HT zolder, bijna af :-)

Started by Absurd, June 17, 2004, 15:59:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Absurd

Hallo,

Het begon allemaal op een dag toen ik vroeg aan m'n vader mag ik de zolder ombouwen tot een cinema?
Hij: zijde zot!
Ik: jaaaaah magek nu?
Hij: KK klaar zo.
IK: Ik heb wel u geld nodig, en hulp nodig  8)

Dus vanaf toen zijn we er aan begonnen en nu zijn we op het moment dat de kamer zo goed als af is.
Alle elektronica moet nog gedaan worden maar dat is voor na de examens.

Mijn opstelling gaat worden:

Projector:    Themescene H30
Scherm:       DIY  Thommy doek matwit + zwart vilt op een plaat van 200cm x 117cm    192cm x 108cm zichtbaar
Geluid:         JBL SCS 188,  6.1 surround aangesloten op een YAMAHA RX-V440RDS receiver
DVD:            KISS dp1000    via toslink naar receiver, en via scart naar vga adaptor naar projector.
Zitconfort:    De enige echte langharige zetel die je kan aaien  O0    Voorlopig nog maar 1

Hier wat fototjes:










Rogier1988

Dat is een snelle beslissing...  :o

Termi

Supah sweet motti... nodigt my is uit voor een demonstratie éh m8...
naw da ge het hebt moetek et ook wel is zien, de fotokes zen wel vet

Cya

Absurd

Bwa vanaf de vraag tot verwezelijking zit toch een half jaartje.  :P

cmx

ik zie dat onder dat laminaat een pracht gestofzuigde vloer ligt, mooi werk trouwens maar dat wist je al  ;)

fretjof

Jeeeps, echt wel fak eigenlijk..

Wij hebben thuis ook zoiets ongeveers gemaakt op de zolder, vrij veel gelijknissen  ;D

Genieten zal je  ;) O0

PaulB.

#6
Quote from: Termi on June 17, 2004, 18:30:03
Supah sweet motti... nodigt my is uit voor een demonstratie éh m8...
naw da ge het hebt moetek et ook wel is zien, de fotokes zen wel vet

Cya
??????? Ik word hier te oud voor ben ik bang ;D

Ziet er mooi uit absurd!

MvrGr. Paul

Edit:typo
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

OscarTango

Wat zijn de maten van uw zolder ? Enne, waarom gaat de DVD eerst naar de receiver -> scart -> vga omvormer. Zijn dat niet allemaal tussenstappen die de kwaliteit beinvloeden ? Ik neem aan dat die Kiss een component uitgang heeft, en dat het geluid dan via coax naar de receiver kan...

Maar zoals het er nu uitziet is niet slecht, nee...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Absurd

Neenee,

afmetingen zijn 4m x 3.6m

Dat is via bijgeleverde scart naar vga adaptor van projector
dus rechtsreeks via dvd naar projector via vga kabel.

greets

Wimpie007

Quote from: PaulB. on June 17, 2004, 20:17:28

??????? Ik word hier te oud voor ben ik bang ;D

Ziet er mooi uit absurd!

MvrGr. Paul

Edit:typo
Termi is een vriend/ex-klasgenoot van Absurd ofte motti.
Vandaar de redelijk onbegrijpelijke commentaar ;)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Walter_PPK

Mooie nette afwerking! De DP1000 heeft een deinterlaer aan boord. Maar wat ik me nu afvraag.. Via de scart gaat er een resolutie naar de beamer toch? En via component kan je bv 720p doorsturen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Point7

Mooi afgewerkte ruimte !  8)

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

B.J.

Quote from: Absurd on June 17, 2004, 15:59:06
Hallo,

Het begon allemaal op een dag toen ik vroeg aan m'n vader mag ik de zolder ombouwen tot een cinema?
Hij: zijde zot!
Ik: jaaaaah magek nu?
Hij: KK klaar zo.
IK: Ik heb wel u geld nodig, en hulp nodig  8)



Gefeliciteerd, ziet er leuk uit.
Die bank is wel een beetje eng en ik gok dat je belgisch bent?  ;D

Absurd

Quote from: Walter_PPK on June 18, 2004, 00:37:21
Mooie nette afwerking! De DP1000 heeft een deinterlaer aan boord. Maar wat ik me nu afvraag.. Via de scart gaat er een resolutie naar de beamer toch? En via component kan je bv 720p doorsturen.

Dat is het leuke aan die kiss spelertjes, je kan zowel via scart als component progresieve signalen doorsturen. Maar via scart kan je dan ook nog is gewone resoluties (vga signalen)  doorsturen  :)

@Bas

De bank is een heerlijkheid :p

Absurd

Ah de elektronica zit al op zijn plaats, nu het scherm en de boxen nog. En het is af.
En dan komt de afstelling nog  :)











Pb

Hallo,

Dat begint er goed uit te zien  8) ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Rappie

weet niet hoe de opstelling wordt, maar anders moet je wel even kijken hoeveel dB je projector produceerd ....

zou zonde zijn als je er zo dicht bij zit als je nu op de foto hebt staan als dat ding ontzettend veel herrie maakt.

Verder komt het vast wel goed zo te zien.
Eigenaar van Paulthé

Absurd

Quote from: Rappie on June 21, 2004, 10:47:26
weet niet hoe de opstelling wordt, maar anders moet je wel even kijken hoeveel dB je projector produceerd ....

zou zonde zijn als je er zo dicht bij zit als je nu op de foto hebt staan als dat ding ontzettend veel herrie maakt.

Verder komt het vast wel goed zo te zien.

Nee het is een erg stille projector 30db, het stoort me totaal niet :-)

Het 'eind' resultaat zal ergens volgende week zijn. Allez jah wat je eindresultaat kunt noemen eh. In feite ben je nooit helemaal klaar  >:D

Absurd

Aight,

De boxen hangen en ook het scherm.
Ik zal foto's posten als de zwarte kader van het scherm er is.


revo

Dat wordt wel wat! Veel plezier met je H30 ;D
Ik moet zeggen dat kiss spelertje wel leuk is, zowieso met divx zelfs op de H30 nog prima beeld!
Living Cinema

hifiman

Goede keus die H30! Ik heb er zelf ook eentje en kijk er elke avond met veel plezier naar! :)
Als ik nu opnieuw moest kiezen werd het weer de H30!

Groetjes,

Ronald