Elektrisch projectiescherm Modded met IR AB

Started by GreatOne, July 12, 2007, 00:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GreatOne

Beste HTers,

Ik heb een jaar of wat geleden een elektrisch projectiescherm aangeschaft. Prachtding, alleen werkt het met een handmatige schakelaar.
Aangezien gemak de mens dient en liever lui dan moe, etc... etc... ( O0 ;D :D 8))vroeg ik me af of iemand op het forum wou weten hoe deze schakelaar te vervangen is met een infrarood schakelaar.

Alle reacties worden op prijs gesteld.
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

Atmoz


Natuurlijk wil ik weten hoe je dat gedaan hebt. Altijd interessant om te zien hoe mensen iets opgelost hebben.
Ik zou het doen doormiddel van een microcontroller met een TSOP1738 als IR ontvanger, en dan 2 (kleine) relais die de schakelaar schakelen. Heb je foto's, schema's, layouts? Laat maar komen :D

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

GreatOne

Nou om eerlijk te zijn heb ik nog niks gedaan.
Ik wil weten hoe men het hier zou aanpakken, aangezien ik op het gebied van electronica nogal "electronically challenged" ben.
Dus nogmaals,

KOM MAAR OP MET DE TIPS
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

-Freek-

Ik zou dit dingetje kopen icm een zender. Ben ik ook ooit nog eens van plan.

http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=20

Guybrush

Quote from: JKI on July 12, 2007, 10:28:59
Ik zou dit dingetje kopen icm een zender. Ben ik ook ooit nog eens van plan.

http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=20

Ik heb voor de masking boven en onder van mijn Stewart Studiotek 130 ook deze schakelaars gebruikt icm afstandbediening YCT-100. Op zich werkt het goed, maar in het begin  gebeurde het wel eens dat de schakelaars spontaan schakelen waardoor de masking meestal weer in in de bovenste positie staat. Als ik klaar ben met film kijken trek ik daarom ( bijna ) altijd de stekker eruit.
Gr
Ted

GreatOne

THNX.

Dat KlikAanKlikUit spul ziet er veelbelovend uit.  ;D O0
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

Atmoz

Quote from: GreatOne on July 12, 2007, 11:26:50
THNX.

Dat KlikAanKlikUit spul ziet er veelbelovend uit.  ;D O0

Zeker! Maar dat is niet wat je vroeg.
KlikAanKlikUit werkt (meestal) altijd via RF i.p.v. IR ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

GreatOne

hmmm,

You're right...

Misschien toch even verder kijken.
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)

PjotrrrNL

Voor een kleine 200 euro koop je tegenwoordig al een nieuw elektisch scherm met 3M matwit doek en IR bediening....

GreatOne

200??? Ik heb hem al voor 150 gezien. Maar why spend money als ik al een werkende heb en alleen hem moet modden? Als ik geld ga uitgeven aan een nieuwe is het gelijk voor een nieuwe van kingpin ofzo.
HT apparatuur: Panasonic 65fz800, Epson TW9400, Shield TV, Onkyo Tx-rz820, Millon Cobra III als front speakers, iVisions ALR  tabtensioned elektrisch scherm 135". Minipod & Micropod voor surround (hoog)


GTDesign

Waarom geef je de voorkeur naar IR in plaats van RF ?
Zo geeft RF namelijk een aantal voordelen.

Kijk eens naar een SW10 van marmitek.