Room EQ wizard

Started by Teejoo, April 10, 2005, 22:12:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obiwantje - SVS >>BASS<<

Teejoo je refereert in een eerdere post aan het gebruik van HTPC plugins tbv de software. Nu heb ik een radioshack Digital DB meter en zojuist ook een behringer DSP1124P besteld. Ik vraag me nu af of ik niet beter bijvoorbeeld een Behringer EMC8000 meetmic kan kopen en via zo'n plugin aan de slag kan gaan, en zo het hele frequentiespectrum kan gaan aanpakken?

Vragen:

1) Is mijn aanname correct?
2) Welke plugins spreken we hierover
3) Is de Behringer emc8000 dan een goede keuze?
4) Bij feedback.nl zie ik de genoemde mic niet staan, is er een goede andere plek waar ik deze evt ipv de door (2) inmiddels niet meet benodigde 1124P kan bestellen?

Ik kom er even niet meer uit .....
Sony VPH 1272QM CRT -- Marantz 9200 AMP THX Ultra -- AG Acoustics custom fronts -- SVS CS-Ultra -- 800W Bryston 6B mono eindversterker -- HTPC 2xSkystar2 -- Monster-THX kabels -- http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30291.0

blue-eyes

#26
Teejoo,

is dit waar je op doelt: De Creative MP3+ Soundblaster?  'MP3+' heeft overigens geen bijzondere betekenis; in Azië heet hetzelfde apparaat gewoon Soundblaster Digital Music. Te koop voor 49 euro dacht ik.

Even een stukje tekst:

QuoteInmiddels zijn er verschillende goedkope USB-uitbreidingen te koop die u rechtstreeks op uw notebook aansluit. Creative komt daar nog eens overheen met de MP3+ Soundblaster, die de laptop voorziet van de betere multimedia-voorzieningen als optisch-digitale in-en uitgangen en een goede ad-convertor (16 bit, 48 KHz) om analoge signalen om te zetten in digitale gegevens.

Creative had eerder al de Soundblaster Extigy uitgebracht, maar die is groter, heeft een betere geluidsresolutie van 24 bit en is voornamelijk bedoeld voor een vaste plek bij een desktop of laptop. De MP3+ Soundblaster is een stuk handzamer en kan zo ook makkelijk onderweg gebruikt worden.





Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#27
Hoi, ik ben even druk bezig vandaar mijn late reactie:

@Blue-Eyes: dit is hem. Werkt fantastisch. Ik heb er vanmiddag weer een AV192R mee geroomEQed  ???
@Obiwantje: Ik kan je hier echt niet mee helpen. Ik heb totaal geen ervaring met de Behringer of HTPC. Vraag dit even aan op het engelse forum. Ik zou wel terughoudend zijn bij het aanpakken van frequeanties boven de 200Hz.
@Martin: Ik heb dit getest maar ik bij beide laptops waarmee ik vanmiddag heb gespeeld was alles ok. Ook mijn eigen pc zet alleen de juiste kanalen open.

Martin_M

Quote from: Teejoo on May 29, 2005, 22:42:57
Hoi, ik ben even druk bezig vandaar mijn late reactie:
@Martin: Ik heb dit getest maar ik bij beide laptops waarmee ik vanmiddag heb gespeeld was alles ok. Ook mijn eigen pc zet alleen de juiste kanalen open.

Vreemd. Het gaat hier concequent verkeerd.
Maar zoals ik al zei is het niet zo'n probleem. Je moet het even weten ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May 29, 2005, 22:42:57
Hoi, ik ben even druk bezig vandaar mijn late reactie:

@Blue-Eyes: dit is hem. Werkt fantastisch. Ik heb er vanmiddag weer een AV192R mee geroomEQed  ???


Dan zal ik zorgen dat ik deze te pakken krijg. Stel je voor dat M&M hier op de stoep staan en ik dat stukje techniek niet voorhanden heb ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on May 30, 2005, 11:21:53
Dan zal ik zorgen dat ik deze te pakken krijg. Stel je voor dat M&M hier op de stoep staan en ik dat stukje techniek niet voorhanden heb ;D

M&M hebben in principe alles bij zich in één grote tas. Laptop, externe geluidskaart en usb->serieel converter allemaal geleend maargoed.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Moet het zelf ook kunnen ;)

En voor die 50 euro hoef ik het niet te laten. Hoop ik, die kleine kost klauwen met geld.... ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Gewoon een weekje de luiers uitwassen.
Je moet iets voor je hobby overhebben he?

blue-eyes

#33
Quote from: Krunk on May 30, 2005, 20:27:01
Gewoon een weekje de luiers uitwassen.
Je moet iets voor je hobby overhebben he?

Het valt ook wel mee ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Weet iemand een niet te dure meetmicrofoon die ik zou kunnen gebruiken ipv de conrad dB meter? Het gaat er met name om dat tie ut frequentiegebied van 20-120 Hz recht meet.

Groetjes,

Ronald

GerritZ

Quote from: tingtong5 on May 31, 2005, 09:50:51
Weet iemand een niet te dure meetmicrofoon die ik zou kunnen gebruiken ipv de conrad dB meter? Het gaat er met name om dat tie ut frequentiegebied van 20-120 Hz recht meet.

Groetjes,

Ronald

http://www.behringer.com/ECM8000/index.cfm?lang=ENG
Kost 88 euro


Gerrit

hifiman

Quote from: GerritZ on May 31, 2005, 12:36:06
http://www.behringer.com/ECM8000/index.cfm?lang=ENG
Kost 88 euro


Gerrit

Bedankt voor de tip! Overigens kost tie 50 euro bij mij in de buurt  ;D

GerritZ

Quote from: tingtong5 on May 31, 2005, 13:03:56
Bedankt voor de tip! Overigens kost tie 50 euro bij mij in de buurt  ;D

Perfect, je bent misschien nog wel een microfoon versterker nodig.

Hier heeft Behringer ook oplossingen genoeg in.


Gerrit

hifiman

Mooi spul he dat behringer  :P

hifiman

Goed nieuws voor mensen zoals ik die de dB meter gebruiken icm TMREQ:

V3.22 is now available on the website.

The main functional change in this build is the addition of support for microphone/SPL meter calibration files.

GerritZ

Quote from: tingtong5 on May 31, 2005, 16:32:28
Goed nieuws voor mensen zoals ik die de dB meter gebruiken icm TMREQ:

V3.22 is now available on the website.

The main functional change in this build is the addition of support for microphone/SPL meter calibration files.

Dat zijn toch de bestanden waar de afwijking van de meters al in staan ???
Heb jij hem eventueel van de RadioShack dB meter


Gerrit

hifiman

Quote from: GerritZ on May 31, 2005, 17:08:00
Dat zijn toch de bestanden waar de afwijking van de meters al in staan ???
Heb jij hem eventueel van de RadioShack dB meter

Precies!  ;D
Nee, maar ik wilde daar net naar op zoek gaan  8)

GerritZ

Quote from: tingtong5 on May 31, 2005, 19:09:15
Precies!  ;D
Nee, maar ik wilde daar net naar op zoek gaan  8)

Van de behringer heb ik hem wel, maar van de radioshack niet.


Gerrit


blue-eyes

Quote
Kabels om de volgende in- en uitgangen te verbinden:

de dB-meter uitgang met de rechter ingang van de geluidskaart, de linker uitgang van de geluidskaart met de linker ingang en rechter uitgang van de geluidskaart met een analoge ingang van de AV-processor.

Hier kom ik niet 100% uit.....  De zin staat wat krom geschreven, kan 2 kanten op ;D

Begrijp ik goed dat:
1. rechteringang geluidskaart op de dB meter
2. linker uitgang met linker ingang van de geluidskaart (loop)
3. rechter uitgang geluidskaart naar analoge ingang

Dus punt drie is alleen rechts verbinden? De linkeringang van de AV processor wordt zo niet gebruikt?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Hij komt niet door de dB meter calibratie heen, ik krijg continue een error: the input signal its at it maximum .

Welke waarde ik ook ingeef, als de calibratie wordt opgestart wordt ie op maximaal gezet....

Iemand? Ik gebruik de soundblaster Live external 24bit
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Je hebt me net aan de telefoon gehad ;D

Laat anders hier maar weten of het idd aan de mixer-instellingen (als je ze dan eindelijk te pakken kan krijgen) ligt.

Succes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Het ligt iig niet aan de mixer instellingen zoals Martin beschreven had, ook met de methode zoals Martin beschreef gaat de rec op maximaal.....

Van Teejoo de tip gekregen de bekabeling te controleren en eventueel te vervangen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on June 23, 2005, 20:41:37
Van Teejoo de tip gekregen de bekabeling te controleren en eventueel te vervangen.

Zeker MIT??



sorry, was te makkelijk :-X ;D

Hopelijk kom je er snel uit. Of anders kom ik sneller langs dan voorzien ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Het zijn de rood witte dropveter, single jack => tulp. Tja, lijkt me stug dat ze kapot zijn, maar voor een paar euro kan ik dat best even aftesten.

Ach, anders zie ik Martin snel hier op de stoep staan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey