mcintosh mht 100

Started by denu, November 23, 2017, 02:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denu

vandaag in het bezit gekomen van een leuk speeltje,

zit nu even met de vraag: hoe gaan we de cd speler aansluiten ?

gaan we die via sp-dif aansluiten,of  analoog(tulp) pluggen ? wat zou in theorie beter moeten klinken ?

voorlopig hebben we even een half uurtje zitten genieten ,morgen verder verslag van mn luister sessie.

WillyP

Gewoon uitproberen, dat hangt van de kwaliteit van de DAC's af. Een 7.1 processor heeft vier DAC's dus als daar topklasse DAC's voor zijn gebruikt, lopen de kosten enorm op. Daarom denk ik dat een CD speler van goede kwaliteit al gauw de betere DAC heeft. Dan komt de analoge aansluiting als eerste in aanmerking.

Leuk apparaat trouwens. Indertijd had ik belangstelling voor de MHT100 of MHT200 maar het liep anders.

Groet,

WillyP

mimic

Hey die heb ik ook gehad! De dacs zijn echt prima, ik heb er jarenlang van genoten met een digitaal aangesloten streaming apparaatje er voor. Mocht je er weer vanaf willen laat het me even weten. Ik heb er fijne herinneringen aan.

Veel plezier er mee
KEF LS50W - Velodyne DD12

denu

zo, vandaag heerlijk geluisterd naar een stukje muziek, en de verschillende mogelijkheden geprobeerd,zo wel optisch als analoog, mijn mening is dat analoog toch echt wel een stuk rustiger in het hoog klinkt en net wat meer oempff in het laag.

vervolgens de vd hul hybrid speaker kabels vervangen door nordost flat line, maar deze meteen weer omgewisseld daar de n-o in mijn beleving net dat scherpe randje terug brengt in bv een cd van josh stone.

eerst maar sparen voor een mooi loopwerk van mcintosh, op de welbekende site staan er 2 op waarvan er 1 defect is,maar voor mij makkelijk te repareren is,en 1 in nette staat,toch houd dit me behoorlijk tegen om dit gebruikt te kopen omdat er toch behoorlijk wat bewegende delen in zitten,en een laser bv niet heel goedkoop is bij een defect.

aankomende 7 weken ben ik vrij en zal verschillende sacd spelers gaan beluisteren, als eerste de mcintish omdat die toch de voorkeur heeft ivm passend bij de rest, de lexicon omdat ik die op een andere locatie al heb horen spelen en die toch wel erg prettig klonk,echter wil ik die thuis horen spelen, en vervolgens nog wat losse keuzes om andere merken zoals wadia en classe ook een kans te geven en omdat ik die nooit gehoord heb, 

kortom genoeg te beluistren de aankomende tijd !

volgende week op bezoek bij een aanbieder op mp naar een set audio solutions rhapsody 500 (mochten deze nog te koop zijn deze week) en een afspraak maken om een set B&W 802 in rosewood red te gaan beluisteren.

verdere belevenissen volgen

Rusher

Quote from: denu on November 26, 2017, 17:29:07

aankomende 7 weken ben ik vrij

kortom genoeg te beluistren de aankomende tijd !

verdere belevenissen volgen
Heb je 7 weken vrij en kun je daarom genoeg beluisteren?

Of...

Heb je genoeg te beluisteren en daarom heb je 7 weken vrij?

In beide situaties ben ik jaloers: geniet van het hele proces!

denu

in mijn geval geld het laatste wel.

maar ik denk dat er weinig te benijden valt,ik zit met set knieën en kniebanden die gerepareerd zijn, daar zit een behoorlijke revalidatie tijd aan vast,dus wat dat betrefdt,iemand die het wil hebben die mag het over nemen.

ik moet wel zeggen dat ik sinds anderhalf jaar niet meer hoef te werken dus alle tijd heb om te genieten van alle mooie en aangename dingen die het leven te bieden heeft.
alleen mn knieen en kniebanden die staan de vrijheid behoorlijk in de weg de laatste tijd, auto rijden gaat gelukkig zonder problemen.

genieten en luisteren en evt wat switchen gaan we zeer zeker doen.
ik heb de laatste jaren een beetje aangerommeld met verschillende eind en voorversterkers en er achter gekomen dat audio en muziek gecombineerd met de pc een hobby is waar ik mn tijd perfect in kwijt kan.

Rusher

Quote from: denu on November 26, 2017, 18:29:21
maar ik denk dat er weinig te benijden valt,ik zit met set knieën en kniebanden die gerepareerd zijn, daar zit een behoorlijke revalidatie tijd aan vast,dus wat dat betrefdt,iemand die het wil hebben die mag het over nemen.
Knudde! Veel sterkte met het herstel. Ik had gehoopt dat je einde jaar lekker wat weekjes vrij had genomen doorlopend in 2018, sabbatical had ingepland of tussen twee opdrachten zou zitten.

Doe voorzichtig met het herstel, maar ik hoop dat je toch kan genieten van een leuke hifi zoektocht!

denu

Quote from: mimic on November 24, 2017, 14:28:35
Hey die heb ik ook gehad! De dacs zijn echt prima, ik heb er jarenlang van genoten met een digitaal aangesloten streaming apparaatje er voor. Mocht je er weer vanaf willen laat het me even weten. Ik heb er fijne herinneringen aan.

Veel plezier er mee

ik heb je een bericht gestuurd met een richtprijs van 1500 euro, maar nog geen reactie ontvangen, PM box vol mischien ?
grtzz  dennis

mimic

Quote from: denu on December  4, 2017, 14:11:11
ik heb je een bericht gestuurd met een richtprijs van 1500 euro, maar nog geen reactie ontvangen, PM box vol mischien ?
grtzz  dennis

Pm!
KEF LS50W - Velodyne DD12