Eindversterker bij Marantz NR1604 met B&W CM10's of andere keus?

Started by ArnoldV, December 14, 2017, 14:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: W.Otter on December 15, 2017, 14:17:46
Nee hoor met rotel had ik daar geen last van.

Ja ik begrijp dat B&W wel specificaties geeft maar dat je daar eigenlijk niets aan hebt als het gaat om een technische match met een versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

Quote from: Markus2 on December 15, 2017, 16:06:09
Oh, maar zo is deze niet gemeend hoor. Ik bedoel; Je bent er toch blij mee, ondanks de kanttekening die jezelf zet?

Groet, Mark
Ja tuurlijk ik neem dat voor lief. Ik draai nooit op die volumes, het viel mij wel op dat de lyngdorf in combinatie met een wat moeilijkere luidspreker die controle niet houdt op hoge volumes.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: chansig on December 15, 2017, 16:10:24
Ja ik begrijp dat B&W wel specificaties geeft maar dat je daar eigenlijk niets aan hebt als het gaat om een technische match met een versterker.

Gr. Hans
Rotel had dan prima controle maar de klank was totaal verschillend, of dat 'matched' is persoonlijk denk ik
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Technische match is mijn inziens niet persoonlijk. De smaakmatch vind ik een gruwel van een audiofiele term.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

Quote from: chansig on December 15, 2017, 16:17:15
Technische match is mijn inziens niet persoonlijk. De smaakmatch vind ik een gruwel van een audiofiele term.

Gr. Hans
Tja je zult het op een of andere manier een naam moeten geven.. ik vind dat de lyngdorf ondanks beperkte vermogen meer uit de CM9 haalt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Ja gewoon smaak. Match impliceert of dat merk juist beter gaat met dat merk. Wordt natuurlijk ook geroepen, maar is mijn inziens niet juist.

Dat zal toch niet door de versterking komen, dat merk gebruikt toch roomperfect ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

Quote from: chansig on December 15, 2017, 16:22:45
Ja gewoon smaak. Match impliceert of dat merk juist beter gaat met dat merk. Wordt natuurlijk ook geroepen, maar is mijn inziens niet juist.

Dat zal toch niet door de versterking komen, dat merk gebruikt toch roomperfect ?

Gr. Hans
Ik denk dat het meerdere aspecten zijn.. niet alleen versterking
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Er staat een tdai2170 te koop voor 1850 op mp

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

ArnoldV

Quote from: W.Otter on December 18, 2017, 00:03:18
Er staat een tdai2170 te koop voor 1850 op mp

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Dankje! Ik ga mijn aankoop iets uitstellen, omdat de goede 'oplossingen' toch duidelijk meer budget dan momenteel beschikbaar nodig hebben.


W.Otter

Quote from: ArnoldV on December 18, 2017, 15:50:14
Dankje! Ik ga mijn aankoop iets uitstellen, omdat de goede 'oplossingen' toch duidelijk meer budget dan momenteel beschikbaar nodig hebben.
Uiteindelijk hoeft meer geld er tegen aan smijten niet te resulteren in de gewenste uitkomst.

Je wensen komen erg overeen met die van mij en ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest en gelijk overstag gegaan voor die lyngdorf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mausse

Quote from: Xander32 on December 18, 2017, 21:19:21
Marantz SR8012

Ja, heeft iemand deze bak al gehoord? Toroidal voeding made in Japan.....ben op zoek naar goede one box oplossing voor m'n nieuwe 702s2 setje van B&W..

ArnoldV

Quote from: W.Otter on December 18, 2017, 20:58:43
Uiteindelijk hoeft meer geld er tegen aan smijten niet te resulteren in de gewenste uitkomst.

Je wensen komen erg overeen met die van mij en ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest en gelijk overstag gegaan voor die lyngdorf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Ja die Lyngdorf staat dus hoog op mijn lijstje, maar is toch wel buiten mijn huidige budgetreeks. Moet toch denken aan 500 euro meer budget en dat is rond deze dagen even goed kijken ;)

pameijer

Zie mijn eerdere post. Koop gewoon wat je nu kunt en wilt betalen en laat je niet verleiden door verschillen in meningen over kwaliteit van versterkers. Zelf luisteren, onbevooroordeeld en dan een keuze maken. En het is alleen maar leuk om 2e-hands wat te kopen en te verkopen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ArnoldV

Quote from: pameijer on December 19, 2017, 18:03:47
Zie mijn eerdere post. Koop gewoon wat je nu kunt en wilt betalen en laat je niet verleiden door verschillen in meningen over kwaliteit van versterkers. Zelf luisteren, onbevooroordeeld en dan een keuze maken. En het is alleen maar leuk om 2e-hands wat te kopen en te verkopen!

Het is niet dat ik nu direct een aankoop moet doen. Ik kan rustig nog tijd wachten. Heb drukke maanden begin volgend jaar, dus kan ook wel even wachten. Ik ga in ieder geval begin volgend jaar fysiek naar wat apparaten kijken om ze zelf te horen.

W.Otter

Quote from: ArnoldV on December 20, 2017, 13:45:07
Het is niet dat ik nu direct een aankoop moet doen. Ik kan rustig nog tijd wachten. Heb drukke maanden begin volgend jaar, dus kan ook wel even wachten. Ik ga in ieder geval begin volgend jaar fysiek naar wat apparaten kijken om ze zelf te horen.
Verstandig! Ik heb nog even zitten zoeken maar een stereo versterker met hdmi aansluitingen zijn erg schaars.. dan zit je inderdaad naar een receiver te kijken of een losse surround pre met een stereo eindbak

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Wellicht interessant; " BTW weg ermee actie " van een niet nader te noemen keten, steevast in januari/februari.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Quote from: Xander32 on December 20, 2017, 20:06:59
Wellicht interessant; " BTW weg ermee actie " van een niet nader te noemen keten, steevast in januari/februari.
Waarbij eerst de prijzen verhoogt worden en vervolgens bescheten uitkomt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF