wil's woonkamer set

Started by wil, August 17, 2004, 12:43:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Het moest er ooit van komen. Na lange tijd eindelijk foto's kunnen maken en met hulp van my.hifi een sitetje (raar woord eigenlijk?) kunnen maken. Hier een paar links van mijn woonkamer set.

Het openingsplaatje:

In het hoekje daaronder zit dit dingetje: en dat werkt nog goed ook  :)

Voor ideeën en zo... de indeling van de (huidige, anno 2007) ruimte is als volgt:



Vanaf februari 2014 is het een stereo-set geworden: Stereo

wil O0

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Doerak

Hoi Wil,

Mooi rood is niet lelijk  ;)

Harry HT

Ziet er goed uit !

Mooi meubel  8)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Nu nog een plasma of projector...  ;D

wil

#4
Quote from: garmtz on August 17, 2004, 13:41:03
Nu nog een plasma of projector...  ;D
Je maakt geen grap, dat weet ik  >:D
Het liefst heb ik een projector, maar zie je die deur daar? Dat wordt dus lastig... het compromis zal dan een plasma worden, idd...

wil

p.s. mijn vrouw heeft het al eens over een plasma gehad  :D gelukkig zijn die dingen vaak ontzettend WAF, eh... RAF  ;).

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Sullivan

Leuke foto's en een mooie set!

Hebben jullie bewust geen salontafel voor het geluid (of even weggehaald voor de foto)?

Hoe kom je aan die op maat gemaakte sokkels, precies wat ik zoek voor mijn speakers?

mvg,
Frank

wil

Dank je voor t compliment  :)

We hebben inderdaad bewust geen salontafel. Daarvoor hebben we gekozen voor drie verrijdbare tafeltjes: 1 voor de tv/center (kan je ook draaien  ;)), een voor naast de bank (kan je evt. ook als salontafel gebruiken maar doen we nooit), en een voor de telefoon aan rechterkant van de grijze bank. We houden van lekker veel ruimte in deze lange kamer, het wordt anders zo vol.

Die sokkels heb ik laten maken bij een steenhouwerij bij mij in de buurt. Ze kostten rond de 70 euro per paar. Het is gemaakt van Belgisch hardsteen, niet zo superstrak als graniet, maar wel mooi en stukken goedkoper.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

WouterNeyn

Waar doe je je voeten dan op als je een film/tv kijkt? Ik heb een tafel niet nodig om iets op te zetten, maar uitsluitend om m'n maatje 47 op te kunnen planten :D

Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

wil

Quote from: WouterNeyn on August 18, 2004, 18:59:20
Waar doe je je voeten dan op als je een film/tv kijkt? Ik heb een tafel niet nodig om iets op te zetten, maar uitsluitend om m'n maatje 47 op te kunnen planten :D


ik heb schoenmaatje 41/42 en m'n vrouw 36...  ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

ff een updatetje door een upgradeje...

Een Acurus eindversterker is erbij gekomen en staat lekker te versterken achter het middelste deurtje onder.


Dus links van het deurtje dat hier open staat  :P
En het mooie is: beide versterkers produceren amper meer warmte. De Acurus blijft sowieso nagenoeg koud, maar de Marantz die mij eerder qua warmte in een afgesloten kast zorgen baarde blijft nu gewoon lauw. Een zorg minder  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Corne H

Acurus = NICE, heb daar eens een processor van gezien/gehoord, erg mooi !
Misschien iets voorde volgende upgrade  ;D.

Groeten,

Corné

wil

Quote from: Corne H on October  3, 2004, 23:17:44
Acurus = NICE, heb daar eens een processor van gezien/gehoord, erg mooi !
Misschien iets voorde volgende upgrade  ;D.

Groeten,

Corné
Voor jou of voor mij?  ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Corne H

Voor jou jij bent er mee begonnen  ;D .
Al moet ik zeggen dat ik graag mijn pioneer tegeneen leuke acurus set zou ruilen  ;).

Groeten,

Corné

Resonancer

heel mooi kastje maar wordt dat niet veel te heet daarbinnen. roodgloeiend..? Ik zou er persoonlijk altijd voor gaan om de tv voor t raam te zetten, ook minder lichtinval op je scherm.. maar ja ik ben niet je W in de WAF factor..
603 s1 front
601 s1 rear.
CC6 s1 Center.
Sub Magnat Alpha 25A Visaton Convention Sub. DVD/CD Philips dvd 963 sa Harman Kardon - Avr 230. Marantz PM80 MKII Philips PW nog wat..breedbeeld.

wil

In de achterwand zitten ronde uitsparingen (6 cm dia, 2 per schap) voor zowel kabels als warmte afvoer. De receiver wordt nog het warmst maar heeft nog nooit tot problemen geleid. De warmte wordt vooral veroorzaakt door de processor. Bij stereo blijft ie gewoon lauw, bij DPLII (GameCube) wordt ie het warmst.
De eindversterker (deurtje ernaast) blijft altijd koud tot lauw.

Kortom, wel een punt van aandacht, maar in de praktijk geen probleem.

Quotemaar ja ik ben niet je W in de WAF factor..

De W in WAF staat bij ons ook vaak voor "Wil's"  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MrPink

De vrouw van Wil heet ook Wil... ;D

Groetjes,
Oscar

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MrPink

Wil! Ehhh...wel! Nou goed dan... ;)

Groetjes,
Oscar

wil

De naam van mijn vrouw begint met een 'R'. We hebben het thuis dus over WAF (Wil's Acceptance Factor) en RAF (R****'s Acceptance Factor) en die zijn niet hetzelfde maar verschillen ook niet zo heel erg veel.  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MrPink

Aangezien WAF normaal gesproken slaat op de mening van de vrouw, mogen we dan concluderen dat jij...laat maar... ;D

Groetjes,
Oscar

garmtz

Raf heeft inderdaad een hoge acceptance factor...  ;D ;) (incrowd joke)

wil

Quote from: MrPink on October 18, 2004, 18:24:06
Aangezien WAF normaal gesproken slaat op de mening van de vrouw, mogen we dan concluderen dat jij...laat maar... ;D

Groetjes,
Oscar
Wat jij wilt... maar straks dan ook niet komen klagen!!!  ;D ;D

QuoteRaf heeft inderdaad een hoge acceptance factor...    (incrowd joke)
ja, hoewel het soms wat too much  ::) :o 8) ::) :o ::) ::) :o :) ::) ::) >:D is.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Deze week een kleine maar toch belangrijke ingreep gedaan in de opstelling van de speakers. De hele set een kwart ccw gedraaid? Nee, dat zou wat opstelling ideaal zijn, maar dan wordt de acceptance van mijn vrouw heel gering.
Het probleem zat in de afstand van front links tot front rechts tov. de luisterplek. Oftewel, de fronts stonden te ver uit elkaar. Maar door de plaatsing van de tv (en dus ook de centerspeaker) en de aanwezigheid van een deur valt er weinig te schuiven. Toch maar gedaan, beide fronts zijn 10 cm meer naar elkaar toegeschoven en zijn ze een ietsje meer naar binnen gedraaid zodat ze nu exact op de luisterplaats crossen. De rechter front is een kleine 10 cm meer van de muur af zodat de fronts iets meer op een lijn komen. Helemaal lukt nooit, maar het is iets.


Dit plaatje geeft de oude situatie aan. Nieuw plaatje is er nog niet, maar daar verschilt slechts de positie van de fronts maar ca. 10 cm in.

Het resultaat is goed te merken, met name in stereo. Het echte gat in het midden is verleden tijd en daar ben ik blij om. De coherentie neemt veel meer toe omdat geluiden uit beide fronts nu gewoon kunnen samenvloeien. De diepte is weer iets meer toegenomen door de iets verdere toe-in.

Kortom, weer een stapje verder. Kosten: € 0,-  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jean Pierre

dat valt mij ook op vanochtend luisterde ik een nummer en ik zat fff gewoon uit stomverbazing bij me tv te kijken bleek het gewoon uit me fronts te komen, ik was echt even Verbaasd  :o

wil

Afgelopen drie weken hebben een paar nieuwe interlinks in kunnen spelen.

Als eerste de Van den Hul's D102 III tussen de receiver en de eindversterker. Hier zaten dropveters tussen en die gaven al een prima strak laag en een erg gedetailleerd hoog vergeleken met de interne versterking van de receiver, vooral bij de transienten. Die sterke detaillering was bij bepaalde muziekstukken aan de scherpe kant. De rest van het geluidsbeeld was meer upfront en de focussering was ok

Dan de Van den Hul's ertussen. Eigenlijk bleef alles qua klankbeeld hetzelfde  :). Maar het hoog was een stuk zachter, het luistert prettiger en het scherpe is nu weg. Da's mooi, ik denk dat de VdH Jubilee (geheel zilver) teveel van het goede zou worden, maar ik heb ze niet uitgeprobeerd. De focussering is verbeterd wat met name de zang ten goede komt. Misschien dat het wel heel veel beter kan met andere interlinks maar ik weet niet goed in welke richting ik dan verbeteringen moet gaan verwachten. De speakers, opstelling en bron blijven immers gelijk. Kortom, een geslaagde actie eigenlijk. Een derde interlink voor het centerkanaal staat in bestelling.


Dan de Apogee Wyde Eye tussen cd-speler en receiver.
De meest rechtste...
Oorspronkelijk was deze kabel bedoeld om vooral het hoog te accentueren. Ondertussen was de aparte eindversterker al aangeschaft en werd die noodzaak minder. Maar goed, de Apogee was al besteld dus laat dan ook maar komen. Om de een of andere reden had ik een veel dikkere kabel verwacht, maar de Apogee is relatief dun. De connctor voelt stevig aan, maar is een beetje simpeltjes om de mantel geknepen. Nou ja, zie je straks toch niks meer van.
Het verschil met de optische kabel die er eerst tussen zat is dat de detaillering ietsje is toegenomen. Transienten zijn nog beter te plaatsen, maar dat geeft geen wereldverschil, waarschijnlijk doordat de eindversterker dit gewoon al kraakhelder versterkt en doorgeeft. Opvallender was de verbetering in plaatsing. Het lijkt alsof de hotspot verbreed is. Klanken die uit het midden moeten komen blijven ook uit het midden komen als je op de hoogte gaat zitten van een van de fronts. Kortom, een verbetering! Prima.

Conclusie: het gebruik van de VdH interlinks heeft het scherpe van het hoog weggehaald (of misschien het scherpe dat veroorzaakt werd door de dropveters weer teruggedraaid) en de detaillering en plaatsing is door de Apogee netjes verbeterd. De set produceert gewoon lekker muziek nu en heb het gevoel dat ik een heel eind richting het maximale van de set (lees: de speakers) gekomen ben. Een investering die mijns inziens een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60