Nieuwe versterker rond de €4000, maar welke???alle hulp welkom

Started by Dennis123, November 9, 2004, 15:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis123

Hallo,

Ik heb twee weken geleden ook al een aantal reacties van jullie gevraagd omtrent een Sony TA-DA9000 vs Rotel, maar daar konden jullie mij niet echt mee verder helpen dus hopelijk krijg ik nu wat meer respons. ;)

Diegene die mij destijd wel heeft kunnen helpen was Vincent, aangezien ik daar het één en ander heb kunnen beluisteren. Dus nog bedankt daarvoor.


Maar nu ik heb het volgende probleem 2 weken terug de Sony gekocht, maar vandaag toch maar weer teruggebracht. Ik miste details en dynamiek bij de versterker... Let wel op ik ben echt geen kenner van alle ins en outs betreffende HT, maar met mijn oren is niks aan de hand.

De Sony is dus weg, maar er zal wel een vervanger voor moeten komen!!! Ik heb via Vincent de SR-12 van Marantz kunnen beluisteren. Deze klonk goed, maar toch heb ik weinig vergelijkingsmateriaal. Nu heb ik vandaag naast een lager type van Marantz een Onkyo beluisterd (voorheen had ik ook een Onkyo) van dezelfde klasse en naar mijn mening klonk deze beter(wat is beter, blijft persoonlijk)...

Wil ik naar Onkyo gaan kijken, kom ik bij de TX-NR5000E uit. Dit ding kost een vermogen, maar zal zijn geld wel waard moeten zijn... Althans dat denk ik, want ik heb dus uiteraard niet kunnen beluisteren.

Ik bekijk en luister vooral films. Uiteraard ook wel eens stereo maar in mindere mate.. De Speakers die ik hiervoor gebruik zijn van het merk Piega van de P4 XL tot een paar maten kleiner voor achter.

Concreet is de vraag wie kan mij verder helpen.. Wie heeft bv in deze prijsklasse iets gekocht en heeft daar vanalles voor moeten beluisteren.
Ik vind het verdomd moeilijk een versterker uit te kiezen, dus alle hulp is welkom.


Alvast Bedankt

Vincent

Hi Dennis

Sorry voor wat ik heb losgemaakt  :-[

Moet er wel bijzeggen dat de Marantz SR9300 niet vergelijkbaar is met een SR12
qua klankkleur. Ook wat betreft het geleverde vermogen zijn deze 2 niet echt vergelijkbaar.

Ik neem aan dat je van Onkyo de TNR1000 bedoeld? Wij hebben deze nog niet opgenomen in
het assortiment. Maar wat ik me kan herinneren van het onkyo geluid is dat het vrij helder en direcht is
vind ik persoonlijk een beetje teveel van het goede. Aangezien de Piega van zichzelf al een vrij
helder klinkende speaker is.

Daarbij komt wel dat de onkyo alles maar dan ook echt alles aan boord heeft. Maar of je dat ooit allemaal gaat gebruiken?
Natuurlijk blijft de keus heel persoonlijk maar ik denk dat Marantz-> Piega gewoon een hele goede combo is.

Mocht je toch voor de onkyo willen gaan laat het dan maar even weten :)

Grtz

Vincent

bmateijsen

De versterker moet echt nieuw zijn blijkbaar??? Waarom niet een Arcam AV300 bijvoorbeeld? Op zich denk ik dat dit wel goed met Piega combineert...

Groet Bjorn

Danakin

De 1000 komt niet uit in Nederland. De tegen hanger, die in Nederland te verkrijgen zal zijn, is de TX-NR5000E (voor zover ik weet natuurlijk ;D).

Danakin ;)
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Vincent

Quote from: Danakin on November  9, 2004, 15:50:47
De 1000 komt niet uit in Nederland. De tegen hanger, die in Nederland te verkrijgen zal zijn, is de TX-NR5000E (voor zover ik weet natuurlijk ;D).

Danakin ;)

oh ok die bedoelde ik :)

garmtz

Quote from: Vincent on November  9, 2004, 15:45:00
Natuurlijk blijft de keus heel persoonlijk maar ik denk dat Marantz-> Piega gewoon een hele goede combo is.

Ik denk dat dat ook een goede match is! Sterker nog, ik weet het wel zeker! Er blijft natuurlijk wel een persoonlijke smaak, maar deze combinatie klinkt in mijn oren heerlijk.

garmtz

Quote from: bmateijsen on November  9, 2004, 15:50:04
De versterker moet echt nieuw zijn blijkbaar??? Waarom niet een Arcam AV300 bijvoorbeeld? Op zich denk ik dat dit wel goed met Piega combineert...

Absoluut!

Dennis123

Kijk hier komen snel een aantal reacties op waar ik iets aan heb... Alvast bedankt..

En je hoeft je niet te verontschuldigen Vincent, want als ik toch meer geld uit moet gaan geven wil ik gewoon iets hebben waar ik tevreden over ben en niet later op terug moet komen.

Ik vond de combo op zich wel goed klinken, Piega en Marantz...
Toch had ik deze middag het idee dat Onkyo idd iets helderder klonk dan de Marantz en misschien gaat daar mijn persoonnlijke
voorkeur dan toch naar uit... Het ging hier wel om twee versterkers van een prijs rond de €700... Het ging ook alleen maar om het verschil..

Het is idd de 5000, de 1000 is uit US, maar hier heeft dus nog niemand naar kunnen luisteren begrijp ik.

De arcam ken ik niet, ik zal straks eens moeten zoeken op internet...



wel zou ik graag van Vincent indien mogelijk een prijs willen weten betreffende die onkyo.. kreeg hier namelijk ook al iets door met een levering van eind november.


Laat de reacties maar komen

garmtz

Als je dat heldere mooi vindt, zou ik wellicht Arcam laten varen (hoewel die wel prachtig is vind ik). Luister dan evt. ook naar Pioneer (de A5 bijvoorbeeld) en naar Yamaha. Mij zou het wat te helder worden, maar als je daar van houdt... Weet wel dat het sneller vermoeid.

Vincent

Denk dat de AX10I-S een betere vergelijking is..

Yamaha zou ook kunnen maar idd wat Garmtz zegt het wordt dan wel erg
helder hetzelfde geldt voor de pioneer..

Dus idd een kwestie van uitproberen..

Grtz

Vincent

beetle99

Kijk ook eens naar de primare SPA21, is net nieuw. Ik heb deze zelf nog niet gehoord maar ziet er wel goed uit.

gr
Stefan

Dennis123

Nou ik weet dus niet wat ik echt mooi vind, maar de Sony in ieder geval niet.. Zeker nadat ik andere receivers had besluisterd..
Hij was warm klinkend, maar hoe moet ik het zeggen een beetje wollig, niet echt strak en detailrijk...

Daarom ben ik wel heel benieuwd naar de Onkyo...

Heeft iemand van jullie ook Piega speakers, zo ja hoe stuur jij ze aan??.... (Behalve Vincent ;D)

Ik heb even gekeken naar de Arcam, maar moet wel zeggen dat ik niet echt van dat design houdt.. Maar  het draait uiteindelijk
om het geluid natuurlijk.

Dennis123

O ja, en ik wil graag een DVD speler erbij die matcht(qua merk), dus die zal ook in dezelfde kwaliteit moeten meekomen...

Dennis123

Quote from: beetle99 on November  9, 2004, 20:55:17
Kijk ook eens naar de primare SPA21, is net nieuw. Ik heb deze zelf nog niet gehoord maar ziet er wel goed uit.

gr
Stefan

Mooi ding, die stijl spreekt mij absoluut aan... alleen is 5.1 :(

Vincent

Quote from: Dennis123 on November  9, 2004, 21:19:52

Daarom ben ik wel heel benieuwd naar de Onkyo...

Heeft iemand van jullie ook Piega speakers, zo ja hoe stuur jij ze aan??.... (Behalve Vincent ;D)



haha ik zal stil zijn  ;D

MarcoV

Quote from: Dennis123 on November  9, 2004, 21:40:27


Mooi ding, die stijl spreekt mij absoluut aan... alleen is 5.1 :(

Als je op zoekt ben naar stereo, heeft Primare de A30.1. Staat heel goed aangeschreven, geen eigen ervaring echter (heb zelf alleen de Primare A30.5 gehoord).

Marco

Vincent

Quote from: MarcoV on November  9, 2004, 22:07:13


Als je op zoekt ben naar stereo, heeft Primare de A30.1. Staat heel goed aangeschreven, geen eigen ervaring echter (heb zelf alleen de Primare A30.5 gehoord).

Marco

Volgens mij zoekt ie 7.1 ?

grtz

Vincent

beetle99

kwestie van een 2-kanaalsversterker eraan koppelen. De SPA21 codeert gewoon 7.1

gr
Stefan

Dennis123

Quote from: beetle99 on November  9, 2004, 22:36:59
kwestie van een 2-kanaalsversterker eraan koppelen. De SPA21 codeert gewoon 7.1

gr
Stefan

Klopt ik had het later ook gelezen, er is 7.1 mogelijk.... Ben alleen weer helemaal niet bekend met primare...

Maar hoe zijn jullie nu tot de conclusie gekomen dat je huidige versterker bij jou past... Ik snap wel dat je moet gaan luisteren, maar bv die
Onkyo hebben ze straks bijna nergens, want hij is te duur.. Hebben ze hem wel ergens staan, verkopen ze niet jouw speakers en
krijg je dus toch weer een heel ander geluid!!!!...

Op dit moment ben ik redelijk wat recencies aan het lezen om te kijken wat het zou moeten worden, dus misschien moet daar maar vanuit gaan.

Wat is dit retemoeilijk :P


PS. de onkyo is dadelijk al verkrijgbaar voor €4499... en dan heb ik nog niet echt ver gezocht (group buy misschien ;D )

Kerstmanno

Ik zou toch ook eens die AVR300 van Arcam proberen. Een klap goedkoper en ik vraag me af of die minder is...

garmtz

ZEKER niet minder (in tegendeel), maar wellicht niet zijn smaak...  :-\

Audiofiel

Quote from: Menno on November 10, 2004, 10:13:00
Ik zou toch ook eens die AVR300 van Arcam proberen.

Heel mooi apparaat. Of anders toch zo'n betere Marantz. Een SR-12 (onder de 4500 euro), maar ook een 9300 (onder de 3000 euro) of een 8300 (net boven de 2000 euro) is echt een heel mooi apparaat. En hij huwelijkt met jouw speakers.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Danakin

Ik heb de AV1-SE, AV1-SR en AV1-SRA van Denon nog niet horen noemen, terwijl deze toch wel noemenswaardig zijn, toch??? ;D
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Dennis123

Ik hoor de Marantz regelamtig naar voren komen en de Arcam... Onkyo niet..

Deze bevindingen zijn die door jullie geconstateerd door het beluisteren van één van deze versterkers i.c.m. de Piega speakers???
Of hoe komen jullie aan deze informatie??? 

Ik zoek mij wezenloos naar reviews etc., maar kom weinig tegen... Nou goed weinig
over elke versterker zijn wel positieve dingen te vinden, maar wat het gaat doen met mijn speakers.

En vaak lees ik dat mensen helemaal lyrisch zijn over Onkyo, maar jullie dus niet...Komt dat vooral omdat de combinatie van Onkyo
met de Piega's te schel zou gaan klinken???? Ik had hiervoor een Onkyo en was daar toch niet ontevreden over.

GerritZ

Quote from: Dennis123 on November 10, 2004, 11:33:15
Ik hoor de Marantz regelamtig naar voren komen en de Arcam... Onkyo niet..

Deze bevindingen zijn die door jullie geconstateerd door het beluisteren van één van deze versterkers i.c.m. de Piega speakers???
Of hoe komen jullie aan deze informatie??? 
De meesten door ervaring, elk merk speaker/receiver hebben bepaalde klank eigenschappen dus kun je al aardig beredeneren of iets gaat matchen of niet. Uiteindelijk moet je het door luisteren natuurlijk wel gaan bepalen.

Quote from: Dennis123 on November 10, 2004, 11:33:15
Ik had hiervoor een Onkyo en was daar toch niet ontevreden over.

Wat is dan jouw probleem ;), jij moet jouw set leuk vinden klinken wij niet. Ik snap wel dat jij het een en ander wilt toetsen bij andere mensen (wie is er niet gevoelig voor) maar ik denk dat het onmogelijk is om alles te kunnen beluisteren.

Gerrit