mijn studenten "ht"

Started by -=Error323=-, June 27, 2004, 17:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-=Error323=-

Mijn kamer is onlangs vernieuwd, in functie van een toekomstige homecinema,
momenteel alleen maar een projector, die aangestuurd wordt door de computer rechts.





zetel met daarboven de BenQ PB6100 (met mijn studentenbudgetje)



foto's van projector in actie:





Versterker, luidsprekers en ook scherm zijn voor deze zomer...


BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

Rappie

Wordt nog wel wat, heb je nu geen geluid dan ? of een paar brakke pc speakertjes ....

Maaruhm, scherm kan je ook voor 15 euro zelf in elkaar klussen hoor ..... dus dat is niet persé zo'n grote kostenpost.
Eigenaar van Paulthé

-=Error323=-

geluid is zo'n creative 5.1 set, dus dat is nog niet veel soeps in vergelijking met al jullie speakers.

zo'n scherm in elkaar knutselen heb ik ook aan gedacht, maar waar kom ik aan een goed doek?
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

WouterNeyn

Error, een mooi begin!

Ik ben sinds twee maanden geen student meer (ben afgestudeerd) en ben gelijk aan de slag gegaan bij m'n nieuwe baan nadat ik klaar was. Ik ben in mijn studenten tijd begonnen met wat speakers van b&w en kan dat nu wat sneller uitbreiden i.v.m. salaris ;) Zou zeggen, doe nog ff goed je best.. want zo te zien ben je al een aardige freak met zo'n beamer!

Ben benieuwd wat er nog volgt..
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Scarp

#4
Goed begin is het halve werk. Je hebt al meer een HT dan mij, want ik heb niet eens een projector :)

Nou nog een mooie kabelgoot voor de kabel van PJ in weg te werken :)

Projectiedoek: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4321.0
Kost wel iets meer dan 15 euro, maar met zo'n doek kan je nog jaren doen, dus ook in de toekomst :)

-=Error323=-

Quote from: WouterNeyn on June 27, 2004, 19:20:36
Error, een mooi begin!

Ik ben sinds twee maanden geen student meer (ben afgestudeerd) en ben gelijk aan de slag gegaan bij m'n nieuwe baan nadat ik klaar was. Ik ben in mijn studenten tijd begonnen met wat speakers van b&w en kan dat nu wat sneller uitbreiden i.v.m. salaris ;) Zou zeggen, doe nog ff goed je best.. want zo te zien ben je al een aardige freak met zo'n beamer!

Ben benieuwd wat er nog volgt..

wel, morgen ga ik om mijn diploma middelbaar onderwijs (ben Belg, k weet niet hoe dit in Nederland heet)
ik kies ervoor om verder te studeren, maar toch nog zo veel mogelijk te gaan werken en zo min mogelijk mijn geld aan drank te gaan verspillen.

toch al allemaal bedankt voor de reacties!
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

Jean Pierre

Als je naar uuhm... kweet zo niet hoe die winkel heet. Maar daar heb je goedkoop wit verduisterings doek is ook goedkoop en schijnt redelijk goed resultaat te geven

Rappie

Quote from: yash on June 27, 2004, 21:15:57
Als je naar uuhm... kweet zo niet hoe die winkel heet. Maar daar heb je goedkoop wit verduisterings doek is ook goedkoop en schijnt redelijk goed resultaat te geven

dat heb ik dus ook, die winkel die ik had was de kwantum. Gewoon wit verduisteringsdoek.
Eigenaar van Paulthé

FrankB

Quote from: WouterNeyn on June 27, 2004, 19:20:36
Ik ben sinds twee maanden geen student meer (ben afgestudeerd) en ben gelijk aan de slag gegaan bij m'n nieuwe baan nadat ik klaar was. Ik ben in mijn studenten tijd begonnen met wat speakers van b&w en kan dat nu wat sneller uitbreiden i.v.m. salaris ;) Zou zeggen, doe nog ff goed je best.. want zo te zien ben je al een aardige freak met zo'n beamer!

Volgens mij ga ik er in m'n eerste baan eerder op achteruit dan vooruit qua maandelijks inkomen  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Error323

vandaag om de frontspeakers geweest...
er wordt werk van gemaakt.

vader naast de doos


de speaker zonder front


de speaker met front


de setup


momenteel heb ik wel nog geen versterker om de speakers mee aan te sturen, maar die komt volgende maand.
hoogstwaarschijnlijk ga ik voor de Denon AVR-3805, hoewel ik de nieuwe reeks van Harman Kardon ook wel zie zitten, maar die geven waarschijnlijk een lage output.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

BarcoU2man

Hoi,

Ziet er erg tof uit. Ik zag dat je de BenQ 6100 had. Hoe vind je deze, je screenshots zagen er vet uit, maar hoe is het regenboog effect en dat soort dingen. Kortom hoe is je ervaring, ik twijfel erg tussen de BenQ6100 of de Epson TW10H ter vervanging van mijn Huidige ASK. Welke raad jij me aan...

M.v.g.

Sander de Weert

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

DrBoom

Zie ik daar Marilyn Manson op die eerste screens ?
Komt me bekend voor, heb ik vandaag heel de dag mogen naar kijken en luisteren op Euro1080 in de winkel ::)
Niet echt aangenaam als dat niet je stijl is.

Leuke speakers voor een student, ik moest toen tevreden zijn met een paar Yamaha's :)
Toch altijd leuk om te zien dat er studenten zijn die niet al hun geld opdrinken of oproken, maar het spenderen aan hifi en HT.
Zo zitten er hier nog wel een paar ;D
Nu enkel nog zorgen voor een goeie krachtige amp die veel stroom kan leveren, 4x 10" woofers is niet iets wat je op een basismodelletje van Yamaha of zo wil hangen.
Als het budget het moest toelaten, misschien een 2e hands (of nieuwe) poweramp bijkopen voor de fronts nadat je een receiver hebt gekocht, ga je veel plezier aan hebben.
En ik zou de speakers indien mogelijk wat van de muur afhalen, 30 cm minstens.

Quotehoogstwaarschijnlijk ga ik voor de Denon AVR-3805, hoewel ik de nieuwe reeks van Harman Kardon ook wel zie zitten, maar die geven waarschijnlijk een lage output.
Harman Kardon is gewoon eerlijk met hun specs, en geeft het vermogen op bij alle kanalen tegelijk aangestuurd en op 8 ohm.
Bij Denon is het bij 1 of 2 kanalen aangestuurd, en vaak nog op 6 ohm ook.
Luisteren is de boodschap dus en je niet laten leiden door specs.

Error323

Quote from: Wiebo_Neo on August 18, 2004, 21:55:25
Hoi,

Ziet er erg tof uit. Ik zag dat je de BenQ 6100 had. Hoe vind je deze, je screenshots zagen er vet uit, maar hoe is het regenboog effect en dat soort dingen. Kortom hoe is je ervaring, ik twijfel erg tussen de BenQ6100 of de Epson TW10H ter vervanging van mijn Huidige ASK. Welke raad jij me aan...

M.v.g.

Sander de Weert



Ik ben erg tevreden over de BenQ PB6100, vooral omdat het mijn eerste projector is.
van het regenboog effect heeft hier niemand last.

Ik ken overigens niet genoeg van projectoren om voor jou te gaan beslissen welke jij moet nemen. die beslissing ligt bij jou.
ga eens gaan kijken bij mensen. hier ben je ook welkom om eens te kijken. heb ik bij nog mensen gedaan.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

Error323

Dr Boom...

Jij zegt dus dat Denon zijn specs hoger legt dan ze effectief zouden zijn en dat HK dit niet doet.
De Denon vind ik mooi maar zijn specs spreken me ook aan. Ik vrees dat ik HK alleen maar voor het uitzicht zou nemen  :-\
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

DrBoom

Ik zeg niet dat Denon liegt, maar ze stellen het op een ideale manier voor. (bijna alle grote merken trouwens)
Vergelijk het weer met auto's, merk X kan beweren dat hun model 220 km/h haalt maar enkel als je maar met 1 persoon in de wagen zit zonder iets in de koffer te hebben.
Terwijl merk Y "slechts" 205 km/h haalt, maar met een volle naftbak, 5 volwassenen en 4 grote valiezen in de koffer ;D

Zoals je zelf zegt laat je je leiden door specs, mag je eigenlijk niet doen.
Ga gewoon luisteren en misschien vind je de Denon minder goed dan de HK.
Het kan wel zijn dat de Denon meer functies biedt en dat hij daarom voor jou interessanter is, dan is dat uiteraard een goed argument.
Maar puur op specs afgaan, mag je eigenlijk niet doen.

Harry HT

Zo, dat ziet er goed uit.  8)

Is je vader nou zo klein of .... ;) Daar kan je wel een lekker disco stampertje mee draaien  :-*

Lekker relaxed film kijken vanuit je bed  O0
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Error323

Dr Boom,

ik vrees dat men hier in de Fnac in Gent niet echt veel zin heeft om een studentje te laten luisteren naar een Harman Kardon, die ze zelf hoogstwaarschijnlijk niet staan hebben.
de goedkopere versterkers staan in de rekken, de andere zijn vrees ik alleen maar per bestelling te verkrijgen.

nu, ik zal eens in gent rondkijken of er winkels zijn die bereidt zijn om mij naar verschillende versterkers te laten luisteren.

alvast bedankt
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

Error323

tijd voor een kleine, niet onbelangrijke update...



de HK AVR-630  ;D
het tafeltje is te klein voor de versterker en de dvd-speler hoort ook niet op de versterker te staan, maar dit is een tijdelijke oplossing.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

Sjors

Error,

Mooie receiver  ;) gefeliciteerd ermee :D

TheJudge

en hoe bevalt de reciever icm jouw E100 JBL speakers?
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

Error323

het bevalt me heel goed, beter dan verwacht zelf  ;D
alleen moet ik nog een andere plaats zoeken voor de receiver en de dvd-speler.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

simonW

hallo Error

das een mooi begin  gaat ook op een best wel redelijk tempo :D

Groeten Simon

pdehoop

Hoeveel kostte die E100's?
Zit er zelf ook naar te kijken.

Bevallen ze goed?

Error323

Quote from: pdehoop on September 21, 2004, 00:22:47
Hoeveel kostte die E100's?
Zit er zelf ook naar te kijken.

Bevallen ze goed?

ik heb ze bij Hermes Electronics gekocht in utrecht, net geen 300 euro per stuk
ze bevallen heeeel erg goed zou ik zo zeggen  ;D
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

copyfile

Heb je daar dan €295 per  box van de prijs af gekregen ? Dat is bijna de helft van de prijs zoals ze op de site staan  ??? :o
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3