B&W 800 SII

Gestart door Mariusz, september 3, 2004, 09:10:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariusz

Omdat ik binnen afzienbare tijd waarschijnlijk een Nautilus 804 of 805 wil aanschaffen, vroeg ik mij af of het niet verstandiger was om nog even te wachten op de S2?
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bmateijsen

Als je een 800 S2 kan betalen, kan je daar beter op wachten  8) ;)

Maar dat zal je niet bedoelen, want die speaker is totaal anders dan degene die je opnoemt. Overigens waarom alleen de 804 en 805?? Persoonlijk zou ik de keuze meer doen richting de 803 of 805, waarbij de 805 mijn voorkeur zou hebben. In vergelijking met de normale 805 is de signature zeker mooier, maar hoeveel mooier voor het geld zou denk ik de afweging zijn. Ik kan niet in je portemonee kijken....

Groet Bjorn

DrBoom

Hoe en wanneer die 800 Series 2 gaat uitkomen is eigenlijk nog altijd niet bekend.
Sommigen zeggen eind 2005, maar het kan ook zijn dat ze in 2006 pas uitkomen omdat B&W dan z'n 40e verjaardag viert en dat is natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om de nieuwste versie van hun topreeks uit te brengen.
Ik zou persoonlijk niet wachten, ik heb zelf die fout gemaakt met de CDM NT reeks niet te kopen en te wachten op de 700 reeks die minder mijn smaak is.
Als je de huidige 800 reeks goed vindt, waarom zou je dan nog wachten ?
Het is overigens een gegeven feit dat de nieuwe reeks minstens 10% duurder gaat zijn, naar aloude B&W traditie ;)

Del member

Citaat van: DrBoom op september  3, 2004, 16:41:45
Het is overigens een gegeven feit dat de nieuwe reeks minstens 10% duurder gaat zijn, naar aloude B&W traditie ;)

Dan hebben ze gezondigd toen de Matrix -> Nautilus werd  >:D

-V-

Heren,


Deze middag van mijn B&W dealer het nieuws bevestigd gekregen ...
In Februari 2005 wordt normaal gezien de nieuwe nautilus lijn geintroduceerd, hou rekening met een prijsstijging van minimaal 20 %.
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

DrBoom

Lap, 10% was weer niet genoeg zeker ? ::)
Nu je't zegt, de 700 reeks is ook 20% duurder dan de CDM-NT's.

Het zal dan weer wel een ingrijpende verandering zijn vermoed ik, als ze zoveel duurder worden.
Dat komt dan op €4200 voor een set 804 S2's en €11200 voor 802 S2's minimaal ?  :o
Aan de 801 en 800 wil ik nog niet eens denken dan.
Aan dit tempo is B&W binnen 20 jaar het duurste speakermerk ter wereld en gaat iedereen Wilson Audio kopen omdat het goedkoop is in verhouding  ;D
Ik ben in elk geval zéér benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.
Echt nog niemand die ze gezien heeft ergens ?
Als het van B&W afhangt krijg je ze pas te zien een week voor de release of zo.

Del member

Ik doe voorlopig gewoon niets. Geen upgrades van de speakers.

Gewoon de kat uit de boom kijken, als er een nieuwe serie op de markt komt wel gaan luisteren en A/B'en met de bestaande Nautilussen en evalueren of het de moeite loont weer eens toe te geven aan het eindeloos upgradevirus.

PS: moesten mensen hun computer even vlijtig updaten als hier op dit forum wordt geupgrade dan hadden we veel minder virussen, spyware en andere troep op het internet  >:D

Oracle

Hmmm... Dus een P4 3.6 Ghz voorkomt dat ik een virus krijg...

Toch maar eens mijn vruw overtuigen... ;) ;D

Groet,
Mark

Del member

#8
Citaat van: Mark Lemmens op november  7, 2004, 00:30:49
Hmmm... Dus een P4 3.6 Ghz voorkomt dat ik een virus krijg...

Toch maar eens mijn vruw overtuigen... ;) ;D

Groet,
Mark

Je kan natuurlijk altijd tegen je vrouw zeggen dat je met een snellere PC ook sneller virussen kan scannen en sneller een inbraakpoging kan detecteren en blockeren door je software firewall >:D En als je echt wilt freaken dan draai je een eigen intrusion detection systeem, dat vreet altijd memory en CPU dus hoe sneller de CPU hoe meer attacks hij kan sniffen zonder packet loss (spreek uit ervaring op een 34mbit lijn  >:D)..

Vrouwen zijn wel gevoelig voor wat er kan foutgaan met een PC ! Misschien kan je volgende upgrade wel voor mekaar krijgen met deze cybertalk  O0


jaco

Citaat van: DrBoom op november  6, 2004, 23:18:32
Aan dit tempo is B&W binnen 20 jaar het duurste speakermerk ter wereld en gaat iedereen Wilson Audio kopen omdat het goedkoop is in verhouding  ;D
Dit wordt ook wel inflatie genoemd...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

patrick_vdb

Hi Mariusz,

Ik ben het in principe wel met DrBoom eens...als de N805 of N804 nu al jouwn luidspreker is, waarom dan wachten? Het enige voordeel dat ik kan bedenken met wachten is de gok op de tweedehands markt en de prijsdaling van de 'gewone' Nautilus hierin omdat velen willen over stappen op de nieuwe serie?

De N805 is nu al een mooi, uitgebalanceerde luidspreker, het valt nog maar te bezien of de S2 ook een daadwerkelijke verbetering is of gewoon iets anders. De stap van CDM-NT naar de 700 serie heeft voor mij namelijk ook al bewezen dat nieuw niet per definitie ook beter is ;) En voor diegeen die hoopt dat een N804S2 opeens een N803 zal zijn.....Nah ;)

Waarom blijft B&W ook zo vast hangen aan die periodieke 'evolutie' van hun luidsprekers? Breng gewoon een nieuwe lijn op de markt als de luidspreker ook daadwerkelijk verbeterd is op een bepaald aantal punten ipv omdat de tijd zo regeert.

mvrg

Patrick

Starred

Citaat van: patrick_vdb op november  7, 2004, 07:21:36
Waarom blijft B&W ook zo vast hangen aan die periodieke 'evolutie' van hun luidsprekers? Breng gewoon een nieuwe lijn op de markt als de luidspreker ook daadwerkelijk verbeterd is op een bepaald aantal punten ipv omdat de tijd zo regeert.

mvrg

Patrick

Omdat de kracht in de naam zit waarschijnlijk. Net als automerken die aan hun typenrs vasthouden. Marketingtechnisch vind ik het dus niet dom

Del member

Citaat van: Starred op november  7, 2004, 08:05:20


Omdat de kracht in de naam zit waarschijnlijk. Net als automerken die aan hun typenrs vasthouden. Marketingtechnisch vind ik het dus niet dom

Vind ik ook niets verkeerd aan .... N803 volgt de M803 op. Kijk je naar de kastconfiguratie, drivers en bruikbare vermogens dan zit dit in lijn. Ook met de N802 die de M802 opvolgt.

Enige wat ik niet logisch vind is dat in de 600 reeks de 600 hun kleinste speaker is, en in de 800 hun grootste  >:D Eenmaal je B&W kent wen je er wel aan maar waarom ze dit gedaan hebben kan ik alleen maar naar raden.

Mariusz

Misschien dat tegen februari de N804 als demo wordt aangeboden  :D Scheelt weer een paar centen!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

myself

17 november schijnt B&W een persconferentie te geven en nieuwe zaken aan te kondigen.... nog heel even wachten dus en dan zullen we het weten  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Mariusz op november  7, 2004, 12:53:03
Misschien dat tegen februari de N804 als demo wordt aangeboden  :D

Kijk, je leert al snel ;D ;)

@Starred en Ub4b,

Ik doel niet op de benaming van een luidspreker ;)

Het is idd markttechnisch logisch om een voortborduursel op een bepaald ontwerp dezelfde benaming te geven met enkel een aanduiding mkII, S2 oid. Daar is ook niets mis mee. Maar waarom regeert de tijd dat er bepaalde mkII/S2 op de markt moet verschijnen en niet de technologische ontwikkeling van het product zelf? Ongeacht of er nu wel of geen vooruitgang geboekt wordt, er komt een nieuwe lijn omdat de productlooptijd het zo bepaalt. Eerlijker zou zijn om de nieuwe lijn te laten komen op moment dat deze definitief iets toevoegt aan het al reeds bestaande ontwerp! Markttechnisch misschien niet zo slim, maar wel eerlijk ;)

Mvrg

Patrick

DrBoom

Ik denk toch dat de 800 reeks nog steeds zeer goed verkoopt, en ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat er mensen zitten te wachten op een nieuwe reeks "omdat het dringend nodig is dat er eens iets aan verbeterd wordt".
Natuurlijk is heel dat SACD/DVDA gebeuren wel voor de supertweeter hype verantwoordelijk, en daar "moeten" ze dan weer op kunnen inspelen natuurlijk.
Het is dan volgens mij ook nog niet echt nodig om deze reeks te updaten, maar ze houden blijkbaar vast aan een upgradecyclus van 5 - 7 jaar gemiddeld.
Nu ja, geld moet rollen zeggen ze, en als je als firma geen nieuwe ontwikkelingen meer kan doen ga je in weze achteruit, dus het zal zo wel moeten ;)
Ik ken maar weinig merken die raar of zelden nieuwe modellen uitbrengen eigenlijk.

Mariusz, ik betwijfel of de demo 804's veel goedkoper gaan zijn dan degene die je nu op de 2e hands markt tegenkomt :)
Het probleem (voor jou) is dat ze hun waarde heel lang houden, en vrij traag devalueren.
Of ze nu 1 of 3 jaar oud zijn, je zal ze zelden onder de €2400 vinden.
Ze zullen wel méér te koop worden aangeboden, maar of ze ook goedkoper gaan worden zal nog af te wachten zijn. ;)

Del member

Citaat van: DrBoom op november  7, 2004, 13:23:14
Ik denk toch dat de 800 reeks nog steeds zeer goed verkoopt, en ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat er mensen zitten te wachten op een nieuwe reeks "omdat het dringend nodig is dat er eens iets aan verbeterd wordt".

Raar .... toen ik onlangs een sluikhandelaar aan de lijn had vertelde ie mij dat bvb een Nautilus 802 veel moeilijker verkoopt dan toen ze uitkomen en dat de meeste dealers ze niet meer verkocht krijgen als ze geen -20% geven.

Citaat van: DrBoom op november  7, 2004, 13:23:14

Natuurlijk is heel dat SACD/DVDA gebeuren wel voor de supertweeter hype verantwoordelijk, en daar "moeten" ze dan weer op kunnen inspelen natuurlijk.
Het is dan volgens mij ook nog niet echt nodig om deze reeks te updaten, maar ze houden blijkbaar vast aan een upgradecyclus van 5 - 7 jaar gemiddeld.


De hype van SACD en DVDA .... eerlijk gezegd ... ik heb een aantal 5.1 SACD's maar om een of andere reden vind ik in mijn genre (lounge/new-age/electronic downtempo/buddha bar alikes ....) geen titels, dus ben enkel opgezadeld met audiofiele genres als klassiek en old-school jazz. Daar heb ik een 30 titels van maar deze staan zelfden op.

Citaat van: DrBoom op november  7, 2004, 13:23:14

Nu ja, geld moet rollen zeggen ze, en als je als firma geen nieuwe ontwikkelingen meer kan doen ga je in weze achteruit, dus het zal zo wel moeten ;)
Ik ken maar weinig merken die raar of zelden nieuwe modellen uitbrengen eigenlijk.

Mariusz, ik betwijfel of de demo 804's veel goedkoper gaan zijn dan degene die je nu op de 2e hands markt tegenkomt :)
Het probleem (voor jou) is dat ze hun waarde heel lang houden, en vrij traag devalueren.
Of ze nu 1 of 3 jaar oud zijn, je zal ze zelden onder de €2400 vinden.
Ze zullen wel méér te koop worden aangeboden, maar of ze ook goedkoper gaan worden zal nog af te wachten zijn. ;)

Klopt ... tweedehandswaarde van B&W is erg deftig.

irtimit

Is er al nieuws van de persconferentie die B&W zou gegeven hebben 17 november?
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

DrBoom

Naar verluid gaan ze nieuwe tweeters hebben, op basis van polycrystallijne diamant, nieuwe woofers en nieuwe crossovers.
Uiterlijk zouden de wijzigingen niet echt groot zijn.
Komt van een post op AudioAsylum, weet niet hoe betrouwbaar het is of dat er zelfs maar iets van waar is, maar over diamanten tweeters was al enige tijd speculatie dus het zou kunnen.

Del member

Citaat van: DrBoom op november 18, 2004, 23:47:23
Naar verluid gaan ze nieuwe tweeters hebben, op basis van polycrystallijne diamant, nieuwe woofers en nieuwe crossovers.
Uiterlijk zouden de wijzigingen niet echt groot zijn.
Komt van een post op AudioAsylum, weet niet hoe betrouwbaar het is of dat er zelfs maar iets van waar is, maar over diamanten tweeters was al enige tijd speculatie dus het zou kunnen.

Soundz expensive ?

Anderzijds wordt het wel eens tijd dat de Nautilussen eens geupdate worden.

Scarp

Citaat van: irtimit op november 18, 2004, 09:41:33
Is er al nieuws van de persconferentie die B&W zou gegeven hebben 17 november?
18 November zou dat zijn trouwens, maar ik zag op audioforum een bericht over twee nieuwe inbouw drivers: http://www.audioforum.be/article-176--0-0.html

Dus misschien nog geen nieuws over Nautilus 2

DrBoom

Weer wat extra info:

Voor de onderste 3 modellen lijkt er niet veel te veranderen, daar komt schijnbaar gewoon een upgrade van de crossover en zo aan te pas.
Prijsverschillen voor die modellen zijn dan ook niet echt héél groot, de nieuwe 805 zou $1250 kosten per stuk ipv $1000 voor de "oude".
De 803 gaat naar $2750 ipv $2500 (amerikaanse prijzen allemaal), en de 804 zal ook wel zoiets zijn dan, een 10-20% meer dus.
Dan voor de grote veranderingen  ;D , de 803 komt OOK uit met een diamanten tweeter en een extra 7" woofer (3 in totaal dus) en zal onder de naam 803D door het leven gaan, met een prijskaartje van maar liefst $4000 per stuk.
De 802, 801 en 800 komen enkel maar in de D versie uit voor zover ik uit de post kan afleiden maar daar is nog geen prijs van bekend.
Ook komen er maar liefst 2 centerspeakers bij, een HTM3 en een HTM4, enkel de HTM1 en 2 worden ook met de diamanten tweeter uitgerust.
Dus misschien is heel de nummering aangepast en is een HTM1 nu iets nieuw met een Marlan kop in of zo à la N802 ?
En hoort de HTM3 bij de 803....
Ook een DS8 dipool speaker, een vernieuwde SCM1, en een ASW825 sub (op CES komen er nog DSP-EQed subs bij ook, een ASW865 en ASW875)

Nog altijd niks officieel, komt ook weer uit diezelfde post op AudioAsylum.
Nu word ik toch wel erg benieuwd :)

DrBoom

Pics have arrived !!  8)

De nieuwe N805S, verbeterde versie van de N805 zonder diamanten tweeters echter.


De nieuwe N803D, sterk verbeterde (en duurdere) versie van de N803 MET diamanten tweeters en zoals je kan zien een 3e 7" woofer.
Deze speaker zou naar verluid beter zijn dan de huidige 802's  :o


De 801D, uiterlijk weinig verschil te zien maar ook met diamanten tweeters, iets meer afgeronde plint maar verder weinig uiterlijk verschil.


Nog eentje waar weinig verschil in te zien is, de N800D.


En dan de piece de résistance, the mother of all centerspeakers, de nieuwe (en gerenamede) HTM1D !!  :o
Wat een monster zeg ;D


Pics zijn gehost op mijn webspace om snelheidsredenen maar komen van deze site.

R

Goed speurwerk. Die N803D ziet er wel goed uit. Ben benieuwd hoe het klinkt.