hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Ik geloof dat je de insteek dimmers met minimaal 40 watt moet belasten, ik heb deze zelf eens met minder belast, waardoor de dimmer steeds slechter ging werken :-\ en je moet de a.b. er bijna tegen aan houden.

Ik gebruik nu aleen de dim modules (voor inbouw) met deze heb ik geen problemen gehad tot nu toe :)

de prograameerbare a.b heb ik 'vast' op de post zitten en de klijne witte (foto) los bij de andere a.b. zolang de CHAD nog niet geprogrameerd is voor de verlichting.

Kortom, alles werkt nu wel maar 100% tevreden ben ik niet.

Groet, Sjors

Rappie

Ik heb die dingen tussen de 100 en 200 watt belast gok ik, dus daar zal het niet aan liggen .... (heb ook de witte AB, maar dan zonder lelijk stikkertje onder de knoppen ;D )

Zit toch richting een X10 setje te zoeken, vertrouw die klikaanklikuit dingen niet meer ...
Eigenaar van Paulthé

Rappie

Quote from: Blue-Eyes on December  8, 2004, 13:26:34
Ben ik dan de enige die er geen problemen mee heeft?

Ik heb dan wel niet de programmeerbare versie, maar de demoset van 19,99 euro. 3 Ontvangers met een AB. Handig, kan ik 3 lampen uit en aan zetten.

Misschien is het probleem alleen met de dimmers .... ? Of heeft iemand dezelfde problemen met de normale aan/uit stekkers
Eigenaar van Paulthé

Harry HT

Wow Ronald  :o Zijn die front speakers nou zo groot of is die SVS cylindersub nou zo klein?

Ziet er goed uit allemaal, echt een complete huiskamer HT  8)

Hoe hoog zijn de standaards waar je monitors op staan ?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Hoi Harry,

De fronts zijn net zo "klein" als de SVS inderdaad, namelijk 1 meter hoog  ;D

De stands voor de rears zijn toevallig ook 100 cm  :D

Inderdaad de bedoeling was een good compromis tussen huiskamer en HT en dat is aardig gelukt vind ik zelf.

Groetjes,

Ronald

kohns

Quote from: tingtong5 on December  8, 2004, 08:52:45...
Ach de speakers (5 stuks) heb ik afgelopen maand mogen kopen van het vrouwtje dus ik heb eigenlijk al mijn kerstkado  ;D

Hey Roland,  mooi kerstkadootje hoor...  8)
Bij mij komt de kerstman ook een aantal dagen vroeger http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23920.0  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

hifiman

Ik weet het, ik had je topic gelezen! Mooi spul man  :D

Groetjes,

Ronald

Sjors

Quote from: Rappie on December  8, 2004, 13:34:06
.... (heb ook de witte AB, maar dan zonder lelijk stikkertje onder de knoppen ;D )



Ik wou hem nog wegvagen maar dacht laat maar zitten, had ik het nou maar gedaan ;D

Ik denk dat ik idd ook in de toekemst naar het X10 systeem over ga 8) ben het gezeemel een beetje zat.

Groet, Sjors

hifiman

@!##$@$%@%^!#% en inderdaad is nu al de 3e dimmer overleden. Hij doet het nog wel maar alleen als je de AB er indrdaad zowat bovenop houdt.  :o

Bij mij is de maat ook vol, die klikaanklikuit zooi gaat eruit en ik ga wat anders kopen.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Even voor de record, draai indertussen met marmitek X10 dimmers, qua features vind ik het minder dan klikaan/klikuit, maar het is wel 100x betrouwbaarder en dan vind ik toch effe belangrijker :-)

(jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit effe een sneaky kick-up van mijn HT topic is)   ;D

hifiman

Ondertussen zijn er een aantal dingen gewijzigd in ons hometheater, om te beginnen heb ik een nieuw audiorack gekocht en wel de Aldenkamp RG68. Hieronder zie je een foto van het oude en het nieuwe rack.


hifiman

De oplettende kijkers zullen gezien hebben in de vorige 2 foto's dat er het volgende gewijzigd is qua apparatuur:
1. philips cdr-602 cd-recorder verwijderd, we gebruikten dit apparaat in de praktijk nooit
2. sony cd speler vervangen door een Marantz CD-5400 cd speler
3. Er is een Arcam P85 stereo eindversterker bijgekomen voor een beter geluid in stereo

Hier nog een foto die de apparatuur wat beter laat zien:


Durk

wat doe je toch met dat statief en die laptop??

beeld calibreren??
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Netjes man! wel een vooruitgang het nieuwe aldenkamp rack  8)

Groet, Sjors

hifiman

Quote from: dvanurk on February 19, 2005, 16:16:29
wat doe je toch met dat statief en die laptop??

beeld calibreren??

Het is geen labtop maar een pc met lcd monitor  ;D Maar inderdaad, de greyscale afstellen van de projector  :D


hifiman

Quote from: Sjors on February 19, 2005, 16:31:27
Netjes man! wel een vooruitgang het nieuwe aldenkamp rack  8)

Groet, Sjors


Dat is zeker een vooruitgang, ben er erg blij mee  :)

graafke

dat is echt een zeer mooi rek...ik heb wel interesse in jouw oude maar kan mijn tv niet meer kwijt dan  :(

hifiman


Raphie

Hoeveel DVD/CD spelers heb je wel niet in dit rek staan en waarom? speciale spelers voor speciale doeleinden?
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on February 19, 2005, 21:53:18
Hoeveel DVD/CD spelers heb je wel niet in dit rek staan en waarom? speciale spelers voor speciale doeleinden?

Haha inderdaad, ik zal het even toelichten. Als je naar de foto kijkt dan is het bovenste apparaat een pioneer dvd-575a dvd speler met component uitgang. Deze speler wordt dedicated gebruikt voor dvd kijken op de projector.

Daaronder staat een Marantz CD-5400 cd speler, welke dus dedicated wordt gebruikt als cd speler, wij luisteren veel muziek en ik vond een aparte cd speler belangrijk.

Daaronder staat een philips dvd-737 dvd speler die dedicated voor dvd/vcd op TV kijken wordt gebruikt. Deze speler had ik al voor ik de pioneer kocht en er zat geen component out op. Mijn vrouw kijkt veel (karaoke) vcd's dus dat ontlast (qua slijtage) dan mooi de pioneer. Tevens hoef je dan niet in het menu te switchen tussen scart en component (als ik alleen de pioneer zou hebben).

Daaronder staat de Marantz SR-7400 receiver.
Weer daaronder de DM7000 Dreambox satelliet tuner.

En daaronder staat de philips DVDR-880 dvd recorder die ik dedicated gebruik om dvd's op te nemen. Ik speel hier nooit op af, mede omdat het apparaat me bijna 900 euri heeft gekost en ik hem niet wil verslijten met afspelen.

Daaronder staat de vivanco SBX-99 scart switch.

Weer daaronder een goedkope maxgear dvd speler , die ik speciaal heb gekocht vanwege de microfoon ingang. Er wordt hier soms karaoke gezongen (vrouw en vriendinnen, niet ik  ;D ) en dus was er een dergelijk apparaat nodig. Wordt dus alleen voor karaoke gebruikt.

Als sluitstuk staat daaronder een Arcam P85 stereo eindtrap die de fronts voedt.  ;D

Groetjes,

Ronald




Sjors

Quote from: tingtong5 on February 20, 2005, 10:55:24
Haha inderdaad, ik zal het even toelichten. Als je naar de foto kijkt dan is het bovenste apparaat een pioneer dvd-575a dvd speler met component uitgang. Deze speler wordt dedicated gebruikt voor dvd kijken op de projector.

Daaronder staat een Marantz CD-5400 cd speler, welke dus dedicated wordt gebruikt als cd speler, wij luisteren veel muziek en ik vond een aparte cd speler belangrijk.

Daaronder staat een philips dvd-737 dvd speler die dedicated voor dvd/vcd op TV kijken wordt gebruikt. Deze speler had ik al voor ik de pioneer kocht en er zat geen component out op. Mijn vrouw kijkt veel (karaoke) vcd's dus dat ontlast (qua slijtage) dan mooi de pioneer. Tevens hoef je dan niet in het menu te switchen tussen scart en component (als ik alleen de pioneer zou hebben).

Daaronder staat de Marantz SR-7400 receiver.
Weer daaronder de DM7000 Dreambox satelliet tuner.

En daaronder staat de philips DVDR-880 dvd recorder die ik dedicated gebruik om dvd's op te nemen. Ik speel hier nooit op af, mede omdat het apparaat me bijna 900 euri heeft gekost en ik hem niet wil verslijten met afspelen.

Daaronder staat de vivanco SBX-99 scart switch.

Weer daaronder een goedkope maxgear dvd speler , die ik speciaal heb gekocht vanwege de microfoon ingang. Er wordt hier soms karaoke gezongen (vrouw en vriendinnen, niet ik  ;D ) en dus was er een dergelijk apparaat nodig. Wordt dus alleen voor karaoke gebruikt.

Als sluitstuk staat daaronder een Arcam P85 stereo eindtrap die de fronts voedt.  ;D

Groetjes,

Ronald





Das duidelijk  :D

Groet, Sjors

hifiman

Sinds een maandje hebben we nieuwe fronts, de Paradigm Studio 60  :D


Sjors

Netjes hoor! meestal is het toch de WAF die hiermee tegen stemt, maar in dit geval  8)

Groet, Sjors

hifiman

Quote from: Sjors on May  8, 2005, 11:56:22
Netjes hoor! meestal is het toch de WAF die hiermee tegen stemt, maar in dit geval  8)

Groet, Sjors

Haha in dit geval was het de WAF die voorstelde om deze speakers te kopen  ;D Het enige wat ze niet mooi vind is de SVS subwoofer, maar gelukkig accepteert ze die wel omdat tie zo lekker klinkt met film kijken  :D

Sjors

Quote from: tingtong5 on May  8, 2005, 12:10:16
Haha in dit geval was het de WAF die voorstelde om deze speakers te kopen  ;D Het enige wat ze niet mooi vind is de SVS subwoofer, maar gelukkig accepteert ze die wel omdat tie zo lekker klinkt met film kijken  :D

Lucky you ;)