HT der HT's

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 1, 2004, 17:43:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Quote from: Erik van Voorst on January 31, 2016, 21:40:52
Twee afleveringen Breaking Bad...en ik hoor geen verschil....even gaaf laag 8)
......en toch 6dB teruggezet in de Oppo  :yin-yang:

Mooi. Meer ruimte in het hoofd dan.

En je hebt weer mazzel... ze zijn alweer uitverkocht tot half maart...

Als je wat gaat meten kun je nu zeker 6 dB boosten in de mini zonder dat de unit gaat clippen voordat de K2 clipt. Mogelijk ga je dan de K2 ook echt een keer zien clippen  :devil:
Heb je nog wat aan de jumpers veranderd die bedoeld zijn voor de gevoeligheid van de in en uitgangen?
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope...niets veranderd aan de jumpers...

Ik moet zeggen dat ik al erg tevreden was met de andere Minidsp als bescherming ...het laag is echt PRACHTIG.

Dat het mogelijk nog mooier kan worden is dus een bonus.....Umik microfoon heb ik ook evenals dat REW proggie.

Ook deze Minidsp staat nu op cutoff bij 15 Hz met een 48dB/oct filter net zoals de vorige..dus eigenlijk alleen een beveiliging ertussen.......en de K2 staat nog steeds ongebrugd.

Presteert het in deze setting nu ook beter ? (sorry ik begrijp nog steeds die headroom en gainstructure niet goed)

Als je er moe van wordt mag je mij ook een link sturen...ben niet te beroerd om in te lezen  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Presteert niks beter, je kunt alleen wel nu de K2 beter insturen.

Dat kan nodig zijn om gaten/dips in je frequentiecurve wat op te vullen. Dan gaat het hard met versterker vermogen. Je hebt nu het dubbele beschikbaar zonder te clippen in de mini.

Vergeet de gainstructuur maar (ik zou daar ook zo niet een goede paper over weten):

zolang je K2 helemaal open staat en je ziet de clip leds niet aangaan is het vrijwel onmogelijk dat er in de keten ervoor een probleem optreedt. Zeker nu je de Oppo 6 dB hebt terug gezet.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

#828
Klinkt goed (letterlijk en figuurlijk) en inderdaad de K2 staat helemaal open (ongebrugd) en in de Oppo op -3dB  t.o.v. 0dB voor b.v. de Fronts... 8)
Clip-leds zijn nog nooit aangegaan (alleen even in een flits bij de start-up)...sterker nog zelfs een tweede led in de kerstboom blijft uit... 8)

Ik zal me verdiepen in dat REW.... :exclamation:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Dagje Emmen leverde mij een leuke (film) poster op linnen op voor weinig  8)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#830
Specs Driver Subwoofer Dayton 15 inch gepost onder

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=3170.0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#831
Ook hier maar even mijn nieuwe bestelling laten zien.
18 inch Dayton UM18-22 ter vervanging van zijn kleinere broertje de 15 inch...in mijn DIY Homecinema Sub de "U-571"

Ik verwacht hem van het weekend bij zijn nieuwe baasje want hij is op voorraad in NL.. :popcorn:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: jossie on December  7, 2015, 23:12:15
Sinds wanneer ben jij bang voor een beetje zaagwerk? Als ik het goed begreep zit de woofer aan de onderkant. Dan hoeft ie toch niet echt verdiept te liggen. Of het moet echt niet passen natuurlijk.

Maar serieus Erik, door de grotere oppervlakte kan een 18" van nature meer power hebben en makkelijker bieden wat je (blijkbaar) zoekt.

Ik moet bekennen dat die eerste zin mij bijna een jaar heeft dwars gezeten.......dus het heeft toch geholpen... ;D

Van het weekend ga ik de uitdaging aan....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

.....en hoppa....15 inch eruit....18 inch erin.... :D

Eerste indruk mooie upgrade categorie No-Brainer......
Volgende week nog even Minidsp-en kijken wat dat brengt....

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

So, aardig maatje groter. Hoe heb je de aanpassingen gedaan?

En mooie balkjes liggen eronder, wat is het?

Erik van Voorst (in memoriam)

#836
Quote from: R on November 13, 2016, 12:55:14
So, aardig maatje groter. Hoe heb je de aanpassingen gedaan?

En mooie balkjes liggen eronder, wat is het?

Mal gemaakt van triplex met de omtrek van de binnenmaat van de 18 inch met deze mal geschoven over het bestaande gat van de 15 inch net zo lang tot ik geen wand of binnenbracket raakte.
Mal vastgeschroef met 2 kleine schroefjes. Omtrek afgetekend met een wit potlood en daarna mal weer losgeschroefd. Festool decoupeerzaag met extra lang zaagje erin (65 mm) en door de wand (66mm) de nieuwe ronding gezaagd. 18 inch woofer erin en vastgeschroefd in het MDF met Redpoint houtschroeven 5.0 x 3.0 na eerst heel ondiep voorboren (plm. 1 cm) met 4 mm.

Ik weet dat boutjes en moeren favoriet zijn, maar bij mij niet....de houtschroeven trekken de woofer  enorm vast in de rubberen afsluitring.

Balkjes eronder is afvalhout uit de garage en pootjes van de sub zijn bankstelvoeten  ;).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maikel_audionerd

Quote from: Erik van Voorst on November 13, 2016, 17:59:28
Mal gemaakt van triplex met de omtrek van de binnenmaat van de 18 inch met deze mal geschoven over het bestaande gat van de 15 inch net zo lang tot ik geen wand of binnenbracket raakte.
Mal vastgeschroef met 2 kleine schroefjes. Omtrek afgetekend met een wit potlood en daarna mal weer losgeschroefd. Festool decoupeerzaag met extra lang zaagje erin (65 mm) en door de wand (66mm) de nieuwe ronding gezaagd. 18 inch woofer erin en vastgeschroefd in het MDF met Redpoint houtschroeven 5.0 x 3.0 na eerst heel ondiep voorboren (plm. 1 cm) met 4 mm.

Ik weet dat boutjes en moeren favoriet zijn, maar bij mij niet....de houtschroeven trekken de woofer  enorm vast in de rubberen afsluitring.

Balkjes eronder is afvalhout uit de garage en pootjes van de sub zijn bankstelvoeten  ;).
Met een zaagje van 65mm door een plaat van 66mm kan toch helemaal niet?? Bedoel je 56mm?
Hoe dan ook blijft het wel indrukwekkend qua maten, dikte, grootte, eigenlijk alles wel zo'n beetje, deze sub  :inlove:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Quote from: Erik van Voorst on November  8, 2016, 18:29:49
Ook hier maar even mijn nieuwe bestelling laten zien.
18 inch Dayton UM18-22 ter vervanging van zijn kleinere broertje de 15 inch...in mijn DIY Homecinema Sub de "U-571"

Ik verwacht hem van het weekend bij zijn nieuwe baasje want hij is op voorraad in NL.. :popcorn:


:headbanging: :headbanging:
Damnnn..

Erik van Voorst (in memoriam)

#839
Quote from: Maikel_audionerd on November 14, 2016, 08:44:27
Met een zaagje van 65mm door een plaat van 66mm kan toch helemaal niet?? Bedoel je 56mm?
Hoe dan ook blijft het wel indrukwekkend qua maten, dikte, grootte, eigenlijk alles wel zo'n beetje, deze sub  :inlove:

Dat kan wel (waarschijnlijk een tolerantie van 1 mm)  ;)
MDF is ook overigens ook zacht genoeg om die laatste mm los te laten

Kijk maar naar het gat op de foto's  :tongue2:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maikel_audionerd

Quote from: Erik van Voorst on November 14, 2016, 09:10:42
Dat kan wel (waarschijnlijk een tolerantie van 1 mm)  ;)
MDF is ook overigens ook zacht genoeg om die laatste mm los te laten

Kijk maar naar het gat op de foto's  :tongue2:
Wist echt serieus niet dat t kon, ook weer wat geleerd. Bedankt Erik.
Maar dan heb je dus een paneeldikte van 6,6cm, goeiedag zeg. Én bracing, én antidreunplaat...
Ik vind t legendarisch...
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Erik van Voorst (in memoriam)

#841
Vandaag een nieuwe aanwinst voor mijn HT...
Tweedehands op marktplaats gevonden ...tikkie beschadigd hier en daar maar het prijsje was er ook naar...

Wel heel apart dat ik eerst zijn ARC Reactor permanent moest zien te activeren en al die oude lege knoopcelletjes verwijderd....geeft licht aan ogen en handen etc.....bit too much  ;)

Voelde me gelijk een member van " Stark Industries "  :D




HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#842
Kon het niet laten om de ogen van Iron man ook aan de praat te krijgen....het aparte aan deze pop is dat elk onderdeel een andere voltage heeft....bv. Buik 2 gestapelde knoopcellen en ogen 3 gestapelde knoopcellen etc.
Handen doe ik niet want deze geven oranje licht (vuur) dat vind ik niet mooi staan  ;D

Anyway een usb voeding gepakt en wat soldeerwerk in zijn hoofd  :o...en voila LIGHT  :pompom:
Uiteraard wordt de bedrading straks veel dunner en weggewerkt...ook maar meteen op een leisteen gelijmd dan kan ik hem wat meer buigen zonder dat hij omvalt (erg instabiel)

Toys For Boys

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Cool ding....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Kjelt

Alleen licht laten geven als je op pauze drukt  ;)

luuk123456

Super man! oh nee, iron man :satisfied:
Hoe groot is hij daadwerkelijk?
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Erik van Voorst (in memoriam)

#847
Yepp...ik had zoiets in mijn Macro gezet van de Pronto via Marmitek schakelaars maar die helpen mijn trafootjes (al 3 maal) om zeep dus.....geen zin om dat uit te zoeken (zal wel iets met piekbelasting zijn oid) dus nu continue alles aan (Darth Vader en Iron Man) het zijn maar ledjes en niet in mijn kijkhoek  ;)

Iron Man is 46 cm best wel groot (meestal 30 cm)  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

#848
Welke trafootjes? Van die wallwart dingen? Gebruiken de Marmitek schakelaars relais of triacs ? Met relais zou het toch geen probleem mogen zijn.

mr.crash

Ja gaaf ding :pompom:
Ook een mooie grote maat.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............