Problemen met Sony KV-28FQ86

Gestart door P_a_t_r_i_c_k, juli 21, 2004, 18:28:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P_a_t_r_i_c_k

Ik heb pas een nieuwe tv gekocht - een Sony KV-28FQ86 - samen met een Pioneer DCS-222 home cinema set. Nou heb ik de uitgang van de Pioneer ingesteld op RGB, in de veronderstelling dat ik dan een beter beeld zou krijgen. Maar nu zit er in het beeld een soort onregelmatige flikkering. Je ziet het vooral goed bij grijstinten. Ik dacht eerst dat het aan de scartkabel lag, dus die ik heb vervangen door een dubbelafgeschermde met vergulde connectoren. Het typische is dat het probleem hiermee juist versterkt wordt. Ook is er ruis waarneembaar in het beeld.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Ruisonderdrukking aan/uit, contrast-, helderheid-, kleur- en scherpteinstellingen veranderd, maar het maakt niet uit. Ook de scartingangen verwisseld op de tv, maar het probleem blijft. De grote vraag is natuurlijk of de Sony of de Pioneer hier de oorzaak van is. Iemand enig idee?

Verder is er nog iets raars met het beeld met teletekst erop. In het midden is helemaal scherp, maar aan de rand heel wazig. Bij gewone beelden heb ik daar geen last van.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Waarschijnlijk kijk je composite.
Check even dat je DVD speler wel RGB uitgeeft en dat je de goede scart gebruikt op je TV.
Veel van de Pioneer sets zijn OF S-video OF composite.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

P_a_t_r_i_c_k

Deze Pioneer heeft alleen composite en RGB. Bij composite heb ik nergens last vast, bij RGB juist wel. De scart zit op de juiste ingang. Overigens treedt het probleem ook bij de andere scart-rgb ingang op. De tv geeft ook aan dat ie het RGB-signaal gebruikt.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

P_a_t_r_i_c_k

Ik heb nog wat testbeelden van DVE bekeken. Misschien dat daar nog wat uit af valt te leiden.

14-8 rood 100% amplitude - geen storing te zien
14-9 groen 100% amplitude - vooral bovenin het beeld is de storing aanwezig
14-10 blauw 100% amplitude - storing is licht aanwezig, minder dan bij groen 100%
14-11 rood 75% amplitude - geen storing te zien
14-12 groen 75% amplitude - zeer duidelijk storing waarneembaar
14-13 blauw 75% amplitude - duidelijk storing aanwezig, maar minder dan bij groen 75%
14-14 cyaan 75% amplitude - storing is hier het sterkst aanwezig
14-15 magenta 75% amplitude - storing goed waarneembaar
14-16 geel 75% amplitude - storing waarneembaar, maar minder dan bij magenta

Met storing heb ik het dus over een onregelmatige flikkering in het beeld, die zich voordoet op verschillende plekken.

Verder heb ik in een scartconnector ff het composite-signaal verwijderd. De tv geeft dan echter helemaal geen beeld, ondanks de RGB-weergave. Misschien sync via composite?

Sony heeft helaas nog niet gereageerd...

P_a_t_r_i_c_k

*update*

Inmiddels is de tv 'gerepareerd'. Er zijn diverse onderdelen vervangen en er zit nieuwe software in, maar het probleem is nog steeds aanwezig. De monteur beweert dat het toestel niet goed overweg kan met het RGB-signaal van de Pioneer dvd-speler. Op een 100Hz Philips doet deze dvd-speler het echter prima. Na wat speurwerk op internet kwam ik op andere forums soortgelijke klachten tegen over de Sony KV-xxFX68 modellen in combinatie met Pioneer dvd-spelers. Het lijkt me niet onmogelijk dat er een verband is.

De reactie van Sony zelf (na 3 maanden) was dat zij nog niet eerder van deze klacht gehoord hadden bij dit model (28FQ86) en zij adviseerden mij om het toestel na te laten kijken. Ik moet ze nog op de hoogte stellen van de actuele situatie. Hopelijk reageren ze dit keer sneller. :)

Maar wat ik nou zo vreemd vind is dat het lijkt alsof ik de enige ben die dit probleem heeft met dit toestel. Het is inmiddels een veel verkocht model dus je zou verwachten dat er meer mensen zijn met een Pioneer dvd-speler en dit toestel.

J.A.F._Doorhof

Heel vreemd, kun je een andere speler proberen eventueel ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

NoFuzz

Precies dat probleem heb ik ook met een 32FQ86. Ook hierover gepost in dit forum, maar blijkbaar geen duidelijke uitleg van mijn kant, want er is nog niet op gereageerd (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22301.0:P

Ik gebruik een Denon 2900, ook via scart RGB (IXOS kabel, 5-star rating what-hifi). En ik dacht in 1e instantie dat het aan NTSC lag, maar had het probleem ook bij mijn satellietontvanger, een Topfield 4000, ook RGB maar dan bij een aantal zenders (RTL4, RTL5, SBS 6 dacht ik).

Het valt niet altijd op, het is niet altijd aanwezig, inderdaad bij grijzige tinten, groen, blauwig. Via progressive scan vanuit de Denon op mijn beamer heb ik het probleem niet. Zal nog eens testen met een scartkabel.
Ik kan me voorstellen dat een niet-kritische consument er niet over gaat klagen, maar wij HT-isten zijn natuurlijk kritisch en dat mag ook voor deze TV's die toch niet de goedkoopste zijn. En Ook al waren ze dat wel, ze moeten gewoon 100% functioneren.

Ik zal er 'mijn' winkel even over raadplegen...
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

g-j-t

Ik zal binnen kort even een test doen met mijn 32fq86 op RGB ingang.

Ik heb overigens het idee dat er meer met deze tv's aan de hand is. De pixelwolken bij bewegend beeld (grotere vlakken) vind ik storend. Nog maar even goed testen binnen de garantieperiode dus... anders gaat ie terug.  >:(

De onscherpte bij de randen van de teletext heb ik ook (in mindere mate). Erg vreemd allemaal. kon ook niet bijgesteld worden volgens monteur. Die sukkel is niet eens in service menu geweest maar zette adv. digital motion uit. Toen moest het goed zijn.  ??? ??? ??? :-\
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

g-j-t

zie ook hier:

http://www.avforums.com/frame.html?http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=133407

Ik las op dit forum dat je bij enkele sony modellen het zogenaamde Smearing effect kunt verhelpen in het service menu. Uitgebreide instructie wordt gegeven. Misschien werkt dit ook bij dit model?

Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

g-j-t

@ Nofuzz, Patrick;

Welke softwareversie hebben jullie? die van mij is 10.47. Tegenwoordig is dat 11.48. (zie ook kieskeurig en avforums) daarmee zouden veel problemen zijn opgelost. Misschien ook dat RGB probleem?
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

P_a_t_r_i_c_k

Citaat van: g-j-t op oktober 29, 2004, 08:41:52
@ Nofuzz, Patrick;

Welke softwareversie hebben jullie? die van mij is 10.47. Tegenwoordig is dat 11.48. (zie ook kieskeurig en avforums) daarmee zouden veel problemen zijn opgelost. Misschien ook dat RGB probleem?

Ik heb 11.48 maar daarmee is het probleem niet opgelost. Ik had Sony gemaild maar die schuiven de verantwoordelijkheid weer eens van zich af. Kastje-muur verhaal.

g-j-t

Patrick,

Via je winkel gaat het veel beter. Sony praat niet met 'gewone'   ???  mensen heb ik ondervonden.

Winkel aangeven dat je een klacht hebt en een paar dagen later staat er een monteur bij je. Of die er wat aan kan doen is vraag 2.....
Arcam AVR 300 / Arcam DV78 / OPPO 83SE / Tannoy sensys DC2, C, R / MJA Reference 150, Sony 46EX700

P_a_t_r_i_c_k

Citaat van: g-j-t op oktober 29, 2004, 11:52:09
Via je winkel gaat het veel beter. Sony praat niet met 'gewone'   ???  mensen heb ik ondervonden.

Winkel aangeven dat je een klacht hebt en een paar dagen later staat er een monteur bij je. Of die er wat aan kan doen is vraag 2.....
Ik heb de leverancier maar weer ingeschakeld. Reparatie wordt aangevraagd. Maar als het om een compatibiliteitsprobleem gaat kun je er op rekenen dat die monteur er niets aan kan doen, dan zal Sony zelf in actie moeten komen. Wordt vervolgd. :)

NoFuzz

Heb vanavond even wat DVD-tjes getest, en het probleem lijkt nu alleen voor te komen bij de regio 1 (NTSC) versie van het 1e seizoen van Millennium...Andere NTSC DVD's hadden het probleem niet: Blade Runner (R1), The Others (R3).

En sowieso zit het probleem alleen in het RGB signaal.
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

P_a_t_r_i_c_k

Citaat van: NoFuzz op oktober 31, 2004, 23:44:45
Heb vanavond even wat DVD-tjes getest, en het probleem lijkt nu alleen voor te komen bij de regio 1 (NTSC) versie van het 1e seizoen van Millennium...Andere NTSC DVD's hadden het probleem niet: Blade Runner (R1), The Others (R3).

En sowieso zit het probleem alleen in het RGB signaal.
Bij mij maakt het niet uit welke dvd ik gebruik, in het menu van de dvd-speler is het al zichtbaar. Met mijn PS2 op RGB gaat het overigens wel goed, maar ja, die is van Sony.

P_a_t_r_i_c_k

Monteur van Sony is vandaag langs geweest. Volgens hem is het een compatibiliteitsprobleem. Sony gaat nu bekijken of ze er iets aan kunnen/gaan doen. Wordt vervolgd.

NoFuzz

Al nieuws op dit gebied?

Heb mijn TV vorige week maar op laten halen, ook vanwege een ander euvel: ik gebruik alleen de Externe aansluitingen, beide RGB. Soms gebeurt het dat direct na het aanzetten het beeld van één van de externe bronnen blijft staan, ongeacht welke ingang ik kies: zelfs de ingebouwde tuner laat dan dat beeld zien...

De TV is nu opgestuurd naar Sony, dus het kan nog wel even duren schat ik zo in... :(
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

P_a_t_r_i_c_k

Gisteren ontving ik een wazig reparatieverslag van Sony, dus vandaag maar weer eens gebeld met Sony. Nu beweert men keihard dat het niet aan de tv ligt maar aan de dvd speler van Pioneer, want met hun eigen dvd spelers werkt het wel goed. Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Ik ben deze houding van Sony meer dan beu. Iedere keer is het weer hetzelfde liedje en word je als klant aan het lijntje gehouden of van het kastje naar de muur gestuurd. Wat mij betreft mag deze tv de deur uit en plaats maken voor een merk waar men service wel belangrijk vindt.

Iemand een idee voor een mooi alternatief?  :)

westergas

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb een 32FX68 icm een Pioneer-575. Gelukkig kan ik deze aansluiten op SVHS want RGB is geen doen. Ook bij mij is een monteur langs geweest die niets voor me kon doen. Ik heb de pioneer opgestuurd naar Sony en dit was hun reactie:

"Zeer mooie speler dit. Alleen stoort ie op al onze toestellen. Maar onze Sony spelers doen dit ook. Dit is een gebruikelijk probleem bij het RGB sognaal, wij raden u aan een ander signaal te gebruiken voor een beter resultaat."

??? ??? ??? ??? ??? ???

Ik vind dit echt te bizar voor woorden en voel me zwaar in de zeik genomen. Voor €800 euro hoef je niet de top te verwachten maar wel een product dat met RGB overweg kan.

Ik stel dan ook voor om gezamelijk in contact te treden met een consumenten organisatie/programma en dit onder de aandacht te brengen. In je eentje kan je niets bereiken tegen Sony, dat is wel duidelijk.

Interesse?????
Anata wa soko ni imasu ka

P_a_t_r_i_c_k

Citaat van: westergas op februari 24, 2005, 18:45:05
Ik stel dan ook voor om gezamelijk in contact te treden met een consumenten organisatie/programma en dit onder de aandacht te brengen. In je eentje kan je niets bereiken tegen Sony, dat is wel duidelijk.

Interesse?????
Ik ga eerst weer eens praten met de leverancier. In principe is dat degene die er voor moet zorgen dat dit in orde komt.

westergas

Citaat van: P_a_t_r_i_c_k op februari 24, 2005, 19:55:53
Ik ga eerst weer eens praten met de leverancier. In principe is dat degene die er voor moet zorgen dat dit in orde komt.

Tja....ik heb hem bij een internet-dozenschuiver vandaan dus daar ga ik het niet eens proberen.
Mocht je vorderingen maken, ik zou het graag van je horen want ik kan me er af en toe nog steeds flink aan ergeren (ookal is S-VHS zo slecht nog niet)
Anata wa soko ni imasu ka

NoFuzz

Heb mijn Sony (32FQ86) weer terug: problemen zijn verholpen door de 'firmware' te upgraden. EN hij doet het inderdaad perfect, ook op de DVD's waar problemen mee leken te zijn.
Mochten er nog problemen zijn, dan komen ze thuis langs om het te verhelpen mits dat kan, da's toch weer netjes!
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

westergas

Citaat van: NoFuzz op februari 25, 2005, 11:44:12
Heb mijn Sony (32FQ86) weer terug: problemen zijn verholpen door de 'firmware' te upgraden. EN hij doet het inderdaad perfect, ook op de DVD's waar problemen mee leken te zijn.
Mochten er nog problemen zijn, dan komen ze thuis langs om het te verhelpen mits dat kan, da's toch weer netjes!

Je hebt een PM  ;D
Anata wa soko ni imasu ka

P_a_t_r_i_c_k

Citaat van: westergas op februari 24, 2005, 22:56:58
Tja....ik heb hem bij een internet-dozenschuiver vandaan dus daar ga ik het niet eens proberen.
Mocht je vorderingen maken, ik zou het graag van je horen want ik kan me er af en toe nog steeds flink aan ergeren (ookal is S-VHS zo slecht nog niet)
Die van mij komt ook van zo'n dozenschuiver. Vandaag gebeld en het probleem voorgelegd. Net zo als ze dozen schuiven proberen ze ook de verantwoordelijkheden door te schuiven. Hun advies is om het probleem ook eens bij Pioneer voor te leggen, misschien dat zij wellicht een oplossing hebben. Op zich wil ik dat best proberen, maar aangezien ik weinig behoefte heb aan een kastje/muur spel heb ik meteen maar gevraagd wat zij denken te doen als Pioneer geen oplossing heeft, aangezien zij toch aansprakelijk zijn voor dit probleem. Over dat laatste punt waren ze het niet met mij eens, zij vonden niet dat ze aansprakelijk zijn voor dit soort zaken. Hieruit blijkt weer eens dat verkopers niet op de hoogte zijn (of schijnbaar niet willen zijn) van de in Nederland geldende wetten t.a.v. het consumentenrecht.