Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Started by Audiofiel, April 2, 2005, 09:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Ben benieuwd wat je ervan vind Audiofiel. Zeker in vergelijking met de eerdere processoren die je getest en gehoord hebt.

morca

Wat een mooie en goeie Marantz is dit,ik wist niet dat jij deze ook had staan Vik.

Veel luisterplezier Audiofiel,dit zal toch haast wel moeten bevallen.
Ik heb mijn oog ook op Marantz ,maar me knip werkt niet mee  ;)

SV..S

Quote from: vik on January  7, 2012, 10:47:04
Doen we maar meteen de correcte foto :  ;D




ja, die afstandbediening mag je gerust weglaten, daar ga je qua looks iig niet op vooruit  ;D

wel een logische stap, ik zit hier met hetzelfde probleem.
enerzijds is de ssp 75 niet echt makelijk te bedienen door de andere huisgenoten, en ik loop ook in de knoei met mijn hdmi aansluitingen.
ik ben regelmatig de stekkers aan het versteken, en dat gaat in mijn nieuwe meubel niet meer zo eenvoudig.
maar laat ik niet te veel je topic vervuilen, ik ben benieuwd hoe ie bevalt, had je al niet eens de 8003 getest?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

De eerste ervaringen zijn nog niet heel positief. Automatisch inregelen zat er qua afstanden totaal naast, dus alles maar met de hand ingeregeld. Geluid is in vergelijking met de Aragon nogal scherp, hard, hol en niet direct en natuurlijk. Let wel, ik heb er 1 film op gekeken gisteren op HD-audioformaat die ik een tijd geleden op de Aragon heb beluisterd met enkel de core DTS via coax. Dat laatste klonk echt beter.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: SV..S on January  7, 2012, 18:34:25
wel een logische stap, ik zit hier met hetzelfde probleem.
enerzijds is de ssp 75 niet echt makelijk te bedienen door de andere huisgenoten, en ik loop ook in de knoei met mijn hdmi aansluitingen.
ik ben regelmatig de stekkers aan het versteken, en dat gaat in mijn nieuwe meubel niet meer zo eenvoudig.
maar laat ik niet te veel je topic vervuilen, ik ben benieuwd hoe ie bevalt, had je al niet eens de 8003 getest?

Waarschuw je me als je de SSP-75 wegdoet? Hij past precies bij mijn CAV-500 qua looks. 8)


De 8003 heb ik niet getest. In reviews en op fora lees ik dat er veel mensen de 8003 naast de 7005 hebben gehoord en de conclusie is vrijwel altijd dat de 8003 beter is in stereo en de 7005 beter in surround. Vandaar mijn keuze voor die laatste. En USB, iPod, Airplay aansluitingen leek mij ook wel handig.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: vik on January  7, 2012, 16:53:19
Voor zover ik het heb begrepen van Audiofiel gaat hij niet veel geld in een processor steken, dus ook geen CineMike. Could be wrong maar denk het niet.  ;)

Nee, voor mij geen modificatie die even duur is als het apparaat. Dat gaat mij te ver. Bovendien ga ik dan zelf wel aan het werk met (voedings)modificaties.

Maar dan moet ik wel eerst van de basiskwaliteit overtuigd zijn. Vanavond nog maar eens een filmpje kijken...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje


Bas Akkerman

Wennen aan beter geluid dan je had gaat makkelijk, wennen aan minder geluid dan je had daarentegen...
Hopelijk valt het mee Audiofiel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Het was niet bedoeld als serieuze downgrade. Voor stereo heb ik een andere set, dus die prestaties vind ik niet belangrijk. Maar in surround met alle nieuwe decoders aan boord zou ik toch wel graag de prestaties evenaren die mijn Aragon al had met de simpele coaxiale digitale uitgang, dus zonder de HD-audio toevoegingen... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

larsie

Ik zou hem even laten inspelen. dan nog wat klooien met instellingen..

HT-EQ   off
Dynamic EQ    on
Ref-level offset    10dB
Dynamic volume OFF
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Audiofiel

Hij is ingespeeld, is bijna een jaar oud. Alle EQ settings en Audyssey staan express uit.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

squeek

Ik heb het niet direct allemaal gevolgd hier, maar waarom heb je die downgrade gedaan feitelijk?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Audiofiel

Quote from: squeek on January  7, 2012, 23:45:43
Ik heb het niet direct allemaal gevolgd hier, maar waarom heb je die downgrade gedaan feitelijk?

Op de vorige pagina lees je de reden van verandering. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje

Quote from: Audiofiel on January  7, 2012, 22:36:50
Hij is ingespeeld, is bijna een jaar oud. Alle EQ settings en Audyssey staan express uit.

misschien eens opzetten? wat heb je te verliezen?

Kjelt

Quote from: Audiofiel on January  7, 2012, 20:15:24
De eerste ervaringen zijn nog niet heel positief. Automatisch inregelen zat er qua afstanden totaal naast, dus alles maar met de hand ingeregeld.
De subwoofer(s) zit er altijd wat naast, de rest hoort toch binnen 5cm goed te staan, heb je de microfoon juist geplaatst tijdens de test en stond je zelf niet in de ruimte en was iedereen verder ook het huis uit , oftewel was het muisstil in huis tijdens het inleren?
Ik heb al drie verschillende receivers en processoren met Audysey gehad en nog geen enkel probleem.

vik

Quote from: larsie on January  7, 2012, 22:32:39
Ik zou hem even laten inspelen. dan nog wat klooien met instellingen..

HT-EQ   off
Dynamic EQ    on
Ref-level offset    10dB
Dynamic volume OFF

De Dynamic EQ en HT-EQ blazen je geluid alleen maar op en wordt daar alleen maar slechter van. Dat soort meuk moet je uitzetten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Quote from: Kjelt on January  8, 2012, 01:29:07
De subwoofer(s) zit er altijd wat naast, de rest hoort toch binnen 5cm goed te staan, heb je de microfoon juist geplaatst tijdens de test en stond je zelf niet in de ruimte en was iedereen verder ook het huis uit , oftewel was het muisstil in huis tijdens het inleren?
Ik heb al drie verschillende receivers en processoren met Audysey gehad en nog geen enkel probleem.

Ik neem aan dat je een grapje maakt? Of dacht je dat ik achterlijk was? ;D


Dit is de 6e processor met automatische afstelling en inmeetmicrofoon die ik in huis heb. Zelfs op de slaapkamer heb ik Audyssey. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Gaeje on January  8, 2012, 00:43:41
misschien eens opzetten? wat heb je te verliezen?

Het laatste beetje leven uit het geluid.

Quote from: vik on January  8, 2012, 08:53:15
De Dynamic EQ en HT-EQ blazen je geluid alleen maar op en wordt daar alleen maar slechter van. Dat soort meuk moet je uitzetten.

Daarom staat het hier ook uit.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje


sr7000

Misschien eens een bluray testen met veel ruimtelijkheid en dynamiek? Volgens mij zou daar de winst moeten liggen bij de nieuwe formaten. Heb het zelf laatst eens vergeleken met de bekende nootjes scene van House of Flying daggers. Daar kon ik wel een verbetering horen tussen de nieuwe formaten en Dts. Al was dat verschil nog wel dermate subtiel dat ik nog niet heel hard de nijging heb om een nieuwe processor te kopen.

Audiofiel

Quote from: Gaeje on January  8, 2012, 09:58:33
in plaats van eerst te luisteren...

Waarom denk je dat ik nooit naar de verschillen met en zonder Audyssey heb geluisterd? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maro

Toch zijn deze nieuwe Audyssey versie's beduidend beter dan die van een jaar of 4-5 geleden.

Quote from: vik on January  8, 2012, 08:53:15
De Dynamic EQ en HT-EQ blazen je geluid alleen maar op en wordt daar alleen maar slechter van. Dat soort meuk moet je uitzetten.

Voor jouw misschien. In mijn set is het de Dyn EQ met film echt een verbetering.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Voor zover ik het heb begrepen is Audiofiel al behoorlijk lang bezig met deze hobby inclusief  surround.

Ik denk dat de beste man zelf wel kan beoordelen of iets minder klinkt of beter. Voor zijn oren kan dit gewoon minder klinken na alles wat hij heeft gehad.

Let´s face it.. de Marantz AV 7005 is een leuk apparaat maar het is geen Walhalla.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Maro on January  8, 2012, 10:41:29
Toch zijn deze nieuwe Audyssey versie's beduidend beter dan die van een jaar of 4-5 geleden.

Voor jouw misschien. In mijn set is het de Dyn EQ met film echt een verbetering.

Dat klopt... smaken verschillen. Ik en een hoop anderen delen dezelfde mening. Ik weet natuurlijk niet wat jij gewend bent.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Dan zal ik wel de enigste zijn die Dyn EQ gebruikt... Ben ook niet veel gewend.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -