SUPERBIT, scheelt het veel?

Started by Joris1971, March 31, 2005, 10:03:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hallo

Ik zie regelmatig films staan in SUPERBIT. Is dit echt zo een verschil? of valt het erg mee?
Zit vooral het verschil in beeld of in geluid? of in beide?

groet Joris

FrankB

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij sommige films kan het aanzienlijk schelen.

Er zijn meer topics hierover, dus even de search gebruiken!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wh-vanderpost

Quote from: Joris1971 on March 31, 2005, 10:03:00
Hallo

Ik zie regelmatig films staan in SUPERBIT. Is dit echt zo een verschil? of valt het erg mee?
Zit vooral het verschil in beeld of in geluid? of in beide?

groet Joris
't verschilt erg per film geloof ik, sommige zijn echt beduidend van betere kwaliteit als de "gewone" versies. Op een TV is het denk ik alleen vrij lastig te zien, op een projector daarentegen des te beter :D
De beeldkwaliteit is bij Superbitters beter, dus meer MB's per seconde.

Ik weet niet zeker of het bij elke superbit versie zo is, maar volgens mij zit er een DTS track bij die bij de gewone nog wel eens mist/weggelaten wordt.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Joris1971

Mijn beeld is een Pioneer Plasma 42 inch :)

Ik ging net bellen met de 2 bekende cd-zaken maar daar waren zowel The Fifth Element en The Gladiator niet meer leverbaar op superbit. That sucks!

groet Joris

wh-vanderpost

Quote from: Joris1971 on March 31, 2005, 10:15:35
Mijn beeld is een Pioneer Plasma 42 inch :)

Ik ging net bellen met de 2 bekende cd-zaken maar daar waren zowel The Fifth Element en The Gladiator niet meer leverbaar op superbit. That sucks!

groet Joris
The Fifth Element is bijna niet meer aan te komen, ik was er al een aardige tijd naar op zoek namelijk ;)

Tip, klik ff naar Amazon en bestel de Ultimate Edition van The Fifth Element.. da's de superbit versie + een DVD met erg veel extra's ...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

FrankB

#5
Quote from: wh-vanderpost on March 31, 2005, 10:20:38
The Fifth Element is bijna niet meer aan te komen, ik was er al een aardige tijd naar op zoek namelijk ;)

Tip, klik ff naar Amazon en bestel de Ultimate Edition van The Fifth Element.. da's de superbit versie + een DVD met erg veel extra's ...

Dan zou ik 'm eerder bij cd-wow ofzo bestellen, scheelt je verzendkosten en invoerrechten ;)

edit hmm ik zie dat amazon zowaar eens de goedkoopste is, alleen komt er nog 7 dollar verzendkosten bij waardoor de prijs op hetzelfde niveau komt als cd-wow. Invoerrechten hoef je je ook niet druk om te maken bij dat bedrag.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wh-vanderpost

Quote from: FrenkB on March 31, 2005, 10:33:53
Dan zou ik 'm eerder bij cd-wow ofzo bestellen, scheelt je verzendkosten en invoerrechten ;)

edit hmm ik zie dat amazon zowaar eens de goedkoopste is, alleen komt er nog 7 dollar verzendkosten bij waardoor de prijs op hetzelfde niveau komt als cd-wow. Invoerrechten hoef je je ook niet druk om te maken bij dat bedrag.
Inderdaad.. ik had Leon Deluxe Edition en die Fift Element dan... ook geen invoerrechten hoor, zat wel boven de 25 dollar overigens.

En dan ga je even tegen Amazon aanklagen dat ze je KeepCase voor het gemak maar niet meegestuurd hebben en dan krijg je 8 dollar refund. Ik was best pissed toen ik ze in huis kreeg en zag dat die kartonnetjes er gewoon niet waren >:( En dat hebben ze geweten ook, al krijg je volgens mij wel van die automatisch gegenereerde mailtjes terug.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

FrankB

Quote from: wh-vanderpost on March 31, 2005, 10:43:36
Inderdaad.. ik had Leon Deluxe Edition en die Fift Element dan... ook geen invoerrechten hoor, zat wel boven de 25 dollar overigens.

Boven de 22 euro KUN je de sigaar zijn. Maar ze controleren niet alles natuurlijk ...

Quote from: wh-vanderpost on March 31, 2005, 10:43:36
En dan ga je even tegen Amazon aanklagen dat ze je KeepCase voor het gemak maar niet meegestuurd hebben en dan krijg je 8 dollar refund. Ik was best pissed toen ik ze in huis kreeg en zag dat die kartonnetjes er gewoon niet waren >:( En dat hebben ze geweten ook, al krijg je volgens mij wel van die automatisch gegenereerde mailtjes terug.

En terecht! Mooie refund ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

MrPink

Bij iedere Superbit zit een DD5.1 en een DTS track. Bij de 'normale' versies zitten verder geen extra's, daarvoor moet je weer de uitgebreide versie hebben (of sommige Ultimate Editions).

Groetjes,
Oscar

remon123

ik vind het een mooooooi plaatje
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

bmateijsen

Quote from: remon123 on March 31, 2005, 15:55:31
ik vind het een mooooooi plaatje

Bedoel je een specifieke titel of Superbit in het algemeen? Niet alle superbits hebben namelijk dezelfde kwaliteit, sommige zijn niet eens beter dan de normale uitgave...  :-X

squeek

ik heb de eerste bad boys op superbit en man, da beeld suckt alst ni meer kan, heb ik daar superbit voor gekocht?kvond het een zeer jammerlijke aankoop want een vriend van mij heedt dezelfde film maar dan de gewone versie en der is geen verschil te zien of te horen.weg met superbit, laat hd dvd maar komen.of blu-ray, ben ik ook blij mee  :D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

eevano

Vertical limit in superbit via de projector: zeer mooi met al die bergen en in de sneeuw.
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Starred

Men in Black (1&2) ziet er supergoed uit in superbit

molle

#14
The One met Jet-Li sucks in superbit. Fifth Element, the Mummy en the Patriot vind ik wel goed klinken ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Lynxxx

Superbit maakt niet ALTIJD een verschil. Soms wordt dezelfde transfer gebruikt als eerdere dvd releases van een film, en dan kun je wel minder compressie gebruiken, maar dan blijft een klote transfer er klote uitzien.

Crouching Tiger Hidden Dragon is nauwelijks beter op Superbit dan de reguliere release. Hetzelfde geldt voor Leon


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

bmateijsen

Quote from: Lynxxx on July 25, 2005, 08:49:22
Crouching Tiger Hidden Dragon is nauwelijks beter op Superbit dan de reguliere release. Hetzelfde geldt voor Leon


Ik vind de R1 release wel beter dan wat er eerst is uitgebracht.. De transfer is een stuk schoner en minder edge enhancement. Het verschil is niet schokkend, maar als je hem nooit hebt gekocht en wil kopen, dan kan je het beste de superbit kopen..

ajbeefde

ik was vanmiddag bij RAF in de Rijnstraat, Amsterdam.  Ze hebben een actie lopen voor de superbits, 3 voor 30 euro!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Rick-DTS

Worden er trouwens nog wel nieuwe superbits dvd's uitgebracht ?
Op de site zie ik weinig nieuws ( toegegeven de site loopt wel altijd achter de feiten aan ).

Rick

Lynxxx

3 voor 30 euro is niet duur... play.com heeft ook regelmatig superbit aanbiedingen btw


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

High def

ik had de film Bramstokers dracula de normale versie.en die was behoorlijk slecht :(daar tegen de SUPERBIT versie was veel beter.beter geluid en beeld.en Black hawk down de speciale edition was gewoon hetzelfde als de superbit versie ???als de orginele TRANSFER al goed was dan zit er bijna geen verschil meer in de SUPERBIT versie het legt ook aan de Directores van de films bvb Ridley scott maakt altijd goede transfers op normale dvd de etc etc

groeten patrick
Marantz S3
Barco 701s
Denon A1
Toshiba HD-DVD a1

remon123

ik heb vandaag spiderman 2 op superbit gekocht man man man man man wat is die superslecht van beeld
weer zonder van het geld  :( :( :( :( :( :(
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.