hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman

#9975
Quote from: Maikel_audionerd on January  5, 2017, 06:50:23
Leuk experiment  :thumbs-up:
:bigsmile: Overigens heb ik wel een eindconclusie: met een sub erbij gaat het laag i.c.m. mijn avalons er echt niet beter op klinken, het blijft dus bij een experiment!

hifiman

Let there be light.... Mijn buizenbuffer projectje begint vorm te krijgen.

reza

Vorige week weer eens een keer bij Audioloog op bezoek geweest. Het was echt al jaren geleden dat ik voor het laatst geweest was ( sorry ).
Ik mocht zijn muziek set beleven en zijn projector bewonderen. Dat het op stereo gebied goed klonk dat wist ik al van de vorige edities.
Die Avelons zijn waanzinnige speakers, ze zien er niet alleen super uit, zo klinken ze ook. Zeker nu met de nieuwe tweeters en de andere aanpassingen die Ronald heeft gedaan met zijn set. Ik heb eerst wat gemakkelijke muziek voorgeschoteld gekregen, zeg maar de animatie voor beeld maar dan op stereo gebied. Dit klinkt op bijna iedere set wel goed. Maar daarna Mr Frank Sinatra ( op mijn verzoek ) Jason Upton ( op mijn verzoek ) en nog wat andere fragmenten waar Ronald mee kwam.
wauw, wauw, wauw. Wat Ronald niet wist, is dat ik bij het beluisteren van 1 nummer ( Sara K ) emotioneel werd, zo werd ik geraakt door de echtheid en het gemak van  spelen van zijn set. Ook bij een ander nummer ( weet even niet meer welke dat was ) werd ik geraakt, niet zo als met Sara maar het deed me weer wat. De rust en diepte van de instrumenten waren heel intens en precies op zijn plek, ik vond het een eer om dit te mogen horen. Echt heel mooi!

Bedankt voor het zelf gemaakte ( gezonde ) ijs :coffee:
En tot snel,

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

#9978
Hartelijk dank voor je lovende woorden Reza  :pompom: En ik vond het ook gezellig dat je er was  :coffee:

Nee, ik heb niet door gehad inderdaad dat je emotioneel ervan werd, dat is fijn om te horen, want een groter compliment kun je een set niet geven, als de set de emotie in de muziek weet over te dragen dan is het mission accomplished  ;D Ben zelf ook heel tevreden met hoe mijn stereo set nu speelt  :angel: En dan had ik je nog niet eens vertelt dat ik nog een kleine upgrade ga doen, er zijn mooie Duelund weerstanden onderweg om de MOX weerstanden die nu op de nieuwe tweeters zitten te vervangen  :headbanging:

Mijn HT set ben ik ook heel blij mee overigens  :inlove:

Binnenkort kom ik weer eens buurten bij jou  :coffee: :popcorn:

hifiman

En weer een stukje verder met de buizenbuffer, waarvan ik besloten heb dat het een buizen voorversterker gaat worden.  :angel:

Siddartha

Zit nu zelf even naar Sara K te luisteren, maar das erg mooie muziek zeg!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

Quote from: Siddartha on January 10, 2017, 19:50:56
Zit nu zelf even naar Sara K te luisteren, maar das erg mooie muziek zeg!
Heb jij ook Avalons dan?  :D :tounge: :music:

Siddartha

Quote from: Audioloog on January 11, 2017, 11:26:55
Heb jij ook Avalons dan?  :D :tounge: :music:

Hahaha nee, maar klinkt die muziek dan alleen maar mooi op Avalons? [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

Quote from: Siddartha on January 11, 2017, 11:41:40
Hahaha nee, maar klinkt die muziek dan alleen maar mooi op Avalons? [emoji1]
Niet alleen die muziek  ;) :clapping:

CZ79

Je hebt gelijk, eigenlijk klinkt alles mooier op Avalons  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Siddartha

Sorry dan had ik het fout, wat een vreselijke muziek Zeg [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bas Akkerman

#9987
Ben blij dat ik geen Avalons heb, voor je het weet ga ik Sara K. ook nog mooi vinden! :dontgetit:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

hifiman


hifiman

#9989
Quote from: Audioloog on January 10, 2017, 19:21:36
En weer een stukje verder met de buizenbuffer, waarvan ik besloten heb dat het een buizen voorversterker gaat worden.  :angel:
Hebben jullie nog goede ideeen hoe de rode WIMA condensatoren in de kast te fixeren?

Het gaat om deze post:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg3008471#msg3008471

Kjelt

Tja je zou ze op dezelfde manier kunnen fixeren als elco's dus met die speciale witte pasta.
Alleen de echte witte pasta is zeer lastig aan te komen en erg kostbaar dus gebruiken velen een zuurvrije kit.
Daarnaast zitten de elco's natuurlijk nog vastgesoldeerd (en mechanisch gefixeerd met de gebogen pootjes) in de pcb, dus wil je eigenlijk een soort carrier hebben die aan de kast vastzit.
Dit zou je van een mooie houtsoort kunnen maken met openingen waar de condensator met wat ruimte in past en dan kun je ze met de zuurvrije kit vastzetten. Zou ook met metaal kunnen echter dan creeer je wel weer een soort van capacitieve geaarde omhulling geen idee of dat nog invloed heeft.

hifiman

#9991
Dank voor de tips Wicher!  :thumbs-up:

Ja ik zat ook al te denken aan iets met hout, maar dat is niet mijn sterkste punt  :P
Metaal inderdaad liever niet, just in case vanwege de capacitieve werking. Misschien dan toch maar een kit, maar dan wel eentje die ooit nog los te krijgen is.

hifiman

#9992
Ik heb uiteindelijk een blokje multiplex vastgeschroefd aan de bodemplaat en daar bovenop met bovengetoonde kit de condensatoren gelijmd. Zit prima vast  :clapping:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt


Siddartha

#9995
Goed bezig!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman


hifiman

#9997
En hij staat nu net in de set boven te spelen, het signaal gedeelte met zilverdraad bedraad.  :music: Vooralsnog in de functie van buizenbuffer tussen mijn DHZ DAC en de Marantz MA700 monoblokken, met de intentie om er nog meerdere ingangen en volumeregeling bij te gaan bouwen als volgende fase.

Maikel_audionerd

Quote from: Audioloog on January 17, 2017, 11:27:40
En hij staat nu net in de set boven te spelen, het signaal gedeelte met zilverdraad bedraad.  :music: Vooralsnog in de functie van buizenbuffer tussen mijn DHZ DAC en de Marantz MA700 monoblokken, met de intentie om er nog meerdere ingangen en volumeregeling bij te gaan bouwen als volgende fase.
Netjes gedaan zeg!
Kekke scoop heb je daar staan zeg 
:wub:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

hifiman

#9999
Quote from: Maikel_audionerd on January 17, 2017, 13:11:19
Netjes gedaan zeg!
Kekke scoop heb je daar staan zeg 
:wub:
Dank je  8)

Wat de scoop betreft, Rigol maakt mooi betaalbaar spul  :headbanging:

Verder heb ik nog wel een probleempje met de buizenbuffer, tijdens het op spanning komen van de buizen gaan de eindversterkers in de beveiliging. Ik ga dus nog een mute schakeling toepassen op de uitgangen om dit te voorkomen.

Zie ook: http://www.pmillett.com/muting_relay_pcb.html

Heb de pcb gelijk maar besteld, wel zo netjes  ;D