Hans Zimmer - Live in Prague (BluRay met Dolby Atmos)

Started by MaxxMark, November 6, 2017, 17:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

2 jaar terug live bijgewoond in Ahoy en vond het zeker de moeite waard.

Had er toen niet zo veel van verwacht (want Ahoy is nou niet de meest akoestisch interessante ruimte ;)) maar Zimmer wist goed gebruik te maken van het feit dat het geluid versterkt is.

http://www.imdb.com/title/tt5732482/

Nu dus op blu-ray. En (voor de mensen die gezegend zijn met een dergelijke opstelling) ook in Dolby Atmos. En ik moet zeggen, het benadert de live experience best goed! De controle van het geluid en het dynamisch bereik die een Atmos track biedt, laat toch wel duidelijk merken dat het weer een stap omhoog is tegenover de HD Audio tracks.

Je merkt wel dat het lastig is om een live event te (re)mixen qua audio, het zou nét iets beter kunnen. Maar dat is vind ik allemaal vergeven als je de muziek van Zimmer kunt waarderen!

Dik genieten, en dat wilde ik even met jullie delen! :)

En misschien dat anderen BluRay's met Atmos Audio kunnen aan raden van uitvoeringen/opvoeringen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Valkyrie

Dat lijkt me wel een interessante blu-ray. Ik ga eens op zoek.  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster