Aankoop advies speakers.

Started by niels1962, November 13, 2017, 20:06:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar nieuwe speakers en luisteren is natuurlijk het beste maar heeft er iemand ervaring wat een goede match zou kunnen zijn bij een Cambridge audio 851W? Die geeft 200 watt bij 8 OHM en 350 bij 4 OHM. Heb momenteel dali suite 2.8 speakers op de versterker staan. Klinkt echt wel mooi maar is iets te wollig vind ik. Ik zoek dus wat meer detail en strakke bass. Ik heb veel gelezen over de Focal aria 936 en 948 en die komen erg goed uit de reviews. Ik ga die binnenkort beluisteren maar wil natuurlijk meerdere merken horen. Iemand een idee? Budget is ongeveer 3000 euro. Hoor graag van jullie.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

activ

Hoeveel speakers wil je voor die 3000 euro? 2 voor stereo of een complete surround setup?
Verder is het nogal afhankelijk van de sound die je zoek. Puur vanuit mijn eigen smaak bekeken zou ik i.i.g. niet een al te frisse speaker nemen i.c.m. Cambridge.
Bijvoorbeeld:
Als het voor 3000 compleet surround moet zijn Qacoustics (relatief goedkoop voor wat het is)
Als het stereo 3000 mag zijn voor dat geld wordt B&W interessant (vindt persoonlijk pas vanaf de CM serie leuk klinken bij B&W).

Dit is natuurlijk slechts mijn mening op basis van mij smaak, maar je zou die combinaties eens kunnen proberen te luisteren.

P.S. Strakke bas is ook sterk afhankelijk van akoestiek, als de akoestiek slecht is ga je dat met speakers niet oplossen.

niels1962

Het gaat mij dan om 2 speakers voor stereo. Niet al te fris bij CA had ik al eens gehoord idd. Heb in ieder geval net afgesproken dat de Focal Aria 936 besteld word om te gaan luisteren. Ik neem de B&W dan meteen mee, die staan daar ook. En ik word net gebeld dat ik zaterdag kan komen luisteren dus dat word leuk!
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

activ

#3
Dat zijn leuke dingen inderdaad. Ga je een stukje schrijven over je luister ervaring? Dan kunnen wij hier ook meegenieten.

Aangezien het stereo is komt dan een setje B&W CM10's in het vizier, nu de CM serie er uit gaan kom je dan uit met dat bedrag. :)

niels1962

Dat wil ik best doen  ;) Mijn dealer had het idd over de B&W en een serie daarvan die er uit ging. Daar kon ie een leuke prijs voor maken. Hopen dat ie de CM 10 heeft staan.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Siddartha

B&w is inderdaad niet al te fris [emoji2] de focals ook niet overigens, dus zou best een goede match kunnen zijn
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

niels1962

Specs zeggen niet alles natuurlijk en reviews ook niet maar de specs geven veel minder laag bij de B&W. Ik lees dit ook terug in verschillende reviews. Weet dat de akoestiek in mijn kamer ook een bepalende factor is maar de bass moet wel echt kloppen. Zeker niet bombastisch maar gewoon lekker strak en gecontroleerd. De B&W heeft het liefst een versterker met wat power. Dat zit bij mij wel goed dus we gaan het horen zaterdag.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Eerste luistersessie gehad afgelopen zaterdag. Eerst volop geluisterd naar de Focal 936. Klonk erg goed!! Veel detail in het midden en hoog en volop bass aanwezig zonder dat het irritant aanwezig is. Daarna, ter vergelijking, de Dali rubikon 5 ernaast gezet die toch een slordige 250 euro per stuk duurder is. Die hebben we na exact 30 seconden weer afgekoppeld. De Focal wint met glans maar dat is maar mijn mening natuurlijk. Bij de dali dacht ik meteen: "hij moet een behoorlijk stuk harder". Het klonk gewoon erg vlak vergeleken met de Focal. Toen nog een B&W 702 S2 geluisterd. Die waren voor mijn gevoel/gehoor erg rustig en gecontroleerd, ook een speaker waar je erg lang naar kunt luisteren maar is die de 600 euro per speaker extra waard? Dat vond ik erg moeilijk te beoordelen. Ik ga dus de Focal op proef krijgen thuis om te kijken of ze hier net zo mooi klinken als in de winkel.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dolby

Een hele mooie speaker om thuis te proberen. Ik heb een tijdje terug de Aria 926 in de winkel gehoord en vond ze erg goed klinken. Beter dan de CM9s2 van B&W die er naast stond.