hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

hifiman

#10150
Bijvoorbeeld voor het downscalen van 2160p materiaal.

hifiman

Of het afspelen van 1080P materiaal.

hifiman

#10152
En even een foto van UHD 4K materiaal gedownscaled en gemapped naar 1080P BT709.
(lamp op low , iris op -7)

hifiman

#10153
Ondertussen nog wat issues ontdekt: work in progress! Ik verwacht na deze week de HTPC 2.0 echt af en stabiel te hebben en ben tegelijk bezig met een configuratie guide (nu al 76 pagina's aan screenshots en toelichting), die als tie af is voor geinteresseerden te downloaden zal zijn.  :angel:

Voor het geval iemand er wat aan heeft, mijn bevindingen van gisteravond een paar uurtjes troubleshooten:

I finally managed to solve my video performance issues :-)
1. By disabling zoom reduce ringing artifacts in MadVR -> processing -> artifact removal.
2. By disabling crispen edges in MadVR -> processing -> image enhancements and enabling it instead in upscaling refinement settings only.
3. By disabling zoom small black bars away in MadVR -> processing -> zoom control.

Making these 3 changes results in significant performance boost whic translates in much lower average frame rendering times :-)

hifiman

Alle issues opgelost gisteren. Het 80 pagina's tellende HTPC configuratie document is ook af, voor de liefhebbers:
http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc-4k.pdf  :headbanging:

hifiman

#10155
Ondertussen ben ik toch "om" naar het afspelen in 4K vanuit de HTPC naar de projector  :headbanging: Nu, met de juiste settings blijkt dit toch een significante verbetering, ook wat het upsamplen van 1080p content t.o.v. native 1080p betreft  :clapping: :popcorn:

Het documentje (waarvan de link hierboven) op de nieuwe situatie aangepast!  :threadclosed:  8)

MLCinema

Quote from: hifiman on April 18, 2017, 14:12:50
Ondertussen ben ik toch "om" naar het afspelen in 4K vanuit de HTPC naar de projector  :headbanging: Nu, met de juiste settings blijkt dit toch een significante verbetering, ook wat het upsamplen van 1080p content t.o.v. native 1080p betreft  :clapping: :popcorn:

Het documentje (waarvan de link hierboven) op de nieuwe situatie aangepast!  :threadclosed:  8)

Dat is toch ook een optie die juist nu geïntroduceerd is door de upgrade naar de X5000 vanwege HDMI 2.0?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Quote from: Kamidioblitz on April 18, 2017, 22:34:27
Dat is toch ook een optie die juist nu geïntroduceerd is door de upgrade naar de X5000 vanwege HDMI 2.0?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ehhh nee, want de X500 met hdmi 1.4 kon dat ook al  ;)

BuSpu

Is er al zoveel 4K materiaal dat je daar zo op inzet?

hifiman

Quote from: BuSpu on April 19, 2017, 10:43:29
Is er al zoveel 4K materiaal dat je daar zo op inzet?
Nee, het is meer omdat het kan  :pompom:

MLCinema

Quote from: hifiman on April 19, 2017, 09:52:37
Ehhh nee, want de X500 met hdmi 1.4 kon dat ook al  ;)

Geen hdcp issues in dat geval?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Quote from: Kamidioblitz on April 19, 2017, 13:10:30
Geen hdcp issues in dat geval?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen idee, want dat heb ik dus nooit geprobeerd...

BuSpu

Quote from: hifiman on April 19, 2017, 11:05:47
Nee, het is meer omdat het kan  :pompom:
Duidelijk want er zijn nogal wat zaken op af te dingen, als ik het goed heb begrepen.

hifiman

Quote from: BuSpu on April 19, 2017, 15:19:42
Duidelijk want er zijn nogal wat zaken op af te dingen, als ik het goed heb begrepen.
Die dingen zijn grotendeels opgelost.

BuSpu

Nou ja zolang je op 25 frames kijkt zie je bij bewegend beeld niets van de toegenomen resolutie volgens mij.

hifiman

Quote from: BuSpu on April 19, 2017, 16:02:30
Nou ja zolang je op 25 frames kijkt zie je bij bewegend beeld niets van de toegenomen resolutie volgens mij.
Jazeker wel!  ;D

hifiman

#10166
En na een maand lang met projector en HTPC bezig geweest te zijn kijk ik nu weer lekker film en series en is er weer de rust en ruimte om het audio streamer project op te pakken.   :music:

Ondertussen heb ik in de test opstelling geluid middels I2S verbinding van hifiberry naar AK4396 DAC chip.

Kortom, de bouw van de streamer kan gaan beginnen  :pompom:

hifiman

#10167
En na deze succesvolle I2S test, gelijk maar de Allo Kali I2S reclocker besteld ter vervanging van de hifibery pro+  :headbanging:

hifiman

Alvast aan het nadenken over de layout...

hifiman

Het begint al een beetje vorm te krijgen....

MLCinema

Nette opbouw! Waar kun je dit straks een beetje mee vergelijken qua kwaliteit, het eindresultaat?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Quote from: Kamidioblitz on May  1, 2017, 20:31:26
Nette opbouw! Waar kun je dit straks een beetje mee vergelijken qua kwaliteit, het eindresultaat?
Ik zou graag zeggen dat het straks mee kan met de top, maar feit is dat ik hier pas een antwoord op kan geven als het klaar is  ;)

MLCinema

Quote from: hifiman on May  2, 2017, 10:15:18
Ik zou graag zeggen dat het straks mee kan met de top, maar feit is dat ik hier pas een antwoord op kan geven als het klaar is  ;)

Geen gebrek aan ambitie in ieder geval! Ik vind het in ieder geval leuk om je topic te volgen. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Quote from: Kamidioblitz on May  3, 2017, 07:31:16
Geen gebrek aan ambitie in ieder geval! Ik vind het in ieder geval leuk om je topic te volgen. 
8) ;D

hifiman

De I2S reclocker zit er ook in, het begint ergens op te lijken.. Het zou zo maar kunnen dat ik voor het einde van dit weekend een werkende streamer heb  ;)