login

Author Topic: Bolle's HT geschiedenis en foto's van HT in appartement  (Read 18289 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bolle

• senior member
  • Trade Count: (+1)
  • "Tower, Ghostrider requesting flyby"
Wel vervelend als je een blu-ray wil wisselen...

Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar dat is inderdaad erg onhandig...
Squeezebox Touch / UPC HDTV HD / Mede8er MED400x / Sony BDP-S760 / Marantz AV7005 / Parasound HCA-2205A / ATC SCM40, C3C & SCM11 / Paradigm Servo 15 / LG 60PK250

Offline Bolle

• senior member
TV aan een muurbeugel en de kabels wat weggewerkt met Attema K40 plinten

Squeezebox Touch / UPC HDTV HD / Mede8er MED400x / Sony BDP-S760 / Marantz AV7005 / Parasound HCA-2205A / ATC SCM40, C3C & SCM11 / Paradigm Servo 15 / LG 60PK250

Offline Martijn90

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+41)
Ziet er mooi uit, leuke tv ook  8) Toevallig afgelopen week deze plinten bij mijn neef geleegd, handig spul.
Panasonic TX-P55VT50 • Oppo BDP-93EU • Marantz SR9600 • XTZ 99.26 (Front, center, rear) • JL Audio 12W7 + 10W7 + MiniDSP • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS3 • Antec Fusion HTPC
Slaapkamer "HT"
Showcase
BD Collectie

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Center groter dan de fronts!!
    • Mijn set
Mooi strak afgewerkt! :wub: :worship:
Arcam - KEF Reference Velodyne - PioneerHumax - Inakustik - Spectral
HT Topic

Offline skank1

• Trade Count: (+8)
TV aan een muurbeugel en de kabels wat weggewerkt met Attema K40 plinten

(Image removed from quote.)

mooi
het enige jammer vind ik, ze maken de tv zo plat... maar dan steken die speakers zo enorm uit...
terwijl alles mooi strak zou moeten zijn :p

betreft vorige pagina, zo'n projector in je salontafel steken is echt wel een superoplossing!

Offline Joris1971

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+26)
  • I Love The HT-forum
Mijn complimenten, erg mooi.  :thumbs-up:

Enig puntje van kritiek: je rack, zonde dat je die kabelbende zo ziet...

Mimetism 15.2
Tannoy Bradley
BlueSound Node
April Stello Music DA-100 dac

Offline Bolle

• senior member
Mijn complimenten, erg mooi.  :thumbs-up:

Enig puntje van kritiek: je rack, zonde dat je die kabelbende zo ziet...

Dat klopt, zover was ik gisteren nog niet gekomen met 'ordenen' van de kabels. De plinten liggen nu tot het hoekje achter de rechter speaker. Ik moet nog doorleggen tot de wand van de boekenkast.

Maar met zo'n open rek als de Spider zal het altijd een beetje een kabelbende blijven. Wellicht nog eens de bijpassen 'cable shield' kopen van Finite Elemente.

Verder ook een van de redenen waarom ik op niet al te lange termijn een nieuwe processor moet aanschaffen, HDMI connectiviteit en switching scheel weer een boel extra kabels en een losse switcher (met netkabel).  ;)

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+11)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
Mooie set zo!
Ik mag dat wel: die old-school recht toe recht aan speakers (bouw). Een voor mij onbekende ATC: kan je daar wat meer over vertellen? Kan je diens klank omschrijven/diens specifieke eigenschappen?

Sander.
Tannoy Glenair 10  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline Joost80

• member
  • Trade Count: (+2)
Duim omhoog voor de afwerking. Strak. Volgens mij zijn het beestachtige speakers, die ATC's.
- Pioneer PDP-LX5090 - Pioneer SC-LX85 -Panasonic BD85- Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, Mordaunt-Short Alumni 8 surround, Mezzo 1 surround back - SVS PB12 NSD DSP op Subdude HT- Humax 5200c - Xbox 360 - PS3 - PS4 - Google Chromecast - Turtle Beach PX4 headset -

Offline Bolle

• senior member
Dank voor de positieve commentaren!

ATC speakers hebben hun oorsprong in de professionele hoek, als studio/monitoring speakers. Je ziet ze veel studio's en andere professionele omgevingen. Zie hier voor wat voorbeelden: http://www.atcforums.co.uk/viewtopic.php?f=16&t=25.
Met die achtergrond is de klank erg neutraal, en erg gedetaileerd. Ze laten de muziek horen met zo min mogelijk kleuring, en zo lineair mogelijk. Het zijn ook speakers zonder basreflex poort, en daarmee een strakke bas en makkelijk te plaatsen. Op basis van wat ik gelezen had, lag hun klank redelijk in wat ik zoek, en na beluisteren werd dat bevestigd.
Als minpunten kan je zeggen dat hun open karakter mindere opnames (compressed/gelimited moderne mixes) ook volledig blootgeeft, en niet met een 'mooier sausje' wat makkelijker beluisterbaar maakt. Ook blinken ze niet uit in de absoluut laagste bas.
Het moet je dus liggen, en als het je ligt zijn het redelijk value for money speakers. Mijn volledige surround set uit de 'Entry Series' heeft een nieuwprijs van ca 5.500 EUR hier in NL/DLD afhankelijk van de pond koers. Vergeleken met bv een B&W 800 series is dat een stukje aantrekkelijker, terwijl velen de ATC's beter vinden. Ik weet dat een forumgenoot uit BE zijn B&W 803 setup heeft vervangen door ATC SCM7's, de bookshelfs speakers. Ik weet dat Garmt ook erg enthousiast was over de grotere speakers van ze.

Vanuit de professionele achtergrond is de specialiteit van ATC actieve speakers, dus met ingebouwde versterkers die direct de drivers aansturen. Sinds een aantal jaren heb ze ook een 'Entry Series', passieve speakers op een aantrekkelijker prijsniveau maar met veel van de eigenschappen van de grotere broers.

Kijk eens op hun website voor meer informatie: http://www.atcloudspeakers.co.uk/. Hoop ooit nog eens centjes te hebben om een Concept 6 surround set te kunnen aanschaffen.... :inlove:
Wat reviews kan je vinden op http://www.exaudio.net/criticas.htm

Offline Bolle

• senior member
Afgelopen weekend heb ik ook de ATC SCM11's opgehaald, deze moesten nog gemaakt worden. Ik gebruik ze als surrounds op Partington stands.

Even niet op de plintjes letten, die moet ik nog verven. Ook nog nieuwe speakerkabel aanschaffen voor de surrounds, waarschijnlijk Canare 4S11.

Offline Bolle

• senior member
En op een zijspoor, ik overweeg mijn set te plaatsen in mijn inbouw boekenkast, dus hou mijn ogen beetje open naar een wat kleinere eindversterker dan de Parasound HCA-2205AT.
Heeft iemand ervaring met de Rotel RMB-1575, een klasse-D versterker (B&O Icepower modules), of zou dat een grote stap terug zijn na de Parasound?

Geďnteresseerden voor de Parasound kunnen zich ook melden  ;)

Offline Bolle

• senior member
Centerspeaker op een beugel, bank gekocht op lekker bij te buizen en vloerkleed (hopelijk beter voor akoestiek). Foto's zijn helaas wat donkerder uitgevallen (simpele compact camera...)

En beetje aan spelen met LED lampjes in de boekenkast

To do's:
*Iets aan de achtermuren. Heb geen metingen gedaan, maar mijn logica zegt dat iets van absorptie of diffusie in de situatie met de bak zo dicht tegen de achterwand wel nuttig kan zijn. Iets van gespoten RPG Skyline kan ik nog wel als een soort van moderne wandversiering zien...
*Apple Airport express nog ergens wegmoffelen (wifi station)
*Gaten muur (voor doorvoer speakerkabels) dichten, was kleine miscommunicatie met aannemer.
*apparatuur in de inbouwboekenkast wegwerken.
*Wat kunst/versiering om wat gezelliger te maken zonder strakke/minimalistische te verliezen
*nieuwe speaker kabel achter

Offline Kamidioblitz

• HT forum legend group
    • Mijn set
Re: Menno's HT geschiedenis en foto's van HT in appartement
« Reply #63 on: September 1, 2010, 09:02:15 »
Strak geheel, helemaal mijn smaak! Zou wel overwegen de rotel te beluisteren in de eigen setup.
Samsung PS50B850, Onkyo TX-NR809, Audiolab 8000SE, 8000CDE MK2 
Klipsch RF25, RS25, RC35, SVS PB10NSD, BDP-51FD, Technics SL-DL2, Sony Playstation3 80GB, AKG K 701, AKG K 450

Offline WickedGame

• Trade Count: (+7)
  • Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #64 on: September 1, 2010, 09:11:23 »
Erg netjes hoor :) Ziet er heel goed uit...

Offline Joris1971

• Trade Count: (+26)
  • I Love The HT-forum
« Reply #65 on: September 1, 2010, 09:38:51 »
Mooi man, mijn complimenten  :pompom:
Mimetism 15.2
Tannoy Bradley
BlueSound Node
April Stello Music DA-100 dac

Offline Blue-Eyes

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+24)
« Reply #66 on: September 1, 2010, 09:55:04 »
Mooi zo, ik hou van dat strakke!
Ben er (vaak) klaar mee.....

Offline Joost80

• member
« Reply #67 on: September 5, 2010, 16:35:36 »
Mooi man. Mocht willen dat ik de ruimte had voor zo'n bank.
- Pioneer PDP-LX5090 - Pioneer SC-LX85 -Panasonic BD85- Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, Mordaunt-Short Alumni 8 surround, Mezzo 1 surround back - SVS PB12 NSD DSP op Subdude HT- Humax 5200c - Xbox 360 - PS3 - PS4 - Google Chromecast - Turtle Beach PX4 headset -

Offline Bolle

• senior member
« Reply #68 on: September 5, 2010, 18:00:04 »
Bank is ongeveer 4,25 bij 2,15, past ook maar net!
Overweeg tzt het chaise longue deel (verste van de eettafel) weg te halen en een mooie Eames Lounge Chair neer te zetten. Wel eerst even flink sparen (of laf voor een neppert gaan  :blush:)
« Last Edit: September 5, 2010, 19:58:47 by Bolle »

Offline JeKa

• Trade: (+764)
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
« Reply #69 on: September 5, 2010, 18:36:49 »
Bank is ongeveer 4,45 bij 2,15, past ook maar net!
Overweeg tzt het chaise longue deel (verste van de eettafel) weg te halen en een mooie Eames Lounge Chair neer te zetten. Wel eerst even flink sparen (of laf voor een neppert gaan  :blush:)
:worship: Ik zie natuurlijk niet je hele kamer, maar ik denk dat de stoel aan de kant van de tafel minder uit de verf komt dan er tegenover.  :)

Offline Bolle

• senior member
« Reply #70 on: September 5, 2010, 19:58:23 »
:worship: Ik zie natuurlijk niet je hele kamer, maar ik denk dat de stoel aan de kant van de tafel minder uit de verf komt dan er tegenover.  :)

Klopt, ik zou dan de chaise longue/hoek weghalen die ongeveer bij het stereo meubel staat, de hoek bij de eettafel blijft dan. Dus volgens mij zijn we het eens!
Maar als ik mijn gewenste uitgaven vs inkomen zie de komende tijd zal het nog lang duren voor er een originele Lounge Chair komt...

Offline JeKa

• Trade: (+764)
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
« Reply #71 on: September 5, 2010, 20:12:22 »
Klopt, ik zou dan de chaise longue/hoek weghalen die ongeveer bij het stereo meubel staat, de hoek bij de eettafel blijft dan. Dus volgens mij zijn we het eens!
Maar als ik mijn gewenste uitgaven vs inkomen zie de komende tijd zal het nog lang duren voor er een originele Lounge Chair komt...

(Image removed from quote.)

Had het niet goed gelezen, we zijn het inderdaad eens! De Eames is zoooooooooooo mooi.....   :inlove: Wat betaal je voor een replica?
« Last Edit: September 5, 2010, 20:12:46 by JeKa »

Offline Bolle

• senior member
« Reply #72 on: September 5, 2010, 21:23:14 »
Volgens mij vanaf zo'n 750 EUR. Originele Vitra of Herman Miller's kom je nog wel eens tegen voor zo'n 3.500 EUR voor een set (stoel + ottoman)

Offline Bolle

• senior member
« Reply #73 on: September 6, 2010, 12:40:36 »
Net als vervanging van mijn SB3 een SB Touch besteld. Aanbieding voor 249 EUR incl verzending (zie tweakers pricewatch).
Benieuwd naar de verbetering over de SB3.

Offline mikeske

• The owner of CinéMike and
  • Trade Count: (+5)
  • CinéMike
    • CinéMike
« Reply #74 on: September 6, 2010, 21:20:42 »
super ruimte met een heel mooi interieur en natuurlijk ook een hele mooie set  O0
Marantz AV8003 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV
XTZ speakers en subs - SVS sub
Epson Full HD op 100" scherm en Panasonic Full HD 50" en heeel wat Nordost