Htforum.nl
www.htforum.nl Web
September 9, 2010, 08:17:42 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Op veler verzoek: GRATIS af te halen topic aangemaakt.

Home   Showcase Help Calendar Members Login Register  
Pages:  1 ... 14 15 [16]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Avalon Eidolon  (Read 53088 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Gydotron
full member

Trade Count: (0)

« Reply #375 on: September 24, 2006, 18:05:51 »

Ik denk dat je het verkeerd opneemt. Marc wil alleen maar relativerend zijn, het gaat hem niet om de unit op zich maar wat er mee gemaakt wordt. Met de C-78 en de C-79 kunnen schitterende speakers mee gebouwd worden, dat bewijzen Kharma, Avalon, Usher enz........

Grtn  Guido
Report to moderator   Logged
Marc Heijligers
senior member

Woof woof

« Reply #376 on: September 24, 2006, 18:16:33 »

Ach ik probeerde alleen te helpen, maar dat wordt schijnbaar niet gewaardeerd.

Ik denk dat we naast elkaar praten, je input wordt uiteraard gewaardeerd!

Ik wilde alleen maar de quote "bij HIFIsound eshop OLS zegt dat de C78/2 veel beter presteerd als de C 79" wat relativeren. Zo'n uitspraak is alleen geldig binnen een bepaalde context. Bijv. het zou kunnen de dat 78 zich beter gedraagt bij 1e orde filtering vanwege zijn makkelijkere karakteristiek, iets waar de 79 wat moeite mee heeft. Bij hogere orde filtering gelden andere wetten en regels. Dat als antwoord op je vraag "Ik volg al en tijd het avoclone project,alleen begrijp ik niet waarom jullie de thiel C79/2 gebruiken".

M.a.w., ik geloof best in de observatie dat de 78 in bepaalde situaties beter presteert, maar ik ben nieuwsgierig binnen welke context deze observatie gedaan is.

Marc

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.
fgroen
A junior
senior member

Technology for enjoyment

« Reply #377 on: September 25, 2006, 10:31:09 »

Kharma gebruikte ook de 2,5 weg serie filtertechniek, gebruikt alleen Mundorff supreme-cap's en vlakdraad spoelen.

De C2-79 is op die manier niet te gebruiken. Het lijkt erop, dat de C2-78 een laag-mid unit is. Een direct vergelijk tussen die twee units binnen de Kharma filtertechniek is dan niet geldig.

Het moet gezegd worden, dat de frequentiecurve van de 78 een stuk vlakker is dan de 79, dus dat levert minder voicing op. Het zal ook een kwestie van smaak zijn. Tevens heeft Marc bewezen dat je met de C2-79 ook binnen een dB vlak kunt komen..  Wink

Zoals Marc al aangaf, zal het filteren van de C2-79 een stuk makkelijker gaan.  Cool

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.
Mike.een.audiofiel
member

I love the HTforum

« Reply #378 on: February 2, 2007, 09:01:47 »

Mooie werk.  Wink

Gr
scau
New member
*

« Reply #379 on: April 17, 2007, 10:29:06 »

Hello everyone my name is scau and I would like you to send me a  higher resolution drawing for the SOUP enclosure , some detailes in english on how to build it about yours clones avalon eidolon.

Thank you.
robbertt
Junior member
**

« Reply #380 on: May 20, 2007, 19:41:50 »

De C79 is absoluut top ; onlangs de Avalon Opus replica van Tony Gee uitgebreid kunnen beluisteren ( versie met Eton woofer )  ;een  absolute aanrader voor diegene die topkwaliteit willen maar daar geen 15000 euro (of meer) voor willen betalen ,
Goed geluid is nooit goedkoop maar als je in de gelegenheid bent om deze replica te beluisteren kom je al snel tot de conclusie dat de Soup van zeldzame klasse is en in verhouding uiterst betaalbaar .

* Foto's-0033.jpg (68.16 KB, 800x600 - viewed 1256 times.)
« Last Edit: October 4, 2007, 18:54:09 by johhn » Report to moderator   Logged
Pages:  1 ... 14 15 [16]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: