Aankoopadvies [ speakers / receiver ]

Started by R0th, October 29, 2017, 20:33:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0th

Ik zit al 2 dagen te browsen voor een duidelijk helder antwoord op mijn vraag: Waar moet ik op letten bij het kiezen van een goede combi speakers met receivers maar kom er echt niet uit. Net als ik denk dat ik het antwoord weet, lees ik weer wat anders en ben ik weer in de war.

Dus gewoon kort vraagje. Mijn oog is gevallen op een Sony STR-DN1080.
Gaan de Dali Zensor 1 hier goed mee? Keuze is hier voornamelijk op gevallen, vanwege de specs op de receiver EN de lopende aanbieding op dit moment bij expert.nl.

5.1 opstelling van
4x Dali Zensor 1 (misschien 2x zensor 1 en 2x zensor 1 AX)
1x Dali Zensor Vokal
1x Dali Sub-e9f.

Graag hulp! bvd :)

Rowdy

Beluister als eerste, liefst thuis, de luidsprekers. Neem de luidsprekers die je na wat langer luisteren het meeste bevalt.
Daarna kies je de versterker / receiver wat op jouw nieuwe luidsprekers voor jou het beste doet.

R0th

Ik heb ze al mogen beluisteren een keer bij iemand op visite.
En ze bevielen me goed. Ik kan me echter alleen maar herinneren dat hij een Denon versterker had.

Mijn vraag is dus, bij deze speaker keuze, is deze Sony receiver er een goede keuze bij?

MLCinema

#3
Er is niks mis met de speakers of receiver volgens mij. Wat is je budget en wat wil je bereiken met je setup? Ligt de focus op muziek of ligt de focus op film?

Edit: ik gok op film ivm 5.1. Ik zou zoals HCHifi ook zegt niet perse naar de Sony neigen maar eerder naar Denon/Marantz/Onkyo/Pioneer in deze prijsklasse. Match Denon en Marantz met Dali vind ik overigens prima.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

H&C Hifi

Quote from: R0th on October 29, 2017, 21:33:56
Ik heb ze al mogen beluisteren een keer bij iemand op visite.
En ze bevielen me goed. Ik kan me echter alleen maar herinneren dat hij een Denon versterker had.

Mijn vraag is dus, bij deze speaker keuze, is deze Sony receiver er een goede keuze bij?

Waarom de keus voor de Sony ?
Voor ongeveer de 800 van de Sony koop je eventueel ook een AVR-X3400H van Denon, dat lijkt mij een fraaier toestel.