Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Started by Audiofiel, April 2, 2005, 09:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Deze openingspost zal periodiek worden ge-update naar de laatste stand van zaken...



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

#1
Hi,

"Separaat high-end stereo en HT systeem met gedeelde subs..." staat steevast vermeldt in de signature van Audiofiel. Afgelopen zondag was voor mij de dag van een duo-sessie, eerst samen met Audiofiel naar Bryan om zijn Artspeak opstelling te beluisteren en daarna zou ik nog bij Audiofiel zijn gescheiden stereo en HT systeem met gedeelde subs gaan beluisteren. Nieuwsgierig naar hoe hij vooral seperaat maar toch gedeeld beide systemen heeft opgesteld werd ik aangenaam verrast toen ik eenmaal in de huiskamer stond. Hier is geen sprake meer van WAF, hier is sprake van een totale acceptatie...Pontificaal staat er een batterij aan luidsprekers de bezoeker te verwelkomen wanneer de entree eenmaal gemaakt is. Normaliter 'slechts' een 9 tal (incl. subs) maar aangezien Audiofiel nog wat aan het spelen was met het filter van een andere luidspreker stonden er ditmaal maar liefst 11 luidsprekers opgesteld. Vol? Ach, aan de muren waren her en der nog de rekken voor de CD en DVD-collectie te bespeuren, een eettafel, wat bijzettafeltjes, een bank en stoel maakte de huiskamer voor de rest af......naast een aantal dozen. Geen akoestische aanpassingen maar met de veelvoud aan items dat in de kamer stonden was er toch al een behoorlijke demping voorhanden.

De stereo-set, waarbij de stoel als sweetspot geldt, bestaat uit een Parasound CBD-2000 (beltdrive van CEC) verbonden via AES/EBU van Artspeak met de  Parasound DAC2000 DA-converter (beide stevig gemodificeert door niemand minder dan....Jawel Louis Raatjes). Het signaal wordt middels XLR Artspeak getransporteerd naar een Mark Levison 38 voorversterker. Een Classe CA-400 eindbakje (  ;D ), vebonden met de ML met  Madrigal HPC interlinks die ook in de surroundset worden gebruikt, mag de Acoustat model one elektrostaten voorzien van de nodige 'juice' waarbij het signaal getransporteerd wordt door luidsprekerkabels van Van Medevoort (he? Geen Louis ditmaal! Vanwege de capacitieve lading die de elektrostaten hebben vond Audiofiel de vMedevoort kabels hier beter presteren dan de Artspeak luidsprekerkabels).

Aangezien de elektrostaten in haar frequentiebereik beperkt is tot zo'n 100Hz wordt het laag voor rekening genomen door twee port-vented zelfbouw-subs met elk twee 12" Scanpeak drivers en twee poorten, het versterkingsgedeelte van de subs komt voor rekening van een Aragon 4004 eindbak. De subs zijn in hun weergave beperkt tot 25Hz, doelbewust afgekapt middels een Behringer om schade aan de ScanSpeak drivers te voorkomen.

Ik had, voordat we naar Bryan gingen, al een kleine opwarmer met de set maar het echte luisteren begon pas na het bezoek aan Bryan. Om de een of andere wazige reden wilde het Parasound loopwerk de Hugh Masekela CD niet echt slikken, bepaalde zinnen werden wat vaak herhaalt en hoe mooi de teksten van het nummer ook zijn, het werd vrij snel irritant. Tuck & Patti's CD 'Time after Time' verdwijnt in de speler en al vrij snel word ik getrakteerd op een totaal andere akoestische ruimte dan Audiofiel's eigen woonkamer. Met een vleugje romantiek wordt het duo in de woonkamer geportreteerd en is de aanwezigheid volledig tastbaar. Een duidelijke afbeelding met een goede gelaagdheid in de diepte dat zich precies tussen de twee elektrostaten bevind. Soms, wanneer het laaggebied wat meer wordt aangesproken, schrik ik een beetje wakker uit de droom. Het beeld trekt naar binnen op de grond en de subs verraden hun positie. Audiofiel is dan ook nog zeker van plan enkele modificaties aan te brengen aan de Acoustats waardoor de subs pal beneden de elektrostaten hun positie in mogen nemen en naar verwachting zal dit toch zeker een oplossing gaan bieden om de illusie weer compleet te krijgen. Aangezien de Acoustats niet ver naar beneden doorlopen is een klankmatig verschil geen probleem, enkel de snelheid van de elektrostaat moet door de subs bijgebeent worden en met de 'kleine' ScanSpeak drivers is Audiofiel hier zeker in geslaagd. De Aragon houdt de drivers flink in de teugels en de subs reageren snel en daadkrachtig.

Ik had onlangs nog een mooie XRCD opname ontvangen die ik thuis nog niet had kunnen beluisteren, maar was uitermate nieuwsgierig hoe deze opname op de set van Audiofiel zou worden gebracht. Alhoewel we soms John Newton's 'Amazing Grace' gekscherend verruilde met Mieke Telkamp's uitvoering stond er toch een pracht van 'n Amati double-bass instrument in de kamer van Audiofiel. Gary Karr bespeelt het instrument uit 1611 met verve en ondersteund met een orgel, bevond ik mij alweer snel in hogere sferen. De double-bass kan behoorlijk in het laag duiken, net zoals de orgel overigens, en wederom soms even die escape doordat de subs hun positie verraadde en het beeld deels naar binnen trokken. Desondanks was er toch meer dan genoeg om van te genieten, niet alleen het hout maar ook de snaren van het instrument waren tastbaar door de duidelijke afbeelding en resolutie die door de elektrostaten werd neergezet.

Na deze sferische muziek tijd voor wat stevig werk...ik heb Audiofiel bespaard van het Pantera-geweld maar Dream Theater zou en moest even in de Parasound worden gelegt. Dream Theater's CD 'Images and Words' is geen meesterwerk of referentie voor wat betreft opnames, maar de muziek is meer dan meesterlijk, geniaal gewoon. Plat en groots met een duidelijk gecomprimeerde stem, een stevige muur van gitaren en het prominent aanwezige drumwerk van Mike Portnoy....het werd precies zo gebracht als ik de CD meen te kennen zonder de vaak bij elektrostaten aanwezige brei wanneer er een complexe, doch gestuctureerde brei aan muziek wordt aangeboden. Wat dat betreft zijn de Acoustats in Audiofiel's opstelling tot nu toe toch wel de meest indrukwekkenste elektrostaten die ik heb gehoord!

Naast het 'naar binnen trekken' door de twee subs viel me eigenlijk op dat het stereobeeld zich steevast mooi tussen de elektrostaten bleef hangen, nooit echt aan de buitenzijdes. Totdat we de opnames van CeeDeePro gingen beluisteren. Aangenaam verrast toen zowel links als rechts van de elektrostaat verschillende stemmen tevoorschijn sprongen, en akelig precies hoe diepte en upfront werden afgewisseld. Persoonlijk houd ik wel van een luidspreker die niet alleen goed in de diepte weet te werken maar ook de bron een fikse stap voorwaarts kan laten zetten wanneer de opname erom vraagt, alsof de zanger op het podium naar je toe loopt terwijl je toch wat verder in de zaal zit. Dit mis je soms nog wel eens op verschillende luidsprekers die goed zijn in een diepte-afbeelding.

Na de stereo-sessie was ik natuurlijk, hoe kan het ook anders, benieuwd naar Audiofiel's multichannel ervaring. Ditmaal werd de stoel verruilt voor de bank, die in het HT-systeem de sweetspot vertegenwoordigt. Het scherm werd op zijn plaats gezet en een recentelijk aangeschafte Epson TW-10H mocht zijn lichtje erop schijnen. Aangestuurd door een Samsung DVD-speler, die de DD of DTS stream richting de Aragon Soundstage pre/pro stuurde. De eindversterking kwam voor rekening van twee Aragong 8008X3B eindbakken die 5 identieke (  :D ) Dynaudio Gemini SE zelfbouwluidsprekers middels een Spirit of High Silver luidsprekersnoer van Intertechnik mocht aansturen. De twee subs werden wederom aangestuurd door de Aragon 4004 eindbak. De 5 identieke Dynaudio Gemini SE luidsprekers stonden redelijk volgens de ITU regels opgesteld. De frontstage elk op drie stands en dus gelijke hoogte, de surrounds (pakweg op ~100 graden) respektievelijk aan de muur en op een CD-rek, iets hoger als de luisterpositie maar enigszins gericht. Een andere keuze voor de plaatsing van de surrounds was door domestische bepaling niet mogelijk.

Snel een paar DVD'tjes uitzoeken die als demo-materiaal mochten gaan dienen. De 'kick-off' was voor de altijd symphatieke Daniel in zijn overbekende en tot op het bot getweakte (niet door Louis Raatjes overigens!) Peugot 406....de beginscene van Taxi 3....even de tweede Aragon 8008 eindbak ook maar aanzetten bij gebrek aan surround-geluid. Wanneer de score over alle luidsprekers wordt gemixt wordt het altijd vrij snel en vrij pijnlijk duidelijk wanneer er geen identieke set-up staat te spelen, gelukkig bleef deze ervaring uit door de aanwezigheid van de identieke luidsprekers. Een en ander kon net nog wat coherenter klinken wanneer de surrounds eenzelfde hoogte hadden gehad dan nu het geval was, en enige diffuusheid daarmee plaats maakte voor enige directheid. 'Roeien met de riemen die je hebt' werd dus ook wederom door de ruimte geslingert. Vrij snel amuseer ik mij met de taxi, wat blijven het toch leuke comedie's, en de startscene laat een goede, ruimtelijke afbeelding naar voren komen met een lekker punchy laag dat soms wat diepgang mist (maar daar was ook bewust voor gekozen zoals te lezen is in het stereo stukje).

Taxi 3 wordt ingeruilt voor de bekende Diva-scene uit de Fifth Element, na eerst even in de grot belandt te zijn waar subtiele details rijkelijk vertegenwoordigt zijn. Tijdens de Diva-scene wordt een bepaalde klankmatige scherpte duidelijk die ik in Taxi 3 ook al ervaarde, zij het minder. Na The Fifht Element is het tijd voor enkele scene's uit het eerste deel van The Lord of the Rings. 'Enter the mines of Moria'......voor mij altijd een goede scene om de totale integratie van de luidsprekeropstelling te testen. Indien alles klopt wordt er een groots, ruimtelijk beeld geprojecteerd waarin subtiele details, afgewisseld met duidelijk aanwezige geluiden en de score de grootsheid van de mijnen naar de HT-ruimte vertaald en deze laatste verruilt voor een echte aanwezigheid van datgeen wat op het doek wordt geprojecteerd. Althans, zo is mijn ervaring met de regio 1 4-disc versie en helaas had Audiofiel enkel de regio 2 versie voorhanden van deze extended edition.
De ruimtelijkheid was kleiner, en ik werd niet echt getransporteerd naar de mijnen van Moria. Deels door de difuse werking van de surrounds, deels door het gegeven dat ik de regio 1 versie gewend ben, maar ook Audiofiel was niet geheel te spreken over de getoonde afbeelding heeft later ook nog eens de 2-disc versie geprobeerd.

De Dynaudio Gemini zijn echte D'appolito luidsprekers en door het goede afstralingsgedrag van de luidsprekers was de center Dynaudio minder nadrukkelijk aanwezig dan in een identieke opstelling zonder echte D'appolito systemen. De fronstage was een goed geheel waarin dialoog uit de center goed overvloeide in de gehele stage, voor mensen die niet zonder center willen spelen maar toch een identieke luidspreker-opstelling willen hanteren absoluut eens de moeite waard om mee te experimenteren. Het directe geluid en de energie van dit geluidsveld is door het aangepaste afstraalgedrag van de D'appolito plaatsing van de drivers en wisselwerking met de filter minder confronterend dan in andere systemen. Later liet Audiofiel de Dynaudio's ook eens in stereo spelen en een mooi phantomcenter werd gecreeerd, voor mij toch de aanleiding om ook eens te experimenteren om in surround zonder center te spelen maar gezien de positieve ervaring met center in deze opstelling misschien niet geheel noodzakelijk. Als stereo-set lieten de Dynaudio's overigens ook een prima genietbaar geluid horen waarin plaatsing en afbeelding van goed niveau was...

Voor mij een absoluut geslaagde dag waarin ik nader kennis heb mogen maken met de gemodificeerde Parasound producten in twee verschillende settings, maar waarin ook mijn nieuwsgierigheid naar de bron van Audiofiel's signature is gestild. @Audiofiel en zijn vrouw, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, gezelligheid en heerlijke soep :D

mvrg

Patrick

Peerless Monster

Zo Patrick, het is nogal een verhaal. Ik ga er eens rustig voor zitten...

Grtz,
Rens

PS mooi stuk over THX op hifi.nl. Er kwamen wel wat dingen in voor die ik nog niet wist. Mooi onderzoek!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

QuoteWat dat betreft zijn de Acoustats in Audiofiel's opstelling tot nu toe toch wel de meest indrukwekkenste elektrostaten die ik heb gehoord!

Dat geldt ook voor mij hee. Wat een speakers zijn dat! Maar Arjen weet er van...

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

#4
Leuk stuk, Patrick, ik was al benieuwd of je net zo tevreden was als ik er zelf mee ben. 8)

Het is inderdaad mijn vrouw, over twee weken al 3 jaar. We hadden al 12,5 jaar een relatie en vonden dat wel een leuke manier om het te vieren. ;D

Quote from: Peerless Monster on April  2, 2005, 22:27:16
Dat geldt ook voor mij hee. Wat een speakers zijn dat! Maar Arjen weet er van...

Hoezo? ;D ;D ;D

Dat is ook de reden dat ik ze al 11 jaar in mijn bezit heb (ze zijn iets van 15 jaar oud). Misschien vind je dit verhaal ook interessant om te lezen. Weer een Classé 'On Tour'.  ;)

P.S. Patrick: ik heb je een PM gestuurd over kleine typo's
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Goed verhaal Patrick, Audiofiel, je doet je nickname wel eer aan ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

#6
Quote from: patrick_vdb on April  2, 2005, 22:21:53
Hier is geen sprake meer van WAF, hier is sprake van een totale acceptatie...
Ik hoor het wel vaker. ;D Ik vind het een hele mooi omschrijving die je er aan hebt gegeven!

Quote
Audiofiel is dan ook nog zeker van plan enkele modificaties aan te brengen aan de Acoustats waardoor de subs pal beneden de elektrostaten hun positie in mogen nemen en naar verwachting zal dit toch zeker een oplossing gaan bieden om de illusie weer compleet te krijgen.
Klopt! Ik wil de electrostaten inkorten met een centimeter of 40 (het membraan begint nog hoger) en die bovenop de subs gaan zetten om zo als het ware één full-range speaker te simuleren qua afstraling. Overigens had tot op heden nog bijna niemand het fenomeen gehoord dat de allerlaagste tonen teveel traceerbaar zijn in het midden. Maar tsja, Patrick luistert net zo kritisch als de eigenaar. ;D

QuoteAlhoewel we soms John Newton's 'Amazing Grace' gekscherend verruilde met Mieke Telkamp's uitvoering stond er toch een pracht van 'n Amati double-bass instrument in de kamer van Audiofiel.
Ja, die "waarheen waarvoor" klanken waren op hun beurt nu eens WEL slecht voor de WAF. :-\

QuoteWat dat betreft zijn de Acoustats in Audiofiel's opstelling tot nu toe toch wel de meest indrukwekkenste elektrostaten die ik heb gehoord!
Dank je wel. Ik ben er zelf zo tevreden mee dat ik ze al 11 jaar heb en dan maakt het niet eens meer uit als iemand het waardeloos zou vinden. Maar als iemand het weet te waarderen, doet dat goed.

QuoteDe ruimtelijkheid was kleiner, en ik werd niet echt getransporteerd naar de mijnen van Moria. Deels door de difuse werking van de surrounds, deels door het gegeven dat ik de regio 1 versie gewend ben, maar ook Audiofiel was niet geheel te spreken over de getoonde afbeelding heeft later ook nog eens de 2-disc versie geprobeerd.
Ik geloof dat een klein deel zelfs te wijten is aan 'inspeel'-perikelen. Ik heb zojuist alle kabels compleet identiek voor de surround en deze interlinks zijn allemaal opnieuw gesoldeerd met nieuwe pluggen. Ik heb het idee dat het geluid na eerst heel mooi, nu weer even een beetje inzakt en nu een week later zelfs weer ietsje opentrekt. Het gaat om kleine verschillen hoor, maar ik ken mijn eigen set heel goed en ervaar een kleine 'sinusbeweging'. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Grappig. Ik zag net pas dat dit er stond:
Quote from: patrick_vdb on April  2, 2005, 22:21:53
...twee port-vented zelfbouw-subs met elk twee 12" Scanpeak drivers en twee poorten...

En toen dit:
Quote
...enkel de snelheid van de elektrostaat moet door de subs bijgebeent worden en met de 'kleine' ScanSpeak drivers is Audiofiel hier zeker in geslaagd...

De 2 subs zijn kubussen van ongeveer 40x40x40 cm met per sub 2 ScanSpeak 18W8545 papier-carbon woofers en 1 grote trompetpoort, ook wel de "poort der poorten" genoemd onder zelfbouwers. :D

De woofers zijn natuurlijk niet 12" (30 cm), maar 'slechts' 18 cm per stuk. Dit juist vanwege de hogere snelheid en daarom betere aanpassing op de electrostaten. Met 2x 18 cm bereik je dezelfde druk als 1x 25 cm (zelfde conus-oppervlakte).

Ik zal binnenkort een los topic openen over de zelfbouw van de subs (echt waar bryan!) met foto's.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi Audiofiel,

Wow, hoe kom ik toch aan die twee poorten per sub ??? Zou ik die twee kleine drivers voor de poort hebben aangezien? ;D

Een bouwverslag incl. foto's zou een leuke topic zijn, want gezien het formaat en de gebruikte drivers komt er een verassend mooi, muzikaal laag uit de subs. De Aragon zal natuurlijk hierin ook wel een stevige vinger in de pap hebben...maar toch.

mvrg

Patrick

Spacebass

Wederom een forumlid die getracteerd wordt op hoog bezoek met als toetje een uitgebreid en eerlijk verslag!  O0
Je laat toch elke keer weer zien dat het ook mogelijk is om de set behoorlijk objectief te beluisteren...geen grote "ik heb het walhalla gevonden" / "gatver! wat is dit nou weer" of "iedereen moet dit kopen" verhalen, maar straight to te point met duidelijke info erom heen!


Begrijp ik het goed dat je electrostaten niet inzetbaar zijn voor HT geweld? Of gaat het puur om de plaatsing of beschikbaarheid?

Audiofiel

Quote from: Spacebass on April  3, 2005, 13:54:48
Begrijp ik het goed dat je electrostaten niet inzetbaar zijn voor HT geweld? Of gaat het puur om de plaatsing of beschikbaarheid?
;D ;D
Ze zijn prima te gebruiken voor HT, maar als je deze quote in ogenschouw neemt:
Quote from: patrick_vdb on April  2, 2005, 22:21:53
Hier is geen sprake meer van WAF, hier is sprake van een totale acceptatie...Pontificaal staat er een batterij aan luidsprekers de bezoeker te verwelkomen wanneer de entree eenmaal gemaakt is. Normaliter 'slechts' een 9 tal (incl. subs)

En dan zijn 5 van die electrostaten wel een beetje veel van het goede (en bijna niet meer plaatsbaar) in de huiskamer. Beschikbaarheid zou trouwens ook een probleem zijn, Acoustat is al 9 jaar niet meer nieuw te koop.

Daarnaast geloof ik sterk in gelijke speakers voor HT (net als je bij stereo doet, toch?) en dat gaat met 5 van die monitoren een stuk makkelijker.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Hi,

Zo patrick had je even niets te doen ;D ;D.
Leuk en duidelijk verhaal moet ik overigens zeggen en je maakt me wel nieuwsgierig hoe de set van audiofiel real life klinkt :D. Maar dat komt wel goed ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik van Voorst (in memoriam)

Patrick...is the guy to invite ........als mijn xXx-en  klaar zijn   ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Quote from: Erik van Voorst on April  5, 2005, 20:23:00
Patrick...is the guy to invite ........als mijn xXx-en  klaar zijn   ;D

LOL ;D Ik wacht er al twee jaar op dat de xXx-en klaar zijn....... ;D ;)

Maar ik kom graag een keer langs Erik, al was het maar voor de gezelligheid onder audio-liefhebbers.

mvrg

Patrick

Audiofiel

Quote from: bryan vd B on April  5, 2005, 18:00:45
Leuk en duidelijk verhaal moet ik overigens zeggen en je maakt me wel nieuwsgierig hoe de set van audiofiel real life klinkt :D. Maar dat komt wel goed ;)

Je weet het: de uitnodiging staat nog steeds open! :D

Dat geldt ook voor jou Erik, als je eens wat anders wilt horen dan een multi-jaren project. >:D ;)
Hier draaien kant-en-klare electrostaten uit de doos.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#15
Quote from: Audiofiel on April  6, 2005, 08:56:47

Hier draaien kant-en-klare electrostaten uit de doos.

Beperkt dat niet de afstraling van de speakers Audiofiel? Ik heb toch sterk het vermoeden dat als je ze uit de doos haalt ze veel beter gaan klinken ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

 ;D ;D LOL
Ik zou zeggen: kom maar eens luisteren.

Overigens: welk deel van "uit de doos begrijp je niet?" ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Lijkt me leuk, ik wil die ML wel eens goed bewonderen. En natuurlijk de Classe erbij.

Ik zal je wel helpen de dozen op te ruimen.

goed ;D , je begrijpt wellicht dat het nog wel even kan duren, eerst hier alles op orde hebben. Maar nogmaals, het lijkt me leuk. Nu al zoveel goede reactie gehoord over je set dat ik wel even langs moet komen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on April  6, 2005, 09:14:12
goed ;D , je begrijpt wellicht dat het nog wel even kan duren, eerst hier alles op orde hebben. Maar nogmaals, het lijkt me leuk. Nu al zoveel goede reactie gehoord over je set dat ik wel even langs moet komen ;)

Je bent van harte welkom en dat hoeft uiteraard niet op stel en sprong, je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd. ;) En die electrostaten lopen niet weg. Ze staan er al weer 11 jaar. Zo lang heb ik nog nooit gedaan met een audio-component. :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Leuke recensie Patrick. Had nu pas tijd om het te lezen. Ik heb zelf de set van Audiofiel wel al mogen aanschouwen, maar aanzetten was er niet bij!  >:D  :'( Hoe dat nu toch kwam?  ;D

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Quote from: Richi on April  6, 2005, 17:20:51
Leuke recensie Patrick. Had nu pas tijd om het te lezen. Ik heb zelf de set van Audiofiel wel al mogen aanschouwen, maar aanzetten was er niet bij!  >:D  :'( Hoe dat nu toch kwam?  ;D

Je had het alleen maar hoeven vragen... ;D ...en ik had het aangezet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BOUBOU

Quote from: Audiofiel on April  3, 2005, 16:56:00
Beschikbaarheid zou trouwens ook een probleem zijn, Acoustat is al 9 jaar niet meer nieuw te koop.


Ik zou eventueel bij de Importeur van Azië in Guangzhou kunnen informeren naar de prijs, en eventuele kosten van het verschepen naar Nederland?

Of mischien dat je zelf eens moet komen luisteren op locatie  >:D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Quote from: BOUBOU on April 21, 2005, 12:46:21
Ik zou eventueel bij de Importeur van Azië in Guangzhou kunnen informeren naar de prijs, en eventuele kosten van het verschepen naar Nederland?

Ik ben alleen bang dat het niet meer de Acoustats van weleer zijn... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BOUBOU

Quote from: Audiofiel on April 21, 2005, 16:35:30
Ik ben alleen bang dat het niet meer de Acoustats van weleer zijn... :-\

Ik kan het geluid wel even op een casettebandje voor je opnemen?  ::)
Zo kun je mischien het verschil bepalen  >:D










;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Quote from: BOUBOU on April 21, 2005, 22:07:35
Ik kan het geluid wel even op een casettebandje voor je opnemen?  ::)
Zo kun je mischien het verschil bepalen  >:D

Dat lijkt mij een strak plan. Let je dan wel op dat het bandje niet op de Aziatische snelheid draait? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.