Xdc's "Home Cinema"

Started by xdc, October 22, 2004, 02:28:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xdc

11 december 2007

Ik ben alweer een hele poos bezig met mijn hometheatre.
Alles is er met upgrades gekomen beetje bij beetje.

Sindskort heb ik een nieuwe tv een mooie philips met ambilight (gisteren) en een nieuwe humax digitale tv decoder.
Die wilde ik jullie niet onthouden dus hier een totaal overzicht.

HEDEN December 2007











De totale specs

-SPEAKERS
-B&W 603 S3 front
-B&W 600 s3 rear
-LCR 600 s3 center
-ASW 650 sub

-Versterking:
-rotel rsp1066
-rotel rmb 1075
-Dvd philips 963SA
-HTPC Silverstone LC16M met XP 2700+ 1GB ram, 120GB hdd
met VFD en IR (helaas specs te zwak voor HD weergave 1080i ?) stottert 720 P gaat wel goed.
-Nintendo Wii (mario Galaxy) Component aangesloten

-Beeld
-Panasonic Lcd projector PT-AE900 1100 ansilumen 1280 x 720 (W-XGA)  (voorheen een Sanyo z1)
-Philips 32PFL9632D   (voorheen Toshiba LCD TV 32 inch 32wl66z)
-Humax Digitale televisie Casema decoder
-Beamax A-frame Spanscherm 2m breed (matwit)

-Bekabeling
-QED  biwire , Silver Anniversary (fronts)
-2,5mm gewone speakerkabel rears
-Interlinks, van den Hul, M.C. D 102 mk III


ben ik nog wat vergeten op te schrijven ? :)

commentaar / suggesties / vragen welkom
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

bmateijsen

Mag ik vragen waarom je zo'n afwijkende opstelling hebt gemaakt voor je speakers? De center zou in het midden van de fronts moeten staan... Waarschijnlijk is dat omdat je scherm  ook afwijkend hangt.

Any way, daar kan je nog heel veel verbetering in aanbrengen, door het simpelweg goed op te stellen...

Groet Bjorn

Rappie

Inderdaad ziet het eruit als een scheef geluidsbeeld ivm scherm. Maar toch een leuk setje voor op zo'n kamertje hoor !
Eigenaar van Paulthé

B.J.

Ik heb net op dezelfde post gereageerd maar dan op GOT  ;D

Heel mooi rek, fijne apparatuur maar raar geplaatst!

R

Ziet er goed uit. Mooi spul, idd kun je de plaatsing wel wat verbeteren. Je hebt iig wel een goede smaak wat betreft laptops. Heb je ook een ipod als ik die kaarten zie hangen?

Sjors

Ziet er goed uit mooie apparatuur  :o wat is je leeftijd als ik vragen mag? dit ivm dat ik een eenpersoons? bed zie

Groet, Sjors

MrPink

Wat heeft leeftijd nou met een eenpersoonsbed te maken?? :)

Groetjes,
Oscar

Rappie

Quote from: Sjors on October 22, 2004, 12:59:29
Ziet er goed uit mooie apparatuur :o wat is je leeftijd als ik vragen mag? dit ivm dat ik een eenpersoons? bed zie
studentenkamer ... dus tussen de 17 en 25 ofzo is dat meestal he :)
Eigenaar van Paulthé

xdc

#8
bedankt voor alle reacties tot nu toe

Wat betreft de plaatsing van de speakers het volgende
De kamer is wat klein en het is een zolderkamer , daardoor lopen er aan de zijkant van de kamer houtenbalken

om toch geen houten balken voor het projectiescherm te krijgen ,  heb ik het scherm wat naar de linkerkant van de kamer moeten zetten.
Hierdoor staat de linkerfront onder het scherm .  (nog 40 cm over aan de linkerkant tov de muur)

Nu heb ik hem bewust zo neergezet , omdat als ik hem nog verder in de hoek zou zetten , ik naar mijn gevoel een wat te boemerig geluid krijg.

De fronts staan dus zo opgesteld dat daar bij stereo -bronnen , er een acceptabel geluid uit komt.

Hij klopt dus niet met het scherm en de center staat al helemaal scheef :)
Als ik projectie kijk dan is het helemaal donker , dus stoor ik me er ook niet echt aan .. maar absoluut voor verbetering vatbaar ,
Mocht ik gaan verhuizen dan zal ik de speakers wat beter op stellen , het is nu vooral behelpen met de kleine ruimte.


Over de Laptop en ipod kaartjes:
Sinds een paar maanden ben ik deels overgeschakeld op Macintosh Apple powerbook
Verder heb ik wel een ipod gehad , maar weer weggedaan omdat ik hem niet vaak gebruikte , en mijn geld beter kon gebruiken voor ht-spulletjes


Over het bed :) ik ben 23 , al snap ik niet zo goed wat het bed er mee te maken heeft :)
Verder zit in de kamer nog een 2 persoonshoogslaper . die momenteel niet wordt gebruikt



HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

wil

Quote from: xdc on October 22, 2004, 14:34:15
Verder zit in de kamer nog een 2 persoonshoogslaper . die momenteel niet wordt gebruikt
Tsja, da's nou jammer...  ;D

Mooie set hoor en vooral mooi rack ook!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

B.J.

Quote from: wil on October 22, 2004, 14:39:08

Tsja, da's nou jammer...  ;D

Mooie set hoor en vooral mooi rack ook!

wil

;D

Sjors

Sorry sorry het was helemaal verkeerd om over dat bed te beginnen :-[

Maar ik zag dat bed en dacht dit is niet iemand van laten we zeggen 35, het ziet er namelijk een beetje uit als een jongeren kamer  :) en dan die apparatuur erin :o dat was het eigenlijk verder niks bijzonder's begrijp mij niet verkeerd hoor  ;)

Weer on topic: ga zo door ziet er goed uit  :D

Groet, Sjors

blackball147

nu, dat ziet er al heel mooi uit voor ' een studentje '  ;D

vraagje: wat is het kleine bakje met antenne rechts onder je scherm?

patrick_vdb

Quote from: MrPink on October 22, 2004, 13:38:00
Wat heeft leeftijd nou met een eenpersoonsbed te maken?? :)

LOL ;D

Quotenu, dat ziet er al heel mooi uit voor ' een studentje ' ;D

Idd, ik kan me mijn studentenkamertje nog redelijk voor de geest halen maar dat zag er toch heel anders uit ;D

@Xdc,

Denk maar zo....het kan altijd beter ;)

Mvrg

Patrick


Sjors

Quote from: blackball147 on October 22, 2004, 20:22:30

vraagje: wat is het kleine bakje met antenne rechts onder je scherm?

Router/adsl modem denk ik

Groet, Sjors

MrPink

Hehehe Sjors. :) Maareh, de titel van het topic zegt toch al 'studentenkamer'? ;)

Groetjes,
Oscar

wolsinkpower

mooi setje! :D

mag ikv ragen.. je bent een student.. hoe de hell kom je aan zoveel geld :S? als ik zo brutaal mag zijn het te vragen :P
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

LocoJ

#17
Quote from: wolsinkpower on November  1, 2004, 15:52:58
mooi setje! :D

mag ikv ragen.. je bent een student.. hoe de hell kom je aan zoveel geld :S? als ik zo brutaal mag zijn het te vragen :P

Ik wilde het niet vragen  ::)  Maar damn! Ik ben ook 23 en als ik had wat jij had had ik een jaar niets te eten gehad...zeg maar... ;D ;D

*LocoJ is een beetje jaloers...*
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

xdc

#18
Quote from: wolsinkpower on November  1, 2004, 15:52:58
mooi setje! :D

mag ikv ragen.. je bent een student.. hoe de hell kom je aan zoveel geld :S? als ik zo brutaal mag zijn het te vragen :P

ik heb lieve ouders die mijn vaste lasten bekostigen , denk aan boeken, huur , collegegeld.
De rest moet ik zelf bekostigen van de Studiefinanciering. (denk aan eten , uitgaan, kleding, telefoonkosten, verzekering)
Verder werk ik iedere weekend, dat gaat dan vaak op aan Ht-spulletjes ;)

Het kan dus wel hoor :)

Verder moet je niet vergeten dat deze set er niet in een keer is gekomen , maar in stapjes ,  eerst een simpele receiver , daarna 2 rears die destijds als fronts dienden. daarna zuilen , etc etc

Centjes terug van de belastingdienst ---> gelijk weer een upgrade :)
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

wolsinkpower

Hey

ff offtopic maar ben benieuwd..

mijn studie en kamer en boeken zullen eerste paar jaar betaald worden..

ik krijg dan 220 (zoiets toch?) aan studiefinanciering en ook 240-250 de maand aan loon voor 8 dagen in de maand te werken.. zou ik hier mee het kunnen redden redelijk setje neer te zetten op mijn studentenkamer?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

R

Dat hangt van zoveel aspecten af. Het is maar net hoe je leeft en wat je wel en niet doet. Ik denk dat als je 4 dagen in de week gaat stappen dat het niet lukt. Ik zou iets aan je loon doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar gezond is het niet.

Rappie

Quote from: wolsinkpower on November  2, 2004, 15:51:00
240-250 de maand aan loon voor 8 dagen in de maand te werken.. zou ik hier mee het kunnen redden redelijk setje neer te zetten op mijn studentenkamer?
Misschien ander bijbaantje zoeken ? maaruhm wat is dit nou voor vraag. tuurlijk kun je een redelijk setje neerzetten. Ligt er maar net aan hoeveel je er voor over hebt .....
Eigenaar van Paulthé

xdc

#22
240-250 voor 8 dagen werk in de maand ?? =  31.25 Euro per dag , dat delen door 8 (als je een gewone kantooruren neemt  = 3.9 euro per uur)
Ik kan je wel verklappen dat ik iets meer per uur verdien
maar ligt ook aan het  werkniveau / aard van het werk natuurlijk.. maar ook aan je leeftijd ,

Nogmaals de set is niet in een dag aangekocht , maar een traject van 2 jaar of misschien wel langer geweest ....
HT Specs  : Projector Pana 900 , B&W 603, Philips 963SA Rotel 1075 , 1066

JG_Smit

Hi,mij maakt het niet zo veel uit hoe je je spullen bij elkaar hebt kunnen verkrijgen,in mijn ogen  8).ziet er goed uit.

PS  blijft cool zo'n eindbak van Rotel he lekker robuust.

GR Jan

wolsinkpower

#24
ik verdien helemaal niet slecht  ???

ik krijg nu op mijn 17e 4,85 netto
en als ik 18 ben krijg ik 5,60 netto

ik werk bij marktplaats.. en dan werk je maar 6 uur per dag in het weekend  en dan half uur pauze  ::) dus ik verdien niet slecht :)

Maar goed.. sorry voor het offtopic part :)

Back ontopic :P excuses :)

Laat ik het zo zeggen.. ik HOOP dat ik zoiets kan opbouwen als dat jij dat hebt :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165