Wat doen wij met een ISF calibratie.

Started by J.A.F._Doorhof, February 26, 2002, 18:04:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assie

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  4, 2002, 09:34:33
Een calibratie is altijd aan te raden.
Ik ben nog nooit een display tegen gekomen die er geen baat bij had, sommige wel duidelijk meer, en andere minder maar de winst is altijd boven de verwachting van de klant.

Het enige dat ik niet zo doen zijn oudere TV's van laat zeggen een jaar of 5-6 oud.

MvrGr.
Frank

Maar hier zeg je dat het je het niet zou doen bij een tv van ongeveer 5 jaar oud ?

J.A.F._Doorhof

Lees ook het eerste gedeelte.
Het is een afweging, ik kan je geen directe lijn geven.
Ik doe wel eens TV's van meer dan 5 jaar oud en die mensen zijn heel blij. Ik kom ook wel eens TV's tegen van 2 jaar oud waarvan ik denk WAAROM ??! ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mattijzz

Ik heb problemen met de geometrie van philips 28pw9696. Rehtsboven buigt hij af naar binnen. Tevens is de rechterkant hol.

Kunnen jullie daar ook wat aan doen. Ik heb zelf in de servicemenu's bij Allignments (geometry) zo goed als dat ging het verbeterd, maar helemaal goed is het nog niet.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Verticaal of horizontaal ?
Het is een droom om te denken dat je TV's helemaal recht kunt krijgen, wij weten het echter vaak wel zo te krijgen dat het in balans is, en dat je je er minder aan stoort.

Als echter één kant hol staat en de andere recht moet je toch even zoeken naar een extern probleem, bv een speaker of voeding die naast / achter je TV ligt/staat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

west


J.A.F._Doorhof

Geen domme vraag, en ja dat kan ook.
We doen dat voor instellingen en dealershows.

Het aantal ziekteverzuimen zou afnemen bij een goed gecalibreerde monitor, het is dus een raadsel waarom niet iedereen dit laat doen.

Bij dealershows is het helemaal belangrijk omdat anders elke monitor er anders uitziet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frans willighagen

heeft het ook zin om een Philips 42PF9952/12s flat tv te calibreren. doe je dat eigenlijk wel

groeten Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,

De ervaring die ik tot nu toe heb weerhoudt me ervan om Plasma's aan te pakken, de grayscale is vaak al zeer goed, en je kunt dan beter een HT tune up DVD via onze webshop bestellen dat helpt wel veel, maar dat kun je zelf uitvoeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Philips medewerker

laat je niet bedotten, de isf calibrator schakelt gewoon alle verbeteringen van je digitale tv uit, en als hij het wit bijregelt van een nieuwe tv, ontregelt hij ze eigenlijk... een gewone mens kan ook zijn helderheid-contrast-kleur bij regenµlen als hij zijn handleiding eens leest
ik zou ook zo'n firmatje kunnen opstarten en rijk worden hoor, het zijn gewoon WOEKERWINSTEN, en je bent bedot!
het is wél waar dat sommige merken niet perfect afgeregeld zijn, maar het herafregelen duurt hooguit een kwartiertje en mag een 20 euro kosten!!!

een PHILIPS medewerker uit België

MrPink

LOL! :D

Dit is óf een poging tot een leuke grap, óf je weet er echt niets van! ;D

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

 ;D
Blijkt maar weer dat Philips nog dommer is dan ik al dacht.

Heer van Philips, graag nodig ik u uit voor een cursus hoe verbeter ik de troep die mijn baas op de markt brengt.

Laten we elkaar geen mietje noemen, maar een standaard afgeleverde TV van willekeurig elk merk (uitgezonderd Loewe) ziet er gewoon niet uit.

In plaats van dat Philips blij is met wat we doen, we zorgen namelijk wel voor een omzet stijging hoe klein dan ook, 9 van de 10 calibraties die ik doe zijn Philips modellen en daarvan is 50% van plan de TV weg te doen als hij niet opknapt, tot nu toe is IEDEREEN zeer tevreden na de calibratie.

Ik zou als ik u was zeker eens kijken op http://www.imagingscience.com daar kunt u lezen dat toppers als Joe Kane, Joel Silver etc. toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn, of zijn dit ook zakkenvullers en leugenaars.

Daarnaast wil ik dan graag weten waarom u denkt dat al onze klanten dom zijn, want daar komt dit op neer........?
Als dit oplichting was, waarom is dan iedereen tevreden en ziet iedereen een groot verschil ??

En als laatste vraag, weet u wel wat een coloranalyzer is ?
En weet u wel wat een grayscale calibratie is ?

Blijkbaar niet want u praat over witwaardes, terwijl dat zou betekenen dat wij alleen maar het contrast veranderen, en dat is maar één heel klein ding, voor de goede orde, de puinhopen die wij opruimen zijn:

* Geometrie (ik ben nog geen perfecte tegengekomen)
* Chroma delay
* SVM
* Contrast, Brightness, sharpness
* Grayscale calibratie (met een analyzer)
* Instellingen digitale opties, wie beweert dat ze allemaal uitgaan liegt. Alleen instellingen als dynamic contrast en kleurverbeteraar gaan uit, of wil philips zo graag een red push in de beeldbuizen ;).

Daarnaast zou ik er eerst een voor zorgen dat de TV's die Philips op de markt brengt eens bugfree zijn zodat de mensen langer dan een paar weken kunnen genieten.

Wat dacht u van:
* Rode balken door het beeld
* Analoge colorcontrols die na 2 maanden defect gaan
* Opgeblazen beeldbuizen (vindt je het gek met een cathode stand van 15)
* Uitslaande TV's die niet meer aan willen (Flashram)

Tja,
Kijk anders even op http://www.kieskeurig.nl dan ziet u dat er behoorlijk veel ellende is met de PP beeldbuizen.

Wees dan aub blij dat iemand zoals ik bezig is om de mensen te helpen aan een perfect beeld en tevens de fouten uit de software haalt zodat dit weer een repair scheelt.

Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die ons wel serieus nemen en de TV's die naar klanten gaan EERST door ons laten calibreren, en zoals u ziet gaan ook de calibratie tours zeer goed, we zijn nu anderhalf jaar bezig, en als het allemaal oplichting was dan was dit AL lang aan het licht gekomen.

Daarnaast nogmaals wij werken voor het ISF en dat is een toonaangevende stichting wereldwijd met de elite van calibrateurs in hun bestand, zijn dat allemaal oplichters ?

Graag nodig ik u uit voor een calibratie (gratis) zodat u zelf kunt zien wat we doen.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
GECERTIFICEERD calibrateur voor het ISF.
(op dit moment meer dan 250 TV's gecalibreerd)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

Kan die philips medewerker niet zijn kop houden!!!!!!!
Het is echt triest als iemand al conclusies trekt zonder te weten waar hij het eigenkijk over hebt.
Heb je wel eens een goed gecalibreerde tv gezien dan???????
ik denk het niet, en denk voortaan eerst even na voordat je iemand voor oplichter uitmaakt zonder dat je enig idee hebt waar je het over hebt.

vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

j. van Wielink

Geachte heer Doorhof,

Via deze weg wil ik u laten weten zeer geinteresseerd te zijn in een isf calibratie. Wij hebben net een nieuwe JVC breedbeeld televisie gekocht en zou deze graag optimaal willen laten werken.

Als u zo vriendelijk zou willen zijn om me een mailtje terug te sturen dan kunnen we wellicht een afspraak maken (ik heb begrepen dat het op regio gaat of iets dergelijks?)

Met vriendelijke groet,

J. van Wielink

bryan vd B

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 14, 2003, 19:29:22
;D


Wat dacht u van:
* Rode balken door het beeld
* Analoge colorcontrols die na 2 maanden defect gaan
* Opgeblazen beeldbuizen (vindt je het gek met een cathode stand van 15)
* Uitslaande TV's die niet meer aan willen (Flashram)

Hi,

Frank ik heb nog wel een cathodestand van 15 of is dit na calibratie niet meer relevant ik zou het niet weten dus vraag ik het maar even aan je.
Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bryan

PS> ik ben na calibratie zeer tevreden over de tv ;D


SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je kunt je cathode het best even terug zetten naar 10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bryan vd B

hi,

oke bedankt voor je snelle reply.

BTW de rode streep boven in het beeld is weg want ik heb de V amplitude omhoog gezet van 34 naar 35.

Vriendelijke groeten,

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

mike

hoi, heb me pas ingeschreven voor een tour. maar heb je toevallig ook foto's met ervoor en erna opnamen of is dat niet te doen?
ben echt benieuwd met die calibratie. heb van alles uitgeprobeerd om die tv van mij goed te krijgen. van 100euro voor scart-kabel- wat overigs niet echt help. is dat niet een rip-off met die kabels tegenover eentje van 20euro. of ligt dat gewoon aan de apparatuur. hoe duurder de tv de duurder de kabel???
greetz mike

bryan vd B

hi,

Een calibratie helpt echt en niet zo'n beetje ook. Vergelijkingsmateriaal van beelden ervoor en erna is alleen mogelijk na calibratie op je eigen tv want alleen jij weet hoe jou tv eruit zag voor de calibratie.
Ik heb bijvoorbeeld een pixelplus toestel van philips en was daar verre van tevreden over totdat hij was gecalibreerd.
De kleuren zijn veel voller,minder artifacts,geen kleuruitloop,winst in detailering,beter contrast,scherper en het beeld komt veel natuurlijker over t.o.v. van een niet gecalibreerde tv.
De kleurtemperatuur word ook aggeregelt naar 6500 graden kelvin waardoor de tv niet meer functioneerd als een grote lamp wat meestal het geval is.
ik kan je iedergeval zo'n calibratie zeker aanraden want ook ik was sceptische over de winst van een calibratie maar toen ik het eenmaal gezien had kon ik mijn ogen niet geloven wat voor een kwaliteit beeld mijn tv kon weergeven want zonder de calibratie had ik de tv al lang weg gedaan.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Trey

Ben op zoek naar een nieuwe tv en ik vind een Philips het prettigst kijken. Maar ik wil een grote centerspeaker (22 cm diep) boven op de tv zetten en dat kan niet bij veel toestellen die ik prettig vind kijken. Daarom heb ik momenteel de Panasonic 32PL10 op het oog, waarbij dit vanwege de brede bovenkant wel mogelijk moet zijn. De verkoper in de winkel heeft wat met de afstellingen en de kleuren van de Panny lopen pielen, zodat deze meer als een Philips eruitzagen (minder rood en wat minder fel). Zag er in mijn ogen stukken beter uit, maar na zo'n kleurafstelling vond ik de ondertiteling nog steeds te wit en te fel.

Nu komt dan eindelijk mijn vraag  ;): kan dit ook met een ISF-calibratie worden veranderd of is dit echt iets wat het ene toestel onderscheidt van het andere? De ondertiteling van een Philips en (in mindere mate) een Loewe kijkt wat rustiger dan een Panasonic, een JVC en zeker een Sony.

Trey

J.A.F._Doorhof

Hi,

Na de calibratie komen alle TV's erg dicht bij elkaar in de buurt.
Wat de verkoper heeft gedaan is erg dom, door zomaar een kleur weg te draaien loopt je hele grayscale nu verkeerd en dat is nooit de bedoeling.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Trey

Bedankt, Frank. Als ik eenmaal een nieuwe tv heb (kan nog ff duren), meld ik me waarschijnlijk wel voor een ISF-tour. Kun je gelijk een Eichmann digital meenemen (zie thread 'vervanging optische kabel'): misschien dat je me weet te overtuigen, misschien ook niet  :D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: Trey on March 15, 2003, 13:45:01
Ben op zoek naar een nieuwe tv en ik vind een Philips het prettigst kijken. Maar ik wil een grote centerspeaker (22 cm diep) boven op de tv zetten en dat kan niet bij veel toestellen die ik prettig vind kijken. Daarom heb ik momenteel de Panasonic 32PL10 op het oog, waarbij dit vanwege de brede bovenkant wel mogelijk moet zijn.

Hoi Trey,

Is er niet iets te verzinnen om je center speaker wel goed op de TV's te krijgen (eigen constructie) waardoor je wel een TV kan nemen die je eigenlijk beter bevalt. Zou zelf nooit om die reden inleveren op kwaliteit.

mvg,
Frank

Trey

Quote from: Rooz on March 16, 2003, 14:57:22
Quote from: Trey on March 15, 2003, 13:45:01
Ben op zoek naar een nieuwe tv en ik vind een Philips het prettigst kijken. Maar ik wil een grote centerspeaker (22 cm diep) boven op de tv zetten en dat kan niet bij veel toestellen die ik prettig vind kijken. Daarom heb ik momenteel de Panasonic 32PL10 op het oog, waarbij dit vanwege de brede bovenkant wel mogelijk moet zijn.

Hoi Trey,

Is er niet iets te verzinnen om je center speaker wel goed op de TV's te krijgen (eigen constructie) waardoor je wel een TV kan nemen die je eigenlijk beter bevalt. Zou zelf nooit om die reden inleveren op kwaliteit.

mvg,
Frank

Off-topic:
Ja, daar heb ik over zitten nadenken, bijvoorbeeld door stoelpootnopjes o.i.d. onder de centerspeaker te plaatsen. Maar ik ben een beetje bang dat 't er amateuristisch uit gaat zien.

De Loewe Aventos, die jij hebt, heb ik ook aan de tand gevoeld en ook bij dit toestel gaat de center helaas kantelen, zonder er aan de achterkant wat onder te leggen. Mooie tv trouwens! Beeld zou misschien een tikkeltje scherper kunnen, al kijkt-ie wel lekker rustig.

(Vind 't trouwens vreemd dat bij weinig breedbeeld-tv's rekening wordt gehouden met een kloeke center erbovenop. Mensen die een forse breedbeeld hebben/kopen, zullen om optimaal van dvd's te genieten ook vaak een surroundset hebben. En de center onder de tv in een kastje is veelal qua geluid een iets mindere optie.)





Trey

Ik heb de Panasonic 28PS10 gekocht, de opvolger van de PL10 met een minder grote bovenrand. Ik heb nu rubberen dopjes onder de centerspeaker gelegd (eigenlijk bedoeld tegen trillende wasmachines) en dat werkt perfect. Beeldkwaliteit gaf de doorslag, je hebt helemaal gelijk, Rooz.

Frank, ik zie je de 22e (en wellicht dan ook de kabel als er tijd voor is).

Greetz,

Trey

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview