Lichte horizontale strepen op scherm door oprollen

Started by bfrqrv, October 29, 2017, 18:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bfrqrv

Na een jaar of 5 een elektrisch scherm (Beamax) te hebben gebruikt zie ik hele lichte strepen/banen horizontaal op het scherm. Het scherm zelf dus, met de beamer uit. Dit zijn er 4 met exact evenveel tussenruimte. Ik vermoed dan ook dat de strepen voortkomen uit het feit dat het doek strak opgerold is, en de overlap naar een nieuwe laag de afdruk veroorzaakt.
Misschien valt het me nu pas op, omdat ik een andere belichting in de kamer heb. Met de meeste lichtvallen zijn de afdrukken niet eens te zien, en met projecteren 0% last.

Ik ben alleen nieuwsgierig of meerdere dit fenomeen kennen? Mijn handmatige doek heeft het niet, en is natuurlijk ook niet zo strak opgerold als de elektrische.

reza

Yes, ik heb het ook. Het eerste scherm wat ik kocht  : had het ook, toen heb ik het terug gestuurd voor het scherm wat ik nu heb, en het nieuwe scherm had het dus ook.  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bfrqrv

oke, dus het is in ieder geval niet uniek  ;)
Ik vraag me alleen af of dit te voorkomen is. Ik denk dat de meeste het misschien niet zien. Als ik de led spot aan het plafond niet had gedraaid, was het me nooit opgevallen. Heb jij ook een Beamax?

Mediasluis

Misschien door te weinig gebruik?
Het scherm heeft dan last van zijn eigen gewicht en hangt op dezelfde plek in de rollerbuis.
Het is dus goed om geregeld het scherm in gebruik te hebben, of misschien af en toe juist niet helemaal in te draaien, zodat het geheel net weer op een andere plek hangt.

Mijn demoschermen worden veelvuldig in en uitgerold en waar ik het meeste last van heb zijn platgedrukte vliegjes. Maar goed,... daar heb ik dan weer Bright Sight voor.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

reza

Nee ik heb geen beamax scherm. Ik denk dat het een productie fout is. Zoals gezegd, mijn eerste scherm had het en nu weer precies hetzelfde.
Mijn scherm wordt dagelijks gebruikt. Hij kwam zo al binnen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mediasluis

Ahh,  nee dat is niet goed. Melden en omruilen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

bfrqrv

Ben nog steeds nieuwsgierig of dit wel te voorkomen is. Een stuk doek wat strak is opgerold krijgt te maken met telkens een nieuwe slag om zijn roldiameter. Te lang in deze stand blijven staan zal uiteraard niet meehelpen, maar dat betekend dat doek op rol dit ook zou moeten doen.
Geen idee.