Sony VPL-VW260/360/550 HDR meer licht via service menu

Started by papaleo, October 28, 2017, 12:50:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

op verzoek van Vik uit het sponsortopic verplaatst


Quote from: vik on October 28, 2017, 08:59:28
Uniek bij aankoop van een bundel:

Wie bij ons een bundel koopt krijgt ook het unieke voordeel dat er voor gezorgd wordt dat de Sony met HDR meer licht tot zijn beschikking heeft. CineMike heeft hier een oplossing voor gevonden.

8) vol enthousiasme vertelde je mij gisteren dat jullie 'hèt' gevonden hebben, en dat dit ................. ..... gefixt hebben  :pompom:
Ik ben/was daar ook enthousiasme over....,maar heb mijn vw360 niet bij jullie gekocht  :nopompom:  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Mompelt iets van 2ehands sectie en ritje naar Vik :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ik heb wel een alternatief Leo, gewoon de zoom van 100" terug naar 90" of nog kleiner zetten tijdens HDR, opeens veel meer licht  :tounge:


papaleo

Laat ik vooropstellen..,dat ik met mijn vw360 niet ervaar dat ik iets mis...dus ook geen (te weinig) licht!  ;)

Maar ik vind wel dat je altijd ,en dat is niet alleen bij een projector dat heb ik met wel meer dingen zo...,dat je wat over zou moeten hebben waneer er iets extreems gevraagt word van bv je projector en dan zou net dat beetje extra licht een welkomen toevoeging zijn zeker met HDR.

Maar goed het tunen waar Vik het waarschijnlijk over heeft is op dit moment niet 'de heilige graal' daar ben ik nu achter...
Óf.....hun hebben iets anders gevonden... ::)

https://www.youtube.com/watch?v=LrkUGgDBzLk&feature=youtu.be

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Meer licht zou wel een uitkomst zijn bij HDR , want er bleef erg weinig over bij de Sony, 's...
Mijn bescheiden mening :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo zeg dat is een serieuze verbetering....nu nog even een stappenplan betreffende de settings...ik was hem een beetje kwijt af en toe.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: papaleo on October 28, 2017, 16:08:36
Laat ik vooropstellen..,dat ik met mijn vw360 niet ervaar dat ik iets mis...dus ook geen (te weinig) licht

Heb je Magnificent Seven al gezien.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

home@the movies

Quote from: Erik van Voorst on October 28, 2017, 16:53:23
Zo zeg dat is een serieuze verbetering....nu nog even een stappenplan betreffende de settings...ik was hem een beetje kwijt af en toe.

Dat zal je dealer voor je moeten doen, in het service menu gaan klooien is niet direct aan te raden als gebruiker.

papaleo

Quote from: Erik van Voorst on October 28, 2017, 16:55:02
Heb je Magnificent Seven al gezien.

Ik neem aan dat je de UHD/HDR versie bedoel,Heb je deze op disc of hdd?
Nee,maar ga deze (61,6Gb) ff binnenhalen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

Prima, ben benieuwd hoe de Saloon scenes eruit gaan zien op de 360.
Ik heb de originele schijf.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: home@the movies on October 28, 2017, 17:24:11
Dat zal je dealer voor je moeten doen, in het service menu gaan klooien is niet direct aan te raden als gebruiker.

Okay ik dat dat het enkel een combinatie van settings waren en in een geheugen gezet.
Dan wacht ik de resultaten eerst even af alvorens ik mijn dealer vraag.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

vik

Je hebt je huiswerk goed gedaan Leo.  :tounge2:

Echter gebruikt CineMike geen Contrast Enhancer en hij past verder een aantal dingen aan in het service menu. Ook voor RC bijvoorbeeld. (los van HDR)

Ik gun iedereen verder het meest optimale maar in dit geval wil ik voorkomen dat men als eindgebruiker gaat lopen rommelen in een service menu.

Zoals Werner al aan geeft is het betreden van een service menu een risico. Daarbij is er een mogelijkheid dat ze kunnen zien dat het service menu geactiveerd is en kan problemen opleveren met garantie. Ook dealers moeten niet gaan lopen rommelen als ze niet weten waar ze mee bezig zijn.

Ook Ekki zal niet gaan prijs geven wat hij precies verandert vermoed ik. Aan de andere kant is er natuurlijk ook goed nieuws en Sony zal dit op moeten gaan lossen in een FW update.


Quote from: papaleo on October 28, 2017, 16:08:36
Laat ik vooropstellen..,dat ik met mijn vw360 niet ervaar dat ik iets mis...dus ook geen (te weinig) licht!  ;)

Maar ik vind wel dat je altijd ,en dat is niet alleen bij een projector dat heb ik met wel meer dingen zo...,dat je wat over zou moeten hebben waneer er iets extreems gevraagt word van bv je projector en dan zou net dat beetje extra licht een welkomen toevoeging zijn zeker met HDR.

Maar goed het tunen waar Vik het waarschijnlijk over heeft is op dit moment niet 'de heilige graal' daar ben ik nu achter...
Óf.....hun hebben iets anders gevonden... ::)

https://www.youtube.com/watch?v=LrkUGgDBzLk&feature=youtu.be
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik van Voorst (in memoriam)

tja als niemand iets prijsgeeft (blijft een beetje kinderachtig) dan moet iedere kundige dealer toch het HDR wiel weer opnieuw uitvinden en de consument blijft er mee zitten ...ik wacht wel op firmware.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

#13
Wellicht zou mijn dealer/Werner denk ik ook bereid zijn om dit te doen...ook hij is volledig op de hoogte van deze tuning.
Maar ook ik wil niet gaan 'klooien' in het service menu,aangezien ik op dit moment tevreden ben met de light-output op mijn 100" scherm wacht ik ook op een officiële firmware update..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Wat vind jij precies kinderachtig Erik dat snap ik niet helemaal?

Dat ik dit aanbied is deel van een service wat een bepaald risico met zich mee brengt en kennis. Als ik die back-up niet had gehad, dan had ik dit niet eens gedeeld.

Voor zover ik weet heeft Ekki zogenaamde Cine4Home editions met certificaat. Dit is ook een deel van zijn service en ook hij neemt een risico met zich mee.

Ik kan voor geen enkele dealer bepalen welke service hij wil verlenen en of hij zich uberhaupt hier mee bezig wil houden. Bij mijn weten is een dealer dat ook helemaal niet verplicht.

Dat dit filmpje wordt gedeeld in mijn topic daar kan ik niets aan doen.

Quote from: Erik van Voorst on October 29, 2017, 09:13:40
tja als niemand iets prijsgeeft (blijft een beetje kinderachtig) dan moet iedere kundige dealer toch het HDR wiel weer opnieuw uitvinden en de consument blijft er mee zitten ...ik wacht wel op firmware.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

op verzoek van Vik uit het sponsortopic verplaatst

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind dat een forum er is om kennis met elkaar te delen en/of aan te vullen als een soort denktank.
Het komt dan kinderachtig over als je zegt dat iemand iets niet prijs wil geven.

Er zitten plenty gecertificeerden op dit forum en plenty mensen die hun projector laten calibreren.

Als men kennis deelt en/of aanvult vaart iedereen er wel bij...houdt men dit tot een selecte groep...no fun  :nopompom:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat sommige dingen niet te maken hebben met niet willen vertellen maar meer met dat als het verteld wordt er zometeen legio units defect worden ingeleverd en de klanten gaan klagen als ze geen garantie krijgen.

Er is een reden dat dit soort dingen verstopt zit .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Dus de (forum)dealers onderling informeren elkaar wel hierover  ;)
Zou leuk zijn....maar goed in ben natuurlijk wel een idealist  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"