Meet & greet/shootout/luistersessie bij Remko thuis

Started by reMC, January 13, 2005, 12:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Voorlopige datum: 27 januari 2005

Ruben en Proprius komen op bovenstaande datum langs om eens te luisteren naar wat ik heb staan. Op de eerste plaats gewoon uit interesse maar zoals er al te raden valt gaan we ook even shooten.

Mijn set is als volgt:

Luidspreker: Von Schweikert VR-2
Versterker: 47labs Gaincard
Bron: Sony DVP-NS905
Bekabeling : 47labs OTA 4708 kabel

Ruben neemt mee:

Versterker: Arcam A32
Bron: Arcam CD33
Bekabeling: Kimber Hero en Kimber SilverStreak(wbt) interlinks

Proprius neemt mee:

Bron: Met Audio-Consulting kit gemodificeerde Pioneer DVDspeler

De prijzen (door ons betaald, niet de nieuwprijzen) van de set van Ruben en die van mij liggen aardig dicht bij elkaar wat het uiterst interessant maakt om eens te vergelijken. Verder gaan we direct versterkers, cd-spelers en bekabeling vergelijken. Ik stel voor om te beginnen met het vergelijken van cd-spelers zodat we de 'beste' gedurende de rest van de sessie kunnen gebruiken.

Aanvulling:

Alvorens bovenstaande uit te voeren gaan Ruben, ik en waarschijnlijk Proprius ook langs bij Raphie, hij woont ook in Lelystad. Ik wilde al heel lang zijn SVS horen en verder is het een mooie gelegenheid om de nieuwe aanwinst van Ruben, de Arcam CD33, te vergelijken met de CD192 van Raphie. Dat wordt nog een leuke dag  8)

Joep

Leuk idee dat we een afvalrace gaan houden. Zo houden we een set over die het beste van die avond in Remko's kamer is!
Beginnen met de bron is volgens mij een goede keus.

Mag ik ook komen? Ooh, ik ben al uitgenodigd zie ik!

Nou dan neem ik ook wat mee. Ooh, ik neem al wat mee!
( ;D ;) 8) sorry, ben een béétje melig!)

R

Oh ja, ik zal ook wel wat foto's maken. :D

QuoteLeuk idee dat we een afvalrace gaan houden. Zo houden we een set over die het beste van die avond in Remko's kamer is!
Beginnen met de bron is volgens mij een goede keus.

Alleen jammer voor hem dat we het gewoon weer meenemen.

Harry HT

Hoi,

Zo dat wordt een lange sessie, veel succes  :D

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reMC

Quote from: Ruben on January 13, 2005, 13:30:16
Oh ja, ik zal ook wel wat foto's maken. :D

Alleen jammer voor hem dat we het gewoon weer meenemen.

;D

Inderdaad, het zal een redelijk lange sessie worden. Misschien maar eind van de middag/begin avond starten?

eric_audio

Leuk idee!!!

Ik ben benieuwd wat er uit de bus komt als set met beste (en best matchende) componenten.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Ja moet nog even kijken hoe ik met werk zit. pfft alweer 2000 posts bijna.

reMC

Ja, begin van de avond zou mooi zijn. Hebben we wel even. Na 2 liedjes per component weet ik het ook wel weer..;D


Make it 2000!

R

Ha ha, remc met zijn supergehoor. Maar misschien wil ik ook wel iets anders horen dan 2 x acda en de munnik :D..

zo 2k posts.

reMC

Quote from: Ruben on January 13, 2005, 13:39:52
Ha ha, remc met zijn supergehoor. Maar misschien wil ik ook wel iets anders horen dan 2 x acda en de munnik :D..

zo 2k posts.

Je weet dat je zelf geen cd's mag meenemen he? >:D

R

 ^-^

pfft. Ik heb tenminste smaak. :P Ach we anders altijd onze Noorse vriendin nog.

reMC

Quote from: Ruben on January 13, 2005, 13:44:19
^-^

pfft. Ik heb tenminste smaak. :P Ach we anders altijd onze Noorse vriendin nog.

Over mijn smaak gesproken, ik zie dat je de inhoud van je sign hebt aangepast!? :D ;)

R

#12
Beetje voorbarig, maar dan hoef ik het niet te blijven aanpassen.

verander in het begin even interlinks in ;

Kimber Hero en Kimber SilverStreak(wbt).

Kerstmanno

Hmmm jammer. Als het in februari zou zijn, dan zou ik ook wel willen komen. Zou ik mn FMJ CD23 mee kunnen nemen.

R



Joep

Nou, de 'sessie' hoeft helemaal niet lang te duren. Als de verschillen net zo groot zullen zijn als de verschillen de Shigaraki en de Gaincard, dan kan ik met 1 nummer per component goed uit de voeten. Trouwens, verschillen? Het is óf uit de keten óf erin. Simpel.

En nee, dan bedoel ik niet dat ik een supergehoor heb >:( ;D


En toch zijn we er de gehele avond mee bezig, gewoon omdat het leuk is! ;D

Joep

Omwille van die tijdspanne (1 avond) lijkt het me niet verstandig om meer componenten toe te voegen naast de in post 1 beschreven apparatuur. ::) :o

We gaan nu gewoon 3 cd-spelers testen, twee versterkers en twee kabel-combi's. En dan nog de complete sets van reMC en Ruben tegen elkaar.

Toch? Ja.

reMC

Quote from: Proprius on January 13, 2005, 15:22:15
Nou, de 'sessie' hoeft helemaal niet lang te duren. Als de verschillen net zo groot zullen zijn als de verschillen de Shigaraki en de Gaincard, dan kan ik met 1 nummer per component goed uit de voeten.

Vond je het verschil echt zó groot? Er was duidelijk verschil. Maar het CEC-loopwerk tegenover het gemodificeerde 47labs loopwerk gaf bijvoorbeeld een groter verschil. De Gaincard is subtieler, biedt meer overzicht (mede door openheid) en rust en is nog puurder/echter (tastbaar!) in klankkleur. De Shigaraki liet de basgitaar bij Miles Davis inderdaad wat dikker aangezet klinken (met als resultaat dat het moeilijker te volgen was), maar vergelijk het eens met een andere versterker...

Ik vond dat het verschil er wel degelijk was, maar niet groot te noemen. Echt - echter, zeg maar.

Ooit vergelijken we ze nog een keer met een betere bron, dan verwacht ik grotere verschillen.

Quote from: Proprius on January 13, 2005, 15:29:54
En dan nog de complete sets van reMC en Ruben tegen elkaar.

Lijkt wel een wedstrijd  ::)

Joep

Quote from: reMC on January 13, 2005, 15:36:41
Vond je het verschil echt zó groot?

Tsja, wát is groot inderdaad (nee, Patrick, dit is geen uitnodiging voor jou ;D ;D).  Maar als ik duidelijk verschil hoor binnen 10 seconden van een nummer, vind ik het groot. Het verschil wordt namelijk steeds groter naarmate je langer luistert (weken). Als ik het verschil pas hoor na een week met apparaten te hebben gespeeld, vind ik het klein.

R


reMC

Quote from: Proprius on January 13, 2005, 15:46:24
Tsja, wát is groot inderdaad (nee, Patrick, dit is geen uitnodiging voor jou ;D ;D).

LOL :D

Quote
Maar als ik duidelijk verschil hoor binnen 10 seconden van een nummer, vind ik het groot. Het verschil wordt namelijk steeds groter naarmate je langer luistert (weken). Als ik het verschil pas hoor na een week met apparaten te hebben gespeeld, vind ik het klein.

Zo kan je het bekijken ja en heb je ook wel een beetje gelijk in maar ik hoor eigenlijk altijd binnen 10 seconden verschil. Dan hoeft het nog niet groot te zijn. Het komt ook wel eens voor dat een luisterervaring na een langere periode van luisteren minder indruk maakt dan in het begin. Dat kan komen doordat een systeem iets weergeeft wat op het eerste gehoor spectalulair lijkt maar op langere termijn luistermoeheid tot gevolg heeft. Gelukkig heb ik hier geen last meer van  ::)

Kortom, ik hoorde het verschil gelijk maar vond het niet écht groot. 27 januari verwacht ik grotere verschillen. Dan zijn er namelijk betere bronnen en versterkers die veel meer uiteen lopen qua 'eigen klank'.

Joep

Quote from: reMC on January 13, 2005, 15:54:45
LOL :D

Zo kan je het bekijken ja en heb je ook wel een beetje gelijk in maar ik hoor eigenlijk altijd binnen 10 seconden verschil. Dan hoeft het nog niet groot te zijn. Het komt ook wel eens voor dat een luisterervaring na een langere periode van luisteren minder indruk maakt dan in het begin. Dat kan komen doordat een systeem iets weergeeft wat op het eerste gehoor spectalulair lijkt maar op langere termijn luistermoeheid tot gevolg heeft. Gelukkig heb ik hier geen last meer van  ::)

Kortom, ik hoorde het verschil gelijk maar vond het niet écht groot. 27 januari verwacht ik grotere verschillen. Dan zijn er namelijk betere bronnen en versterkers die veel meer uiteen lopen qua 'eigen klank'.

Ja, daar heb jij wel weer gelijk in! Waar ik nog aan wil toevoegen dat ik steeds meer verschil ben gaan horen. Maar het gaat altijd met een soort van dip. Eerst denk je: WOW!!! Draai je het nog een keer, is het al minder wow omdat je het al gehoord hebt en hebt kunnen wennen (herkenning). Daarna gaat het verschil weer omhoog (wordt groter). Net als bij Jiri nu met z'n nieuwe LS-kabels ;D

reMC

Naast de in de eerste post beschreven activiteiten gaan Ruben, ik en waarschijnlijk Proprius ook langs bij Raphie, hij woont ook in Lelystad. Ik wilde al heel lang zijn SVS horen en verder is het een mooie gelegenheid om de nieuwe aanwinst van Ruben, de Arcam CD33, te vergelijken met de CD192 van Raphie. Dat wordt nog een leuke dag  8)

R

Niet te voorbarig, ik heb dat ding nog niet... He zal iig wel een druk dagje worden...