Welke kabel tussen DVDO scaler en CRT ?

Started by jurjen, March 14, 2005, 00:16:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jurjen

Hoi daar ben ik weer te zeuren  ;D

Momenteel is m'n DVDO aangesloten op poort 3 van de Barco (BD808), maar ik krijg rare toestanden bij resoluties die een hogere horizontale frequentie leveren dan 50 kHz.  (zie topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27340.0 )

Dus ik vraag me af: zou het kwalitatief beter zijn om een 5xBNC kabel te gebruiken? Helaas heeft de DVDO alleen zo'n VGA computer output, dus zou je een break-out kabel nodig hebben naar 5xBNC. Is dat de moeite waard?

Het zal kansloos zijn om te vragen of iemand zo'n kabel heeft die ik even mag uitproberen, zodat ik het met eigen ogen kan zien. Maar ik vraag het toch  ;D
Drie en halve meter is genoeg voor mijn opstelling.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

J.A.F._Doorhof

Als we hem hebben liggen mag je het wel testen van me, bel even met Annewiek morgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurjen

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jurjen

Annewiek had net even geen kabel voorhanden, maar Martin had er toevallig wel eentje liggen.

Dus nu kon ik even testen met Barco poort 5 in plaats van poort 3.
Het was duidelijk: dit lost alle problemen op.

Deze kabel was veeel te lang voor mij, maar ik kon de geometrie makkelijk recht krijgen zonder het raster of de h-phase uit het midpoint te schuiven. Bovendien waren de donkere verticale banden aan de linkerkant van het beeld (bijna) verdwenen - als je goed kijkt zie je ze toch nog, en de horizontale vegen rechts van lichtbronnen (koplampen) zijn nu ook veel vager.

Kortom: gebruik poort 5 in plaats van poort 3!  :D


Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview