EQ settings spotify streaming

Started by krek, December 16, 2017, 12:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

krek

In het kader van vloeken in de audiofiele kerk. Ik heb mijn oude Pioneer surround versterker mijn nieuwe speakers laten meten in de nieuwe setting (stereo opstelling). Nu zou ik graag die settings op een of andere manier in spotify krijgen als ik spotify ga streamen naar mijn nieuwe stereo versterker. Kan dit met bijv. een goede equalizer tussen een chromecast audio en de versterker? Wie heeft hier een oplossing voor?
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Siddartha

Ik snap het niet zo goed, gebruik je de Pio nog of niet meer?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mijkie

hij vraagt volgens mij, of hij de meting, die de Pio heeft gedaan, op 1 of andere manier kan gebruiken om ook zijn stereo-set goed of beter te laten klinken

Ik zeg nee ......

Zou wel gaan met een andere streamer ipv de chromecast, bijvoorbeeld een Paradigm PW link, die heeft ARC aan board, incl. gekalibreerde meetmicrofoon, dan kun je die je ruimte laten meten en corrigeren en Spotify gebruiken
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

krek

Dank. Ik draai nu inderdaad niet op de Pio maar op een NAD stereo versterker. Goede tip die paradigm.
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Ejorne

Als het budget niet een probleem is dan kun je voor iets meer geld dan die Paradigm streamer ook een mini-dsp met dirac kopen.
Voor drie tientjes dan nog de google chromecast voor het streamen en dan heb je een correctie waar de pioneer receiver niet eens bij in de buurt komt...

Ejorne

Ook zonder dirac heb je aan een mini-dsp een heel mooie equalizer/roomcorrection device.
(dan kost de HD versie van de mini-dsp nog maar 250 en de standaard versie, waarbij geen dirac plugin mogelijk is kost maar 130)

krek

Dan kom ik uit bij de mini DSP HD want die heeft een optische ingang zodat de DAC in de chromecast niet wordt gebruikt. En dan is het ook redelijk in verhouding tot de kosten van de versterker. Een Dirac is duurder dan de NAD C 368 dat lijkt mij wat overdreven.
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Ejorne

Quote from: krek on December 17, 2017, 15:52:24
Dan kom ik uit bij de mini DSP HD want die heeft een optische ingang zodat de DAC in de chromecast niet wordt gebruikt. En dan is het ook redelijk in verhouding tot de kosten van de versterker. Een Dirac is duurder dan de NAD C 368 dat lijkt mij wat overdreven.

Die dirac plugin maakt de mini-dsp inderdaad dubbel zo duur.
Maar de verhouding tot de kostprijs van je versterker is niet heel erg van belang.
Als je versterker in staat is om je speakers goed aan te sturen dan is dat voldoende, of dat nu 100 euro of 10.000 kost...
Dirac doet heel veel met je geluid maar ook zonder dirac is zo'n minidsp een wonderkindje...
En volgens mij flexibeler dan een streamer met ingebouwde roomcorrection.