Advies gevraagd voor type en plaatsing LCD TV

Started by Stefan S., November 15, 2004, 11:29:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan S.

Ik zat te twijfelen tussen een breedbeeld tv en een lcd tv en waarschijnlijk wordt het toch een lcd tv en
wel de Samsung LW26A33W   Panasonic TX-26LX1. Het beeldkwaliteit en het design is een doorslaggevende factor geworden. Nu heb ik nog twee vragen en wel:

1. Heeft iemand ervaring met de Samsung LW26A33W   Panasonic TX-26LX1  en wat zijn jouw bevindingen?

2. Ik ben nog aan het twijfelen of ik de lcd tv aan de muur ophang of op een meubel plaatst. Heeft iemand voorbeelden van een 66cm tv die aan de muur hangt met daaronder een hifisysteem ofzo? Ik zoek een beetje
inspiratie  ;D

bmateijsen

Ik ben niet zo hot op LCD... Die techniek moet zich echt nog door ontwikkelen.. Waarom geen plasma? Maar de vraag is natuurlijk wat is je budget?

Stefan S.

Klopt, tot gisteren deelde ik jouw mening en ging kijken voor een Philips 28pw9509 met pixelplus2. Het nadeel van deze tv is erg diep is en vrij veel ruimte in beslag neemt van je woonkamer. De verkoper wees me ook op de samsung lcd tv en de beeldkwaliteit was superstrak en het leuke is dat samsung een "dode pixel" garantie geeft gedurende 2 jaar. Daar kan ik uit concluderen dat Samsung wel achter hun product staat,toch?
Verder had deze tv 2 jaar garantie en de philips maar 1 jaar. Ik kon de lcd tv kopen voor 1500 euro met 8 dagen ruilgarantie indien deze mij thuis niet bevalt. Verder ben ik wel van plan om over te stappen naar digitaal tv kijken.

Stefan S.

Misschien wel handig om te vermelden is dat de tv in de woonkamer komt en deze niet omgetoverd wordt naar een bioscoopkamer. Zoiets zal mijn vriendin niet waarderen  ;D

bmateijsen

LCD is mij wat te traag.... nog steeds en zwart waarde is niet ontzettend hoog. Maar goed, daar weegt de design factor tegen op, dus het is maar net wat je kiest. Voor 1500 euro heb je niet een plasma met hoge resolutie (niet eens dvd-resolutie)

Groet Bjorn

Stefan S.

Te traag, bedoel je dat in beeldkwaliteit of bedieningskwaliteit? Indien je beeldkwaliteit bedoeld, kun je dit zien dmv snelle acties in een dvd, zoals de vechtkunst van Jackie Chan of racen in The fast and the furious?

bmateijsen

Te traag qua beeldkwaliteit... zet maar eens een voetbalwedstrijd op... je blijft streep-effecten houden.

Groet Bjorn

Vincent

Quote from: dtune_stefan on November 15, 2004, 11:58:54
Te traag, bedoel je dat in beeldkwaliteit of bedieningskwaliteit? Indien je beeldkwaliteit bedoeld, kun je dit zien dmv snelle acties in een dvd, zoals de vechtkunst van Jackie Chan of racen in The fast and the furious?

Hi neem eens een test dvd mee naar de winkel met veel snel bewegende scenes .
The fast and the furious is niet echt geschikt omdat daar al veel "blur" scenes inzitten
Any given sunday is een goede film vind ik om de reactiesnelheid van de tv te bekijken
zoek dan even naar een scene van een wedstrijd.

Maar het grootste nadeel blijft nog steeds de lage contrast verhouding. Heb wel eens een wat donkere
film gekeken op zo'n LCD en ik vind het echt afgrijselijk. Als je toch kijkt naar LCD tv kan je beter voor
Sharp gaan die levert 3 jaar garantie en is veel mooier dan Samsung (vind ik dan)

Grtz

Vincent

Stefan S.

Effe update, vanmiddag bij andere zaken wezen kijken en toen zag ik de Panasonic Viera TX-26LX1.
Damn, dit beeld is echt wel mooier dan de Samsung. Echt superscherp, genot om naar te kijken.
Heeft iemand hier ervaring mee dan?

Stefan S.



Niemand een foto van zijn lcd op de muur gemonteerd en de daarbij behorende apparatuur?

Remi

Zelf ben ik ook bezig met het ophangen van een LCD scherm  :D . Maar het duurt nog wel een week voor het scherm met audio app en speakers in volle glorie te bewonderen zal zijn. Heb wel een foto'tje genomen tijdens de bouw. Ik heb de kabels in de muur verwerkt door een K40 vierkante buis in de muur te frezen. De goot die door naar boven loopt bevat de component en s-video kabel voor de beamer. Op de andere foto is de goot weg gesmeerd door de stucadoor.

groet,
Remi
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Stefan S.

#11
Bedankt voor je foto Remi . Hier kan ik veel mee aangezien de stucadoor ook nog bij mij moet komen. Die K40 buis frees ik ook in de muur, ideaal :D

Remi

#12
Ja, het ziet er in ieder geval mooi uit, zo'n vrij hangend scherm zonder kabels.
Waar je misschien wel even op moet letten voor je de goot gaat frezen (althans, dat is mijn ervaring  :( ) is naar welke kant de SCART kabels heen wijzen.... Om die reden heb ik nu een aftakking in de goot.
Achteraf is het ook wel makkelijk om op twee plekken achter je scherm te komen zodat je de bos kabels kan verdelen.

Veel succes,
Remi
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

pietnoeck


Stefan S.

@Remi, hang jij je lcd ook op dmv een Vogels beugel? Die beugels zijn wel verdomd duur zeg  :o

Vincent

Quote from: pietnoeck on November 17, 2004, 19:37:38
wat denken jullie hier van ?
HDTV specs op de koop toe. Enkel een lage contrastratio.
http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c.o.oow.20041123.p.Breed_30_LCD-beeldscherm

Hi

Ik krijg bij dat soort aanbiedingen altijd een beetje kriebels.
Vaak zijn he tnou niet de meest denderende schermen. Ik
zou eerder kijken naar een 26" van een goed merk zoals
bijvoorbeeld Sharp of Sony.

Grtz

Vincent

Vincent

Quote from: dtune_stefan on November 18, 2004, 09:54:18
@Remi, hang jij je lcd ook op dmv een Vogels beugel? Die beugels zijn wel verdomd duur zeg  :o

kijk eens naar de beugels van Tron worden geimporteerd door
Tannoy en zien er zeer netjes uit en zijn een stuk vriendelijker geprijsd
dan de Vogels beugels.

Grtz

Vincent

Stefan S.

Waarschijnlijk bedoel je Troy ;D, weet jij wat die beugel kost voor de plasma en lcd? Staat helaas geen pdf van Troy op de site?

Remi

Philips is zo aardig (volgens mij als enige) om er standaard een muur beugel bij te leveren.  :)
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Stefan S.

Bofkont, bij mijn hifizaak kon ik een beugel kopen van Vogels voor 300 euro. Dat ga ik dus niet doen. Op het i-net kost dezelfde beugel 189 euro. Normaliter koop ik niet snel via het i-net, maar ben nu wel erg aan het twijfelen. Hoe  en waar ga je trouwens je audio monteren?

Vincent

Hi

kan je me even het typenummer doorsturen van de Vogelsbeugel?
kan ik nakijken wat ie kost bij ons.

Mvg

Vincent

Stefan S.

Hey Vincent,

Het betreft een Vogel EFW 2001 beugel. Verder zag ik ook nog een compleet meubel van Soundstyle en wel de ST 100 (650 euro  ;D). Ben nu dus aan het twijfelen wat ik zal doen.


Vincent