Ikke doe het zelf wel!!!

Started by Caratje, August 25, 2004, 02:21:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rappie

Quote from: Caratje on October  7, 2004, 06:42:06
Dit is ook wel een leuk forum:

http://www.audiofreaks.nl/index.php?topic=365.0

reclame maken voor een ander forum  ??? alleen jammer dat het een te rustig forum is he .... dus zie niemand echt de overstap maken van dit forum naar dat forum.

Maargoed, verder ziet je set er wel goed uit, ga je ze ook nog lakken ?
Eigenaar van Paulthé

Caratje

Hoi Rappie,

Tuurlijk worden ze nog gelakt, maar wil mijn set eerst 'compleet' hebben!!! Oh, in eerste instantie wou/wil ik ze metalic donker rood LATEN spuiten, maar mijn pa is eigenlijk te handig en zei gisteren (op bezoek in Korea) wel te willen laten zien (op een proef kastje) wat hij met Hammerite kan doen. Dan zou een dijk geld kunnen schelen...

Wat die reclame betreft, op hififorum zat een hele actieve groep 'dhz/diy'-ers en die zitten hier ook niet echt...

Oh, de vragen die op dit moment door mijn hoofd spelen:
- Spikes??? (of zelfs: spikes/tegel/rubber)
- Onder een hoek verstelbare standaard voor mijn center speaker
  - Niet elke dag een andere hoek, maar wel erg stug en geen klank kast...
- 35 liter Sub van Monacor SPH-200KE
  - Is dubbelwandig nodig of matrix genoeg???
  - Hoe versterker inbouwen, zonder klank kast te creeeren...
- Afwerking, Metalic laten spuiten vs zelf Hammerite gebruiken

En dan heb ik het nog niet over de voorversterker, multimedia kastje en de afwerking van die kastjes (inclusief eindversterker).

Groetjes,

Joep
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Caratje

Hoi Jongens en Meisjes,

Weer eens een kleine update. Sorry dat het zo stil was en ook nog wel even zal blijven, maar het display van de voorversterker werkt!!!

Hmm, ik dacht dat ik hier ook al wat plaatjes het hart van de voorversterker had geplaatst, maar een extra plaatje zal men hier niet erg vinden, toch???

Groetjes en met de Kerst en Nieuwjaar ben ik ook 'in het land',

Joep
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Johan Van Gompel

Nice. Heb je de controller zelf geprogrammeerd?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Caratje

Tuurlijk!!! Oh, de eerste versie kan alleen het volume aan passen en wat tekst laten zien, maar de plannen zijn groots te noemen...

De grootste vraag is wellicht hoe klein het geheugen is???
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Sjors

Hoe programeer je zoiets? daar ben ik wel in geintreseerd  :)

Groet, Sjors

Caratje

Hoi Sjors,

Dat doe je middels een seriele kabel (en het setten van de program bit) en in ons geval met een programmeertaaltje dat JAL (Just Another Language) heet en waar zelfs simulators voor bestaan!!! Oh, dat laatste heb ik hier in Korea op XP ook nog niet aan de praat...

Zoek maar op JAL en je vindt genoeg links, dit is de ontdekker:

http://www.voti.nl/jal/n_index.html

Groetjes,

Joep
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Rappie

Niet echt aan te raden om te leren zonder enige ervaring in elektro/informatica denk ik .... (weet niet wat sjors voor opleiding doet)
Eigenaar van Paulthé

Johan Van Gompel

Welke PIC en LED display heb je gebruikt?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Sjors

Quote from: Rappie on January 10, 2005, 08:45:08
Niet echt aan te raden om te leren zonder enige ervaring in elektro/informatica denk ik .... (weet niet wat sjors voor opleiding doet)

Electrotechniek/informatica

o.a plc'tjes programeren en besturingssystemen dus enige ervaring is aanwezig ;)

Groet, Sjors

Caratje

Nog meer plaatjes...
Ik weet niet veel, maar wil graag meer weten, jij ook???

Kortom, laten we lekker discussiëren op dit Forum, maar als je mij gelooft, neem het me dan achteraf niet kwalijk als ik uiteindelijk toch geen gelijk bleek te hebben!!!!

Sjors

Quote from: Caratje on February 22, 2005, 03:53:38
Nog meer plaatjes...

LOL  ;D Ik moest 2 keer kijken naar de 2e foto, dacht zijn die chips nou echt zo groot  ???  maar na de 2e keer zag ik dat het ee behoorlijke close up is  :)


Groet, Sjors

daniel75

hij is af: de voorversterker waar Joep het in dit topic over gehad heeft. Ik ben degene die 'm voor 'm aan het bouwen is :)

plaatjes:





Dit is uiteraard de versie voor mezelf... Of die van Joep net zo mooi wordt ligt helemaal aan hemzelf!



Bovenzijde wordt nog afgedekt met een plaat ondoorzichtig zwart plexiglas.

In een paar zinnen:

Een 6kanaals voorversterker/volumeregeling. Microcontrollergestuurd, (PIC 16F877, geprogrammeerd in JAL).

Volumeregeling met PGA2310 ic's, 3 stuks in totaal.

Ingangskeuzeselectie met relais , Omron miniatuurrelais, gestuurd met 4094 schuifregister i.c. ULN2803 drivers. Ook uitgang af te schakelen met relais.

Gescheiden analoge en digitale voeding

Analoge voeding bestaat uit CRC+LM3x7 preregulators, en discrete stabilisatoren erachter (ontwerp van Werner Ogiers, TNT audio, aangepast voor wat hogere stroom).

Het VFD display is via de uC in en uit te schakelen, evenals de analoge voeding.

Hoofdtelefoonversterkertje met OPA2134 opamp.

Afstand bedienbaar met een RC5 afstandbediening

Frontpaneel en achterpaneel laten maken door Schaeffer Apparatenbau

Gaat gebruikt worden icm een Philips 963SA DVD/SACD speler (ingebouwde Dolby DD/DTS decoders), een 807 Single ended buizenversterker op de frontkanalen, en ofwel een Single Ended EL84 buizenversterker, ofwel een gainclone, ofwel een T-amp (Amp3 kit van 41Hz.com) op de rearkanalen. Mijn luisterruimte is zo klein, dat ik voorlopig geen behoefte heb aan een sub- en centerkanaal, en meerkanaals gebruik ik alleen voor DVD. Bij SACD is dat alleen de moeite als je 5 identieke speakers hebt, en die heb ik niet.

Sjors

Quote from: daniel75 on June 16, 2005, 20:46:14
hij is af: de voorversterker waar Joep het in dit topic over gehad heeft. Ik ben degene die 'm voor 'm aan het bouwen is :)

plaatjes:





Dit is uiteraard de versie voor mezelf... Of die van Joep net zo mooi wordt ligt helemaal aan hemzelf!



Bovenzijde wordt nog afgedekt met een plaat ondoorzichtig zwart plexiglas.

In een paar zinnen:

Een 6kanaals voorversterker/volumeregeling. Microcontrollergestuurd, (PIC 16F877, geprogrammeerd in JAL).

Volumeregeling met PGA2310 ic's, 3 stuks in totaal.

Ingangskeuzeselectie met relais , Omron miniatuurrelais, gestuurd met 4094 schuifregister i.c. ULN2803 drivers. Ook uitgang af te schakelen met relais.

Gescheiden analoge en digitale voeding

Analoge voeding bestaat uit CRC+LM3x7 preregulators, en discrete stabilisatoren erachter (ontwerp van Werner Ogiers, TNT audio, aangepast voor wat hogere stroom).

Het VFD display is via de uC in en uit te schakelen, evenals de analoge voeding.

Hoofdtelefoonversterkertje met OPA2134 opamp.

Afstand bedienbaar met een RC5 afstandbediening

Frontpaneel en achterpaneel laten maken door Schaeffer Apparatenbau

Gaat gebruikt worden icm een Philips 963SA DVD/SACD speler (ingebouwde Dolby DD/DTS decoders), een 807 Single ended buizenversterker op de frontkanalen, en ofwel een Single Ended EL84 buizenversterker, ofwel een gainclone, ofwel een T-amp (Amp3 kit van 41Hz.com) op de rearkanalen. Mijn luisterruimte is zo klein, dat ik voorlopig geen behoefte heb aan een sub- en centerkanaal, en meerkanaals gebruik ik alleen voor DVD. Bij SACD is dat alleen de moeite als je 5 identieke speakers hebt, en die heb ik niet.

Petje af! dat ziet er echt pro uit!!  8)

Groet,Sjors

blue-eyes

Erg mooi om te zien!

Gaaf schermpje :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dexel

Quote from: Caratje on August 25, 2004, 02:46:21
En nu de speakers...

Da carratje.......ik weet het, tis een heel oud topic, maar heb je toevallig de afmetingen van de vifa impuls kasten..... mzoals jij ze gebouwd heb? Het is precies hoe ik ze ook wil hebben, slanker en hoger.

Ik hoop dat je een antwoord kunt geven op mijn vraag, bvd.

Dirk

hij/zij is sinds 2013 niet meer op het forum geweest, dus ik vrees toch wat voor dat antwoord  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dexel

Quote from: Dynky on November  5, 2017, 23:23:41
hij/zij is sinds 2013 niet meer op het forum geweest, dus ik vrees toch wat voor dat antwoord  ;)

Ik had al zo.n vermoeden, maar dacht ik probeer het toch. Dan gaat het de standaard maat worden voor de impuls kasten voor me.