andre"s hometheater

Started by Andre#, October 27, 2004, 10:10:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andre#



Eindelijk na lang surfen langs hometheatersites ook maar besloten om mijn set op deze site te plaatsen

Hometheater is al  jaren een van mijn uit de hand gelopen hobbies net als reizen,duiken en fotograferen zowel boven-als onderwater.

Ben in 1999 begonnen met een surroundset  bestaande uit,

Onkyo versterker
sony dvd/sacd speler
Jbl speakers
Infinity subwoofer
Sharp projector

In 2002 alles verkocht en begonnen met mijn huidige set en een JVC breedbeeld tv.
Na wat expirimenteren geeindigd met de kabels en interlinks die momenteel tussen de verschillende elementen zitten.
Alle luidsprekers gebiwired met vd Hul teatrack en Wbt banaanpluggen.

Wilde als finishing touch een Sanyo z2 maar mijn vriendin vond dit geen goed plan en er is toen als compromis een plasma tv gekomen.

Er blijven natuurlijk altijd nog wat minpunten over zoals de plaatsing van de achterluidsprekers naast de bank ipv erachter maar ook ik
heb rekening te houden met de WAF en ben allang blij dat ze vier  grote luidsprekers in de woonkamer inmiddels als normaal beschouwd.
Verder moeten nog steeds de Teatrack kabels van de achterluidsprekers weggewerkt worden.

Mijn huidige set bestaat uit:

Empire audiomeubel
Marantz sr 9200 versterker
Marantz dv 8300 dvd/sacd speler
PS 2 gameconsole
Panasonic ctu-pt600 tuner
Panasonic th-42 pw6 plasma tv
Topfield receiver ivm digitenne
4 Kef  q7 luidsprekers
1 Kef q9c centerspeaker
Rel q150 subwoofer
vd Hul mainstream powerblock
vd Hul optocoupler
vdHul the first ultimate
vdHul Teatrack luidsprekerkabel
Wbt banaan pluggen
Profigold optische kabel
Profigold rca-rca kabel
Profigold s-vhs-s-vhs kabel
Oehlbach bleu magic 5.1 kabel
Oehlbach xxl scart 70
Oehlbach xxl scart 0
Monster scart mv3

bmateijsen

Kijk.. mooi 4 keer dezelfde luidspreker! Foto's?

Groet Bjorn

Andre#

hoi bjorn

foto"s volgen nog moet nu werken.


bye andre

Supermiep

Hallo Andre,

Ik heb op het HTforum gezien dat je een zeer mooie set hebt staan. Complimenten!

Mijn oog viel op:
Panasonic ctu-pt600 tuner
Panasonic th-42 pw6 plasma tv

Toevallig sta ik op het punt om ook een plasmascherm te kopen en panasonic (pw6) ligt voorop in de race. Ik heb eigenlijk een aantal vraagjes hierover en hoop dat je me kan en wil helpen hiermee:

-Ben je tevreden over het scherm?
-hoever zit je van het scherm af en kan je de pixels nog los zien of is het 1 beeld?
-Heb ik de tuner 600 van Panasonic wel nodig als ik een receiver neem voor digitale TV via de kabel?
-Weet je toevallig hoeveel videoboards je tegelijk kan insteken bij de PW6? (ik wil namelijk graag ook een DVI-board voor aansluiting met DVD)

Alvast enorm bedankt voor de moeite.

Milan

Likos

Benijdenswaardige set!

en benieuwd naar de foto's!
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Sjors

Quote from: Likos on October 27, 2004, 12:44:28
Benijdenswaardige set!

en benieuwd naar de foto's!

Foto's?  ;D ;D

Groet, Sjors

Durk

4 x q7

mooie luidsprekers!

Ik mocht niet eens 2 x q5, dus jij moet wel een hele lieve W. hebben...

Maar goed, daarom ben ik naar beneden verhuisd..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Starred

Mooie speakers die Q7's. Heb ze ook gehad  ::)

Andre#

Eindelijk een zolder!!!!!!!!
Ben bezig met mijn nieuwe huis en daar zit een zolder op van 9.20 bij 5.70 en een nokhoogte van 3.70 en nu wil ik daar een 7.1 opstelling gaan neerzetten met 4 maal Kef Q7 1 Q9c center en 2 Kef dipoolluidsprekers en een sub.

Nu is mijn vraag waar kun je het beste de dipoolluidsprekers plaatsen? Aan de zijkant van de luisterpositie of als achterspeakers?
En is dit makkelijk aan te sturen met een Marantz SR 9200, als het goed is heeft deze versterker 7 maal 160 watt of is het handig om 2 MA 500 blokjes erbij te gebruiken?

De zolder staat nu in de verf en zal zeker foto"s gaan posten als het HT gebeuren aan de beurt komt maar eerst moeten er nog wat liters verf tegen de andere muren en wat vloeren gelegd worden want mijn vriendin ziet mijn HT niet echt als prioriteit.

André

Andre#

niemand met een antwoord op mijn vragen?

SpeedyAndré

Je bent niet erg specifiek, Kef heeft meer dan 1 dipool speaker gemaakt :)
De Q2DS heeft een gevoeligheid van 91dB/1m en dat gaat prima met je receiver.
Ze moeten wel op 2m hoogte aan de muur hangen, dus hou hier rekening mee.
De iQ8DS is een minder mooie speaker dan de Q2DS, nieuwer is niet altijd beter  ::)
Op dit forum staat overigens nog veel meer info over 7.1 opstellingen en waar je daarbij op moet letten.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Andre#

bedankt speedy,
het zijn inderdaad de q2ds luidsprekers en zonder deze info hadden ze op 1 meter gehangen


groetjes

André

Andre#

Na alweer 3 jaar op mijn nieuwe adres te wonen werd het tijd voor een update van het HT.

De zolder is 9,5 x 6x 3.80 en is ingericht als HT/fotostudio/computerhoek.
Het eigenlijke fotograferen van mensen doe ik nu bij een collega met een studio in de buurt omdat je anders constant met vreemden in je huis zit wat op den duur toch je privacy aantast.

De configuratie op zolder is nu:

Empire a/v meubel
Marantz SR 9200  versterker
Marantz DV8300  sacd/dvd speler
Kef Q7 luidsprekers 4x
Kef Q9c centerspeaker
Kef Q2ds dipoolluidsprekers 2x
Rel Q150 subwoofer
Sharpvision XV-Z 9000E DLP projector
Vd Hul mainstream powerblock
Vd Hul optocoupler
Vd Hul The First Ultimate
Qed silver anniversary luidsprekerdraad
Profigold optische kabel
Profigold rca-rca kabel
Profigold s-vhs-s-vhs kabel
Oehlbach bleu magic 5.1 kabel
Oehlbach xxl scart 70
Monster scart mv 30


Met deze set speel ik nu al een aantal jaren en heb nog steeds geen behoefte om een upgrade te doen aangezien ik nog steeds met veel plezier film kijk of sacd/cd,s beluister.


Andre#

Hoop dat er een mod is die de foto,s hierboven even weg kan halen.

Heb ze maar even verkleind voor op het beeldscherm, ga me bijna schamen als fotograaf :-[

Andre#

Oké hier hopelijk de goede formaat foto,s.

Is al weer een paar jaar geleden dat ik op dit forum foto,s geplaatst heb.

Groetjes,

André

Andre#

en nog een paar

Andre#

en de nog een paar van het HT op zolder.


Andre#

Voor het gewone tv/dvd/sacd.cd werk in de woonkamer nog een eenvoudige set van Marantz en B&W en Panasonic.

Panasonic TH-42 PW6 plasma tv, gekalibreerd door Frank D.
Panasonic CTU-PT 600 tuner
UPC mediabox/digital video recorder
Marantz SR 5023 tuner/versterker
Marantz DV 6500 sacd/dvd speler
B&W VM1 luidsprekers


Nou voor 2011 eindelijk een HT update , nu de rest van mijn goede voornemens nog even doorvoeren.

Groetjes,

André

mtissink

Wooh.., hoe gaaf.., de kerstboom staat al! (of zijn het foto's van vorig jaar? ;))
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Andre#

Nee, we zijn vroeg dit jaar ;D
Gingen de schuur opruimenen hebben toen de kerstspullen maar naar binnen gehaald.

Daar stonden ze ook in de weg, dus de boom maar gelijk opgetuigd,


Xander32

Denk dat er genoeg mensen zijn die jaloers zijn op jullie eenvoudige set in de woonkamer  ;).

Veel plezier ermee,

Sander.

Quote from: Andre# on November 29, 2010, 13:41:42
Voor het gewone tv/dvd/sacd.cd werk in de woonkamer nog een eenvoudige set van Marantz en B&W en Panasonic.

Panasonic TH-42 PW6 plasma tv, gekalibreerd door Frank D.
Panasonic CTU-PT 600 tuner
UPC mediabox/digital video recorder
Marantz SR 5023 tuner/versterker
Marantz DV 6500 sacd/dvd speler
B&W VM1 luidsprekers


Nou voor 2011 eindelijk een HT update , nu de rest van mijn goede voornemens nog even doorvoeren.

Groetjes,

André

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT