De mooiste DVD voor je 5.1 set

Started by Redyak, October 7, 2004, 13:36:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Redyak

Sinterklaas komt eraan en in navolging van de 5.1 sinds kort de beamer. Welke film moet ik nu echt kijken van DVD. ???
Om met THX geluid uit mijn stoel te worden geblazen (of anders dan THX geluid) en hetyt beeld het beste tot zijn recht komt met een beamer.

Ik ben ooit verslaafd geraakt aan 5.1 geluid door de Gone in 60 Seconds met N. Cage.

Kortom geef me is een paar mooie tip om daarna met de kerst wat te doen te hebben  ;D
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Sjors

Star Wars the phantom menhce op DVD die is THX gecertificeerd echt een te gekke film ;) bij beetje volume erop aleen een nadeel, de buuren ;D

bmateijsen

Quote from: Sjors on October  7, 2004, 13:41:49
Star Wars the phantom menhce op DVD die is THX gecertificeerd echt een te gekke film ;) bij beetje volume erop aleen een nadeel, de buuren ;D

Deze heeft veel te veel LFE.... Maar goed, wel best lachen  ;D

Movievault

met deze kun je goed testen of je kamer resonatie vrij is  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Sjors

Quote from: FrankG on October  7, 2004, 13:51:48
met deze kun je goed testen of je kamer resonatie vrij is  ;D

Dat heb ik idd aan levende lijve ondervonden  ;D

MrPink

Met kerst kun je LOTR:ROTK EE kijken. :)

Groetjes,
Oscar

searcher

Quote from: MrPink on October  8, 2004, 00:26:09
Met kerst kun je LOTR:ROTK EE kijken. :)

Groetjes,
Oscar

Nee hoor Xena  ;D

                                                                        MvrGr Searcher



MrPink

En voor degenen die ROTK te ingewikkeld vinden: Xena. ;D

Groetjes,
Oscar

Joep Hogenhout


Audiofiel

Zij gelooft in mij - André Hazes.
;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

12jeroen

5th element, brotherhood of the wolf, day after tommorrow, terminator 2 en 3
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

12jeroen

inderdaad mooi geluid. het leek wel alsof er op mijn dak werd gelopen toen ze in de film op het dek van het schip liepen.
the hulk trouwens ook top in 5.1, net als daredevil (kl*te film trouwens, alleen het geluid was goed)
Sony VPL-HW65ES projector, Denon 3313 Blurayspeler, Denon 3313 receiver, SVS Subwoofer, Klipsch 7 speakers,  Denon 3910 DVD speler, Dune HD1 mediaplayer

Redyak

Day after Tomorow laatst gezien en Master en Commander is een goede, Thanks
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

searcher

Quote from: 12jeroen on October 27, 2004, 22:22:10
inderdaad mooi geluid. het leek wel alsof er op mijn dak werd gelopen

Hij is vroeg die Sint ;D ;D

                                                                                     MvrGr Searcher



Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Misschien een stukje subtieler dan bovenstaand 5.1 geweld, maar de track in 'The Others' is subliem, holografisch  8)

Lynxxx

Veel Disney toppers (vooral de amerikaanse THX releases) doen het goed op een mooie surround set. Vooral films als Dinosaur, Tarzan en Mulan klinken erg goed.

Uit het verre oosten kan ik Electric Dragon 80000V aanraden voor geluid, alhoewel de film zelf voor de meeste mensen alles behalve toegankelijk zal zijn. Ehm.. de soundtrack eigenlijk ook realiseer ik me nu :)


TIP:
Hou de officiele release van Ghost In The Shell 2 : Innocence in de gaten. De surround track is echt W A A N Z I N N I G


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Marsh

Van Helsing en Bad Boys 2 vind ik súper in 5.1 geluid. Moet je écht hebben in je verzameling vind ik!
Terminator 2 en 3 idem dito, en dan nog maar te zwijgen over Saving Private Ryan, maar ik denk dat iedereen daar diezelfde mening wel over heeft.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Nobody

Gladiator is ook fantastisch!
Verder: Saving Private Ryan, Star Wars (episode I & II), Lord of the Rings extended editions, Die Another Day, Independence Day (extended version met dts), Van Helsing, Pirates of the Caribbean, Armageddon.

Walter_PPK

Ben benieuwd naar GITS2! Het geluid bij 1 was ronduit slecht. De amerikaanse 5.1 track was geremixed en veel interresante geluiden uit het origineel zijn weggelaten. Doet verder geen afbreuk op deze geweldige film.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Sjors

Wat ook zo gigantisch mooi is, voor een muziek demo'tje is: "Alison Krauss + Union Station Live" dat is echte vocale en instrumentale heldereheid! echt prachtig!!  verkrijgbaar op CD en DVD.

http://www.rounder.com/index.php?id=album.php&catalog_id=6423


Groet, Sjors

christian19

#22
Quote from: Lynxxx on November 15, 2004, 16:43:26
Veel Disney toppers (vooral de amerikaanse THX releases) doen het goed op een mooie surround set. Vooral films als Dinosaur, Tarzan en Mulan klinken erg goed.


Lion king klinkt ook heel goed.

zelf kijk ik het liefst, The fifth ellemant ;D
corr. The fifth element

Sjors

Quote from: christian19 on February 14, 2005, 01:33:45
Lion king klinkt ook heel goed.

zelf kijk ik het liefst, The fifth ellemant ;D

Element  ;)  dat is idd een hele goede! vooral aan het begin lekker veel LFE  8)

Groet, Sjors

christian19

Ik wist dat ik slecht was in spelling, maar dit slaat alles :o ;D
bedankt sjors ;) heb het al veranderd.