Pioneer Kuro KRP-500A kopen - aandachtspunten en prijs?

Started by felix303, October 29, 2017, 21:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix303

Hallo allen.

Ben aan het kijken om deze plasma aan te schaffen ter vervanging van mijn pioneer 4280xa. Ik vraag me af wat ongeveer de prijs zou mogen zijn op dit moment. Uitgaande van goede staat uiteraard.

En zijn er nog specifieke zaken waarop ik zou moeten letten? Lees her en der over een probleem met blauwe leds of zo, en iets over een roodkleur in het scherm. Hoe kan ik deze problemen herkennen? Of wellicht andere aandachtspunten?

Thanks!
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Hanky Panky

De A modellen hebben een losse mediabox waarop alle inputs zitten die via een niet standaard verbindingskabel naar de tv gaat (geen Hdmi oid). Als die box sneuvelt dan is je scherm ineens onbruikbaar want Pioneer levert geen losse mediaboxen meer. Tweedehands zijn de boxen inmiddels net zo zeldzaam als een levende éénhoorn  :D

Ik heb een KRP-500M en die heeft de ingangen (hdmi/dvi etc) op het scherm zelf. Ik wil overigens dit kwartaal overstappen naar een groter formaat scherm dus als uit de prijs adviezen in dit topic een interessante verkoopwaarde naar voren komt dan kom ik misschien wel in the mood voor een afscheid  ;)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vik

Hallo Felix,

Mijn persoonlijk advies; door sparen voor een nieuwe Oled mocht dat passen.

De Kuro's zijn al enige tijd op de markt en de kans op defecten neemt alleen maar toe. Een bezoekje van Kebe (repair center) kost je alleen al een godsvermogen. Dan hebben ze nog niets gedaan.

Wil je risico's beperken; kiezen voor een M (500M of 600M) model en dan heb je het externe kastje niet waar veel problemen mee zijn. Knipperende ledjes is er een van en het toestel schakelt dan uit.

Er zullen vast en zeker leden zijn die heel zuinig zijn op hun spullen en daar liggen zeker kansen. Kijk of er een mogelijkheid is tot uitlezen van de toestellen (uren).. net zoals met auto's vertellen het aantal speel uren vaak meer als het bouwjaar.

Quote from: felix303 on October 29, 2017, 21:33:57
Hallo allen.

Ben aan het kijken om deze plasma aan te schaffen ter vervanging van mijn pioneer 4280xa. Ik vraag me af wat ongeveer de prijs zou mogen zijn op dit moment. Uitgaande van goede staat uiteraard.

En zijn er nog specifieke zaken waarop ik zou moeten letten? Lees her en der over een probleem met blauwe leds of zo, en iets over een roodkleur in het scherm. Hoe kan ik deze problemen herkennen? Of wellicht andere aandachtspunten?

Thanks!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

@ TS: Wellicht is het toestel van Hanky Panky een mooie optie.  ^^



Quote from: Hanky Panky on October 30, 2017, 01:04:29
De A modellen hebben een losse mediabox waarop alle inputs zitten die via een niet standaard verbindingskabel naar de tv gaat (geen Hdmi oid). Als die box sneuvelt dan is je scherm ineens onbruikbaar want Pioneer levert geen losse mediaboxen meer. Tweedehands zijn de boxen inmiddels net zo zeldzaam als een levende éénhoorn  :D

Ik heb een KRP-500M en die heeft de ingangen (hdmi/dvi etc) op het scherm zelf. Ik wil overigens dit kwartaal overstappen naar een groter formaat scherm dus als uit de prijs adviezen in dit topic een interessante verkoopwaarde naar voren komt dan kom ik misschien wel in the mood voor een afscheid  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

thanksalot

Zou een A-model niet laten liggen trouwens, je ziet ze al langs komen onder de 500 euro tegenwoordig en mijns inziens nog steeds topkwaliteit. Gebruik die van mij al een jaar of 10 en geen enkel gebrek.

felix303

Quote from: Hanky Panky on October 30, 2017, 01:04:29
De A modellen hebben een losse mediabox waarop alle inputs zitten die via een niet standaard verbindingskabel naar de tv gaat (geen Hdmi oid). Als die box sneuvelt dan is je scherm ineens onbruikbaar want Pioneer levert geen losse mediaboxen meer. Tweedehands zijn de boxen inmiddels net zo zeldzaam als een levende éénhoorn  :D

Ik heb een KRP-500M en die heeft de ingangen (hdmi/dvi etc) op het scherm zelf. Ik wil overigens dit kwartaal overstappen naar een groter formaat scherm dus als uit de prijs adviezen in dit topic een interessante verkoopwaarde naar voren komt dan kom ik misschien wel in the mood voor een afscheid  ;)

Dank. Ok dus de A versie brengt in principe een extra risico met zich mee op defect van de media box. Is het scherm van de 500M ook dikker door de aansluitingen of dat niet?
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

felix303

Quote from: vik on October 30, 2017, 07:31:52
Hallo Felix,

Mijn persoonlijk advies; door sparen voor een nieuwe Oled mocht dat passen.

De Kuro's zijn al enige tijd op de markt en de kans op defecten neemt alleen maar toe. Een bezoekje van Kebe (repair center) kost je alleen al een godsvermogen. Dan hebben ze nog niets gedaan.

Wil je risico's beperken; kiezen voor een M (500M of 600M) model en dan heb je het externe kastje niet waar veel problemen mee zijn. Knipperende ledjes is er een van en het toestel schakelt dan uit.

Er zullen vast en zeker leden zijn die heel zuinig zijn op hun spullen en daar liggen zeker kansen. Kijk of er een mogelijkheid is tot uitlezen van de toestellen (uren).. net zoals met auto's vertellen het aantal speel uren vaak meer als het bouwjaar.

Dank! Eigenlijk zoek ik juist de KRP als tussenstap naar OLED voor een jaartje of 1-2; dan verdient dat zich misschien wel terug in prijsdalingen van OLED. En daarnaast lijkt de KRP me nog steeds heel mooi.

Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

felix303

Quote from: thanksalot on October 30, 2017, 14:54:57
Zou een A-model niet laten liggen trouwens, je ziet ze al langs komen onder de 500 euro tegenwoordig en mijns inziens nog steeds topkwaliteit. Gebruik die van mij al een jaar of 10 en geen enkel gebrek.

Dat zou een nette prijs zijn, maar daarvoor heb ik ze nog niet zoveel voorbij zien komen eerlijk gezegd...het lijkt erop dat de marktprijs daar nog net iets boven zit. Althans de vraagprijzen...
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Staaled

Ok.
Wist niet dat de KRP' s nog steeds zo goed in de markt liggen.
Mijn 500M is voorlopig een blijver.
Oled zakt in prijs en verkoop is derhalve niet rendabel. Heb ook echt weinig uren erop.
Het beeld nog even daargelaten.
Dat blijft het aanzien waard. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hanky Panky

Quote from: Staaled on October 31, 2017, 08:54:40
Ok.
Wist niet dat de KRP' s nog steeds zo goed in de markt liggen.
Mijn 500M is voorlopig een blijver.
Oled zakt in prijs en verkoop is derhalve niet rendabel. Heb ook echt weinig uren erop.
Het beeld nog even daargelaten.
Dat blijft het aanzien waard. O0

Hoe lees je de speeluren uit?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

thanksalot

Quote from: Staaled on October 31, 2017, 08:54:40
Ok.
Wist niet dat de KRP' s nog steeds zo goed in de markt liggen.
Mijn 500M is voorlopig een blijver.
Oled zakt in prijs en verkoop is derhalve niet rendabel. Heb ook echt weinig uren erop.
Het beeld nog even daargelaten.
Dat blijft het aanzien waard. O0


De Pioneer blijft goed maar OLED is toch wel another level. De 500A hangt nu op de slaapkamer hier :)

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

raindog

Kuro Info is inderdaad een fijne app. Even downloaden, netwerkkabel in de Pioneer en dan het juiste IP-adres ingeven. Geeft inzage is branduren en aantal keren aan/uit.

Zojuist nog even gedaan bij mijn KRP-500M met onderstaand resultaat


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: thanksalot on October 31, 2017, 15:08:15
De Pioneer blijft goed maar OLED is toch wel another level. De 500A hangt nu op de slaapkamer hier :)
Prima. Zit er nog wat in het vat. :D

(Bovendien zit ik in een fase dat het me ff worst is dat er beter en best is. Wel zo makkelijk.
Alsof ik uit ,of misschien juist in ? , the Matrix ben gestapt  :D)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hanky Panky

Inmiddels staat mijn Pio in de te koop sectie hier  :pompom:

Daarvoor in de plaats is een tussenpaus gekomen in de aanloop naar Oled: een Sony 65XE9005. 3 rooitjes voor een Oled vond ik teveel van het goede. De zwartwaardes van de Sony zijn wel minder dan bij de Pio maar de stap van 50 naar 65 is wel impressive  :inlove: Ook een versterker met HDCP 2.2 besteld zodat de 4K HDR beelden van de Shield de TV bereiken en niet worden gestript in de HDMI 1.4b/HDCP 2.0 beperking van het huidige doorgeefluik.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

apogeefreak

#17
Persoonlijk zie ik het probleem met de A niet zo. Een defect board in de M maakt ook dat die niet meer werkt. Voordeel van de A is 1 kabel naar de tv en dat is makkelijker weg te werken. Daarnaast kun je een tweede A kopen voor reserve box of paneel.

In contrast gaan de panelen na 10000 uur nauwelijks achteruit.


701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Hanky Panky

Quote from: apogeefreak on November 27, 2017, 08:21:47
Persoonlijk zie ik het probleem met de A niet zo. Een defect board in de M maakt ook dat die niet meer werkt. Voordeel van de A is 1 kabel naar de tv en dat is makkelijker weg te werken. Daarnaast kun je een tweede A kopen voor reserve box of paneel.


Ik vind een tweede scherm kopen nu niet echt een oplossing? Je koopt ook geen tweede auto voor het geval de eerste stuk gaat?
Ik had ook maar 1 hdmi kabel naar het scherm vanaf mijn receiver.

Gezien de prijzen die momenteel op Marktplaats rondgaan zie ik daar ook geen voordeel in (het kopen van een reserve) want ze vragen de hoofdprijs voor de A modellen. Het was meer een tip in de zin van: men vraagt wel de hoofdprijs (en soms ook nog dik meer dan voor een M) maar je schaft met een A een mogelijk extra risico aan.

Mijn 500M was ik overigens vrij vlot kwijt aan 2 vrolijke Brabanders die al een 600M hadden en een tweede scherm voor de studentenkamer wel een goed plan vonden  :xmas:
Hier op het forum was kennelijk geen interesse.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

apogeefreak

Ik heb vaak wel een tweede projector/tv voor de onderdelen vooral omdat ik niet weet hoelang de kuro's nog te krijgen zijn. Plasma's worden gewoon niet meer geproduceerd dus ik zou het toch aanraden voor wie er investeert. Overigens zijn de A's tweedehands niet duurder dan de M's zover ik heb gezien.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Franky P.

Een optie is ook om een Panasonic te kopen
Die heeft destijds van Pioneer de productie overgenomen en nog een tijdje doorgeproduceerd, naar wat ik heb begrepen vanuit de zelfde fabriek
Dan heb je dus dezelfde techniek, maar dan in een moderner jasje
Ik heb een jaar geleden een Panasonic VT60 50" over kunnen nemen voor E450,- op marktplaats.
Topbeeld!
O0


vik

Pioneer is gestopt met het produceren van de plasma schermen omdat deze techniek gewoon te duur was. Een mindere kwaliteit wilde ze niet leveren en dus besloten ze te stoppen.

Panasonic heeft de Kuro techniek overgenomen en heeft hierbij ook personeel meegenomen van Pioneer. Van wat ik begreep is de Panasonic ZT60 hier een voorbeeld van. Het is nooit echt officieel bevestigd/hard gemaakt of dit werkelijk zo was. Meer "wishful thinking" heb ik het idee.


Quote from: morca on November 27, 2017, 18:11:36
Pioneer kocht de plasmaschermen van Panasonic.
Alleen al de elektronica ontwerpen ze zelf ,of deden ze beter gezegd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat getweak aan de voltages is dus het gevaar wat ik al eerder heb aangehaald, en de kans op een slecht paneel neemt hierdoor alleen maar toe. (marktplaats)

Men neemt klakkeloos maar aan wat er wordt gedeeld op verschillende fora zonder enig idee of kennis over wat ze aan het doen zijn.

Hierdoor kan je een paneel dus goed  vern***en



Quote from: apogeefreak on November 27, 2017, 08:21:47
Persoonlijk zie ik het probleem met de A niet zo. Een defect board in de M maakt ook dat die niet meer werkt. Voordeel van de A is 1 kabel naar de tv en dat is makkelijker weg te werken. Daarnaast kun je een tweede A kopen voor reserve box of paneel.

Wat ik wel gemerkt heb is dat een 50 inch een reset nodig kan hebben voor de blacklevels. De 60 inch lijkt daar minder last van te hebben.

In contrast gaan de panelen na 10000 uur nauwelijks achteruit.

De reset moet met seriële kabel bij de A. Bij de M kan het ook anders zo schijnt. Na reset moeten een aantal voltages getweaked.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

apogeefreak

#24
Hoi Vik kun je me ook uitleggen wat er mis kan gaan? Ik heb begrepen dat het paneel gereset kan worden maar dat daarna artefacten kunnen ontstaan in het beeld die je er uit kunt tweaken met voltages.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro