Erfenis gulden naar euro

Started by Mordante, October 31, 2017, 18:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Heb je je goede humeur op je werk laten liggen?

En dan nog een vraagje: als de TS het over een testament heeft, zoals opgesteld door een notaris, waarom dan de notaris niet even gebeld? Veel mensen spreken al over een testament als het een velletje met aantekeningen betreft.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: VlisChris on November  1, 2017, 16:31:06
Ja. Want je verkondigt regelrechte onzin.
Mensen zoals jij zijn een prachtig voorbeeld waarom je een goede testamentair executeur nodig hebt.
Dit soort onzinverhalen die je hier als waarheid ophangt zijn reden voor ruzie in families.
Je verkoopt onzin. En je wil niet inzien dat mensen met verstand van zaken wel gelijk hebben.

Zeg je nu dat er geen familieruzies ontstaan over de erfenis als er een testament ligt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

VlisChris

QuoteVeel mensen spreken al over een testament als het een velletje met aantekeningen betreft.

Het creatief veranderen van bedragen in een erfenis valt hier wel onder ja.
Over familie ruzies: je legt me woorden in de mond.
Ik zeg dat creatief boekhouden ruzie oplevert. Dat met een erfenis ruzie voorkomen wordt claim ik nergens.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DofN

#53
Het ging dus nergens over.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hanky Panky

Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 16:45:24
Veel mensen spreken al over een testament als het een velletje met aantekeningen betreft.

Dat doe jij dus.....

Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 16:25:22

Een notitieboekje met aantekeningen van de overledene is voor veel erfgenamen vaak al voldoende. En daarin kan van alles staan, zoals financiële afspraken, en wat naar wie gaat. Wie de zorg voor ene huisdier overneemt. En naar welke stichtingen geld moet worden overgemaakt.


Ja lekker dan, een groot deel van de nalatenschappen betreft op de 1 of andere manier mensen met Alzheimer. Je blijft maar proberen om een ingang naar je gelijk te krijgen.

Het is geen probleem dat je er geen kennis van hebt, het wordt een probleem als je je onderbuikgevoel als feit probeert te slijten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

chansig

Quote from: Hanky Panky on November  1, 2017, 17:49:34
.....het wordt een probleem als je je onderbuikgevoel als feit probeert te slijten.

Dan past het wel op een audioforum... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Hanky Panky on November  1, 2017, 17:49:34
Dat doe jij dus.....

Ja lekker dan, een groot deel van de nalatenschappen betreft op de 1 of andere manier mensen met Alzheimer. Je blijft maar proberen om een ingang naar je gelijk te krijgen.

Het is geen probleem dat je er geen kennis van hebt, het wordt een probleem als je je onderbuikgevoel als feit probeert te slijten.

Waar presenteer ik wat als feit dan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 :D

Goed bezig...je hebt teveel mijn posts gelezen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

:D
Ik ga in ieder geval vanaf de zijlijn meegenieten nu. Dat zal meer invloed hebben dan proberen onzin uit iemand zijn hoofd te praten :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Mooi hé, dit alles om een simpele vraag  :clapping: al 2 pagina's irritatie en dan zijn jullie nog geeneens familie  :coffee:



Quote from: Mordante on October 31, 2017, 18:19:46
Beste mensen,

Laatst is er een familielid overleden. Aan mij de taak om de erfenis af te handelen. In het testament staat dat er een bedrag in guldens naar een bepaalde stichting moet gaan.

Stel het is 100gulden. Hoeveel euro moeten ze dan krijgen? Is het een factor van 2.20371? Of is het anders?
JBL PRX Power!

morca

#60
Quote from: Raphie on November  1, 2017, 18:39:29
Mooi hé, dit alles om een simpele vraag  :clapping: al 2 pagina's irritatie en dan zijn jullie nog geeneens familie  :coffee:
Idd ik wacht de uitleg vd ts wel even af.

Welcome back JJ 👍👍✌

Mordante

Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 14:56:18
Tenzij in het testament staat dat het een legaat met inflatiecorrectie is, maar dat weten we niet toch?

Er staat gelukkig niks over een inflatie correctie.

Persoonlijk vind ik het bedrag dat naar de stichting gaat te groot. Maar kan daar denk ik vrij weinig aan doen. het is beduidend minder dan 1 kindsdeel.


Davey


op eigen verzoek verwijderd.

Erven is sowieso een achterhaald en ongelijkwaardig concept.

:hehe:

VlisChris

Niet doodgaan.
Ontloop je het gehele probleem :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 18:11:42
Waar presenteer ik wat als feit dan?

Ik ga niet eens de moeite tot uitleg nemen, als je je eigen posts in dit topic al niet snapt lijkt me dat verloren moeite en zou dat de troll alleen nog maar meer voeren  :dry:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DofN

#67
Beetje makkelijk dit, wel stellen, niet onderbouwen. Ik krijg niet de indruk dat je begrijpend leest. Of weet wat feiten zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hanky Panky

#69
Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 20:27:56
Beetje makkelijk dit, wel stellen, niet onderbouwen. Ik krijg niet de indruk dat je begrijpend leest. Of weet wat feiten zijn.

Ik hoef de algemene consensus (en de notariële praktijk) niet te onderbouwen, dat is gewoon een gegeven gebaseerd op mijn praktijk ervaring en die van tienduizenden andere juristen.

Maar eerder in dit topic werd al gevraagd waar jij je afwijkende mening op baseert. Je komt alleen maar met meer nonsens, troll gedrag en kontendraaien. Vervolgens probeer je het verhaal om te draaien. Erg doorzichtig.

Vertel maar eens waarom je bij een testament mag afwijken van een legaat met een inflatie correctie die niet in het testament staat, bij voorkeur aan de hand van uitspraken en wetsartikelen uit het BW. Hint: de eerste drie boeken kun je overslaan, we beginnen en eindigen in Boek 4.

Kom maar op, ik ben er klaar voor   :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

morca

Quote from: Baardmannetje on November  1, 2017, 19:35:46
Erven is sowieso een achterhaald en ongelijkwaardig concept.

:hehe:
Euhm waarom die 2 dingen.
Niks geks aan eerlijk verdelen toch?
Waar moet het anders heen??

Ik snap jouw stelling even niet helemaal.
Slechte ervaringen mee?

Ik ook hoor maar als iemand liever zelf ze geld opmaakt ook prima.
Ik heb er niet wakker van gelegen. :)

DofN

TS stelt een vraag over hoe je 100 gulden zoals toen bedoeld, vertaalt naar een bedrag nu. Zonder dat jullie of ik weten hoe het testament er precies uitziet, zijn jullie direct van mening dat 100 gedeeld moet worden door 2,2 nogwat. Ik vraag of je geen rekening houdt met inflatie. Ik vind dat namelijk nog niet zo gek bedacht.

Daar wordt badinerend op gereageerd, alsof dit de grootste onzin is.

Vervolgens blijkt dat je een inflatiecorrectie op een legaat kan vastleggen bij de notaris. Het is dus niet zo'n rare gedachte als jullie wilden doen voorkomen.

Vervolgens gaan jullie helemaal los met vergelijkingen die nergens op slaan en zijn we hier beland. Dan verzin je dat ik feiten presenteer (ik ben me van geen feiten bewust, behalve dan mijn linkje naar een website met uitleg over legaten). En de uitsmijter is dat je stelt dat ik iets stel, wat ik helemaal niet stel.


Ik snap jullie irritatie niet.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hanky Panky

Quote from: doorofnight on November  1, 2017, 21:11:48
TS stelt een vraag over hoe je 100 gulden zoals toen bedoeld, vertaalt naar een bedrag nu. Zonder dat jullie of ik weten hoe het testament er precies uitziet, zijn jullie direct van mening dat 100 gedeeld moet worden door 2,2 nogwat. Ik vraag of je geen rekening houdt met inflatie. Ik vind dat namelijk nog niet zo gek bedacht.

Daar wordt badinerend op gereageerd, alsof dit de grootste onzin is.

Vervolgens blijkt dat je een inflatiecorrectie op een legaat kan vastleggen bij de notaris. Het is dus niet zo'n rare gedachte als jullie wilden doen voorkomen.

Vervolgens gaan jullie helemaal los met vergelijkingen die nergens op slaan en zijn we hier beland. Dan verzin je dat ik feiten presenteer (ik ben me van geen feiten bewust, behalve dan mijn linkje naar een website met uitleg over legaten). En de uitsmijter is dat je stelt dat ik iets stel, wat ik helemaal niet stel.


Ik snap jullie irritatie niet.

Jij komt zelf met een verhaal over 'bedoelingen'  en blijft daar in hangen. Vervolgens verlang je van mij een onderbouwing en nu neem je de slachtofferrol aan..... Kansloos.

Ik wacht nog steeds op jouw onderbouwing.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DofN

#73
Onderbouwing van een stelling die ik niet genomen heb? Die je mij zonet in de schoenen schoof? Kan je lang wachten :)

NB: ik voel mezelf geen slachtoffer, maar als je me zo wil zien, jouw ding.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000