Verschillende doeksoorten eens gemeten

Started by Rob_Dingen, January 13, 2005, 19:17:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi Tube-Freak

Ik dacht dat ik met witte achterkant had maar als Gé zegt dat het dat doek is klopt het.
Het heeft verder niet zo veel zin om de doeken nog te meten de mat wit doeken met een Gain van 1 of 1,1 verschillen meet technisch nauwelijks van elkaar.
Het is belangrijker hoe het oppervlak is mooi glad of zeer een fijne structuur.

Rob

Tube-freak

Ja dit doek wat ik heb is ook met witte achterkant.  Ik heb zelf nog zwart folie erachter gedaan omdat ik bang was dat je het houten frame erdoorheen kon zien.
Ik ben er wel blij mee in elk geval.  Dat meten van het doek was ik gewoon benieuwd naar.  Het maakt verder niet uit. Ik was bebieuwd of je het voor jezelf had getest.

Ik kom van High contrast D doek af (0.8 gain).  Nu 1.12 gain met het nieuwe doek.  Met het oude doek zag wit zag er alleen als wit uit met de projector op high lamp mode.  Nu met het nieuwe doek kan ik rustig op low lamp mode kijken zonder dat ik grijze sneeuw zie in een natuurfilm.  Het zwart was iets zwarter op het oude doek, maar ik stoorde me eerder aan het incorrecte wit dan aan het zwart.

Het zal nu zo een beetje rond de 6.7 a 6.8 ftl zitten vermoed ik (als ik de metingen van de andere mat witte doeken lees op pagina 1).








16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Ik heb zelf nog even het GT design MP doek gemeten (dat is het doek wat Rob Dingen heeft als het goed is en ik heb het zelf ook). 

Ik heb een Epson TW-2000 projector.  In lowlamp mode zat ik op 7,4171 Fl en in high lamp mode op 9,4Fl.
Kleur temperatuur was gewoon nagenoeg perfect.  Ik heb het gemiddelde niet uitgerekend van de kleurtemperatuur maar die was gewoon echt heel goed volgens de meetgrafieken.  Hey zal rond de waardes van Rob zijn metingen liggen van het tommy Doek.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Hi,
Aan dit soort toevoegingen hebben we niets.
Je geeft niet op hoe groot je projecteerd, en dan zeggen flmb's helemaal niets, op 3mtr zou dit INDRUKWEKKEND zijn, maar op 1.00 erg onder de maat bv.

Kleurtemp moet je meten van het scherm en daarna na de projector maar dan wel met de juiste calibratie files.
Laten we dit soort dingen dus aub overlaten aan Rob of aan de mensen die dit vaker doen, voordat we vreemde uitkomsten gaan krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Het was goed bedoelt Frank dus laten we het even normaal houden.
Ik projecteerde op 2,40m breed scherm.  ben je nu blij??

Als ik nog meer gegevens moet toevoegen als het niet duidelijk is zeg je het maar.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Niet meteen zo gepikeerd reageren, is nergens voor nodig, ik heb je dit al vaker gezegd.

Dit topic is door Rob opgezet met een bepaalde manier van meten.

Of wel, er is een referentie doek genoemen die 100% recht meet 100%RGB.
De andere doeken zijn daar tegen aangemeten om te kijken of er een afwijking zat in de kleurbalans.

Wat jij doet heeft daar totaal geen connectie mee.
Het enige wat je nu geeft is wat in jouw situatie de lightoutput is van je PROJECTOR maar dit verschilt enorm naarmate de lamp ouder word, het scherm groter word, de afstand van projector/scherm groter of kleiner word etc.

Dit topic ging over kleurafwijkingen van de verschillende doeken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Mooie oplossing om licht reflectie te voorkomen.

  8)

Twinspark

Dag,

Is de Black Diamond al in de vergelijkend waren onderzoek meegenomen? Ik hoor daar zulke enthousiaste verhalen over en ook op de ISE onlangs. Ben benieuwd naar het resultaat.

Paul

papaleo

#208
Quote from: rijstfj on September  7, 2010, 15:27:39
Mooie oplossing om licht reflectie te voorkomen.

 8)

Wat is dit voor een automatische scherm  :o,is dit een BDII?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

De bd3 heeft een lichte blauw shift die meetbaar is maar amper zichtbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 21, 2011, 22:35:28
De bd3 heeft een lichte blauw shift die meetbaar is maar amper zichtbaar.

Frank,wat bedoel je nu precies met 'heeft een lichte blauw shift die meetbaar is maar amper zichtbaar' ?

Is dit nu een automatisch BD scherm?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet is er geen automatisch bd scherm, heb dat al verschillende keren aangegeven, dus heeft weinig zin dat elke keer te herhalen.

Er kan een beta geweest zijn voor beurzen, maar dat was in ieder geval niet goed.
Ze zijn er mee bezig, meer weet ik niet en ik sta niet onder NDA voor dit product.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 22, 2011, 07:54:47
Zover ik weet is er geen automatisch bd scherm, heb dat al verschillende keren aangegeven, dus heeft weinig zin dat elke keer te herhalen.

Er kan een beta geweest zijn voor beurzen, maar dat was in ieder geval niet goed.
Ze zijn er mee bezig, meer weet ik niet en ik sta niet onder NDA voor dit product.
Sorry hoor,ik ben ook zo'n zeurpiet.....
Ik weet dat ze er mee bezig zijn,Maar dat filmpje doet toch anders vermoeden,dus vandaar dat ik dit (voor de tweede) keer vraag.

En wat betekend:'ik sta niet onder NDA voor dit product (voor zover ik mij kan herrineren heb ik dat nog niet gevraagd)  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Nda zou kunnen beteken dat ik iets weet maar niet mag zeggen, sta op dit moment voor ik dacht 5 dingen onder NDA, maar geen bd auto sorry.

Was niet hard bedoeld trouwens, ik kan ook niet wachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 24, 2010, 12:11:03
Ligt aan je budget.
We hebben zeer goede ervaringen met de velvet serie van Kingpin in het lagere segment, OS screens, Beamax, screenresearch, stewart etc. in het hogere segment.

ik had zelf ook een offerte gevraagd bij zo'n bedrijf (xxxxxx) en dat was ook niet duur.
Wil gerust n duurdere King Pin kopen, maar wil gewoon n 90 inch die met frame niet breder is dan 2,10 meter. Zij konden dit wel: 92inch 2,08 breed met frame. Ideaal.
Als jij zegt n veel beter doek te kunnen leveren met ong dezelfde maten, moet je t ff zeggen (en wat die kost).
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

SpeedyAndré

Quote from: papaleo on February 21, 2011, 23:03:41
Frank,wat bedoel je nu precies met 'heeft een lichte blauw shift die meetbaar is maar amper zichtbaar' ?

Is dit nu een automatisch BD scherm?

Je ziet toch duidelijk dat een 'normaal' doek op en neer gaat met daar achter een vast BD scherm incl. zwarte lijst  ???
Overigens verbluffend hoe goed het BD beeld nog is als grote licht in de ruimte aan gaat :)
Op het bewegende doek zie je nauwelijks iets meer.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mimic

Even een aantal jaar later;

is er een betaalbaar "grijs" doek met ruim gain 1.2 ( liever hoger? ). Ik wil hier geen apart topic aan spenderen, gewoon even nieuwsgierig.
KEF LS50W - Velodyne DD12

J.A.F._Doorhof

Grijs is eigenlijk amper meer nodig.
Tenzij je echt invallend licht wilt wegnemen en dan kom je eerder bij de Black diamond uit, maar die zijn redelijk prijzig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mimic

Black Diamond is buiten mijn budget. Ik heb een grijs gain 1.0 scherm, en dat bevalt in een witte huiskamer ( dicht bij wit plafond ) erg goed tov een wit doek. Ik zou alleen liever 1.4 oid willen. Misschien niet helemaal het juiste topic :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

J.A.F._Doorhof

De grijze schermen zijn vaak niet in gain 1.4 dat zijn dan de Black Diamond en achtige schermen en die zijn een stukje duurder.
Ik neem aan dat je nu het highcontrast S scherm hebt ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mimic

Ik heb een 260cm breed Adeo scherm met een grijs 0.9 doek. Ik vind de kleurdiepte en "zwart" erg mooi met mijn JVC X35, maar ben toch wat nieuwsgierig naar hogere gain doeken. De DiamondBlacks zijn ver buiten mijn budget dus wellicht is een gewoon wit gain 1.2 scherm een optie. Om dit te testen heb ik deze vraag uitstaan;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146142.0

Ik kan mijn adeo scherm opsturen naar de fabrikant en daar een matwit 1.2 doek in laten zetten ( of mijne te koop zetten ) maar ben een beetje bang dat ik het beeld te "flets" ga vinden. Op papier zou ik zeggen : X35 + 260cm breed 0.9= te lage lichtopbrengst.
KEF LS50W - Velodyne DD12

J.A.F._Doorhof

Met moderne schermen is eigenlijk een gain tussen de 1.0 en 1.4 erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mimic

Dat geloof ik graag. Zeg je daar mee ook dat het verschil in gain voor mij minimaal gaat zijn?
KEF LS50W - Velodyne DD12

J.A.F._Doorhof

Je krijgt wel meer lichtoutput natuurlijk maar het zwart van moderne projectoren is erg goed.
Tenzij je witte muren en plafonds hebt die dicht bij het scherm zitten zou ik geen negative gain meer adviseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mimic

Ik zou wel wat meer output willen, maar heb een wit plafond vlak boven het scherm.
KEF LS50W - Velodyne DD12