Bolle's A’dam appartement HT - kleine updates zomer 2023

Started by Bolle, May 14, 2005, 23:17:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Voor het navigatie gemak een paar shortcuts gemaakt naar de 'grotere' updates in mijn set-up. Met mij en mijn hobby's gaat ik vaak in 'golven', ik ben er even intensief mee bezig, dan ben ik tevreden met wat er staat, en paar jaar later ga ik weer mee aan de slag.

2005 - 2006: Introductie - TAG / Parasound / Mission / Sanyo projector set-up in huur appartement Den Haag
De begin post van mijn opstelling op HTforum. De set bestaat op dat moment uit een TAG McLaren processor, Parasound eindversterkers, Mission speakers en een Sanyo HD-ready projector. In de paar jaar verander ik wat kleine dingen aan de set waaronder; nieuwe Oppo DVD speler, verandering van Mission center & surround speakers, toevoegen Paradigm subwoofer, nieuwe LCD TV.

2009 - 2010: Grote update - TAG / Parasound / ATC / LG plasma set-up in koop appartement Amsterdam
Ik verhuis naar Amsterdam en het is tijd voor wat veranderingen in de opstelling. Qua versterking blijf ik bij TAG & Parasound, met wel een andere eindversterker. De HD-ready projector en TV vervang ik voor een HD plasma TV. Mijn trouwe Mission speakers worden vervangen door een ATC set. Ook ga ik over van CD's naar lokaal streamen met een kleine sever met Logitech Media Server en meerdere Squeezebox spelers.

2010 - 2011: toevoegen unRAID server en kleine updates
Ik ben redelijk tevreden over mijn set. Ik ga ook volledig over naar lokaal video stream met een unRAID media server en Mede8er speler.  Voor de nieuwe HD surround audio formats en HDMI connectiviteit stap ik over op een Marantz AV processor.

2020 - 2021: Weer terug in Nederland - updates unRAID en Logitech Media Server, tweede Raspberry Pi stereo systeem voor studeerkamer
Na 6 jaar met erg veel plezier rond de wereld gezworven te hebben kom ik weer terug in mijn appartement in Amsterdam. Ik haal mijn bestaande set uit de opslag en update de audio en video servers, en zet een tweede set in de studeer kamer voor het vele thuiswerken in deze periode.

2022 - 2023: Downsize naar een 5.1.2 'budget' HT
Om diverse redenen besluit ik over te stappen naar een kleinere set-up. Ik ga naar een Denon AV receiver en een Argon Audio 'on wall' speaker met een kleine SVS subwoofer. Wel worden wat zaken bij de tijd gebracht, zoals een 4K OLED TV en Nvidia Shield 4K media player, en inbouw plafond speakers voor Atmos.


Mijn oorspronkelijke eerste post

Hallo,
Ik ben nu een tijdje op het forum actief, en heb al wat advies gevraagd links en rechts, en van sommige leden ook wat gekocht. Hoewel ik mezelf niet als een zeer zware gebruiker of 'poster'op het forum zie worden, lijkt het me toch wel zo netjes om me even voorstellen.

Wie ben ik

Ik ben zelf 31 jaar, werk in de telecom, en ben vrijgezel en woon in de randstad. Zit nu ongeveer 4 jaar in een huurappartement wat veel te klein aan het worden is een hoop dit jaar een appartement in Amsterdam te kopen, hoewel ook international ambities heb. Ben zelf van mening dat er een bepaalde balans tussen de waarde van je HT en je woning moet zitten, op dit moment is mijn HT wat uit z'n plaats, daar hoort een mooiere woning omheen hoewel dit natuurlijk niet mijn belangerijkste drijfveer is om wat nieuws te zoeken.

Mijn HT wensen en doelen

Even terug naar HT/muziek, mijn gebruik is schat ik zo'n 75% stereo/muziek en zo'n 25% surround TV/film.
Mijn smaken qua muziek zijn vrij breed, er is weinig wat ik niet leuk vindt, en merk ook dat er telkens weer een genre is wat ontdekt kan worden. Het enige waar ik echt niet van hou is heavy metal. Heb dan ook geen echte favoriete artiest, hoewel Bruce Springsteen altijd wel erg gewaardeerd wordt.
Op het gebied van film, daar ben ik me een beetje aan het ontwikkelen in de wereld voorbij de Hollywood blockbusters, hoewel het meeste wat ik kijk (nu) toch nog wel uit die hoek komt.

Wat ik zoek in een set is 'snelheid', een brede soundstage met goede plaatsing en veel details. Een warm of 'rond' geluid spreekt me niet aan. Gezien het vrij grote deel van stereo muziek in mijn gebruik wil ik dat mijn set minimaal concessies doet aan de stereo kwaliteit om surround weer te geven.

Ik heb de neiging we heel gericht te focussen op een hobby, en die dan enige tijd te laten rusten en daar vervolgens een aantal jaar later weer op te pakken. Het kan dus best zo zijn dat als mijn set naar tevredenheid is dat ik dan ook geheel van de 'scene' verdwijn voor een tijdje.

HT geschiedenis

Met betrekking tot HT/muziek begon het zo'n beetje 12 jaar geleden. Ik had een standaard Philips alles in een torentje bij m'n ouders. Toen ging in Delft studeren en op kamers, wat een geweldige tijd was! Had voor mijn 18e verjaardag een bedrag van mijn ouders gekregen om mee te doen wat zelf wou. Liep met het idee rond om eens een 'goede' set te kopen, ik dacht aan wat Sony/Pioneer losse componenten en Jamo speakers (wist ik veel....).
Toen liep ik een boekhandel in Delft binnen om een tijdschrift te kopen om me eens wat in te lezen, en ik kocht de Hifi-Choice. En daarmee is het eigenlijk begonnen!  ;D Niet in het minste ook gestimuleerd door de Multifoon die tegenover mij zat en vaak langsliep.

Uiteindelijk heb een Audiolab 8000A versterker gekocht, een Rotel RDC-965BX CD speler en Mission 753 speakers. Dit was een combinatie van redelijk populaire componenten uit die tijd (ca 1993). Toen was het geld op, en de rest van mijn studententijd is het geld wat ik had opgegaan aan andere zaken, hoewel er natuurlijk ook wel wat CD's gekocht werden (en een Arcam tuner).

HT was natuurlijk in die jaren iets heel nieuws en net in opkomst. Multifoon was er wel redelijk vroeg bij, en vanuit ons huis konden we in het appartement van een van de medewerkers van Multifoon (Roel) kijken die een projector had. We konden goed meekijken dus.
Mijn huisgenoten en ik hadden wel eens een projector nodig van de universiteit voor studie presentaties en bijeenkomsten, en zorgden we meestal voor dat we die de avond van te voren en/of erna hadden zodat we nog een video (VHS) konden kijken met en stereo versterkertje voor het geluid (hoewel onze videorecorde mono was...). Daarna hadden een huisgenoot en ik zoiets van "dat gaan we ook kopen als we straks een baan hebben"!

Nu even door naar 2001, na mijn tijd genomen voor mijn studie ben ik eindelijk klaar en huur ik mijn appartement. Net een baan, nog niet heel veel geld, maar er moest toch iets aan een HT gedaan worden zonder dat ik mijn stereo kwaliteit teniet wou doen.
Had een oude stereo TV van mij ouders meegenomen. Eerste stap was om in ieder geval Prologic te hebben. Daarvoor zo'n add-on Yamaha processor/versterker (gebruikt) gekocht die de center en rears versterkt. Als luidsprekers een gebruikt paar Mission 731 voor rears gekocht een bij mijn fronts passende gebruikte Mission 75C. Vrij snel daarna een Sony DVP-S725D DVD speler (heel lelijk wit maar daardoor erg goedkoop!) met ingebouwde Dolby Digital decoder die ik dus op de 5.1 ingang van mijn Yamaha aan kon sluiten.

Daarna een paar jaar er geen aandacht aan besteed.

Naar de huidige set

Begin vorig jaar kwam een vriend langs met een projector van zijn vader's werk waar we een paar films op gekeken hadden. Na 'Top Gun' op groot formaat hebben gezien  :o was ik toch wel van overtuigd dat ik dat toch echt wel wilde. Dus besloten mijn oud-huisgenoot uit Delft (die was ook even 'Top Gun' komen kijken) en ik onszelf aan onze afspraak te houden een projector te kopen. Dus allebei een Sanyo Z2 gekocht,. Ik heb een zelfgemaaakt scherm gemaakt van een houten frame en opgespannen verduisterings gordijn.

Het beeld was nu prima, waar de geluidskant begon toch wel een beetje achter te lopen. Dus einde vorig jaar werd het toch wel eens tijd om daar wat aan te gaan doen. Mijn idee was om een midden klasse receiver te kopen (bv Denon 3805) met een losse eindversterker voor de front kanalen gezien mijn focus op stereo. In mijn achterhoofd wist ik wel dat eigenlijk een aparte pre-pro wou aangezien dit me tov een receiver een beter stereo kwalitiet zou geven, maar dat was qua budget even een andere klasse.
Heb toen van een forumlid een Parasound HCA-1000A overgenomen om als eindversterker te gebruiken.

Met kerst kregen we een gift van mijn grootouders, en dat veranderde mijn plannen. Een pre-pro combinatie was nu mogelijk, een aangezien dat eigenlijk mijn eind doel was besloten daar maar voor te gaan.
Eerste stap was een goede processor, voor wat ik uit wou geven zat ik naar gebruikte TAG AV32R/Lexicon DC2/MC1 en Meridian 561 te kijken. De Lexicons vielen af doordat de concensus was dat ze in stereo wat minder zouden zijn dan de andere. Van de diverse berichten begreep ik dat de TAG het beste bij mijn smaak zou passen. Ook de upgradebility van de TAG sprak me aan, als het budget het toelaatte zou ik deze stapsgewijs naar de laatste specificaties kunnen brengen.
Uiteindelijk heb ik afgelopen januari een gebruikte TAG AV32R 96 kHz 5.1 aangeschaft. Samen met de Parasound op de fronts was dit een geweldige stap vooruit zowel op stereo als surround gebied. Ik had de Parasound eerst als eindtrap op mijn Yamaha gebruikt, maar met de TAG als processor was het (natuurlijk) duidelijk een ander niveau. Geweldig veel detail, transparantie en nauwkeurig plaatsing, en een erg strakke en diepe bas met veel detail. In dat opzicht is de TAG een prima match met de Parasound, die wat warm en 'sloom' kunnen klinken wat de TAG weer weghaald.

Voor de front en rears gebruikte ik nog even mijn bestaande Audiolab en Yamaha als eindversterkers, maar dat was niet ideaal natuurlijk. Daarom in februari en maart van mede-forum leden een Parasound HCA-1500A en nog een Parasound HCA-1000A gekocht.

Ondertussen bleek ook dat mijn Rotel CD speler toch van een wat te lage kwaliteit te zijn om als transport te fungeren voor de TAG, dus in april een gebruikt TAG CDT20R loopwerk met de TAG sync link gekocht. Ik was hier wel een beetje skeptisch over, want wat kan een loopwerk nu verbeteren. Het is toch simpel eentjes en nulletjes van de disc afhalen en naar de processor brengen? Maar de verbeteringen de het TAG loopwerk bracht waren overduidelijk, en het bestaansrecht van 'hifi' werd me weer overduidelijk, en dat betere componenten inderdaad verbetering kunnen brengen.

Mijn TAG AV32R processor had ik gekocht met het idee om deze tzt had einde van dit jaar in m'n hoofd) up te graden naar de laatste specificaties. Ik had echter afgelopen maand de mogelijkheid om een nieuwe AV32R BP192 7.1 te kopen, dus op Dual Processor na (wat nog even qua budget een stap te ver is nu) de laatste specificaties. Omdat ik zo tevreden was over de sound van mijn 96 kHz TAG, was ik erg nieuwsgierig naar wat de volgende stap in de 'TAG sound' zou klinken, en kon ik mezelf niet meer tegenhouden en heb ik deze gekocht. Deze staat nu sinds vrijdag te spelen. Hij moet nog 'loskomen', mar van wat ik tot nu toe gehoord heb bouwt de 192 kHz versie verder op de sterke punten van de 96 kHz versie; nog meer detail, transparantie, goede plaatsing en strakke gedetailleerde bas.
Qua timing was de updrade van de Tag niet het beste, er zijn andere onderdelen van mijn set die ook een upgrade nodig hadden, maar kon deze niet laten liggen. Een aangezien deze upgrade toch al voor het einde van het jaar gepland was, moeten we het maar even als een vervroeging van die plannen zien.

Met als deze electronica in lag mijn appartement vol afstandsbedieningen en daar had ik het een beetje mee gehad. Dus afgelopen maand een gebruikte Pronto (Marantz RC5000i) gekocht. Wat een geniale uitvinding! Kan me niet voorstellen hoe ik ook zonder gedaan heb...

Maar al met al een lang verhaal, gefeliciteerd als je zover bent gekomen!

HT toekomstsplannen

Mijn volgende plannen zijn:
In de komende 2/3 maanden:
-een subwoofer, waarschijnlijk SVS met 'plus' driver
-nieuwe DVD speler (met 720P DVI output) of een HTPC om mijn Sanyo Z2 1-op-1 pixel mapping en progressive signaal aan te sturen. Heb dat geprobeerd met mijn huidige PC en dat geeft een zeer merkbare verbetering van de beeldkwaliteit.

Daarna
-Moet mijn bekabeling, m.n. mijn speakerkabels eens vervangen.
-Einde van het jaar en begin volgend jaar staan op het prgramme nieuwe speaker en een TV. Qua speakers ben ik wel erg onder indruk van de B&W Nautilus speakers na die eens gehoord te hebben, en hoop een combinatie van 804 en HTM1 voor fronts en center te nemen. Mijn Missions zijn een stuk beter gaan klinken met de nieuwe CD + processor + eindversterker maar zijn nu wel een zwakke schakel in de keten. Met name mis ik wat diepe bas en zijn ze wat te schel zeker bij hogere volumes.
Voor de TV kijk ik even hoe de plasma schermen zich ontwikkelen qua prijs, anders zal het toch maar een gewone breedbeeld worden.

Al deze plannen zijn natuurlijk een beetje afhankelijk van de plannen qua huis, want daar zal ook flink wat budget heen moeten gaan....

Nu even wat foto's, wat natuurlijk het meest interessant is. Let op ik ben vrijgezel, dus mijn appartement is helaas qua inrichting nooit echt verder gegroeid dan een veredelde studentenkamer...

Foto 1: Een overzicht van de apparatuur en scherm. Pijn aan de ogen doen de witte DVD speler en antieke TV,  vandaar mijn plannen zoals omschreven.
Foto 2:  de apparatuur wat beter in beeld

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Nog wat foto's

Foto 3: Deel van mijn zithoek, met rear speaker in beeld en de projector opgehangen in de kast. Ja de bank is hoognodig aan vervanging toe, maar hij zit zo lekker! Komt wel bij het volgende huis.
Foto 4: de onmisbare Pronto
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Oh ja, de kabel bende naast mijn apparatuur is omdat ik nu af en toe aan het experimenteren ben met m'n PC als HTPC (nu nog alleeen DVD kijken). Aangezien ik maar 1,5 meter DVI kabel heb zet ik mijn PC vlak naast de projector (achter de kast) en gebruik ik een SPDIF kabel van 12 meter. Die zie je daar nast de apparatuur liggen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Jean Pierre

mooi hoor! Best lang verhaal  ;D Heb het echter wel te doen met je tv meubel zo'n huge tv erop  ;)

Erik

Ik heb genoten van je verhaal, leuk om eens de weg ernaar toe te horen ipv alleen het eindresultaat.

ps koop alsjeblieft eens een andere bank, wat een verschrikking ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sjors

Quote from: Jean Pierre on May 15, 2005, 11:47:30
mooi hoor! Best lang verhaal  ;D Heb het echter wel te doen met je tv meubel zo'n huge tv erop  ;)

Jep, me to  :D   Maar uprades staan in de lijst  :)

Groet, Sjors

astrobart

die bank is juist helemaal top, echt ik meen het.
Zo hoort zo;n bank er uit te zien en lekker zitten doet hij vast nu. ;D

Bolle

Ja, ik hou zelf heel erg van het Chesterfield model, en hij zit (ligt :)) heerlijk! Een beetje een 'gebruikte' look hoort ook wel bij zo'n bank, maar deze is echt te ver heen... in sommige kussens beginnen op de vouwen in het leer gaten te komen.

Maar ja, ik heb hem 5 jaar geleden ooit voor 400 gulden of zo gekocht dus veel kan je er ook niet van verwachten.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Moony

Kun je de kussens niet opnieuw laten bekleden?
De rest van de bank ziet er nog goed uit zo te zien.

Mooie combi die Tag pre-pro en de Parasound eindbakken!!  O0

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Bolle

De rest van de bank gaat nog wel inderdaad. Maar de kussens opnieuw bekelden heb ik al eens nagevraagd, dat is ongeveer 3x zoveel als ik ooit voor de bank betaald heb dus een beetje overdreven als je mij vraagt.

Heb vorig weekend dmv de 'action switches' op de AV32R gezorgd dat de Parasounds aan/uit gaan als gewenst. De Parasounds zijn aan/uit te schakelen dmv een 12V DC signaal. De AV32R 7.1 heeft 'action switches', schakelaars die je open of dicht kan zetten bij bepaalde gelecteerde inputs. Dus een 12V DC trafo, 9 pins D-sub plug en wat oude speaker kabel en een 40 min knutselen/solderen later werkt het prima.

Op de input CD gaat alleen de HCA-1500A aan, op DVD en TV springen de HCA-1000A's ook aan en weer uit als je terug naar CD gaat. Ideaal, hoef je niet meer van de bank te komen om de eindversterkers aan/uit te zetten!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Walter_PPK

Leuk zo'n lang historie verhaal. Ik heb zelf ook een hele tijd met de 753's gespeeld. Leuke speaker. Best verassend als je die even wil optillen. Als je snelheid schepre plaatsing in je geluid wil zijn elektrostaten misschien iets voor jou?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bolle

#11
Hi,

ik ben ook niet ontvreden over de 753's. Met de upgrades in CD speler, processor en eindversterkers zijn ze een heel stuk beter gaan klinken, ze zijn dus in staat een flink stuk met de set  'mee te groeien'.
Mijn grootse kanttekening met deze speaker is dat ze hele diepe bas missen (vandaar ook de wens voor een sub die ook goed met muziek is) en ze wat schel kunnen klinken. Maar dit kan ook voor een groot deel aan mijn speakerkabel liggen, VdH 'Clearwater', die staat erom bekend wat schel te klinken. Ik denk dat ik daarom binnenkort daar een upgrade in ga doen.

Over elektrostaten heb ik toevallig net met Garmt wat over gesproken op een andere thread, en tegen de tijd dat ik mijn speakers ga upgraden zal ik ook daar eens na kijken (en luisteren natuurlijk...)

Verder heb ik sinds gisteren een verdere upgrade gedaan, een BBK DV971H (ook wel bekend als de Oppo Digital speler, veelbesproken op www.avsforum.com) DVD speler met 15 m Profigold DVI kabel. Hiermee kan ik mijn Sanyo Z2 met 720p aansturen op DVI, wat de beste manier moet zijn. Heb nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de beeldkwaliteit komt in de buurt van mijn HTPC experiment (Theatertek 2.1 + FFDSHOW + reclock) voor een zeer aantrekkelijk prijsje.
Ik had het gehad met mijn PC versjouwen naar de projector, en kon na het HTPC experiment de 576i die mijn oude Sony over component verstuurd niet meer aanzien  ;). Ik wil nog wel eens op een HTPC overgaan, maar dat is een leuk projectje voor van de winter. Hopelijk zijn de HTPC kasten dan ook wat betaalbaarder....

Volgende stop op de upgrade trein... een SVS subwoofer, waarschijnlijk PB12-plus. Op de volgende Powerbuy wachten dan maar.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Walter_PPK

Ik had de 753's op een sansui au7900 aangesloten en had altijd sublaag genoeg. Maar dat kwam ook omdat de de bank tegen de achtermuur stond wat het laag een enorme boost gaf.
Electrosataten zijn echt meester in pinpoint mits ze goed opgesteld staan en je niet te veel met je hoofd beweegt. Wat hier als storend wordt ervaren is de geringe sweetspot. Mensen die bij mij film komen kijken en naast de sweetspot zitten luisteren naar de dichtst bijzijnde Sequel. :-\ Maar ik heb gewoon echt veel plezier in het luisteren gekregen sinds ik ze heb.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bolle

Kleine update:

Allereerst de BBK DVD speler die ik in juni heb toegevoegd. Zeker met alle laatste firmware updates een prima speler, en gaat mooi samen met de Z2 met de DVI aansluiting.
En de BBK heeft i.t.t. de Amerikaanse Oppo nog een SCART uitgang, dus wel zo makkelijk met TV aansluiten.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

En gisteren mijn Mission 731 rears vervangen door een paar Mission 752's om een wat mooiere combinatie met de fronts te krijgen.
Hoewel mijn prioriteit qua speaker eigenlijk op een sub en nieuwe fronts zou moeten liggen, wou ik deze toch even hebben aangezien ze niet zo heel vaak gebruikt langs komen. En voor de prijs hoef je dit niet te laten.
En als ik tzt nieuwe fronts heb, heb ik nu in ieder geval een met de 753's en 752's een mooie Mission set-up voor als rears in een toekomstige 7 kanaals opstelling.

Edit: de speaker staat nu even gedraaid voor de foto.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Pim

Ziet er allemaal geweldig uit, nu de sub nog.

Is duiken ook een hobby van je?

Pim
denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

Bolle

Net een klein extraatje van het werk gekregen, dus de sub is nu wat dichterbij gekomen. Even afwachten wat er langs komt. Alleen staat een plasma/LCD ook hoog op het verlanglijstje.

Ik duik, maar ben wel een mooi weer duiker. Laatste paar jaar een paar keer Rode Zee, en komende februari een week liveaboard in Thailand.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Een paar updates:

-ik wil graag mij set-up een beetje gaan verschuiven (ipv huidige hoge rek een lager breder rek, de bredere versie van het Ikea 'Oppli' kastje waar nu mijn TV opstaat), en heb daarvoor wat langere interconnect van de processor naar een van de eindversterkers nodig. Van een forumlid 120 cm Van den Hul D102 MkIII hybrid overgenomen. Prima kabel tegen een aantrekkelijk prijs.

-En eindelijk een subwoofer aangeschaft  ;D! Via een een Engels AV forum van iemand in Brussel een Paradigm Servo 15 overgenomen (de originele en niet de v2 die recent uitgebracht is. Op basis van de reviews leek mij dit een sub die het beste bij mijn wens voor een sub die zowel goed met muziek en film is. Dit oa door het ontbreken van de basreflex poort en de servo feedback controle in de woofer (een beetje zoals de Velodyne DD series). Heb hem niet gehoord maar ben puur op de reviews en ervaringen van gebruikers afgegaan, maar dat was voor de prijs een zeer aanvaardbaar risico.
Hij is dit weekend met dank aan mijn in Brussel woonachtige ouders (mijn vader: "alweer een speaker? Maar je hele kamer staat al vol?") overgekomen. Ik moet heb nog goed plaatsen en afstellen, maar hij lijkt goed te klinken. Gaat vrij diep (Darla scene uit 'Finding Nemo'  ;D), maar is ook gecontroleerd, gedetailleerd en subtiel. Ik kan hem bij muziek goed inschakelen zonder dat het gaat overheersen en een wollige doffe massa in de bas wordt. Eigenlijk hoor de je de sub nauwelijks en klinkt het vrij goed geintegreerd. Maar het kan beter dus dat wordt wat afstellen de komende tijd. De sub is aangesloten met een vrij budget subkabel, de QED Qunex P-SW. Moet nog eens kijken wat hier aan te verbeteren is.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

En om mee te gaan met mijn tijd maar eindelijk eens de wereld van Ipod ingestapt. Een vriend van mij heeft gisteren vanaf het vliegveld in London een (Video) Ipod 60 Gb meegenomen, samen met een netstroom charger. Omgerekend ongeveer 400 EUR wat toch net weer wat scheelt met de 439 + 30 EUR wat die combinatie hier in NL ongeveer moet kosten.
Voornaamste reden voor de Ipod is dat ik begin volgend jaar 4 weken op vakantie ga en al mijn muziek mee eigenlijk wel lekker lijkt. Ook wil ik hem gaan integreren in de auto (Blaupunkt heeft hier leuke oplossingen voor).

En omdat min schijf van mijn PC redelijk vol zit en ik dus mij CD's moet gaan rippen naar de PC bij de MM in de aanbieding een 250 Gb externe harde schijf van Lacie in een net Porsche design meegenomen. Dus de komende weken CD's rippen... Gebruik hier Audiograbber met de LAME encoder voor, omdat die betere resultaten zou geven dan de ripper in iTunes.

Op het lijstje voor dit jaar staan eigenlijk nog een LCD/plasma, en een nieuwe autoradio met Ipod connector. Kijken of dat allemaal nog gaat lukken, hoop mn nog op wat leuke aanbiedingen voor de TV's met de kerstdagen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

alexia

Ziet er zeker mooi uit. Ik overweeg ook al een poosje een ipod, ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen.

Is het geen probleem dat de Ipod die jij hebt wit is? Ik bedoel voor in je auto. Ik weet niet hoe je auot eruit ziet maar ik kan me voorstellen dat hij zwart aan de binne kant is.

Hou ons op de hoogte !!!
That's thirty minutes away. I'll be there in ten. Mr Wolf

Oh, I'm sorry. Did I break your concentration?

garmtz

Mooie set Menno! Die 753's, daar heb ik zeker een zwak voor, de 752's zijn nog veel zeldzamer!! Grappig dat je ook Roel kent, zullen we het wel eens over hebben gehad denk ik. Wellicht dat ik in de (nabije) toekomst ook zelf dealer kan worden van MartinLogan, dan moeten we maar eens gaan praten denk ik... ;)

Leuke sub ook, die Paradigm. Heeft toch wel een aardige status opgebouwd. Al met al dus een mooie set vind ik! 8)

Peerless Monster

QuoteDie 753's, daar heb ik zeker een zwak voor, de 752's zijn nog veel zeldzamer!!

Ze worden regelmatig aangeboden hoor Garmt. Zag een week geleden of zo nog een setje 752érs te staan voor 300 euro... In nieuwstaat.
Normaal wordt daar ook nog grif voor gevraagd. Ik had bijna gereageerd, maar de vrouw had andere prio's... helaas. Anders had ik ze gekocht.
De 753 Freedom, die zijn zeldzaam in Nederland. Als je die vind, dan ben je gelukkig. Een veel betere tweeter nog dan de gewone versie.

Indien je trouwens veel klassieke muziek draait, dan zou ik de 752 als front gaan gebruiken. Deze zijn daar veel beter in dan de 753 (nog beter bedoel ik dan ;) ).

Mooie set!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Durk

Quote from: alexia on December 13, 2005, 09:10:05
Ziet er zeker mooi uit. Ik overweeg ook al een poosje een ipod, ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen.

Is het geen probleem dat de Ipod die jij hebt wit is? Ik bedoel voor in je auto. Ik weet niet hoe je auot eruit ziet maar ik kan me voorstellen dat hij zwart aan de binne kant is.

Hou ons op de hoogte !!!

ik heb mijn Ipod in mijn middenarmsteun. Ik kan de muziek benaderen via de bedieningstoetsten van de autoradio. Bij mij een beetje onhandig omdat de tracknamen nog niet getoond worden en ik alleen in 5 voorgedefinieerde playlists kan kijken, maar als je de autoradio uitzoekt op basis van Ipod functionaliteit kun je veel meer functies krijgen.
Ik heb onlangs nog in een mercedes met Ipod gezeten waar je gewoon via de knoppen op het stuur je hele Ipod kan doorzoeken. De info werd in het bisschermpje getoond. Het is dus helemaal niet noodzakelijk om je Ipod binnen handbereik te hebben. Gewoon in het dashbordkastje of in de middenarmsteun en je hebt er geen omkijken naar.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Bolle

Dank voor de reacties. Ben zelf ook wel redelijk tevreden nu, op een nieuwe TV na heb ik de set nu op het niveau gekregen wat ik me dit jaar voor ogen had. Kunnen we volgend jaar eens gaan kijken wat de verbeterpunten zijn. Ik denk primair (naast wat kleine dingetjes, zoals high-contrast doek als vervanging van mijn huidige opgespannen verduisteringsstof scherm en nieuwe speakerkabel voor) zal dit uitkijken naar een paar nieuwe front speakers zijn.

ML's lijken me gezien de beschrijvingen wel interessant en mogelijk wel bij mijn smaak passen. Ik denk dat nieuwe nog even wat boven het budget liggen maar als je een leuk paar inruilertjes tegenkomt als dealer hou ik me aanbevolen Garmt!
Zoals ik al aangaf zijn de 753's zeker geen uitzonderlijke speakers, maar ik ben best wel verbaasd hoeveel beter ze zijn gaan klinken door de verbeteringen in de rest van de keten. In dat opzicht zijn ze een vrij sterke schakel in de keten gebleken. De toevoeging van de 752's achter heeft ook een positief effect gehad, het geheel klinkt wat homogener in surround, en net wat gedetailleerder en 'steviger' achter. Peerless Monster, kan je me vertellen in welke opzichten de 752 beter worden geacht als de 753's? (Hm, zie daar weer een weekend middag verloren gaan aan experimenteren...)

Heb de sub verder gisterenavond verplaatst van de plek tussen de speakers naar een wat onopvallender plekje in de hoek van de kamer. Wat een verschil! Veel meer bas  ;D, maar een stuk wolliger en ongecontroleerder  :(. Weet dus niet of dat een goede verplaatsing is. Hier zal ik nog wel een paar dagen moeten gaan experimenteren. Hoop wel dat ik hem in de hoek goed kan afstellen, want het is wel een erg grote kist zo midden in de kamer....

Mbt de iPod, ja het is een geweldig apparaat. Ik reis zelf niet veel met de OV waar het natuurlijk ideaal voor is, maar voor in de auto en op vakantie is het een geweldige manier op al je muziek bij je te hebben. Over de kleur heb ik eigenlijk niet zo nagedacht, toen die vriend me belde om te zeggen dat ze hadden liggen en welke kleur ik wou, gaf ik aan de witte omdat de 'klassieke' iPod kleur is en zo 'hoort'. Pas na je posting hier dacht ik eigenlijk dat een zwarte misschien achteraf handiger was voor in de auto.... ach ja maakt me niet zoveel uit.

Nu nog even een paar CD's rippen en dan de projector aan met een leuke basfilm.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

B.J.

Ziet er zeker leuk uit. Alleen die gare tv is nog vreemd. Ik zag op de wishlist al een lcdtv dus dat komt wel goed!