ipad vs laptop

Started by denu, December 4, 2017, 21:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denu

vanavond via mn zoon op de ipad een spotify premium abbo geinstaleerd, via jack3.5 mm naar de aux van de mcintosh, tot zo ver werkt het allemaal,maar............... met de ipad op vol volume en de mcintosh op 100% valt het volume erg tegen,vervolgens op mn laptop ook spotify gezet en die aan de jack 3.5 mm geprikt, en tot mn grote verbazing kan ik spreekwoordelijk de kalk van de muur afblazen, HOE KAN DIT ???
nu bedien ik spotify op mn laptop via mn ipad 2 vanaf de bank en dat werkt prima(zeg maar de tesla onder de afstandsbedieningen), maar zou toch graag mn laptop gebruiken voor andere zaken dan muziek luisteren.

dus de grote vraag is ,hoe kom ik aan hetzelfde volume uit mn ipad als uit mn laptop.?
(dit ff in jip en janneke taal geschreven daar ik nieuw ben op gebied van muziek via de computer/ipad)

tonv

Ik denk dat de ipad uitgang alleen als koptelefoonuitgang werkt,

de laptop werkt dan meer als audio out, tenminste als het ook een apple laptop is.

MechanicalAnimal

Gevalletje "uitgangsvermogen" denk ik

precies wat Ton V hieronder al zegt....

Quote from: tonv on December  4, 2017, 22:21:20
Ik denk dat de ipad uitgang alleen als koptelefoonuitgang werkt,

de laptop werkt dan meer als audio out, tenminste als het ook een apple laptop is.




Jouw Ipad stuurt normaliter alleen een setje oordoppen aan. Dat vermogen is zo laag, dat jouw McIntosh dat niet tot normale woonkamerniveau's kan versterken.

Jouw laptop zal een hoger uitgangsvermogen dat hoger zal liggen, vandaar dat de McIntosh dat ook beter kan versterken en dus luider zal klinken.

kun je misschien in de specs van beide bronnen kijken wat het uitgangsvermogen van de aansluiting is?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

paaj

Kijk ook eens in de iPad settings of het volume niet beperkt wordt: settings -> music -> volume limit. (Ik weet eigenlijk niet of die ook voor andere apps werkt of alleen Apple music)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Edliver

Kun Je met Je Ipad niet "streamen" (draadloos) naar de versterker ?
Ik doe dit met een Samsung tablet en dit werkt "feilloos" met de beperking van de Bluetooth  verbindings-afstand !
Met de nodige App kan ik kiezen welke muziek op het Sd kaartje en via internet op Spotify of eender welke provider ,en dit vanuit elke luie zetel => wat is de techniek toch prachtig  :clapping:
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Exxar

Koppel gewoon een Audioquest Dragonfly aan de Ipad, of een bluetooth ontvanger aan de versterker. Welke je kiest is afhankelijk van wat je wilt, draadloos gemak of bekabeld superieur geluid.

denu

tot zo ver bedankt voor de info, morgen ochtend eens de specs eens bekijken en zal die hier even plaatsen