Shootout Jungson AV 1000 C en Marantz SR 14 wie zal er winnen. Review online ???

Gestart door Paulie, januari 1, 2005, 11:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulie

Ik heb gedurende 1 week een Jungson AV 1000 C thuis gehad om te testen. Dit is een uit china geimporteerde machine voor HT en Stereo. De machine werkt volledig in klasse A. Is zeer mooi opgebouwd met een grote voeding van rond de 2000 VA (mogelijk kan dit ook een 800 VA zijn). Daarnaast is de versterker zo opgebouwd dat als er stereo gespeeld wordt de gehele voeding hiervoor gebruikt wordt om zoveel mogelijk reserves te hebben als mogelijk is.

Daarnaast de Marantz SR 14 een oude bekende voor een hoop, dit is de niet MK II uitvoering. Erg mooie machine vanwege zijn mooie opbouw en staat toch bekend als een in die tijd (2000 tot 2003) referentie receiver.

De test is gebeurd met de volgende hard en software:

Marantz SR 14 receiver
Jungson AV 1000 C versterker
Links
http://www.hdlt.com/web_htm/english/product/av/1000a/wg.htm
en
http://www.jungson.com/content/product_pages/av1000c.htm

Technics DVD-A10, dvd / cd speler en DVD-Audio.
Als DVD en CD-speler is deze aangesloten met een Monster ML 100 coax.
Als DVD-Audio met Oehlbach 5.1 kabel.
Speaker kabels zijn de Xindak biwire.
Tannoy D 300 dual concentric speakers.

de gebruikte software is op dit moment alleen nog stereo en DVD-Audio materiaal de test van HT volgt later want je moet niet meteen alles weggeven.

Loreena Mc Kennitt, The Visit, Parallel Dreams, To drive the Cold winter away
Buena Vista Social Club, DVD-Audio
Eric Clapton unplugged
Patricia Barber.

De SR 14 is mijn huidige versterker dus ik vergelijk de AV 1000 ten op zichte van de SR 14.

Als ik per CD kijk bijvoorbeeld bij Loreena Mc Kennitt dan hoor je dat er meer ruimtelijk is en de algehele plaatsing beter is. Er is meer lucht en ruimte om de instrumenten heen. Dit is ondere andere heel duidelijk merkbaar bij het album To drive the cold winter away. Ook merk je dat het hoog zijdezachter is dan bij de SR 14.

Op het album Parallel Dreams heb je bij song nummer 3 een grote trom. Deze heeft een dieper en krachtiger laag dan de SR 14, zeg eigenlijk maar voelbaarder en gecontroleerder laag.

Bij Beuna Vista social club heb je het idee dat de muziek je veel meer pakt. Ook hier is de plaatsing ruimtelijker en is het laag beter.

Bij Eric Clapton Unplugged. Heb je meer voelbaar en gecontroleerder laag. Ook het midden en midden hoog klinkt veel zachter en gedetailleerder dan de SR 14.

Als ik naar bedieningsmogelijkheden kijk is de marantz wel beter want bij de AV 1000 is gekozen voor minimalisme. Dit betekend geen video circuit in de versterker en maar 2 normale analoge ingangen en 1 maal 5.1 ingang daarnaast nog 2 coax en 1 optische ingang. Geen pre out en main ins. Dit is bij de SR 14 wel veel beter geregeld. Maar aan de andere kant als je na de Jungson wil upgrade dan ga je naar losse componenten en ben je een veelvoud kwijt.

Het HT gedeelte ben ik aan het testen maar dat bewaar ik nog even voor later.

Nu dit was het voor even.

Ik zou eigenlijk zeggen wie durft er een shootout te doen tegen deze mooie machine. Want mijn gevoel zegt dat deze machine een waarde vertegenwoordig van tussen de 5000,00 en 7500,00 euro.

Groet

Paul

3-1-2005 HT review.

Van het weekend mijn Db meter binnen gehad en daardoor de gelegenheid gekregen de set helemaal in te stellen.

Mijn eerste algemene indruk is dat de AV 1000 C bij muziek DVD's veel muzikaler klinkt dan de SR 14 dit komt natuurlijk doordat je 2 frontkanalen in klasse A draaien wat een zeer mooie detaillering geeft.  Ook hier geldt hetzelfde als bij stereo. Daarnaast geeft de decoder een heel natuurlijke balans met de achterkanalen. let wel dat de decoder alleen maar een instelling heeft met de Db meter dus geen afstanden en vertragingen. Dit geeft als eerste het idee dat je een tekortkoming heb in de totale balans van je geluid maar dit lijkt bij muziek dus totaal niet het geval te zijn. Bass management is niet aanwezig. dit levert bij mij een probleem op omdat mijn subwoofer zelf gebouwd is versterkt wordt door 2 MA 500 eindblokken die gebrugd zijn en niet over een filter beschikt waardoor de Bass niet goed werkt. hiervoor wordt op kort termijn een passief filter gebouwd die alles boven 80hz wegfilterd.

4-1-05

Ik heb Master and Commander bekeken dit klinkt echt zeer mooi. het laag is fenomenaal onder controle gaat zeer diep. Dieper dan bij mij SR 14. De ruimtelijkheid oftewel de vermenging van alle kanalen is erg mooi nog niet helemaal volledig maar dit komt omdat ik misschien nog even moet rommelen met de plaatsing van mijn speakers. Je hoort werkelijk waar zeer veel detaillering. Die was er ook bij de SR 14 alleen valt het daar veel meer weg. Bij de Jungson AV 1000C zijn de diversen geluiden veel beter te onderscheiden van elkaar. Wat me opvalt is dat in HT modus alles heel zijdezacht en relaxed klinkt terwijl er daarnaast zeer veel punch in het geluid zit. ik heb eigenlijk continue het idee dat de AV 1000C zegt van he Paul wanneer gaan we nu is echt beginnen want dit is voor mij gewoon relaxen. Zo lekker soepel klinkt het geluid. Dit is eigenlijk bij alle films het geval.

Bij muziek DVD's klinkt de AV 1000C erg ruimtelijk hij zet het stereo geluid op dezelfde wijze neer maar dan nog eens aangevuld met de overige speakers.

Ik heb bij Master and Commander kunen testen omdat hier het LFE kanaal alleen maar lage tonen weergaf. Bij televisie uitzendingen hoor je dat het LFE kanaal niet gefilterd wordt omdat je dan meer dreun krijgt.

Ik wil de verdere reviews van deze versterker doen als mijn passieve filter voor de subwoofer klaar is.


Dit was het weer voor even.

Als mensen meer informatie willen kunnen jullie me altijd PM-en ik kan je ook digitale fotoos verschaffen van de versterker.

groet

Paul

Op pagina 4 vind je onderstaand review gepost door Johan van Gompel en hierbij toegevoegd aan mijn eigen review.
--------------------------------------------------------------------------------

JungSon AV-1000
door Johan Van Gompel


Made in China

De meeste audiofielen zullen wellicht een binnenpretje hebben als ze het label "Made in China" op een high-end hifi apparaat zien staan.  China staat in het Westen dan ook bijna synoniem met goedkoop, onbetrouwbaar en andere weinig vleiende woorden. Een Chinees heeft het volgens  ons op zijn zachtst gezegd niet bepaald breed. Het idee van een Chinese high-end audio markt is op het eerste zicht dan ook een lachtertje. Als ze één ding mee hebben, die Chinezen, dan is het echter wel hun aantal. Ongeveer een kwart van de wereldbevolking is van Chinese afkomst.  Slechts een klein percentage hiervan is welgesteld maar dit is nog steeds goed voor vele tientallen miljoenen Chinezen die overwegend meer verdienen dan de gemiddelde bewoner der Lage Landen. Onze vooroordelen niettegenstaande is de Chinese high-end audio industrie dan ook zeer groot en vibrant. In het Chinese high-end audio landschap is JungSon de onbetwiste koning, met meer awards van Chinese high-end audio magazines dan je op je vingers kan tellen.

De letterlijke vertaling van het woord "JungSon" is "Ziel van de Gong". De gong in kwestie is een in heel China beroemde en meer dan 4000 jaar oude koperen gong waaraan een muzikale god een uniek geluid zou verlenen. Het bedrijf dat de JungSon apparatuur produceert, Hengdong Audio Technology Co Ltd, werd gesticht in 1993 en bevindt zich in Taishan, een stad in Guangdong nabij de Chinese kust. Chinese audiocritici hebben JungSon apparatuur (in 1999 deze AV-1000) meermaals de in China meest prestigieuze "Experts Agree" award toegekend. Hiertoe moeten de stemmen van het comité dat verantwoordelijk is voor China's tweejaarlijkse Nationale Hi-Fi Show unaniem zijn - een produkt kan niet louter bij meerderheid van stemmen winnen.

De JungSon AV-1000 wordt niet in een kartonnen doos maar in een houten krat met twee sloten geleverd. Als je het krat opent vind je een laag polystyrene verpakking en daaronder een dunne film van foam. De hele versterker is op zijn beurt omhuld met een stof met elastische rand. Zoals bij de meeste Chinese high-end apparatuur krijg je bij de JungSon een paar witte katoenen handschoentjes zodat er geen olie van je handen op de mooie metalen finish van de versterker komt. Daarnaast krijg je ook een high-end stroomkabel (voor de liefhebbers: drie aders van 4 mm2 en zeer dikke, hoogwaardige stekkers), een afstandsbediening in exotisch hout en een 1 m lange digitale interlink. Uiteraard ontbreekt ook een duidelijke handleiding niet.


Heavy metal

JungSon wordt niet voor niets de Chinese Krell genoemd. Al hun versterkers zijn namelijk ware mastodonten. De AV-1000 weegt met zijn 48 kg net iets meer dan het JungSon vlaggenschip extraordinaire met gelijkaardige looks: de JA-100 monoblock. Deze laatste won voor JungSon in 2002 samen met hun JA-2 stereo voorversterker nog maar eens de prestigieuze "Experts Agree" award (om maar even de "top of the bill" consistentie van JungSon aan te geven).

De behuizing van de AV-1000 kan in één woord omschreven worden: massief. Stel je voor, een versterker van 40x52x27 cm met massieve koperen speakerterminals die elk een diameter van 2 cm hebben, een front van 12 mm dik geborsteld aluminium dat twee enorme VU-meters overschaduwt , een tweede front (!) van 9 mm dik hoogwaardig zwart geanodiseerd fijnstaal (idem als de achterzijde), een cover in hetzelfde fijnstaal en links en rechts massieve zwart geanodiseerde heatsinks. Menig grootvader zal je vertellen dat het van die "goeie ouwe tijd" geleden is dat hij zo een degelijk, ruggenbrekend produkt heeft mogen aanschouwen.


De binnenkant telt

Uit een studie van de ingewanden blijkt dat de versterker in de eerste plaats als tweekanaals klasse A versterker is opgebouwd met centraal een volledig afgeschermde trafo en links en rechts identiek dezelfde print met meest opvallende punt drie paren van de legendarische Sanken 2SA1295 vermogenstransistoren. Over de capaciteit van de door JungSon speciaal voor zijn high-end audio taak ontworpen transfo bestaat enige onduidelijkheid: de meeste Europese dealers vermelden 2000VA terwijl een uit 2001 stammende recensie van een Chinees high-end audio magazine 800VA vermeld. Gezien de lage algemene warmteproduktie ben ik geneigd om deze laatste te geloven (Hengdong kon niet op tijd bereikt worden om duidelijkheid te scheppen).

In de meerkanaals klasse AB modus voorziet elke print twee extra kanalen, respectievelijk left surround/back center en right surround/front center. Bas, midden en hoog beschikken over hun eigen set vermogenstransistoren; geen wonder dat midden en hoog zo mooi en precies klinken. Eveneens centraal een condensatorbank met tien 50V 10000 uF condensatoren van TopCon en voor elke zijde zeven 50V 2200 uF condensatoren van Nippon Chemi-Con (KMG serie) en twee zeer hoogwaardige 63V 2200 uF Elna condensatoren. Op de verschillende prints kom je hier en daar naast de vele minder bekende condensatoren van Chinese of Taiwanese makelij ook de kleinere Elna condensatoren tegen.

De kabels naar de speakerterminals toe zijn bewust zo kort mogelijk gehouden. De diepblauwe gloed van het VU-meter paneel wordt bekomen door een lichtbalkpaneel waarin 18 blauwe LEDs verwerkt zijn. Het drieaderige kabeltje voor de stroomvoorziening van dit paneel is duidelijk zichtbaar; indien gewenst kan dus zeer gemakkelijk een aan/uit schakelaartje voorzien worden.


Klinkt wel aardig: JungSon AV-1000 vs Aragon 8008x3/Lexicon MC-1

De voorversterkermodule is rijkelijk gevuld met Burr-Brown 2604 opamps omgeven door hoogwaardige Black Gate en Elna condensatoren. Vanwege het algemeen betere ruimtebeeld en het ronduit oorstrelende hoog en midden in combinatie met mijn Canton LE vloerstaanders verkies ik de JungSon voor meerkanaalsgebruik boven mijn veel duurdere Aragon 8008x3 (200W per kanaal klasse AB) en Lexicon MC-1 combinatie.

De beste maatstaf voor om het even welk apparaat is naar mijn mening het gebruik op langere termijn. Voordat de JungSon zijn plekje tussen mijn subwoofers had bracht ik ondanks een steeds hoger wordende DVD-berg verrassend weinig tijd door in mijn home theater. Na de introductie van de JungSon betrapte ik mezelf erop dat ik elke dag in het home theater zat. Het aanschakelen van de JungSon en de projector werd eerst na het opstaan tijdens mijn verlof en daarna na de lange werkdagen een dagelijks ritueel. De DVD-berg slinkte naar een klein DVD-heuveltje. Uiteindelijk vroeg ik me zelfs af of mijn veel duurdere Aragon 8008x3/Lexicon MC-1 combinatie wel degelijk beter klonk met het door Logic7 handig naar surround geconverteerde tweekanaalsgeluid. Dat bleek spijtig genoeg wel degelijk - en behoorlijk overweldigend - het geval. Voor series en films met een tweekanaals soundtrack blijft de Aragon 8008x3/Lexicon MC-1 combinatie dan ook onklopbaar. Althans, dat dacht ik toch. Ik kijk voornamelijk series met tweekanaalsgeluid in mijn HT maar sindsdien heb ik beduidend minder tijd in mijn HT doorgebracht.

Het display heeft absoluut geen hoog "pimp my ride" gehalte; in tegenstelling tot bv. een Parasound C2 kan je het ook helemaal uitschakelen of half dimmen. Ik heb begrepen dat Acoustic Dimension gaat in de toekomst een mod zal voorzien die samen met het display ook de helderblauwe verlichting van der VU meters dimt.
...

Met dank aan Rients Steenbeek van Acoustic Dimension die de JungSon helemaal van Zoetermeer naar Oost-Limburg bracht en me bijna een maand heeft laten genieten van dit Chinese zwaargewicht.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Johan Van Gompel

Enkele persoonlijke observaties:

- de JungSon werkt enkel in tweekanaalsmodus in klasse A;
- de JungSon heeft een ingebouwde, verwijderbare en volledig afgeschermde preamp module gevuld met een high-end DAC, OPA2604 opamps, Black Gate/Elna elco's, enz. ; je koopt eigenlijk twee apparaten in een;
- de JungSon voorziet de mogelijkheid om je speakers op hetzelfde dB niveau af te regelen;
- de volumeregeling gebeurt geheel d.m.v. relais; die kan je van 1 tot 80 regelen in stapjes van 1;
- het HT gedeelte geniet van dezelfde klasse A voordelen in tweekanaalsmodus en klinkt fenomenaal in 5.1 modus; persoonlijk vond ik de bas wat minder maar de weergave van midden en hoog is onovertroffen (zeer neutraal, zeer gedetailleerd, zeer goede plaatsing, enz.); wat de bas betreft is er een LFE uitgang die je kan doorlussen naar bv. een ZAP versterker.

Ik heb een hoop foto's van de JungSon; als iemand graag een foto van een specifiek onderdeel wil zien dan kan ik deze evt. in dit topic posten.

Naar mijn mening zal in een shootout zelfs een veel duurdere Parasound preamp/amp combinatie genadeloos neergeknald worden door deze 44 kg wegende mastodont. Wie durft de uitdaging aan te gaan? ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Shorty


Johan Van Gompel

Zeer uiteenlopende prijzen. In Nederland, Duitsland en andere Europese landen: 2500-5000 EUR. Er is een dealer in Zwitserland die hem voor 1700 EUR verkoopt. Rechtstreekse import vanuit China en verzending naar je dichtstbijzijnde (lucht)haven: +- 1300 EUR (excl. BTW en invoertaksen).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Richi

Klinkt héél interessant. Bijna te mooi om waar te zijn!   >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Mijn openingspost  ;D

Ik heb de JungSon sinds een maand of 4 in huis. Speelt alleen als stereo, HT is bij mij een minder belangrijke zaak. Ik kan de bovengenoemde opmerkingen/beschrijving alleen maar bevestigen (voor zover ze geen vergelijiking maken met de Marantz, die ken ik namelijk niet).

Een bijzondere mooie versterker (geluidskwaliteit, bouw en vormgeving) voor een reëele prijs.

Enno
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Interessant. Plaats je de foto's een keer in dit topic? De foto's die ik kon vinden op het internet waren van matige kwaliteit. Ben vooral ook nieuwsgierig naar de achterzijde.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Citaat van: Richi op januari  3, 2005, 13:41:55
Interessant. Plaats je de foto's een keer in dit topic? De foto's die ik kon vinden op het internet waren van matige kwaliteit. Ben vooral ook nieuwsgierig naar de achterzijde.

Groet,
Richard

Dat wordt wat lastig ben nog niet zo handig met webspace en alles. maar kan ze op aanvraag wel mailen hoor. Zeker aan jouw  ;D ;) ;D ;)

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

B.J.

Citaat van: Paulie op januari  3, 2005, 14:35:21
Dat wordt wat lastig ben nog niet zo handig met webspace en alles. maar kan ze op aanvraag wel mailen hoor. Zeker aan jouw  ;D ;) ;D ;)

groet

Paul

Hier gratis en makkelijk http://www.imageshack.com/  ;D

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Johan Van Gompel

Citaat van: Paulie op januari  1, 2005, 11:05:51
3-1-2005 HT review.

[...]
Wel moet je rekening houden dat er ook geen instellingen zijn als small en large. Bass management is niet aanwezig. dit levert bij mij een probleem op omdat mijn subwoofer zelf gebouwd is versterkt wordt door 2 MA 500 eindblokken die gebrugd zijn en niet over een filter beschikt waardoor de Bass niet goed werkt. hiervoor wordt op kort termijn een passief filter gebouwd die alles boven 80hz wegfilterd.

De small/large instellingen zijn wel degelijk aanwezig; het is alleen even zoeken op de afstandsbediening. Toen ik alles op small had ingesteld kwam bij het decoderen van AC-3/DTS soundtracks mooi 3/2/LFE op het display te staan. De crossover is wel niet instelbaar.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Paulie

Citaat van: Johan Van Gompel op januari  3, 2005, 21:50:10
De small/large instellingen zijn wel degelijk aanwezig; het is alleen even zoeken op de afstandsbediening. Toen ik alles op small had ingesteld kwam bij het decoderen van AC-3/DTS soundtracks mooi 3/2/LFE op het display te staan. De crossover is wel niet instelbaar.

Ok dat wist ik niet maar de AB moet dan ook nog mijn kant op komen vandaar.

Heb het al in de begin post aangepast.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Johan Van Gompel

Citaat van: Paulie op januari  4, 2005, 08:43:02
4-1-05 review uitgebreid met meer HT nieuws

Volgens de site van Jungson zijn alle kanalen klasse A gestuurd in HT modus.

http://www.jungson.com/content/product_pages/av1000c.htm

Inderdaad. Maar vergeet niet dat www.jungson.com de website is van de Australische importeur. Ik heb eens een artikel van Nelson Pass gelezen over klasse A versterkers en power supplies en daarin stond dat een vijfkanaals klasse A versterker op een enkele 2000VA trafo een onmogelijkheid is. Nu las ik op de website van de Chinese exporteur dat er slechts een 800VA trafo in de JungSon zit (de meeste Europese dealers vermelden 2000VA). Hij wordt dan ook veel minder warm dan bv. mijn Aragons en als je er specifiek op let neem je ook een nog betere geluidskwaliteit weer in tweekanaalsmodus.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Paulie

Citaat van: Johan Van Gompel op januari  4, 2005, 15:27:14
Inderdaad. Maar vergeet niet dat www.jungson.com de website is van de Australische importeur. Ik heb eens een artikel van Nelson Pass gelezen over klasse A versterkers en power supplies en daarin stond dat een vijfkanaals klasse A versterker op een enkele 2000VA trafo een onmogelijkheid is. Nu las ik op de website van de Chinese exporteur dat er slechts een 800VA trafo in de JungSon zit (de meeste Europese dealers vermelden 2000VA). Hij wordt dan ook veel minder warm dan bv. mijn Aragons en als je er specifiek op let neem je ook een nog betere geluidskwaliteit weer in tweekanaalsmodus.

Ik heb me er iets verder in verdiept maar de versie zonder decoder is 6 maal klasse a. Dit zou kunnen betekenen dat hier ook een andere voeding inzit. De interne opbouw is anders daar er hier veel meer grotere elco's inzitten. Dus de decoder versie is klasse a alleen op de fronts. Dat zie je ook omdat hier veel minder grote elco's inzitten kijk maar op de jungson site dan zie je het verschil.

g
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Cinematic

Citaat van: Paulie op januari  1, 2005, 11:05:51
Deze review komt pas weer online met 2 weken. na verdere review van beide machines.


Grrrr zo lang nog !  :)









Paulie

ja want deze topic liep een beetje in de weg met mijn nog te koop staande Marantz SR 14  ??? ??? zoals je je kunt voorstellen.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Johan Van Gompel

Nog een paar sfeerbeelden (reeks 1):
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Nog een paar sfeerbeelden (reeks 2):
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Cinematic

Nice  :)

Maaruh, is het niet eigenlijk gewoon een niet bepaald energie zuinige straalkachel van 44 kilo  ;D

CitaatNaar mijn mening zal in een shootout zelfs een veel duurdere Parasound preamp/amp combinatie genadeloos neergeknald worden door deze 44 kg wegende mastodont.

Wow dat zijn nog eens uitspraken :o
Zowel stereo als HT ? ik ben namelijk momenteel aan het sparen voor een Parasound C2
Kun je de eindtrappen eigenlijk aansturen met een aparte pre-amp b.v de C2?


mvg.

Paulie

Citaat van: Cinematic op januari  7, 2005, 22:26:34
Nice  :)

Maaruh, is het niet eigenlijk gewoon een niet bepaald energie zuinige straalkachel van 44 kilo  ;D

Wow dat zijn nog eens uitspraken :o
Zowel stereo als HT ? ik ben namelijk momenteel aan het sparen voor een Parasound C2
Kun je de eindtrappen eigenlijk aansturen met een aparte pre-amp b.v de C2?


mvg.

Zodra mijn SR 14 verkocht is zal ik de review weer on line zetten. Het enige nadeel van de AV 1000 C is dat hij geen pre in of pre out heeft.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Jordis

Het ziet er zonder meer indrukwekkend uit, wil zelf in de toekomst ook in china gaan shoppen. Korsun lijkt me erg intressant, zij hebben ook een leuke 5-kanaalsversterker van 26.5 kg. De korsun is iets goedkoper geloof ik, en heeft geen decoders. Ik ben zeer nieuwsgierig naar een uitgebreide review van deze gigant ook.
En mocht iemand ervarig hebben met een Korsun d9 hoor ik het graag (in een pm ofzo)
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Johan Van Gompel

Citaat van: Cinematic op januari  7, 2005, 22:26:34
Nice  :)

Maaruh, is het niet eigenlijk gewoon een niet bepaald energie zuinige straalkachel van 44 kilo  ;D

Nee hoor. Ik had bewust voor geen verwarming in mijn HT gekozen omdat mijn Aragons de ruimte meer dan voldoende opwarmen. Toen de JungSon in de plaats kwam werd het behoorlijk fris (zeg maar kkkoud) in de ruimte. Hij is inderdaad zeer ruim bemeten maar levert "slechts" 80W per kanaal; de transfo zou ook maar een 800VA model zijn (zogezegd custom made om aan de eisen van high-end audio te voldoen maar wat daar van waar is...).

Citaat
Wow dat zijn nog eens uitspraken :o
Zowel stereo als HT ? ik ben namelijk momenteel aan het sparen voor een Parasound C2
Kun je de eindtrappen eigenlijk aansturen met een aparte pre-amp b.v de C2?

Grappig. Nauwelijks een paar minuten nadat de JungSon aan stond dacht ik "Parasound C2" (zelfde detail maar klinkt beter). Deze recensie is van een stereofanaat die zijn veel duurdere Vaic 300B buizenversterker vervangen heeft door de JungSon.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Citaat van: Jordis op januari  8, 2005, 01:08:01
Ik ben zeer nieuwsgierig naar een uitgebreide review van deze gigant ook.

Daar ben ik bij deze aan begonnen. :)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Cinematic

Citaat van: Richi op januari  2, 2005, 01:00:55
Klinkt héél interessant. Bijna te mooi om waar te zijn!   >:D

Ik vrees het ook:

CitaatDer Korsun D9 und ganz sicher auch die Jungson AV-1000x Serie (haben endlich auch eine sinnvolle englische HP: www.jungson.com) gehoeren dagegen zu den besseren AV-Verstaerkern.
ABER: Die Staerken liegen im Verstaerkerbereich und nicht im AV-Prozessing, da sind die Japaner (habe mit Yamaha RV-1400 und Denon 3804 verglichen) noch Laengen voraus.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-4191.html

Paulie

Citaat van: Cinematic op januari 11, 2005, 20:03:15
Ik vrees het ook:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-4191.html

Ik denk dat ik je in positieve zin kan vertellen dat dat niet helemaal waar is. maar ik zit nog even te wachten voordat ik de uiteindelijke test kan doen.

Neem van mij maar aan dat versterker technisch en DAC technisch dit zowieso een heel mooi apparaat is. Dus een goede cd speler wordt klankmatig stukken beter door de interne dac.

Groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.