Mcintosh mb50 streamer vraag

Started by Paul0106, October 31, 2017, 20:33:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul0106

Heeft iemand ervaring met deze audiostreamer?
Er zit een usb a aansluiting op. Ik vind nergens of hier een harde schijf op kan. Ik lees alleen dat deze software update only is of er kan een adapter in voor een netwerkkabel. Weet iemand dit?

Zijn er nog goede alternatieven in deze klasse?

Rence

Ik heb deze streamer sinds kort in bezit en ben er erg tevreden mee.

De USB ingang gebruik ik met behulp van een adapter om een netwerkkabel aan te sluiten zodat ik de wi-fi niet hoef te gebruiken.

Erg fijn is de play fi  app, zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk ;D

Enigste minpuntje van play fi vind ik dat de streamer altijd in contact moet blijven van bv je IPhone.
Een andere manier is er volgens mij niet om hem te laten spelen.

Goede alternatieven zullen er heus wel zijn, maar ik heb al een versterker en cd speler van Mcintosh en zo heb ik een compleet setje ;D
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

chansig

He een mede play fi gebruiker. Op zicht ben ik ook wel tevreden. Ik gebruik de compu..die staat altijd op de stroom. Dus geen probleem met snel leeglopende accu's. Speelt hij inmiddels al gapless ? Volgens mij nog niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul0106

Ik heb de vraag mbt de USB aansluiting aan mcintosh zelf gesteld en kreeg het volgende antwoord:
The port is only used for updates or as an alternate Ethernet connection.

The hard drive with your music can go on your network and the MB50 can stream off it via the network.

Erg jammer dus voor mij had graag een harde schijf met muziek via usb aan deze speler willen hangen.

chansig

Router kopen waaraan je harde schijf gehangen kan worden. Heb ik ook gedaan en werkt in mijn geval perfect. De router hangt dan achter de router/modem waar het signaal het huis binnen komt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul0106

Dan nog een aanvullende vraag. Is de wifi ontvanger van de mb 50 voldoende sterkt om soepel hd flac bestanden via de wifi af te kunnen spelen? Of is een bedrading noodzakelijk?

Rence

Quote from: Paul0106 on November  1, 2017, 13:56:24
Ik heb de vraag mbt de USB aansluiting aan mcintosh zelf gesteld en kreeg het volgende antwoord:
The port is only used for updates or as an alternate Ethernet connection.

The hard drive with your music can go on your network and the MB50 can stream off it via the network.

Erg jammer dus voor mij had graag een harde schijf met muziek via usb aan deze speler willen hangen.

Ik heb een nas,daar staat mijn muziek op.
Eventueel kan ik een extra HD of een memorystick stick op de nas aansluiten,werkt perfect.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Rence

Quote from: Paul0106 on November  1, 2017, 15:45:18
Dan nog een aanvullende vraag. Is de wifi ontvanger van de mb 50 voldoende sterkt om soepel hd flac bestanden via de wifi af te kunnen spelen? Of is een bedrading noodzakelijk?
Heb je goed signaal werkt het goed,bedraad is denk ik altijd beter
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Rence

Quote from: chansig on November  1, 2017, 11:35:11
He een mede play fi gebruiker. Op zicht ben ik ook wel tevreden. Ik gebruik de compu..die staat altijd op de stroom. Dus geen probleem met snel leeglopende accu's. Speelt hij inmiddels al gapless ? Volgens mij nog niet.

Gr. Hans

Net geprobeerd, helaas niet gapless😞
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Paul0106

Quote from: Rence on November  1, 2017, 20:41:11
Net geprobeerd, helaas niet gapless😞

Gisteren een mail gehad van play fi. Gapless staat voor volgend jaar op de planning.....  :wacko:

chansig

Het staat in ieder geval in de planning.  :D

Ik mis het niet heel erg...dus maakt me niet zoveel uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rence

Quote from: chansig on November 11, 2017, 09:23:55
Het staat in ieder geval in de planning.  :D

Ik mis het niet heel erg...dus maakt me niet zoveel uit.

Gr. Hans

Oké , mis het ook niet.
Maar hoe kom je aan die info?heb je zelf ook een MB50.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

chansig

Nee...ik heb een Paradigm. Andere prijsklasse. Paul had de mail gekregen.

Quote from: Paul0106 on November 11, 2017, 09:14:37
Gisteren een mail gehad van play fi. Gapless staat voor volgend jaar op de planning.....  :wacko:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul0106

Quote from: Rence on November 11, 2017, 11:00:37
Oké , mis het ook niet.
Maar hoe kom je aan die info?heb je zelf ook een MB50.
Van play fi zelf. Heb ze gemaild.
Hoe bevalt de mb50? Hoe werkt hij met WiFi?

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


Rence

Quote from: Paul0106 on November 11, 2017, 13:57:34
Van play fi zelf. Heb ze gemaild.
Hoe bevalt de mb50? Hoe werkt hij met WiFi?

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Ik heb eerst de MB100 gehad,veel problemen mee gehad >:(
De MB50 heb ik net, maar ook hier problemen mee, hij wil in kritische luistermodus alleen 16 bit 44 kHz spelen, misschien bedienings fout maar ik zit al 2 weken op antwoord te wachten van de importeur :mad:
WiFi gebruik ik niet, wil het wel een keer proberen als je wilt?
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Paul0106

Quote from: Rence on November 11, 2017, 16:18:18
Ik heb eerst de MB100 gehad,veel problemen mee gehad >:(
De MB50 heb ik net, maar ook hier problemen mee, hij wil in kritische luistermodus alleen 16 bit 44 kHz spelen, misschien bedienings fout maar ik zit al 2 weken op antwoord te wachten van de importeur :mad:
WiFi gebruik ik niet, wil het wel een keer proberen als je wilt?
Vervelend zeg! Zou je Wi-Fi eens willen proberen en laten weten of dat goed gaat? Kun je ook op 24bit testen via WiFi?

Alvast bedankt.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk