gewoon goed je best doen, en niet teveel verzuimen  ;D ;)

Marc R

En, hoor je verbetering/verandering?