Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Started by Audiofiel, April 2, 2005, 09:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

hier staat er nog een klaar voor familiebezoek ;D

tot straks ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

hifiman


riwi

Quote from: Audioloog on January 15, 2012, 19:05:29
Veel plezier mannen!

Die zijn nog niet klaar denk ik. En ze zitten nu aan de soep bij Audiofiel :)

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van vandaag.

Audiofiel

Nee, soep was het niet Richard, het waren Indische boontjes, kip Madras en nasi plus bami. ;D


De laatste forumgenoot is zojuist vertrokken. Ik zal morgen even een apart topic aanmaken over de shootout en hier een link plaatsen. Het heeft een hoop interessant vergelijkingsmateriaal opgeleverd. En daarnaast was het weer beregezellig. 8) :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Audiofiel on January 16, 2012, 00:08:23
Nee, soep was het niet Richard, het waren Indische boontjes, kip Madras en nasi plus bami. ;D

Lekker  :inlove:

Audiofiel

Je bent van harte welkom om ook een keer te komen eten c.q. luisteren. ;)



We misten vandaag trouwens nog een SSP-800 in de vergelijking. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Audiofiel on January 16, 2012, 00:57:29
Je bent van harte welkom om ook een keer te komen eten c.q. luisteren. ;)

We misten vandaag trouwens nog een SSP-800 in de vergelijking. ::)

Ik weet het. Ik had al een discussie met vik hierover.
Ik zit op het randje van overwerkt te worden, 12 uur per dag is normaal. Ik heb mijn weekenden hard nodig om tot rust te komen. Ik vind de vergelijking best interessant, maar momenteel komt het er even niet van. Bovendien net een nieuwe projector aangeschaft dus dan kijk ik ook graag op mijn gemak een filmpje thuis.
Bedankt voor het aanbod hoor. Ik kom hier later misschien nog wel op terug.
Ik denk dat een SSP vergelijking ook best lastig is. Je moet zo'n ding goed instellen. Ook heeft elke pre-pro z'n plus en min punten, en ga je dan elke pre-pro gelijk behandelen of zet je hem in waar ie het beste in is? Ik vind surround vergelijken ook lastig in een andere ruimte.

Zaterdag erg genoten van "Drive" en hoe dat klonk en er uit zag op de projector bij mij thuis :) Ik ben wel tevreden met hoe het klinkt en kijkt nu. Dan hoef ik ook niet zo nodig een vergelijking te doen met andere spullen.


SV..S

Zo, ook weer thuis, even bijkomen, een borrel en dan naar bed. ;D
Was inderdaad weer beregezellig en leerzaam.

Ik heb de ssp trouwens gewoon weer mee naar huis genomen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Quote from: SV..S on January 16, 2012, 01:35:53
Zo, ook weer thuis, even bijkomen, een borrel en dan naar bed. ;D
Was inderdaad weer beregezellig en leerzaam.

Ik heb de ssp trouwens gewoon weer mee naar huis genomen ;)

Dat vond ik wel jammer. Ik heb je nog geprobeerd tegen te houden, maar je was mij te snel af.

Ik sprak vanochtend de CAV-500 en die zei dat hij de SSP-75 miste. Ik meende zelfs te zien dat hij een traantje wegpinkte. Of zou dat verbeelding zijn en hebben versterkers helemaal geen gevoelens? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: riwi on January 16, 2012, 01:17:29
Ik weet het. Ik had al een discussie met vik hierover.

Ik bedoel ook niet dat je hier gisteren had moeten zijn, ik wist dat het niet uit zou komen. Ik bedoel alleen maar dat een SSP-800 een hele mooie kandidaat was geweest om met name tegenover de SSP-75 zijn kunsten te doen vertonen.

QuoteIk zit op het randje van overwerkt te worden, 12 uur per dag is normaal. Ik heb mijn weekenden hard nodig om tot rust te komen. Ik vind de vergelijking best interessant, maar momenteel komt het er even niet van. Bovendien net een nieuwe projector aangeschaft dus dan kijk ik ook graag op mijn gemak een filmpje thuis.

Kijk er mee uit, Richard. Er zit namelijk geen duidelijke overgang tussen bijna overwerkt worden en werkelijk overwerkt zijn. Ineens kun je aan de andere kant staan en dan zit je met de gebakken peren. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik een pas op de plaats maken zolang het nog kan.

QuoteBedankt voor het aanbod hoor. Ik kom hier later misschien nog wel op terug.
Ik denk dat een SSP vergelijking ook best lastig is. Je moet zo'n ding goed instellen. Ook heeft elke pre-pro z'n plus en min punten, en ga je dan elke pre-pro gelijk behandelen of zet je hem in waar ie het beste in is? Ik vind surround vergelijken ook lastig in een andere ruimte.

We hebben gisteren een apart vergelijk gedaan met surround en daarna een aparte sessie met stereo. Elke prepro moet natuurlijk dezelfde instellingen hebben, dus Jos en Viktor hebben na gisteren weer heel wat werk om de instellingen terug te zetten. :P

En exotische instellingen staan in een vergelijk natuurlijk uit. Dus geen EQ in welke vorm dan ook. De verschillende eigenschappen komen vanzelf wel naar boven als je zowel stereo als surround vergelijkt.

QuoteZaterdag erg genoten van "Drive" en hoe dat klonk en er uit zag op de projector bij mij thuis :) Ik ben wel tevreden met hoe het klinkt en kijkt nu. Dan hoef ik ook niet zo nodig een vergelijking te doen met andere spullen.

Begrijpelijk. Maar dergelijke shootouts leveren naast heel veel gezelligheid ook altijd weer interessante (luister)kennis op. Ook als je niet op zoek bent naar iets anders.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

 :) Het was een hele gezellige dag guys. Op het einde was ik best wel een beetje moe verder maar het was het zeker waard.

Erg leerzaam en natuurlijk erg leuk om weer een paar nieuwe gezichten te zien. En natuurlijk niet te vergeten.. de gastvrijheid was ook een dikke 10.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Ik heb een apart topic geopend over de shootout die wij gisteren hebben gehouden. Je kunt het hier vinden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FFF

Quote from: Audiofiel on January 16, 2012, 22:01:22
Ik heb een apart topic geopend over de shootout die wij gisteren hebben gehouden. Je kunt het hier vinden. 8)

Daar staat dat je vandaag hier gaat posten wat het nu gaat worden en wat je met de AV7005 gaat doen. Ben benieuwd  ;D

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Als je niet uitkijkt, begin je nog op Joris te lijken!   :tongue2:

Mooie processor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SV..S

Quote from: Audiofiel on January 17, 2012, 20:34:43
Nee, jij wist het al. ;D
:P

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald  >:D
wederom gefeliciteerd met deze mooie processor.
ik ben benieuwd naar je bevindingen bij vergelijk met de Marantz. zeker wat betreft Het Core Dts signaal tov Dts ma via analoog (als ik het zo goed verwoord  :confused:)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FFF


Audiofiel

Quote from: FFF on January 17, 2012, 22:00:06
haha, dezelfde weer terug gekocht?

Nee, bijna. Het serienummer is enkele cijfers hoger. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FFF

Quote from: Audiofiel on January 17, 2012, 22:04:09
Nee, bijna. Het serienummer is enkele cijfers hoger. ;)
Dat is knap, die Aragon's liggen meestal niet voor het oprapen  ;D

Maar, de aragon is de betere (in jouw oren) ten opzichte van de andere in de shootout?

Audiofiel

Quote from: FFF on January 17, 2012, 22:08:51
Dat is knap, die Aragon's liggen meestal niet voor het oprapen  ;D

Maar, de aragon is de betere (in jouw oren) ten opzichte van de andere in de shootout?

Dat ga ik nog eens (opnieuw) testen:

Quote from: Audiofiel on January 17, 2012, 20:39:07
Ik hoop dat ik morgenavond tijd heb om de AV7005 zelf even tegen deze zilveren jongen te testen. Eens kijken in hoeverre de conclusies van de eerdere twee shootouts te combineren zijn. :yin-yang:

Eerder heb ik al een shootout gehoord met de Aragon Soundstage, Aragon Stage One, Classé SSP-75 en Proceed AVP. De conclusies van die shootout kun je hier lezen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Inmiddels heb ik contact gehad met Classé Canada over mijn CAV-500. In principe zou het mogelijk moeten zijn om per twee kanalen te gaan bruggen, zodat ik er een 3-kanaals versterker van kan maken. De CAM-350 mono's hebben twee CAV-500 eindversterkermodules in brug, dus daarmee zou ik op mijn CAV-500 dus van 4 kanalen ongeveer 2 gelijkwaardige monoblokken kunnen maken. Ik zeg ongeveer, omdat de mono's wel beter zijn door hun losse kasten, grotere trafo (per kanaal) en grotere voedingssupply.

Voor een toekomstig gebruik in een 4.1 Acoustat set is dat natuurlijk heel erg handig. Heb ik wel een gebalanceerd signaal nodig om te kunnen bruggen, maar dat probleem los ik dan wel op. Daarnaast is het dan veel flexibeler om de CAV-500 zelf te houden, dan draai ik er nu gewoon 4.1 mee op de surroundset en hou ik de mono's voor de stereoset. Ga ik over op 4.1 Acoustat, dan brug ik de kanalen en zet die in voor de achterkanalen. Nagenoeg identieke versterking, dus weer netjes 4G.

Het mailtje van Classé geeft aan dat het mogelijk is, alleen hebben ze het zelf nog nooit geprobeerd. Ik wil dit weekend zelf even gaan testen met nog een te fabriceren verloopkabel van 1x XLR female naar 2x XLR male.

Wordt vervolgd. :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.